Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dere får bare sette i gang, det er ikke så mange hundre millioner for en rakett og en satelitt med kamera man kan sende på kollisjonskurs mot australia. "

 

Du har også den oppfatningen at Australia er down-under... Er dette en måte å si det på "At det må være cgi" som en amerikaner skal ha sagt på et intervju? Det er for vanskelig eller dyrt med noe annet enn cgi av verdensrommet...

Australia er opp ned i forhold til oss ja.

Merk, du må vite hva «i forhold til» betyr for å forstå den settningen. Forstår du ikke hva «i forhold til» betyr er der ikke noe poeng å prøve å forstå hva setningen betyr

Men om man har en satelitt med kamera holdt med nord opp i linsa vil det komme frem til australia opp-ned.

Linsa er altså da opp-ned i forhold til australia. Samme effekt som om du holder ett kamera opp-ned her i norge, da er den rett vei i forhold til australia.

 

Prøv det selv med en ball og kamera :)

 

Så, hva du mener med «down under» avgjør om jeg er enig i det eller ikke, men ikke tolk det i nærheten av at jeg mener jorden er flat osv. For det er bare tull.

 

Vi er «down under» sett fra australske øyne :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Off  :eek:

100 kroner er iallfall mindre enn et cruise til Antarktis! Som dere hevder er så billige og nødvendige.

Og som sagt er det gratis å sende mail. 

 

For at et bedrag skal lykkes, må det være om noe som er langt borte, eller noe som er spilt inn med krise-skuespillere. 

Australia er litt for nært. Men enkelte australiere hevder faktisk at Grønland er en svindel. 

Og ja... Det ser ikke ut til at Grønland finnes på "Old Buddhist map" som skal ha blitt funnet i et kloster. 

Selvsagt kan et sånt kart være en svindel, men det virker da også sannsynlig at frimurerne har makulert mange flat jord-kart og beretninger om den magnetiske nordpolen, gjennom tidene. 

 

Jeg har sjekket, og det finnes Facebook-brukere som hevder de bor på Grønland, og de hevder også at det er en frisørsalong på Grønland som de bruker  :hmm:

Lenke til kommentar

Bevis det.

 

Det koster 100,- ut året :rofl:

Skjerp deg.

 

Hadde det vært bedre om jeg redigerte et kart i MS Paint og sa at det var det ekte kartet? "Skjerp deg" er hvis jeg tar min teite kommentar som utgangspunkt omtrent det eneste svaret man kan gi til flatjordere. Det er rimelig fantastisk at du faktisk presterer å gi fornuftige svar og kommentarer til flatjorderne når min likestillte kommentar får et "skjerp deg" :wee:

 

Vel, jeg forstår selvfølgelig at fornuftige folk bør skjerpe seg og droppe tullball, men det er veldig vanskelig å la vær å ta igjen med samme mynt :D

 

#australiaisfake

Lenke til kommentar

Off  :eek:

100 kroner er iallfall mindre enn et cruise til Antarktis! Som dere hevder er så billige og nødvendige.

Og som sagt er det gratis å sende mail. 

 

For at et bedrag skal lykkes, må det være om noe som er langt borte, eller noe som er spilt inn med krise-skuespillere. 

Australia er litt for nært. Men enkelte australiere hevder faktisk at Grønland er en svindel. 

Og ja... Det ser ikke ut til at Grønland finnes på "Old Buddhist map" som skal ha blitt funnet i et kloster. 

Selvsagt kan et sånt kart være en svindel, men det virker da også sannsynlig at frimurerne har makulert mange flat jord-kart og beretninger om den magnetiske nordpolen, gjennom tidene. 

 

Jeg har sjekket, og det finnes Facebook-brukere som hevder de bor på Grønland, og de hevder også at det er en frisørsalong på Grønland som de bruker  :hmm:

Jeg har sett Grønland med egne øyne, samt kjenner folk som har gått over Grønland på ski. :hmm:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Du kan vel finne en annen artikkel eller bare klippe ut og lime den inn her?"

 

Det er en artikkel som tidligere ble delt med andre aviser, men finner den kun hos Aftenposten nå. Jeg har heller ikke abonnement hos Aftenposten. Leste tidligere at det faktisk hadde noe med strømmaster å gjøre. Den lille teksten som er tilgjengelig nå sier fortsatt en god del, men hvis du er veldig ivrig kan du sende en mail til den forskeren, Fjellheim, som står nevnt...!

Jeg har abonnement på Aftenposten, og det var ingen antydning der til hint om at frøene ble brukt til annet enn å reparere etter fysiske inngrep som veibygging og bygging av kraftlinjer.

 

At årsaken skulle være stråling, er antagelig en ide som har oppstått i Widevanka sitt hode.

Lenke til kommentar

"At årsaken skulle være stråling, er antagelig en ide som har oppstått i Widevanka sitt hode."

 

Uansett hva, er det en generell greie at artsmangfoldet minker etter stadige inngrep i naturen. For eksempel var det en eneboer på Østlandet tidligere, som kunne holde seg i live ved å jakte på småvilt i naturen. Dette er ikke mulig i dag, og det stod også i boka. Spør meg ikke hvilken bok det var, da jeg neppe vil klare å finne den igjen. Tittelen var hans kallenavn, som jeg ikke kan huske.

 

Tror nok at Grønland eksisterer, men at området kan være noe mindre enn det som vises på kartene.

Lenke til kommentar

Var der en underholdningsbok eller en faktabok?

For det er forskjell, men uansett beviser ikke en mann som sliter med jakt noe som helst om jordens form.

 

Trodde ikke det var mulig, men fant den likevel. 

http://www.h-a.no/kultur/reise/i-fjellkongens-rike

 

"uansett beviser ikke en mann som sliter med jakt noe som helst om jordens form."

 

Nei, det viser at en må passe seg for å komme med en sidekommentar her. Hadde ikke forventet at så mange skulle kaste seg over den sidekommentaren, eller hjertesukket. 

 

Men vi må selvsagt tilbake til Chr Paaske. Her snakker han i begynnelsen, om hvorfor han er ved sine fulle fem og ikke akkurat er tapt bak en vogn. Han har samfunnsfag, og to års filosofi fra Universitetet i Bergen. I tillegg kan han en del om indisk filosofi og astrologi. har undervist i yoga og meditasjon, og publisert en del ulike trykksaker. OG han har nå klart å skrape sammen 30 subscribere på youtube. Gjør ikke dette ham til en veldig troverdig fyr??

 

 

Han sier videre at han kan gjøre dette siden han er sin egen sjef. Forresten kan det være en belastning hvis familie og venner tar avstand fra den som begynner å tro på flat jord. Men jeg vet ikke om Paaske har noen nær familie, eller hvordan disse eventuelt stiller seg til nyheten om hans tro på flat jord. 

Lenke til kommentar

Om du ikke klarer å diskutere på ett seriøst nivå i tråden her, så er det en idé å slutte å diskutere her.

Alle andre her klarer å diskutere seriøst, jeg forventer at du gjør det samme om du skal fortsette å diskutere her.

 

:wee:

 

Jeg får ikke engang svar på de fleste innleggene mine som er seriøse. Flatjorderne i denne tråden oppfører seg som barn og kommer med ting som er alt annet enn seriøst. Men så kan vi sikkert si at det useriøse flatjorderne kommer med er ment seriøst, men da burde det gjelde meg også. At jeg skriver noe som kan oppfattes som useriøst bør ikke bli reagert på når flatjordernes useriøsitet ikke blir reagert på på samme måten. Det som er en smule spesiellt er at jeg, tro det eller ei, er seriøs. Noen ganger er det riktig å synke til "motstanderens" nivå ;)

Lenke til kommentar

[..]Han har samfunnsfag, og to års filosofi fra Universitetet i Bergen. I tillegg kan han en del om indisk filosofi og astrologi. har undervist i yoga og meditasjon, og publisert en del ulike trykksaker. OG han har nå klart å skrape sammen 30 subscribere på youtube. Gjør ikke dette ham til en veldig troverdig fyr??

Nei, det gir han absolutt ingen kredibilitet eller kompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...