Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Beste måten å finne ut hvor langt du kan se, er å kjenne igjen hus og landemerker. 

Du ser noen hus langt oppe i bygda, som er et kjent boligfelt. Og en vet avstanden til dette boligfeltet. 

 

Ingen grunn til å ringe til en forsker og spørre hvor langt du ser, når det er åpenbart. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste måten å finne ut hvor langt du kan se, er å kjenne igjen hus og landemerker. 

Du ser noen hus langt oppe i bygda, som er et kjent boligfelt. Og en vet avstanden til dette boligfeltet. 

 

Ingen grunn til å ringe til en forsker og spørre hvor langt du ser, når det er åpenbart. 

Vet du nøyaktig hvor langt det er til disse bygningene eller er det sånn cirka?

Lenke til kommentar

Vet du nøyaktig hvor langt det er til disse bygningene eller er det sånn cirka?

 

Du har ikke vært ute for veiskilter som oppgir avstand i kilometer til mange steder, antar jeg?

 

Her er en oversikt over sendere. 

Noen av hovedsenderne for tv i Sør-Norge er Bjerkreimsenderen, Moisenderen, Venneslasenderen og Gjerstad 2-senderen, ser det ut til.

 

http://www.finnsenderen.no/finnsender

 

Soleklart bevis på flat jord, på flere måter.

1) En kan se disse senderne fra flere kommuner borte.

2) Et bakkebasert system. 

 

Forøvrig er det ikke underlig at det forsvinner mange gressarter fra Norge, og artsmangfoldet minker. Det er trist, men slett ikke rart når de driver på som det her med et utall sendere og strømmaster. Smyle er en gressart som mange steder er borte. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Smyle

Andre er tettegras, som er en av de insektetende plantene som jeg så som barn i naturområder der den nå er borte. 

http://www.rolv.no/images/planteleksikon/P/pinguicula_vulgaris1.jpg

Lenke til kommentar

 

Vet du nøyaktig hvor langt det er til disse bygningene eller er det sånn cirka?

 

Du har ikke vært ute for veiskilter som oppgir avstand i kilometer til mange steder, antar jeg?

Jeg har nå vært på veistrekninger der steder har en avstand målt i kilometer, hvor mange meter / centimeter som mangler står ikke. Det er heller ikke spesifisert punktet disse skiltene referer til, la meg gi ett eksempel: Oslo: 10km. Hvor i Oslo blir så dette? utkanten av Oslo? Sentrum? Oppe i skråningen til høyre?

 

Eksempelet du ga var som skrevet:

 

Du ser noen hus langt oppe i bygda, som er et kjent boligfelt. Og en vet avstanden til dette boligfeltet. 

Bygder og byer har ikke avstandskilt til alt som finnes, ihvertfall ikke bygder. Det som vanligvis står er kun navnet til veien og nummer som oftest. Du mente selv at du kan måle avstand kun ved hjelp av øyemål, som er viss vass. 

Lenke til kommentar

 

Vet du nøyaktig hvor langt det er til disse bygningene eller er det sånn cirka?

 

Du har ikke vært ute for veiskilter som oppgir avstand i kilometer til mange steder, antar jeg?

 

Du har ikke tenkt over at det ikke er distanse i luftlinje, men vei, antar jeg?

 

Her er en oversikt over sendere. 

Noen av hovedsenderne for tv i Sør-Norge er Bjerkreimsenderen, Moisenderen, Venneslasenderen og Gjerstad 2-senderen, ser det ut til.

 

http://www.finnsenderen.no/finnsender

 

Soleklart bevis på flat jord, på flere måter.

1) En kan se disse senderne fra flere kommuner borte.

2) Et bakkebasert system.

Så fordi det finnes bakkebaserte systemer, så kan det ikke finnes andre? Neste gang du ser en parabol kan du jo prøve å legge merke til om den peker mot en av de bakkebaserte senderene, eller om den peker en annen vei.

 

Forøvrig er det ikke underlig at det forsvinner mange gressarter fra Norge, og artsmangfoldet minker. Det er trist, men slett ikke rart når de driver på som det her med et utall sendere og strømmaster. Smyle er en gressart som mange steder er borte. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Smyle

Andre er tettegras, som er en av de insektetende plantene som jeg så som barn i naturområder der den nå er borte. 

http://www.rolv.no/images/planteleksikon/P/pinguicula_vulgaris1.jpg

Gressarter dør på grunn av sendere og strømmaster?
Lenke til kommentar

Forøvrig er det ikke underlig at det forsvinner mange gressarter fra Norge, og artsmangfoldet minker. Det er trist, men slett ikke rart når de driver på som det her med et utall sendere og strømmaster. Smyle er en gressart som mange steder er borte.

Widewanka, har det noen gang slått deg at når du får en vill ide, hvor du helt mangler kunnskap om emnet - da er det en ørliten sjanse for at den ville ideen din er feil?
Lenke til kommentar

Forøvrig er det ikke underlig at det forsvinner mange gressarter fra Norge, og artsmangfoldet minker. Det er trist, men slett ikke rart når de driver på som det her med et utall sendere og strømmaster. Smyle er en gressart som mange steder er borte. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Smyle

 

Planter fungerer ikke på den måten du tror. Var usikker på hva slags gress du mente men SNL hadde et bilde og litt bedre forklaring. Uansett så kan du ikke bruke Wikipedia da den siden er kontrollert av eliten.

https://snl.no/smyle

 

Den er veldig langt fra vekk, men vektstvilkår gjør at den ikke nødvendigvis holder seg på et sted over lang tid. Jeg ser den gresstypen hele tiden, vi har faktisk mye av den i hagen her. Når man tar med at den har "spesielle" vekstvillkår og at man ikke nødvendigvis er ute av døra så mye at man legger merke til at den fortsatt koser seg i området så er det jo en "logisk" slutning at den er borte.

 

Smyle som mange andre planter rullerer gjerne med andre planter, et år mye, et år lite. Så mye som jeg er utafor huset så kan jeg med hånden på hjerte si at det er akkurat like mye totalt sett som det var for 20 år siden og alle år i mellom :)

 

Hvis du vet noe annet så vil jeg gjerne ha kilder og bevis som ikke er dine observasjoner da jeg stiller meg tvilende til din observeringsevne. Jeg har sterk mistanke om at du bare ser det du vil bekrefte og/eller utelater alt som motstrider det du vil bekrefte.

Lenke til kommentar

Det var noe ingen hadde forventet seg, at eliten ville tjene penger på sine nettaviser. 

 

Har ikke sagt at satelittmottakere burde være rettet mot bakke-sendere. 

 

Har tidligere nevnt at det burde være mulig å filme områder på undersida av jorda. 

Her i introen til serien Planeten vår, gjør de faktisk det i de første sekundene. Men det er vel cgi... Og det ville ikke vært mulig å gå sakte nedover, nærmere og nærmere, og se byer og skoger som er opp-ned. 

 

https://tv.nrk.no/serie/planeten-vaar/KOID26003316/sesong-2/episode-2

 

Hvis en ønsker å se bilder av dyr som er opp-ned er det selvsagt bare å snu kameraet, men det er ikke det samme som å komme sakte ned fra verdensrommet på "undersida" av jorda.

Lenke til kommentar

"Du kan vel finne en annen artikkel eller bare klippe ut og lime den inn her?"

 

Det er en artikkel som tidligere ble delt med andre aviser, men finner den kun hos Aftenposten nå. Jeg har heller ikke abonnement hos Aftenposten. Leste tidligere at det faktisk hadde noe med strømmaster å gjøre. Den lille teksten som er tilgjengelig nå sier fortsatt en god del, men hvis du er veldig ivrig kan du sende en mail til den forskeren, Fjellheim, som står nevnt...!

Lenke til kommentar

Hvis en ønsker å se bilder av dyr som er opp-ned er det selvsagt bare å snu kameraet, men det er ikke det samme som å komme sakte ned fra verdensrommet på "undersida" av jorda.

Dere får bare sette i gang, det er ikke så mange hundre millioner for en rakett og en satelitt med kamera man kan sende på kollisjonskurs mot australia.

Lenke til kommentar

Den lille teksten som er tilgjengelig nå sier fortsatt en god del, men hvis du er veldig ivrig kan du sende en mail til den forskeren, Fjellheim, som står nevnt...!

 

"Frø fra seks arter skal reparere norsk natur"

"Norske forskere har satt sammen en nøye utvalgt frøblanding til fire frøsoner i Norge"

 

Hva en del sier den lille teksten? Å reparere natur er vanlig og ikke nødvendigvis en indikasjon på at diverse planter er truet. Du påstår at en veldig vanlig gresstype som det så absolutt ikke er manko på er truet. At en vekst forsvinner fra et område er også vanlig og skjer naturlig hele tiden.

 

Jeg kan ikke gi et fornuftig svar basert på to setninger som er intetsigende for påstanden din. Overbeiting kan føre til at ting blir vekk, men vi vet også at ting dukker opp igjen i beste velgående hvis man fjerner det som var grunnen til at veksten ble vekk. Det er heller ikke noe som tyder på at det er snakk om reintrodusering av en plante som var der før.

 

Vi introduserer også planter til områder som har blitt dårlige, altså at vekstvilkårene har blitt dårlige. Gress er bra til det formålet, men det betyr heller ikke at veksten man bruker har vært der før og blitt vekk.

Lenke til kommentar

"Dere får bare sette i gang, det er ikke så mange hundre millioner for en rakett og en satelitt med kamera man kan sende på kollisjonskurs mot australia. "

 

Du har også den oppfatningen at Australia er down-under... Er dette en måte å si det på "At det må være cgi" som en amerikaner skal ha sagt på et intervju? Det er for vanskelig eller dyrt med noe annet enn cgi av verdensrommet...

 

"Jeg kan ikke gi et fornuftig svar basert på to setninger som er intetsigende for påstanden din."

 

Tør jeg da foreslå et lite abo på Aftenposten? Koster kun 100 kr ut året... Meld deg på, meld deg på.

Lenke til kommentar

"Jeg kan ikke gi et fornuftig svar basert på to setninger som er intetsigende for påstanden din."

 

Tør jeg da foreslå et lite abo på Aftenposten? Koster kun 100 kr ut året... Meld deg på, meld deg på.

 

Hvorfor skal jeg bruke 100,- for å lese èn artikkel du bruker som bevis på en påstand? Når du påstår noe og jeg spør om bevis så er det veldig urimelig å be meg betale for beviset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...