Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avstanden mellom Japan og Hawaii på et slikt kart er faktisk ultra-kort, hvis jeg klarer å se riktig på kartet.'

Det var en spøk Widewanka, :)

 

Men siden du poster kartet du gjør, og jeg er usikker på om du spøker, hva synes du om at f.eks. avstanden mellom Australia og New Zealand er myye lenger enn i virkeligheten, og at Australia har mye, mye større øst-vest-lengde enn i virkeligheten, eller at avstanden mellom Sør-Amerika og Sørafrike er mye, mye større enn i virkeligheten?

 

Bryr du deg om at du poster et kart som er helt feil i forhold til virkeligheten, den virkeligheten hvem som helst kan observere - eller bryr du deg egentlig ikke om virkeligheten?

 

...jeg tror det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos blogg. Husker her var en Glenn Thomas Hvidsten som sa han hadde sett Space Shuttle launch. Synes bloggen hans var meget merkelig og fant tilbake bloggen. Jeg søker opp Once in a White moon som bloggen hans het. Og når jeg får opp søk. Så er det Gina Therese Hvidsten sine ramblings. Lurer på hvorfor og hvorfor den bloggen virker så upersonlig med bilder som ser ut som er tatt utifra Google søk av stedene og nesten ingen personlige bilder.

Hva har dette med noe som helst å gjøre?

 

 

Beklager. Skumleser for mye og henter tilbake informasjon fra min altfor fulle hjerne.

Kanskje det er derfor du tror på flat jord også?

For mye feil info som er skumlest og missforstått og blir feil når du husker det igjen?

 

Du husker jo ting som skjedde bare for en måned siden veldig feil og blander inn litt fantasi i det hele, hvordan vet du at du ikke gjør det samme med all vitenskap?

 

Hvem som lever i en fantasiverden er nå ikke riktig så sikkert....

http://whotfetw.com/blog/wp-content/uploads/2016/05/Flat-Earth-Memes-164-6.jpg

Det går på solens bevegelse.

Hvordan var denne på flat jord igjen?

Du klarer ikke få noe til å gå opp nei? Det er fordi det er umulig ;)

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å forstå at sola kan varme opp på så lang avstand så kan du fikse en kraftig laser og få noen til å lyse på armen din fra lang avstand.

Bare for orden skyld: Jada, men det var egentlig ikke det som var spørsmålet heller.

Kakeshoma viste til en link som visstnok forklarer det som var det.

 

En litt på siden kuriositet som tilfeldigvis kom opp. Det ser ut til å finnes minst fire steder i Norge med navnet "Flatjord"

 

post-12139-0-70915100-1508265680_thumb.jpg

 

 

Lenke til kommentar

"En litt på siden kuriositet som tilfeldigvis kom opp. Det ser ut til å finnes minst fire steder i Norge med navnet "Flatjord"

 

Du begynner å tenke som meg :)

 

Nevnte Hallvar Flatland for dem for flere hundre sider siden. Uten at de ble imponerte, selvsagt.

Kansas sies også å være uvanlig flat. 

 

En bronsealderkvinne ble funnet med en stor, plateformet beltespenne med en spiss ut av. (Egtvedt-kvinden). Dette kan kanskje ha vært et instrument av de typene jeg nevnte ovenfor. Astrolabe eller solur, og ikke kun et stort smykke...

Lenke til kommentar

13a02b9a5a2913717eb3b648d141ce52--flat-e

 

Denne type logikk er noe dere faktisk følger slavisk altså?

Eller faktisk værre, ettersom stedsnavn og etternavn ikke engang er former.

 

"Hallvord Flatland, dermed jorden flat"

"Rundball, dermed jorden rund"

"Rundt om kring, dermed jorden rund"

 

2-1 til oss :)

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og sannsynlig at Flatbygd sikter til et flatt område.

Kanskje det mest fornuftige du har kommet med på en stund.

Men hvorfor bruke det som "bevis" for at jorden er flat?

 

Bevisene er jo like gode som at "rundball" beviser at jorden er rund, altså meningsløst selv fra deres side og det sier mye.

 

 

Har du fått til en tegning som viser solens bevegelse over jorden enda?

Eller skal du ignorere det hele veien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bevisene er jo like gode som at "rundball" beviser at jorden er rund"

 

Men du kan ikke vise til et sted som heter Rundball.

Uten at jeg har lest hele tråden her, så er du en som tror at jorden er flat?

Hva er egentlig på den motsatte siden av jorda da? Det må jo være en opp og en nedside eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bevisene er jo like gode som at "rundball" beviser at jorden er rund"

Men du kan ikke vise til et sted som heter Rundball.
Jeg håper du egentlig ser hvor meningsløst dette faktisk er og hvor langt ute på feil jorde du er...


Uten at jeg har lest hele tråden her, så er du en som tror at jorden er flat?
Hva er egentlig på den motsatte siden av jorda da? Det må jo være en opp og en nedside eller?
Det stemmer, og Halvard Flatland er en del av bevisene. Fordi han heter Flatland. Endret av aklla
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er så mange daler i Norge er trolig at isbreene lå så lenge her. 

Men Jæren og Danmark er kjent for å være flate, og store områder ellers i verden. 

 

aklla; Det var du selv som lanserte begrepet rundball. 

 

TheKims: Kan ikke forvente at noen har sett undersida av en flat jord, men trolig er jordas søyler der. 

Lenke til kommentar

"Du latteliggjør deg selv med å komme med slik argumentasjon som at ett etternavn eller stedsnavn er bevis på jordens form. "

 

Syns ikke det, for med en del store, flate områder setter det større krav til kurve utenfor disse områdene. For at det totalt sett skal bli en ballkurve.

 

Tror jeg har hatt for lite blodtilførsel til hjernen de siste årene, og dette dekker jo min kontakt med dere. Og at grunnen har vært å sitte med den ene foten over den andre, lettere foroverlent, mange timer til dagen. 

Så når jeg nå skal venne meg til å sitte med begge beina på gulvet, vil det trolig øke blood flowen til hjernen, og det kan skje uforutsette ting :)  :hmm: 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...