Gå til innhold

Terror i Brussel


Anbefalte innlegg

Det er femte gangen du nevner nordisk/norsk/europeisk urbefolkning i denne tråden, hva skiller denne urbefolkningen fra alle andre mennesker?

 

De er etterkommere av de som bygde opp de europeiske samfunnene, ikke-vestlige innvandrere kommer selvsagt fra andre deler av verden. Urbefolkninger har rett til å få leve i fred i sine områder med sin kultur, tradisjoner, språk, religion og verdier, og når man forsøker, helt eller delvis, å ødelegge mulighetene for dette, er det folkemord.

 

Er du uenig i dette? Mener du det som Europas urbefolkninger i dag blir utsatt for, er greit?

Endret av Hekate81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selvsagt. Dette sier seg selv. Spørsmålet er om man er villig til å godta at det skjer terrorangrep i Europa med ujevne mellomrom, for å beholde såkalte "multikulturelle" samfunn (med betydelig muslimsk innvandring), eller om man ikke ønsker å betale for dette med blodet til Europas urbefolkning lenger og heller reversere denne innvandringen.

 

 

 

Det er vel ikke berre blodet vi betaler med heller. Det koster Europa hundre milliærder av euro og ha de folka her.

1 flyktning koster run 750nok per dag i Noreg. 35000 som kom i fjor = 26.250.000 per dag! Eller 814 millioner kroner kvar eneste månad.

Det er vel enda verre for land litt lenger nede i Europa, der antall flyktninger er opp mot halvt million.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på om innvandring fører til terrorhandlinger. Kanskje det gjør det. Hva vet jeg? Er ikke mange av gjerningsmennene bak mange terroranslag bosatt i vesten?

Men det er ikke noen automatikk i at de som kommer til vesten blir terrorister, selv om et fåtall blir det. Eller allerede var det, da de kom. Så jeg tror det er viktig å holde disse to temaene (terrorisme og innvandring) fra hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på om innvandring fører til terrorhandlinger. Kanskje det gjør det. Hva vet jeg? Er ikke mange av gjerningsmennene bak mange terroranslag bosatt i vesten?

 

Men det er ikke noen automatikk i at de som kommer til vesten blir terrorister, selv om et fåtall blir det. Eller allerede var det, da de kom. Så jeg tror det er viktig å holde disse to temaene (terrorisme og innvandring) fra hverandre.

 

Ja, det du sier her er jo like logisk som å si at røyking og lungekreft er to temaer som det er viktig at må holdes fra hverandre. Tobakksindustrien er vel enig i det.

Lenke til kommentar

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er sikkert en stor trøst for de som i dag fikk bein og armer sprengt bort i terrorangrep i Brussel. Takk for din rørende omtanke....

Lenke til kommentar

Det kan ikke stoppes. Det vil komme flere og flere innvandrere, og sannsynligvis vil europeiske land ha mindre og mindre ressurser tilgjengelige for å støtte disse. Både med sosialstøtte og arbeidsplasser. Dermed får større gettoer, og flere plasser hvor innvandrere kan dyrke sin kultur og skylde på vesten for mangel på framgang.

Ser ikke helt hvordan dette skal snu. Over halvparten i min generasjon (de mellom 20-35 år) er indoktrinert i at stopp i innvandring = rasisme. Får håpe at generasjon under ikke har samme tanker, men jeg tviler.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Ingen flyktninger bør få slippe til Europa i det hele tatt, med mindre de kommer direkte med fly/båt fra det landet de flykter fra!

Syriara kan fiiint søka asyl i Tyrkia og rekke andre land i midøsten. De kan reise til UAE og få seg jobb der. Ja, de må jobbe 12 timer for småpeng i drittjobba. Men det er trygge omgivelser. Istedenfor, de bruker opp mot 50.000 euro (halvt million kroner) per person for å reise fra Syria til Tyrkia, til Hellas, Makedonia, Serbia, Ungarn, Austira, Tyskland, Danmark for å komme til Noreg.

Ein familie på 6 bruker 3 millioner kroner, som de betaler til menneskesmuglere, for å komme ulovlig til Europa. For så å reise gjennom 7-8 land og søke asyl der. De vet veeeldig godt at de må søke asyl i første land de kommer til. Men de vil ha penger. Sitte på ræve og ikke gjøre noe. I flere tiår. 

Det burde vere veldig enkelt gjort. Gi personen 1 år på å lære seg språket. Gi dem tilbud om vaskejobb (e.l.) etter første året er gått. Stopp all støtte. Så får de velge selv, om de vil ta den jobben og bidra til samfunnet eller reise tilbake til landa sine.

Familie på 4-6 bør IKKE få noe hus. Hybel er mer enn bra nok. 
Jeg gikk på internattskole (vgs) og måtte dele eit lita rom med ein anna person. Rommet var på rundt 10-12kvm. Familie på 4? Gi dem 20-25kvm. Det er meir enn nok for å leve veldig bra der.


Når det blir slutt på luksus for flyktninger, så slutter de å komme hit for å få gode. Det er kun de som virkelig trenger hjelp som kommer til landet då. Og de blir super glad for å bo på hybel, få 1 år på å lære seg språket og få seg vaskejobb. 

Lenke til kommentar

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er bare riktig om vi får terrorismen under kontroll. F.eks. Irak hadde 10000 som døde av terroristangrep, noe som er 3000 flere enn antall døde i trafikken. Hadde de hatt samme trafikksikkerhet som Norge så ville 1200 dødd i trafikken. 

 

Terrorisme kan bli et veldig alvorlig problem i EU, om vi forsetter å slippe inn masse asylsøkere.

Lenke til kommentar

 

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er sikkert en stor trøst for de som i dag fikk bein og armer sprengt bort i terrorangrep i Brussel. Takk for din rørende omtanke....

 

Bare hyggelig? Jeg finner det trøstende å vite at ting egentlig ikke er så ille som man skal ha det til

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det du sier her er jo like logisk som å si at røyking og lungekreft er to temaer som det er viktig at må holdes fra hverandre. Tobakksindustrien er vel enig i det.

 

Da kan jo du forklare oss hvordan innvandring fører til terrorisme da, sikkert?

 

 

Det sier seg selv, men siden du må mates med teskje:

 

Uten (muslimsk) innvandring, ville ikke denne(og andre) terrorangrep ha skjedd. Terroristene er islamister som har kommet til Europa som muslimske innvandrere. De skjuler seg blant en stor mengde muslimske innvandrere. Om denne innvandringen hadde blitt stoppet og reversert, ville vi hatt et tryggere Europa. Europas urbefolkning har dessverre ledere som ikke gjør sin plikt: forsvare sine lands innbyggere og sørge for sikkerhet.

Lenke til kommentar

Tror dessverre innvandring må stoppes. Muslimsk/arabisk innvandring vel og merke. Dette vil bryte ned systemet om det får fortsette.

Så får man hanskes med de som er. Tror ikke man kommer så langt som å kaste ut alle muslimer. Det strider for mye i mot demokratiske prinsipper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er sikkert en stor trøst for de som i dag fikk bein og armer sprengt bort i terrorangrep i Brussel. Takk for din rørende omtanke....

 

Bare hyggelig? Jeg finner det trøstende å vite at ting egentlig ikke er så ille som man skal ha det til

 

 

Forskjellen er jo at bilkjøring er nødvendig. Flyktninger er ikke.

Sånn, da var jeg like følelsesløs som deg.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan ikke stoppes. Det vil komme flere og flere innvandrere, og sannsynligvis vil europeiske land ha mindre og mindre ressurser tilgjengelige for å støtte disse. Både med sosialstøtte og arbeidsplasser. Dermed får større gettoer, og flere plasser hvor innvandrere kan dyrke sin kultur og skylde på vesten for mangel på framgang.

Ser ikke helt hvordan dette skal snu. Over halvparten i min generasjon (de mellom 20-35 år) er indoktrinert i at stopp i innvandring = rasisme. Får håpe at generasjon under ikke har samme tanker, men jeg tviler.

Kutte ut alle "goder", gi kun det nødvendige for å overleve. Er det "bra nok" for en student, så er det i alle fall bra nok for flyktning. Flyktninger burde ALDRI få noe mer enn studenter.

 

Tvangsretur. Investere i A380 og fly ut 1000 flyktninger kvar eneste dag. Då kommer de til å tenke seg om, skal de bruke 50.000eur/pers på å komme til Europa eller ikke. Kun de som vet de får asyl, som kommer hit.

 

Jeg selv kjenner fleire personer fra b.a. Afghanistan, som budde 15 år i Russland, før de kom som flyktninger til Noreg. Eller fra Sri Lanka som budde i India i 10 år, før han "flyktet fra krigen i Sri Lanka til Noreg". Om slike folk var flydd rett tilbake til sine heimeland - då ville trenden snu.

 

Men, det er politikere med flere millioner i banke som bestemmer. De lar det gå utover "vanlige" folk. Hvem bryr seg om eksplosjoner på t-bane. Kor ofte ser du Stoltenberg eller Større på t-bane? Slike aksjoner angår ikke de. De bryr ikke seg om kutt i skoler. Unga deira går på privatskule uansett. Same med helsevesenet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er sikkert en stor trøst for de som i dag fikk bein og armer sprengt bort i terrorangrep i Brussel. Takk for din rørende omtanke....

 

Bare hyggelig? Jeg finner det trøstende å vite at ting egentlig ikke er så ille som man skal ha det til

 

 

Forskjellen er jo at bilkjøring er nødvendig. Flyktninger er ikke.

Sånn, da var jeg like følelsesløs som deg.

 

Det var ikke meningen å fremstå som følelsesløs. Jeg mener det er viktig å tenke på positive sider når slike ting skjer.

 

Jeg tror vi alle hadde ment flyktninger hadde vært nødvendig hvis vi var flyktninger selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...