Gå til innhold

Terror i Brussel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Okay, da er jeg vel for blind og døv (psykisk sett, altså) for å forstå sammenhengen. Er terrorangrepene i Europa et resultat av muslimsk innvandring?

 

De skjer ikke på grunn av innvandring, men fordi terroristene kommer seg inn gjennom innvandring. Det er vel enkel logikk, noe å diskutere det?

 

 

Nå er vel realiteten at terrorangrep fra islamske ekstremister på europeisk jord er i stor grad gjennomført av 2 generasjons innvandrere (og delvis konvertitter). Altså kommer de ikke inn som terrorister, men de blir ekstremister lenge etter de har kommet til Europa. En god del har dog hatt korte opphold i Syria etc etter de ble ekstremister. 

 

Den antatte lederen av Paris-terroren i November, Abdelhamid Abaoud, var f.eks født i Anderlecht i 1987, som sønn av en marokkaner som innvandret til Belgia i 1975. Han hadde en klar kriminell løpebane før han ble ekstremist. Noe som faktisk ikke er uvanlig. Jevnt over er de fleste europeiske terrorister av muslimsk opphav (også konvertitter) fra familier som er relativt sekulære og er selv svært sekulære fram til de rekrutteres til ekstreme miljø.

 

Så som nevnt av en av de siste posterene, vi må evne å skille mellom hva som skaper ekstremister (terrorister) og innvandring. Selv om vi f.eks skulle redusere innvandring til null, så har vi ikke nødvendigvis redusert terrorrisikoen - kanskje tvert i mot. Når vi reduserer innvandring til null, så kan de holdningen som presser en slik beslutning fram, også være med på å marginalisere ennå større deler av den eksisterende muslimske befolkningen i Europa. En økt marginalisering basert på terrorfrykt og frykt/hat til innvandrere vil etter min mening øke rekrutteringen til ekstrem islam, og skape ennå flere potensielle terrorister. Måten vi i vesten håndterer og har håndtert Libya, Syria, Irak, Afghanistan har uten tvil også bidratt.

 

Eneste måten å bekjempe terror er å gjøre noe med marginaliseringen, både gjennom å stille krav til den muslimske befolkningen i Europa og å støtte aktivt de mer moderate kreftene. Ghettofiseringen må bekjempes.

 

Men for å få til dette er det ikke tvil om at dagens innvandring må reduseres en betydelig. Europa klarer nemlig ikke både å ta i mot millioner av nye innvandrere og samtidig løse integrasjons- og marginaliseringsproblemene knyttet til grupper som har bodd i Europa i lengre tid.

 

Men - når jeg leser synspunktene de fleste her kommer med, og som sikkert ikke er så ulike de ellers i Europa, ja da er jeg ikke optimist. Vi kommer til gjennom vår økende frytkt og marginalisering av muslimer og andre innvandrergrupper til å øke antallet som trekkes mot radikal islamisme. Miljøene vil bli ennå mer lukket, og terrortrusselen vil øke fordi vi ikke er i stand til å vurdere problemet objektivt og løse det på en god måte.

 

----

PS! Det som skjedde i Brussel i dag er særdeles trist (både for "muslimer" og "europere"), samme med Paris i november. Men lar vi terrorfrykt, muslim- og innvandringshat bli resultatet - ja da er vi på rask vei til et virkelig uttrygt Europa.

Endret av Bolson
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

 

Terror produserer per definisjon en overreaksjon. Ikke at det er noe galt med det, eller at det er en unaturlig reaksjon. Men hvis vi snakker om statistisk risiko og liknende så er feks. Bilkjøring og klimaforandringer mye mer ødeleggende og dødelige. Bare noe å ha i bakhodet i slike tider.

 

Det er sikkert en stor trøst for de som i dag fikk bein og armer sprengt bort i terrorangrep i Brussel. Takk for din rørende omtanke....

 

Bare hyggelig? Jeg finner det trøstende å vite at ting egentlig ikke er så ille som man skal ha det til

 

 

Forskjellen er jo at bilkjøring er nødvendig. Flyktninger er ikke.

Sånn, da var jeg like følelsesløs som deg.

 

 

Følelsesløs eller ikke, det du sier er i alle fall fakta. Europa trenger ikke innvandring. Enda mindre nå enn før, når mer og mer av arbeidslivet blir effektivisert ved hjelp av ny teknologi og avanserte maskiner.

Lenke til kommentar

 

føleri.

 

Det går an å forstå at folk blir skremt. Ikke grunn til å bli nedlatende pga det på en sånn dag.

 

 

Hvorfor er det nedlatende? Det er føleri det er, jeg anbefaler å ikke basere risikovurderinger på det. Gjør man det øker man egen risiko. For meg er det viktigere at folk faktisk får minsket risikoen sin, enn at folk skal føle seg mindre utsatt for risiko. 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 Europa trenger ikke innvandring.

 

Om vi skal kunne beskrive samfunnet vårt som sivilisert så mener jeg at vi må kunne ta imot mennesker som er i nød. Vi tar ikke imot asylsøkere fordi vi trenger dem.

 

 

Å ta imot noen få asylsøkere, som senere skal sendes tilbake sitt hjemland når det er trygt, er noe helt annet enn å tillate innvandring som er helt unødvendig og samlet sett negativt for Europas urbefolkninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det sier seg selv, men siden du må mates med teskje:

 

Du trenger ikke være ufin. Det eneste jeg har sagt er at det er viktig å holde de to temaene innvandring og terrorisme fra hverandre siden de ikke er særlig beslektet. Man blir ikke terrorist av å være innvandrer for eksempel. Mange av de som kommer til vesten flykter jo nettopp fra sånne som utfører slike handlinger. Og har ingenting med dem å gjøre. Annet enn at de tror på samme religion.

 

Viktig at vi klarer å skille mellom islamister og jihadister på den ene siden, og liberale og moderate muslimer på den andre. Ja, flere islamister og jihadister er kommet til vesten som flyktninger. Men andre er også født og oppvokst her og er vestlige som du og jeg. Noen av dem er godt utdannede, også. Slikt sett gir det mer mening å se på hva som skaper terrorisme, hva som fører til at enkelte føler at de må ta til våpen, i stedet for å se på innvandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan takke tidligere innvandring for angrepene i Paris og Brussels..

 

Jeg grøsser med tanken på hva dagens innvandring vil gjøre med vårt fremtidige samfunn, hvis disse tingene er konsekvens av relativt velykket innvandring på relativt liten skala.

 

Lykke til alle naive hippier. Det var selvfølgelig ingen tabbe å ta imot folk fra IS kalifatet sitt område. Neida..

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Følelsesløs eller ikke, det du sier er i alle fall fakta. Europa trenger ikke innvandring. Enda mindre nå enn før, når mer og mer av arbeidslivet blir effektivisert ved hjelp av ny teknologi og avanserte maskiner.

 

 

Du tror altså at vi åpner for flyktninger og asylsøkere for vår egen del? Da er det ikke rart du føler deg snytt.....

Lenke til kommentar

 

Følelsesløs eller ikke, det du sier er i alle fall fakta. Europa trenger ikke innvandring. Enda mindre nå enn før, når mer og mer av arbeidslivet blir effektivisert ved hjelp av ny teknologi og avanserte maskiner.

 

 

Du tror altså at vi åpner for flyktninger og asylsøkere for vår egen del? Da er det ikke rart du føler deg snytt.....

 

 

Nei, det tror jeg ikke, så hvorfor påstår du at jeg tror det? Løgn og stråmann fra deg, som vanlig.

 

Men det var løgnen media og politikere foret oss med tidligere, og senest så vi det i forbindelse med Syria-flyktninger: De var visstnok så høyt utdannede og ville bidro stort i arbeidslivet(løgn begge deler).

 

Det har vært påstått i årevis av innvandring bidrar til å holde økonomien i gang, men det er jo åpenbart løgn - og tilbakevist med fakta.

 

Nå er det nye mantraet at vi skal ta imot flyktninger, og innvandrere generelt, fordi vi skal være så godhjertede og fordi de "beriker" våre samfunn. Men igjen, dette er løgn.

 

AP og SV får stadig nye velgere, det er jo en grunn til at de ønsker ikke-vestlig innvandring.

 

Du mener visst at det er greit å ta imot ikke-vestlige(som for Norges vedkommende er hovedsakelig muslimske innvandrere), så hvorfor er det akseptabelt? Hva kan kan forsvare denne vanvittige innvandringen som påfører urbefolkningen enorme byrder, både sosialt, økonomisk og kulturelt?

Lenke til kommentar

Nå er vel realiteten at terrorangrep fra islamske ekstremister på europeisk jord er i stor grad gjennomført av 2 generasjons innvandrere (og delvis konvertitter). Altså kommer de ikke inn som terrorister, men de blir ekstremister lenge etter de har kommet til Europa. En god del har dog hatt korte opphold i Syria etc etter de ble ekstremister. 

 

Den antatte lederen av Paris-terroren i November, Abdelhamid Abaoud, var f.eks født i Anderlecht i 1987, som sønn av en marokkaner som innvandret til Belgia i 1975. Han hadde en klar kriminell løpebane før han ble ekstremist. Noe som faktisk ikke er uvanlig. Jevnt over er de fleste europeiske terrorister av muslimsk opphav (også konvertitter) fra familier som er relativt sekulære og er selv svært sekulære fram til de rekrutteres til ekstreme miljø.

 

Så som nevnt av en av de siste posterene, vi må evne å skille mellom hva som skaper ekstremister (terrorister) og innvandring. Selv om vi f.eks skulle redusere innvandring til null, så har vi ikke nødvendigvis redusert terrorrisikoen - kanskje tvert i mot. Når vi reduserer innvandring til null, så kan de holdningen som presser en slik beslutning fram, også være med på å marginalisere ennå større deler av den eksisterende muslimske befolkningen i Europa. En økt marginalisering basert på terrorfrykt og frykt/hat til innvandrere vil etter min mening øke rekrutteringen til ekstrem islam, og skape ennå flere potensielle terrorister. Måten vi i vesten håndterer og har håndtert Libya, Syria, Irak, Afghanistan har uten tvil også bidratt.

 

Eneste måten å bekjempe terror er å gjøre noe med marginaliseringen, både gjennom å stille krav til den muslimske befolkningen i Europa og å støtte aktivt de mer moderate kreftene. Ghettofiseringen må bekjempes.

 

Men for å få til dette er det ikke tvil om at dagens innvandring må reduseres en betydelig. Europa klarer nemlig ikke både å ta i mot millioner av nye innvandrere og samtidig løse integrasjons- og marginaliseringsproblemene knyttet til grupper som har bodd i Europa i lengre tid.

 

Men - når jeg leser synspunktene de fleste her kommer med, og som sikkert ikke er så ulike de ellers i Europa, ja da er jeg ikke optimist. Vi kommer til gjennom vår økende frytkt og marginalisering av muslimer og andre innvandrergrupper til å øke antallet som trekkes mot radikal islamisme. Miljøene vil bli ennå mer lukket, og terrortrusselen vil øke fordi vi ikke er i stand til å vurdere problemet objektivt og løse det på en god måte.

 

----

PS! Det som skjedde i Brussel i dag er særdeles trist (både for "muslimer" og "europere"), samme med Paris i november. Men lar vi terrorfrykt, muslim- og innvandringshat bli resultatet - ja da er vi på rask vei til et virkelig uttrygt Europa.

 

 

Takk. Godt å se at noen viser litt edrulighet oppi det hele og ser situasjonen for hva det er.

Lenke til kommentar

Vi kan takke tidligere innvandring for angrepene i Paris og Brussels..

 

Jeg grøsser med tanken på hva dagens innvandring vil gjøre med vårt fremtidige samfunn, hvis disse tingene er konsekvens av relativt velykket innvandring på relativt liten skala.

 

Lykke til alle naive hippier. Det var selvfølgelig ingen tabbe å ta imot folk fra IS kalifatet sitt område. Neida..

 

Det er mange, også her i tråden, som mener at drap og voldtekt på uskyldige europeere med jevne mellomrom, er en pris det er verdt å betale for å tillate fortsatt muslimsk innvandring. Hva jeg mener om folk med slike groteske meninger, skal jeg holde for meg selv.

Lenke til kommentar

Vi ser tendensene (bare her på forumet) hvordan det pisker opp forakt mot muslimer generelt.mer for hver gang ser det ut til.

 

Det blir ikke lett å være vanlig fredelig muslim i Europa framover nå. De må forvente å bli forfulgt. Vi ser tendensene.

 

I anstendighetens navn, i dag har mange uskyldige europeere blitt drept og mange lemlestet for livet, og drapsmennene er islamister. Da er det veldig støtende det du skriver her. Fokus burde være på ofrene nå.

Lenke til kommentar

Vi ser tendensene (bare her på forumet) hvordan det pisker opp forakt mot muslimer generelt.mer for hver gang ser det ut til.

 

Det blir ikke lett å være vanlig fredelig muslim i Europa framover nå. De må forvente å bli forfulgt. Vi ser tendensene.

 

Ja, det er dette jeg også blir engstelig for. Det blir for enkelt og uskyldige blir forhåndsdømt samtidig som fokuset på terroristene som faktisk står for ugjerningene drukner i støyen rundt ett generelt muslimhat.

 

Det er en farlig og polariserende utvikling.

Lenke til kommentar

 

 

Okay, da er jeg vel for blind og døv (psykisk sett, altså) for å forstå sammenhengen. Er terrorangrepene i Europa et resultat av muslimsk innvandring?

 

De skjer ikke på grunn av innvandring, men fordi terroristene kommer seg inn gjennom innvandring. Det er vel enkel logikk, noe å diskutere det?

 

 

Nå er vel realiteten at terrorangrep fra islamske ekstremister på europeisk jord er i stor grad gjennomført av 2 generasjons innvandrere (og delvis konvertitter). Altså kommer de ikke inn som terrorister, men de blir ekstremister lenge etter de har kommet til Europa. En god del har dog hatt korte opphold i Syria etc etter de ble ekstremister. 

 

Den antatte lederen av Paris-terroren i November, Abdelhamid Abaoud, var f.eks født i Anderlecht i 1987, som sønn av en marokkaner som innvandret til Belgia i 1975. Han hadde en klar kriminell løpebane før han ble ekstremist. Noe som faktisk ikke er uvanlig. Jevnt over er de fleste europeiske terrorister av muslimsk opphav (også konvertitter) fra familier som er relativt sekulære og er selv svært sekulære fram til de rekrutteres til ekstreme miljø.

 

Så som nevnt av en av de siste posterene, vi må evne å skille mellom hva som skaper ekstremister (terrorister) og innvandring. Selv om vi f.eks skulle redusere innvandring til null, så har vi ikke nødvendigvis redusert terrorrisikoen - kanskje tvert i mot. Når vi reduserer innvandring til null, så kan de holdningen som presser en slik beslutning fram, også være med på å marginalisere ennå større deler av den eksisterende muslimske befolkningen i Europa. En økt marginalisering basert på terrorfrykt og frykt/hat til innvandrere vil etter min mening øke rekrutteringen til ekstrem islam, og skape ennå flere potensielle terrorister. Måten vi i vesten håndterer og har håndtert Libya, Syria, Irak, Afghanistan har uten tvil også bidratt.

 

Eneste måten å bekjempe terror er å gjøre noe med marginaliseringen, både gjennom å stille krav til den muslimske befolkningen i Europa og å støtte aktivt de mer moderate kreftene. Ghettofiseringen må bekjempes.

 

Men for å få til dette er det ikke tvil om at dagens innvandring må reduseres en betydelig. Europa klarer nemlig ikke både å ta i mot millioner av nye innvandrere og samtidig løse integrasjons- og marginaliseringsproblemene knyttet til grupper som har bodd i Europa i lengre tid.

 

Men - når jeg leser synspunktene de fleste her kommer med, og som sikkert ikke er så ulike de ellers i Europa, ja da er jeg ikke optimist. Vi kommer til gjennom vår økende frytkt og marginalisering av muslimer og andre innvandrergrupper til å øke antallet som trekkes mot radikal islamisme. Miljøene vil bli ennå mer lukket, og terrortrusselen vil øke fordi vi ikke er i stand til å vurdere problemet objektivt og løse det på en god måte.

 

----

PS! Det som skjedde i Brussel i dag er særdeles trist (både for "muslimer" og "europere"), samme med Paris i november. Men lar vi terrorfrykt, muslim- og innvandringshat bli resultatet - ja da er vi på rask vei til et virkelig uttrygt Europa.

 

 

Nettopp derfor burde man repatriere samtlige. Hensynet til Europas urbefolkninger må komme først. Det er ingen menneskerett å kunne komme og bosette seg i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...