Gå til innhold

Terror i Brussel


Anbefalte innlegg

 

 

 

Forsvaret til Assad består i en utryddelseskampanje av sunnimuslimer, det skjer i alle fengsler i Syria. Samtidig vet vi at Assads styrker brenner hele sunnimuslimske familier levende i sine hjem. Det er det som gjør at syrias sunnimuslimer vender seg til IS i langt større grad enn USA.

At USA kjemper for globalt tyrrani og fascisme er løgn som er diktet opp på internett, vi vet at det ikke stmemer.

 

 

Jepp. Det eneste vi vet er vel at Putin hadde helt andre hensikter med å gå inn i Syria enn det å blir kvitt IS av moralske grunner og for verdensfredensskyld... Man blir vel ikke veldig overrasket over at det var skjulte agendaer oppetter øra der som vanlig, og med Assad som den forutbestemte klare vinner av konflikten som eneste mål for hele operasjonen.

 

Så Aftenpostens kronikk Vladimir Putins Syria-bløff er neppe tatt helt ut av løse lufta.. :)

 

 

Det finnes ikke begrensninger på hvor råttent vårt samfunn er når dette er måten folk tenker på. Villig gi bort vårt lands interessert til en fremmed stat.

 

Da er landsforræderi dagligdags i vårt land. Om USA er global fascistmakt eller rosa solbrilledrøm er da irrelevant.

 

Skammelig, patetisk, groteskt, skremmende..

 

 

Tror nesten ikke helt jeg forstår hva du mener, var det fordi jeg våget å kritisere den mannen her du datt av stolen? 

 

Fra KGB til landsfader

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Forsvaret til Assad består i en utryddelseskampanje av sunnimuslimer, det skjer i alle fengsler i Syria. Samtidig vet vi at Assads styrker brenner hele sunnimuslimske familier levende i sine hjem. Det er det som gjør at syrias sunnimuslimer vender seg til IS i langt større grad enn USA.

At USA kjemper for globalt tyrrani og fascisme er løgn som er diktet opp på internett, vi vet at det ikke stmemer.

 

 

Jepp. Det eneste vi vet er vel at Putin hadde helt andre hensikter med å gå inn i Syria enn det å blir kvitt IS av moralske grunner og for verdensfredensskyld... Man blir vel ikke veldig overrasket over at det var skjulte agendaer oppetter øra der som vanlig, og med Assad som den forutbestemte klare vinner av konflikten som eneste mål for hele operasjonen.

 

Så Aftenpostens kronikk Vladimir Putins Syria-bløff er neppe tatt helt ut av løse lufta.. :)

 

 

Det finnes ikke begrensninger på hvor råttent vårt samfunn er når dette er måten folk tenker på. Villig gi bort vårt lands interessert til en fremmed stat.

 

Da er landsforræderi dagligdags i vårt land. Om USA er global fascistmakt eller rosa solbrilledrøm er da irrelevant.

 

Skammelig, patetisk, groteskt, skremmende..

 

 

Tror nesten ikke helt jeg forstår hva du mener, var det fordi jeg våget å kritisere den mannen her du datt av stolen? 

 

Fra KGB til landsfader

 

 

 

Hva har Russland med saken å gjøre? Er du nødt til å peke til Russland hver gang jeg snakker om USA? Kan du ikke se på USA heller? Eller evner du ikke det, du som har levd gjennom den kalde krigen og all propagandaen som da pågikk.

 

Russland er et land som er lommetyv i forhold til drapsmaskinen USA. Og da snakker vi om situasjonen IDAG. Hva som skjedde i 1989 eller 1995 er relevant, men ikke viktig i forhold til å analyser hva et land holder på med NÅ. Det er NÅ som teller, og NÅ er USA den onde makten, selv om de var en god makt under andre verdenskrig.

 

Folk har virkelige blokker på hjernen når det kommer til USA, og evner rett og slett ikke å se landet for hva de er. Århundrets største fascistiske trussel, eller dagens "nazi'er". Hvorfor skal man støtte et slikt land?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Forsvaret til Assad består i en utryddelseskampanje av sunnimuslimer, det skjer i alle fengsler i Syria. Samtidig vet vi at Assads styrker brenner hele sunnimuslimske familier levende i sine hjem. Det er det som gjør at syrias sunnimuslimer vender seg til IS i langt større grad enn USA.

At USA kjemper for globalt tyrrani og fascisme er løgn som er diktet opp på internett, vi vet at det ikke stmemer.

 

 

Jepp. Det eneste vi vet er vel at Putin hadde helt andre hensikter med å gå inn i Syria enn det å blir kvitt IS av moralske grunner og for verdensfredensskyld... Man blir vel ikke veldig overrasket over at det var skjulte agendaer oppetter øra der som vanlig, og med Assad som den forutbestemte klare vinner av konflikten som eneste mål for hele operasjonen.

 

Så Aftenpostens kronikk Vladimir Putins Syria-bløff er neppe tatt helt ut av løse lufta.. :)

 

 

Det finnes ikke begrensninger på hvor råttent vårt samfunn er når dette er måten folk tenker på. Villig gi bort vårt lands interessert til en fremmed stat.

 

Da er landsforræderi dagligdags i vårt land. Om USA er global fascistmakt eller rosa solbrilledrøm er da irrelevant.

 

Skammelig, patetisk, groteskt, skremmende..

 

 

Tror nesten ikke helt jeg forstår hva du mener, var det fordi jeg våget å kritisere den mannen her du datt av stolen? 

 

Fra KGB til landsfader

 

 

 

Hva har Russland med saken å gjøre? Er du nødt til å peke til Russland hver gang jeg snakker om USA? Kan du ikke se på USA heller? Eller evner du ikke det, du som har levd gjennom den kalde krigen og all propagandaen som da pågikk.

 

Russland er et land som er lommetyv i forhold til drapsmaskinen USA. Og da snakker vi om situasjonen IDAG. Hva som skjedde i 1989 eller 1995 er relevant, men ikke viktig i forhold til å analyser hva et land holder på med NÅ. Det er NÅ som teller, og NÅ er USA den onde makten, selv om de var en god makt under andre verdenskrig.

 

Folk har virkelige blokker på hjernen når det kommer til USA, og evner rett og slett ikke å se landet for hva de er. Århundrets største fascistiske trussel, eller dagens "nazi'er". Hvorfor skal man støtte et slikt land?

 

 

Nei jeg pleier vel strengt tatt ikke å peke til Russland når det snakkes om USA, er helt enig i at vi er farget av vestlig propaganda/vinkling kall det hva du vil.

 

Men dette går helt klart begge veier, intervjuer av mannen på gata i Russland så har de samme skjeve syn på USA og vesten som du har. Tror ingen er tvers igjennom onde eller gode, det går på kultur og ideologi.

 

Men en ting skal være sikkert, man hadde ikke kunnet fortsette som leder/president etter endt andre periode i USA (8 år), mens i Russland så unngår Putin dette greit ved å bare gjøre seg til statsminister istedenfor og plassere nikkedokka Medvedev i posisjon inntil han bare tar tilbake tittelen 4 år etter.. En evig Putin sirkel om du vil. Slike ting sier veldig mye om "demokratiet" de har der kontra hva de driver med i USA. Begge har svin på skogen men bare ett av landene undertrykker befolkningen og meningene deres. Husk nå at du blir slengt i fengsel om du demonstrerer i Russland, det har gått baklengs framover der borte de siste årene og nærmer seg med stormskritt det totalitære.

 

 

Men enig, Russland var en solid avsporing, hvorfor jeg kom inn på det var med tanke på den egentlige agendaen de hadde med tanke på "krigen mot IS" (dvs krigen for Assad og for å ha en åpning og alliert midt nede i olje smørøyet).

Lenke til kommentar

Samme syn som jeg har? Jeg har overhode ingenting med Russland å gjøre.

 

Russland er egentlig rimelig irrelevant for Europa idag. Vårt problem er mangel på uavhenighet og vårt uheldige forhold til USA. Det eneste alternativet i min formening er et sterkt og uavhengig Europa. Og jeg kan overhode ikke fatte at folk fortsatt ønsker at vi skal være koloni av USA. Jeg mener disse folkene er landsforrædere fordi de har gitt bort våre interesser til en fremmed makt.

 

Et sterkt og uavhengig Europe er løsning på mange av verdens problemer idag. USA kan ikke fortsette som de holder på med uten Europeisk støtte, og balansen i verdensmakten vil bli en helt annen hvis Europa uavhengig kan gjøre som de vil og støtte de som velger de beste løsningene, heller enn å automatisk støtte USA, selv når løsningene er destruktive og forferdelige.

 

Egentlig er Europas rolle å fremme menneskerett, være imot krig, beskytte internasjonal lov og fremme frihet og demokrati, men den rollen har vi totalt begravd i vår iver etter å gjøre som USA dikterer.

 

Du kan si hva du vil om Russland, men de er iallefall et land som nå kjemper for internasjonal lov. Jeg har egentlig ingenting sterkt for eller imot Russland, men jeg er imot løgn og manipulasjon, så da ser du ofte at jeg forsvarer Russland i diskusjoner, fordi diskusjonen nå til dags er styrt av anti-Russisk løgn og propaganda. Utover det har jeg ingen ønsker om å forsvare Russland på noen som helst måte. Som sagt, det er kun sannheten som teller, og sannheten er jo at Russland er et land Europa bør legge press på for at de skal forbedre seg på diverse områder.

 

Men Russland gidder ikke høre på Europa så lenge vi er koloni av USA, og der er vi tilbake til mitt poeng. Vi har ingen troverdighet i Europa, og det er derfor global maktbalanse drastisk kan endres til det bedre om Europa blir uavhengig av USA. Istedenfor globalt USA diktat og cowboy på ville veier som gjør hva de vil, så kan vi ha en global dialog. Det vil ikke skje så lenge vi er koloni av USA. Sammen med USA forblir vi også svake, noe vi har mulighet til å endre om vi selv tar ansvar.

 

Hadde vi ikke vært så vanvittig dobbelmoralske hadde vi også sanksjonert mot USA idag.

 

Jeg mener at de som vil at vi fortsatt skal ha samme forhold til USA som vi har idag, at de er landsforrædere, spesielt når man ser hva USA og per proxy Europa idag holder på med rundt i verden.

 

Vårt forhold til USA er mye viktigere enn det meste annet i verden, siden det er et av de aller største problemene verden har idag, og tatt i betraktning hvor mye bedre verden kunne blitt med et sterkt og uavhengig Europa.

 

Derfor gnåler jeg hele tiden om USA, noe som alikevel ikke gjør meg blind i forhold til hva andre land driver med, ei heller Russland. Men basert på meritter de siste 15 årene, vil jeg si at vi har bedre grunn til å samarbeide med Russland for øyeblikket enn vi har med USA.

 

Vi må begynne å gjøre det som er i egne interesser, ikke hele tiden gjøre det USA vil at vi skal gjøre, noe som alltid er å følge USA sine interesser.

 

Så, min konklusjon er egentlig at folk enten er dumme eller utsatt for altfor mye propaganda, siden de har et så vanvittig urealistisk forhold til USA. Og ja, Russland er blåst ut av proposjoner. Landet fremstilles som verre enn USA, selv om de er langtifra så ille. Så hvorfor klarer ikke folk å se ting relativt?

 

De sitter på den ene siden og støtter krig og lytter til propaganda, mens de klager på når Russland gjør det samme. Det blir litt teit, eller?

 

Det blir litt som å tro man sprer demokrati med bomber, når man ikke engang selv har skikkelig demokrati. Litt som om Kina skulle begynne å spre demokrati i landene de har geopolitiske interesser i. Da hadde nok pipen fått en annen lyd enn den har idag, når det er USA som begår overgrepene.

 

 

Sorry at jeg blir sur altså. Jeg har bare fått mer enn nok av propagandaen og folks mangel på analyse her i vesten. For jeg er vestlig og hovedsaklig bryr jeg meg om vestlige forhold, hvis er årsaken til at jeg vil det beste for oss, som igjen er årsaken til at jeg fordømmer USA.

 

Ps. Jeg anser demokratiene i USA og Russland for å være tilnærmet på samme plass på en demokratiskala, langt nede på listen sammen med UK og Frankrike, bak alle andre Europeiske land.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Folk har virkelige blokker på hjernen når det kommer til USA, og evner rett og slett ikke å se landet for hva de er. Århundrets største fascistiske trussel, eller dagens "nazi'er". Hvorfor skal man støtte et slikt land?

Eneste jeg ser har "blokker på hjernen" når det kommer til usa er deg, du er jo fanatisk opptatt denne tankekonstruksjonen din.

 

Nei, USA er ikke nazier, fascister eller noe annet du måtte finne på. USA er demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Folk har virkelige blokker på hjernen når det kommer til USA, og evner rett og slett ikke å se landet for hva de er. Århundrets største fascistiske trussel, eller dagens "nazi'er". Hvorfor skal man støtte et slikt land?

Eneste jeg ser har "blokker på hjernen" når det kommer til usa er deg, du er jo fanatisk opptatt denne tankekonstruksjonen din.

 

Nei, USA er ikke nazier, fascister eller noe annet du måtte finne på. USA er demokrati.

 

 

Da følger du rett og slett ikke med på hva som foregår i verden. Statistisk sett driver USA med flere overgrep og kriger enn de neste 10 landene på listen.

 

USA er akkurat nå ulovlig inne i Syria, Pakistan, og Yemen med massive overgrep, som jeg kommer på akkurat nå, men det er sikkert enda flere. Jeg snakker bare om de kriger USA er involvert i ulovlig, hvor mange dør, som ikke er hemmelige kriger. Nevner man slike land er listen enda lengre. Pluss at de driver en rekke andre ulovlige kriger som folk flest har akseptert som en ny normal. Hovedsaklig Iraq og Afghanistan.

 

USA driver enorme overgrep i midt østen og mot mange land sin suverenitet. Ukraina er jo et eksempel man fort kan trekke frem hvor USA ikke har kriget direkte mot, men hvor de har begått overgrep og angrep mot landets uavhengighet.

Lenke til kommentar

 

Det eneste alternativet i min formening er et sterkt og uavhengig Europa. Og jeg kan overhode ikke fatte at folk fortsatt ønsker at vi skal være koloni av USA. Jeg mener disse folkene er landsforrædere fordi de har gitt bort våre interesser til en fremmed makt.

 

 

 

 

 

Hva er din vurdering av de som klassifiserer Jonas Gahr Støre, Trine Skei Grande, Hareide, og store deler av establishmentet, i hovedsak venstresiden, som landsforrædere grunnet innvandringspolitikken? Noen synes også at de politikere som har ført oss tettere til EU, med overnasjonale domstoler, og tap av selvstyre er landsforrædere, der de visstnok (usikker) går mot grunnloven. Synes du det er fin/ok retorikk?

 

Drar det fram fordi du bruker samme betegnelser for politiske motstandere.

Endret av Harryen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Harryen. Jeg vil si de er generelle jævler. Psyokopater og narsissister..

 

Landsforræderi handler om spesifikke ting og er definert på en annen måte. Men ja, det er en hel del politiske aktivitet som faktisk er landsforræderi når man tenker over det. Diktatene om innvandring f.eks er jo en type landssvik i det minste. Det er imot landets interesse og er implementert bak ryggen på folket, uten at folket kan endre den retningen, og det hele har grunnlag i en spesifikk FN lov.

Lenke til kommentar

Når du sier ulovlig, hva mener du da?

 

Det er tull å si at USA har angrepet Ukrainas uavhengighet, når det er Russland som er aktiv i den regionen og russiske interesser som skaper konflikten.

 

Vi trenger ikke diskutere Ukraina, men vi kan gjøre det hvis du vil. USA er inne i Syria, noe som er ulovlig, fordi det verken er invitert av Syria eller har hjemmel i FN. Det samme gjelder Yemen og Pakistan.

 

I alle disse landene driver USA overgrep mot disse landenes suverenitet, folk i disse landene, og internasjonal lov.

 

Det jeg mener med Ukraina var at USA var med å tilrettelegge for et kupp og plantet en revolusjon, noe som er brudd mot internasjonal og overgrep mot andre lands uavhengighet. Om de har vært der militært finnes det ingen beviser på, men det er nok sannsynlig.

 

Russland sitt svar på Ukraina situasjonen var også ulovlig.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...