Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av greia mi er at jeg begynner å bare bli mer å mer lei tradisjonelle spill. Har spilt i 3 tiår nå og bedre grafikk er ikke nok lengre. Håper VR vekker lysten tilbake :)

Dette kan jeg skrive under på. Det er fint å ha lyst til å spille alle mulige spill igjen. 

 

Bare ta noe slikt som Xortex. Et lignende type arcade spill på en flat skjerm ville jeg aldri tidligere brydd meg om. Jeg ELSKER det i VR!

Lenke til kommentar

vel, jeg er ikke dum nok til å kaste bort 10 000 kr på noe gimmick greier. Venter på "kan bruke pengene mine på hva jeg vil"

 

Ja, det gjør jeg også.

DEtte er nok ikke noe gimmic gitt! Er bare ikke du som er like inn i VR verdenen som vi er ;)  Er akurat som at jeg syns at  RC helikopter entusiaster som kan bruke opptil 120.000 på noe radiostyrt er bortkasta :p

Lenke til kommentar

Vel jeg syns også det er bortkasta. Men de vet akkurat hva de kjøper. Du sier det samme om VR nå, det er jeg sikker på. Men du sitter også sikkert å håper på noen ordentlige VR spill, ikke bare utforskings simulatorer. Jeg sier bare at prisen bør gå ned noen gode hakk til, og i tillegg at noen verdige spill bør være på markedet. 

Lenke til kommentar

Noen som har fått Job Simulator, Tilt Brush og Fantastic Contraption sammen med Vive? Jeg ser ikke noen lapp i eska eller mail med spillene. Kjøpte på Elkjøp og ser andre som spør om det samme der.

Fikk epost fra elkjøp nå et par dager etter jeg fikk vive fra elkjøp nå med kode for job sim, tiltbush og fantastic contraptions :)

 

Ikke at jeg trenger de da jeg allerede har de fr når jeg kjøpte vive første gangen. Så skal selge koden tenker jeg.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

 

Noen som har fått Job Simulator, Tilt Brush og Fantastic Contraption sammen med Vive? Jeg ser ikke noen lapp i eska eller mail med spillene. Kjøpte på Elkjøp og ser andre som spør om det samme der.

Fikk epost fra elkjøp nå et par dager etter jeg fikk vive fra elkjøp nå med kode for job sim, tiltbush og fantastic contraptions :)

 

Ikke at jeg trenger de da jeg allerede har de fr når jeg kjøpte vive første gangen. Så skal selge koden tenker jeg.

 

Koden kom på epost fra Elkjøp i dag. Nå blir det lastet ned!

Lenke til kommentar

Tilbud på Vive spill på steam.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4phu79/vive_games_on_sale_list/

 

 

Og

http://www.techradar.com/news/gaming/five-things-you-didn-t-know-about-the-htc-vive-1323843

The next Skyrim is in development for the HTC Vive as we speak.

 

Hva nå enn det betyr.. Jeg tipper TES VI eller at en eller annen stor utvikler/utgiver har startet å konvertere ett av sine storspill til VR.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Tja. Har bare testet min Vive i en 30 minutters tid nå, men kan ikke si førsteinntrykket er noe å skryte av.

 

theBlu - Rett og slett nydelig, men 70,- for å se på fisk i 5 minutter? OK. Ikke noe man åpner mer enn èn gang.

Vanishing Realms - Kraftige framedrops etter noen minutter (GTX 970). Ble uvel, og slo av.

 

Føler ikke hoppet fra OR DK2 er all verden siden man fortsatt kan telle pixels, og headsettet skal sitte klin perfekt for å ikke oppleve et blur-helvete.

 

Kontrollerne er meh. Teleportering for å navigere er en teit spillmekanikk som må dø snarest.

Håper cockpit-baserte spill med M&K/gamepad gir et annet inntrykk.

 

Det kommer en fæl høyfrekvent lyd fra lighthousene. Er dette "normalt"?

Endret av fluks
Lenke til kommentar

Tja. Har bare testet min Vive i en 30 minutters tid nå, men kan ikke si førsteinntrykket er noe å skryte av.

 

theBlu - Rett og slett nydelig, men 70,- for å se på fisk i 5 minutter? OK. Ikke noe man åpner mer enn èn gang.

Vanishing Realms - Kraftige framedrops etter noen minutter (GTX 970). Ble uvel, og slo av.

 

Føler ikke hoppet fra OR DK2 er all verden siden man fortsatt kan telle pixels, og headsettet skal sitte klin perfekt for å ikke oppleve et blur-helvete.

 

Kontrollerne er meh. Teleportering for å navigere er en teit spillmekanikk som må dø snarest.

Håper cockpit-baserte spill med M&K/gamepad gir et annet inntrykk.

 

Det kommer en fæl høyfrekvent lyd fra lighthousene. Er dette "normalt"?

 

Locomotion i VR er vel kanskje en av de største grunnene til at jeg fremdeles er på gjerdet. Jeg vil ha åpne verdener hvor jeg løper rundt med kompisene mine og gjør ting, ikke teleportere fra plass til plass. Cockpit spill er kult nok men da blir det igjen utrolig snevert spektrum.

 

Noen må finne på en måte vi får beveget oss i VR uten å bevege oss fysisk uten å bli kvalm typ snarest.

Lenke til kommentar

Tredemøller er eneste måten jeg kan se som en realistisk løsning for å bevege oss noenlunde normalt i VR.

 

 

 

Ellers er det jo en del eksperiemnetelle måter å forflytte seg på i VR. Bla denne:

:p

 

 

Med litt tid så vil det nok dukke opp en rekke med gode alternative måter å bevege seg på i VR. Men jeg tviler på at det kommer en metode som lar oss bevege oss realistisk på en praktisk gjenomførbar måte sånn med det første. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...