Gå til innhold

opp 15 kilo på en måned?


Anbefalte innlegg

hei og hopp.

 

Eg er 19 år gammel og veier mellom 73-76 kilo. er 187cm høy og middels aktiv. eg ønsker og gå opp i vekt. har gjort dette siden november ifjord ca 10kg. har ett svært høyt forbrennnigsystem mistenker eg altidd vært tynn. men virker som det har roa seg det siste året :) er aktiv i form av fysisk arbeid hele dagen. faktisk hver dag hele uken :) til og med søndag :) 

 

lurte på om det er mulig for meg. sunt og usunt og gå opp 15 kilo på en måned. om det så må tys til råegg og bukkøl så skal jeg gjerne få det til :) men vet ikkje hvordan, er det noen gode dietter? noen som har en "underkur"? håper veldig på svar :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres litt rart ut, du har jo en normal vekt, og skal du opp så mye så må du henge på mac'ern fra morgen til kveld, du kommer nok til å bli veldig slapp hvis du putter så mye mat i skrotten. Gå opp 1 kilo i uka er vel å anbefale ligge 500-600 kalorier over det du trenger.

Selv med styrketrening vil man allikevel ende opp som ganske feit etter en viss tid.

Lenke til kommentar

1kg i uka er vel grovt sett max hva som er forsvarlig, og du vil likevel legge på deg mer fett enn nødvendig, dette tilsvarer ca. 1000kcal overskudd hver dag.

 

Det jeg spiste sist gang jeg bulket skikkelig var

 

frokost: omelett/eggerøre minimum 8 egg, 100g bacon 100g ost

 

lunch: ostesmørbrød, 8-10 brødskiver stekt i smør&olivenolje i stekepanne for xtra kcal - 2-300g ost

 

middag: hjemmelaget burger/pizza/nachos/entrecote/laks osv. min 400g kjøtt, masse ost, bacon osv.

 

Kveldsmat: ostesmørbrød eller omelett/eggerøre evt. annet næringsrikt svineri.

 

drikke, 2+liter vann, 2+liter helmelk + mye sjokomelk

snacks: mye snickers, marsipan, iskrem, sjokolade

 

Problemet til 99.9999% av de som "sliter" med å gå opp i vekt er at de tror de spiser mer enn hva de gjør, prøv fire+ stooore måltid hver dag så går du opp masse stort sett uansett hva du gjør.

 

 

Regnet aldri ut kalorier men gikk opp 15kg på 6mnd (faktisk bare 0.625kg i uka) og ble rett og slett tjukk (og litt sterk) i slengen.

 

edit: typen fysikk som man ender opp med om man bulker for lenge og for hardt:

warning: tjukk og bleik kar med morravekt på 97kg fordelt på 178cm

 

 

post-126307-0-22922800-1372080898.jpg

 

 

Når jeg ligger i kcal-oveskudd nå er jeg heller på 200ish kcal overskudd som er nok til å øke i styrke og lar vær å bulke lenge nok til å bli så tjukk som på bildet :p

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Gå opp 15 kg på en måned er fullstendig galskap! Hvorfor skal du utsette deg selv for det? Hva er hensikten din egentlig? Legg deg på 100-200 kcal i overskudd hver dag du. Da vil du gå opp 100-200 gram per uke. Noe mer trenger du ikke, og du vil heller ikke bygge noe mer muskler om du legger deg særlig høyere. Jo høyere kalorioverskuddet ditt er, jo mer fett vil du legge på deg. Dette vil du merke når kiloene skal av igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...