Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Men han har ingen utdannelse som er nyttig for jordens form.

Han er jo filosof, altså, han jobber med tankene, det kan forklare hvorfor han tror det han tror, det er tankene hans og ingenting annet.

 

Ville du f.eks latt en utdannet filosof operere i hjertet ditt? At man er flink i ett felt, noe han kanskje er, betyr ikke at han er flink i ett annet felt, eller alle felt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke se at han er en filosof heller. Filosofer jobber med filosofien – det eneste Christian Paaske skriver om sin kompetanse innen filosofien er at han har "Bakgrunn i filosofi og samfunnsfag fra Universitetet i Bergen."

 

https://christianpaaske.wordpress.com/about/

 

Gudene må vite hva dette betyr, kanskje han har vært student for 20 år siden. Han viser ihvertfall ikke til noen grad i denne CVen, eller tidligere publiserte filosofiske verk. Istedenfor vises det kun til verk innen "astrologi". Jeg tror vi trygt kan konkludere med at Christian Paaske ikke er en titlert filosof, selv om han kanskje forsøker å gi dette inntrykket.

Lenke til kommentar

"At årsaken skulle være stråling, er antagelig en ide som har oppstått i Widevanka sitt hode."

 

Uansett hva, er det en generell greie at artsmangfoldet minker etter stadige inngrep i naturen. For eksempel var det en eneboer på Østlandet tidligere, som kunne holde seg i live ved å jakte på småvilt i naturen. Dette er ikke mulig i dag, og det stod også i boka. Spør meg ikke hvilken bok det var, da jeg neppe vil klare å finne den igjen. Tittelen var hans kallenavn, som jeg ikke kan huske.

 

Tror nok at Grønland eksisterer, men at området kan være noe mindre enn det som vises på kartene.

 

Det første du skiver har ikke noe med jordens form å gjøre, som andre har sagt.

 

Og du har rett, Grønnland finnes, og det er stort, men ikke så stort som du ser på kartet. Hvorfor? Frodi kartet er en flat, firkantet REPRESENTASJON av en kule-formet, rund jord.

Dette er viden kjent, og her er et kart der du kan dra landene rundt på kartet for å sammenligne faktisk størrelse: https://thetruesize.com/

Lenke til kommentar

 

 

. Men jeg vet ikke om Paaske har noen nær familie

 

Paaske er gift og har 2 voksne barn. (Så det sto et sted)

 

 

Nok en gang takk for info om Paaske. Men hvis en skal senke seg ned til et ganske lavt nivå, virker det nesten som hun i tilfelle bor et annet sted. F.eks. i relasjon til videoen "Jeg er din airbnb-vert", der han hele tida snakker i jeg-form og sier det er hans bolig. 

 

"Men han har ingen utdannelse som er nyttig for jordens form."

 

Har i grunnen alltid tenkt slik, at det er vitenskapsmennene som har den rette utdanningen og at de måtte stoles på. Men her i denne falne verden kan det faktisk eksistere kjempemessige bedrag, og det er ikke grenser for hva folk er villige til å gjøre for å få andre til å tro på disse bedragene. 

Lenke til kommentar

"Men han har ingen utdannelse som er nyttig for jordens form."

 

Har i grunnen alltid tenkt slik, at det er vitenskapsmennene som har den rette utdanningen og at de måtte stoles på. Men her i denne falne verden kan det faktisk eksistere kjempemessige bedrag, og det er ikke grenser for hva folk er villige til å gjøre for å få andre til å tro på disse bedragene. 

Igjen, ville du latt meg utføre hjertekirurgi på deg?

Evt hvorfor ikke?

Jeg er forresten IT-ingeniør.

 

Det er litt slik men de du stoler på, du tror ikke på vitenskapsmenn som snakker om vitenskap, noe de jobber med, er utdannet som og kan best, men du stoler på en filosof uten relevant utdannelse og med ukjent og antgelig veldig lavt kunnskapsnivå.

 

 

Det hjelper lite at jeg er ingeniør når jeg skal operere i ett hjerte. Like lite som at en filosof uttaler seg om vitenskap.

 

 

Hva gjør han mer troverdig enn meg egentlig?

Lenke til kommentar

Snart 10000 svar her inne. Rart med det hvis dere finner dette som tull at dere ikke lar være å svare. Denne tråden har åpnet opp for mange konspirasjoner. Opp til dere om dere tenker over noen av dem eller om dere avfeier alt som tull og lar det som kommer frem i verdslig media som sannhet. Det kaller jeg propaganda. Spesielt når jeg ser at mange av konspirasjonene kan holde vann, noe jeg tviler på en jordkule kan. Tihihi.

Og morsomt er det når konspirasjonsfolk lager sanger som treffer spikeren på hodet.

Han her er blitt råpopulær med sine tekster om "fake space"

Lenke til kommentar

Til nå har det ikke kommet noen enten ekte eller troverdige beviser på at jorden er flat, derfor blir det avfeid som tull.

Dere klarer ikke tegne inn solens bane på ett kart slik at det stemmer engang.

 

Det er bare å komme med faktiske, testbare beviser bygget på en ekte verden med ekte fysikk slik den faktisk fungerer.

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men det blir ikke avfeid som tull dersom dere bruker mye tid på det...

 

Denne videoen kan være med som et jubileum, eller som en morsomhet. Her er en som sier at det sikkert ikke finnes noe sted som heter Kalablahblaaq på Grønland. Greenland = green screen. Han ringer for å bestille flyreise til Nuuk, Grønland. Jeg trykker litt framover i videoen fordi det tar lang tid, og da sier han: "Silly Americans. They think these flights exist." :)

 

There is no Greenland on a Flat Earth.
Lenke til kommentar

Men det blir ikke avfeid som tull dersom dere bruker mye tid på det...

 

Denne videoen kan være med som et jubileum, eller som en morsomhet. Her er en som sier at det sikkert ikke finnes noe sted som heter Kalablahblaaq på Grønland. Greenland = green screen. Han ringer for å bestille flyreise til Nuuk, Grønland. Jeg trykker litt framover i videoen fordi det tar lang tid, og da sier han: "Silly Americans. They think these flights exist." :)

 

There is no Greenland on a Flat Earth.

Har hørt gjennom hele, hvor nøyaktig sies dette?

For jeg hører ingen som sier det.

Lenke til kommentar

Ved 6:25 i videoen "There is no Greenland on a flat earth", sier han "Silly American, this place does not exist". 

Store nyheter... En ryggsekkturist skulle gå innover Grønland, og møtte da på en skremmende militærleir. 

Trolig er Grønland de kontinentene som omkranser den magnetiske Nordpolen, og da det sikkert er farlig å ferdes ved den virvelstrømmen i sentrum, er den sikret av forsvaret. Amerikanerne har en base på Grønland som heter Thule. Og hvorfor skulle de gidde å ha det? Mistenkelig, meget mistenkelig.

 

 
Lenke til kommentar

Ja, stemmer, han sier det selv. En som tror grønland ikke finnes sier grønland ikke finnes altså.

Fantastisk bevis må jeg si.

 

Hva mener du selv om det beviset?

Han får ett par måter å dra dit på av reiseoperatøren, men han sier selv under pausemusikken på telefon "Silly American, this place does not exist".

Lenke til kommentar

Ved 6:25 i videoen "There is no Greenland on a flat earth", sier han "Silly American, this place does not exist".

Store nyheter... En ryggsekkturist skulle gå innover Grønland, og møtte da på en skremmende militærleir.

Trolig er Grønland de kontinentene som omkranser den magnetiske Nordpolen, og da det sikkert er farlig å ferdes ved den virvelstrømmen i sentrum, er den sikret av forsvaret. Amerikanerne har en base på Grønland som heter Thule. Og hvorfor skulle de gidde å ha det? Mistenkelig, meget mistenkelig.

Thule Air Base -- BBC America feature

Har du hørt om den kalde krigen? Amerikanerne bygget noen massive radarstasjoner der som er nedlagt, og min gode venn som jobber som guide på Grønland 1 mnd i året. Når han går på ski over der med turister, går de forbi en av de store nedlagte radarene hvert år. Fram Expeditions heter det han jobber for.

 

Basen og de tilhørende radarene ble nettopp bygget for å oppdage interkontinentale missiler og fly. På flybasen var de godt utstyrt med jagerfly for å avskjære trusler fra Sovjetunionen.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

"Men han har ingen utdannelse som er nyttig for jordens form."

 

Har i grunnen alltid tenkt slik, at det er vitenskapsmennene som har den rette utdanningen og at de måtte stoles på.

Hvorfor må de stoles på? Det er jo hele poenget med vitenskap - at man ikke trenger ta noens ord for noe.

Jeg forstår ikke denne insistensen på å måtte finne noen som kan mene noe for deg. Prøv å mene noe selv for en gangs skyld.

 

Men her i denne falne verden kan det faktisk eksistere kjempemessige bedrag, og det er ikke grenser for hva folk er villige til å gjøre for å få andre til å tro på disse bedragene.

Så da velger du å tro blindt på noen som beviselig ikke kan noe om det de snakker om?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...