Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Tja. Har bare testet min Vive i en 30 minutters tid nå, men kan ikke si førsteinntrykket er noe å skryte av.

 

theBlu - Rett og slett nydelig, men 70,- for å se på fisk i 5 minutter? OK. Ikke noe man åpner mer enn èn gang.

Vanishing Realms - Kraftige framedrops etter noen minutter (GTX 970). Ble uvel, og slo av.

The Blu er verdt å ha etter min mening når man viser til andre, spesielt til folk som overhodet ikke har noen tidligere erfaring med spill eller er lite teknisk kyndige. Vis denne til dine foreldre f.eks ;)

 

Føler ikke hoppet fra OR DK2 er all verden siden man fortsatt kan telle pixels, og headsettet skal sitte klin perfekt for å ikke oppleve et blur-helvete.

Skjønner ikke helt hva du mener med blur helvete. Alt er klart og tydelig hos meg. Husk å vri på knotten på siden av Viven for å stille (Interpupillary distance (IPD) og bytt til en annen ansiktsform på masken hvis den du bruker nå ikke føles riktig (narrow face og wide face) Du kan også dra ut to knotter på hver side av Vive for å stille på avstanden linsene er i forhold til øynene dine. Når jeg først har stilt alt inn riktig på meg er det lett å bare trekke den på seg og så bare funker det.

 

Vil også nevne at man bør se med hodet og ikke øynene om det gir noen mening :p Hvis du flytter øynene helt opp i kanten på linsene så blir det uklart ja. Eye tracking er ikke en greie i VR enda.

 

970 koret ditt bør holde til helt greie opplevelser i VR men den beste visuelle opplevelsen får du med kortene over dette. Jeg hadde et 780ti kort, etter det jeg vet så er det ganske samenlignbart med 970 kortet og det gikk helt fint i enkelte spill men så ikke særlig pent ut i andre. 980Ti kortet mitt har til nå kjørt alt på max og ser bedre ut. Jeg merket dette spesielt godt i slingshot spillet i The Lab som skalerer grafikken opp eller ned for å oppnå en stabil fps.

 

Kontrollerne er meh. Teleportering for å navigere er en teit spillmekanikk som må dø snarest.

Håper cockpit-baserte spill med M&K/gamepad gir et annet inntrykk.

Telportering kan fugere veldig bra, i hvert fall i kombinasjon med et stort fysisk spillområde. Prøv Budget Cuts demoen, The Lab eller Minecraft https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/minecrift_for_vive

 

Det kommer en fæl høyfrekvent lyd fra lighthousene. Er dette "normalt"?

Ja det er en høyfrekvent lyd på lighthouse boksene men jeg merker lite til den selv, kanskje jeg har begynt å få dårlig hørsel :p eller så er noen bare veldig sensitive. Jeg har lest noen rapporter om at den kan være irriterende for enkelte. Jeg har også hodetelfoner med aktiv støydemping så da har hører jeg i hvert fall ikke noe.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har testet No Limits 2 på Vive og kan anbefale det?

http://store.steampowered.com/app/301320/

 

Den fikk en oppdatering i dag som gjør at den funker i Vive. 

 

 

Er så mange som maser om at de vil prøve rollercoaster i VR når jeg viser frem Vive.

Skal teste den for deg nå :) (har nolimits 2 jeg kun kjøpte pga rift dk2 support heh)

 

 

Tja. Har bare testet min Vive i en 30 minutters tid nå, men kan ikke si førsteinntrykket er noe å skryte av.

 

theBlu - Rett og slett nydelig, men 70,- for å se på fisk i 5 minutter? OK. Ikke noe man åpner mer enn èn gang.

Vanishing Realms - Kraftige framedrops etter noen minutter (GTX 970). Ble uvel, og slo av.

 

Føler ikke hoppet fra OR DK2 er all verden siden man fortsatt kan telle pixels, og headsettet skal sitte klin perfekt for å ikke oppleve et blur-helvete.

 

Kontrollerne er meh. Teleportering for å navigere er en teit spillmekanikk som må dø snarest.

Håper cockpit-baserte spill med M&K/gamepad gir et annet inntrykk.

 

Det kommer en fæl høyfrekvent lyd fra lighthousene. Er dette "normalt"?

Jau, man kan fortsatt telle pizels, men man kan ikke forvente så mye da øyene våre bare er noen få cm unna skjermen :p å man må ha minimum en 970 for å kunne kjøre dens oppløsning. eller 1070. Så vive 2 kommer nok sikekrt til å få 4k eller høyere for å eliminere pixelleringa. MEN den er MYYYE bedre enn hvordan rift dk2 var på screen door effekten! :D

 

Jupp, er normalt. Jeg har hatt vive en gang før,. å den ene base stasjonen er mye høyere på den lyden nå enn den forige, eller den andre. Men jeg legger ikke stort merke til den da jeg alltid har lyder i bakgrunnen her fra youtube, tv serier eller pga jeg har på meg headset med vive.

Tja. Har bare testet min Vive i en 30 minutters tid nå, men kan ikke si førsteinntrykket er noe å skryte av.

 

theBlu - Rett og slett nydelig, men 70,- for å se på fisk i 5 minutter? OK. Ikke noe man åpner mer enn èn gang.

Vanishing Realms - Kraftige framedrops etter noen minutter (GTX 970). Ble uvel, og slo av.

 

Føler ikke hoppet fra OR DK2 er all verden siden man fortsatt kan telle pixels, og headsettet skal sitte klin perfekt for å ikke oppleve et blur-helvete.

 

Kontrollerne er meh. Teleportering for å navigere er en teit spillmekanikk som må dø snarest.

Håper cockpit-baserte spill med M&K/gamepad gir et annet inntrykk.

 

Det kommer en fæl høyfrekvent lyd fra lighthousene. Er dette "normalt"?

Jau, man kan fortsatt telle pizels, men man kan ikke forvente så mye da øyene våre bare er noen få cm unna skjermen :p å man må ha minimum en 970 for å kunne kjøre dens oppløsning. eller 1070. Så vive 2 kommer nok sikekrt til å få 4k eller høyere for å eliminere pixelleringa. MEN den er MYYYE bedre enn hvordan rift dk2 var på screen door effekten! :D

 

Jupp, er normalt. Jeg har hatt vive en gang før,. å den ene base stasjonen er mye høyere på den lyden nå enn den forige, eller den andre. Men jeg legger ikke stort merke til den da jeg alltid har lyder i bakgrunnen her fra youtube, tv serier eller pga jeg har på meg headset med vive.

Lenke til kommentar

Noen som har testet No Limits 2 på Vive og kan anbefale det?

http://store.steampowered.com/app/301320/

 

Den fikk en oppdatering i dag som gjør at den funker i Vive. 

 

 

Er så mange som maser om at de vil prøve rollercoaster i VR når jeg viser frem Vive.

Jupp! fungerer bra med vive! MEN! fair warning! Som i dk2, så blir man greit motion sick! (min rekord er 4 rides før jeg bare måtte ta den av når jeg hadde dk2 :p )

Lenke til kommentar

 

Noen som har testet No Limits 2 på Vive og kan anbefale det?

http://store.steampowered.com/app/301320/

 

Den fikk en oppdatering i dag som gjør at den funker i Vive. 

 

 

Er så mange som maser om at de vil prøve rollercoaster i VR når jeg viser frem Vive.

Jupp! fungerer bra med vive! MEN! fair warning! Som i dk2, så blir man greit motion sick! (min rekord er 4 rides før jeg bare måtte ta den av når jeg hadde dk2 :p )

 

Hehe takk! Da kjøper jeg den :) I det minste med rollercoasters så er det nesten forventet at man skal bli litt uggen i magen ;)

Lenke til kommentar

Har kjøpt følgende så langt. Er det noe annet som er på tilbud nå som jeg burde kjøpe?

 

The Gallery: Call of The Star Seed

Vanishing Realm

Audioshield

Hover Junkers

The Brookheaven Experience

Space Pirate Trainer

Apollo 11

The Visitor

Directionless

Noen spill på ønskelisten min som det er salg på nå og som i hvert fall jeg synes ser interessante ut:

 

MIND: Path to Thalamus Enhanced Edition

http://store.steampowered.com/app/296070/

Det får jevnt over god kritikk og til 12 kr virker det som et opplagt kjøp.

 

The Solus Project

http://store.steampowered.com/app/313630/?snr=1_7_7_230_150_1

Akkurat nå driver de å utbedrer spillets VR støtte leser jeg på steam siden deres. Så jeg tror dette kan bli ganske bra hvis man venter litt.

 

5089: The Action RPG

http://store.steampowered.com/app/414510/?snr=1_7_7_230_150_2

Ser rart og gøy ut hvis man har tid til å sette seg inn i det.

 

House of the Dying Sun

http://store.steampowered.com/app/283160/?snr=1_7_7_230_150_1

Ser pent ut og så liker jeg navnet :p Men jeg er litt usikker på om jeg bør vente med å spille dette til det er mer ferdig. Det er også et sitte spill med gamepad uten støtte for vive kontrollere.

 

 

 

 

Spill jeg har som er på salg:

Pool Nation VR

http://store.steampowered.com/app/269170/?snr=1_7_7_230_150_1

Dette er gøy! spesielt hvis man har venner man kan spille med.

 

Windlands

http://store.steampowered.com/app/428370/?snr=1_7_7_230_150_1

Dette er sykt gøy hvis du tåler det  :) Av en eller annen merkelig grunn har jeg alltid tålt Windlands veldig godt, selv med de mest sprø akrobatiske bevegelser gjennom luften blir jeg ikke kvalm. Det var gøy i DK2 men enda mer gøy i Vive siden man nå har armer. Dette spillet gir meg alltid litt håp for at man kan forflytte seg helt fint med bevegelskontrollere eller gamepad i VR, i hvert fall for meg. 

 

 

Sommerferien kan ikke begynne fort nok. Så mange spill jeg vil spille!

 

 

Og husk Steam sitt refund system hvis noen spill ikke skulle falle i smak ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. Innstilling av Vive (og VR generelt) så bør det gjøres i en fast rekkefølge:

 

1. Løsne på sidestroppene og den over hodet.

2. Ta på deg headsettet men sørg for at du drar den bakre reima godt ned bak hodet.

3. Stram sidestroppene jevnt, deretter den over hodet. Får du merker etter masken etter normal bruk har du den på for stramt.

4. Juster avstand ved å poppe ut de grå ringene som holder reimene på siden på plass. Vri så på disse. Personlig har jeg stilt disse så nærme som mulig fordi jeg ikke bruker briller. Vurderer å øke denne litt når jeg spiller Audioshield fordi man er avhengig av å se mye mer til sidene.

5. Juster IPD bryteren så den stemmer med avstanden mellom øynene. Denne kan du måle i et speil med en linjal eller tommestokk. Finnes videoer av dette på Youtube.

6. Trykk de grå ringene på plass igjen.

 

Det vil være noe dårlig fokus i kantene. Det er meningen å snu mer på hodet, og mindre på øynene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk Enceladus. Da skal jeg legge til litt flere i lista :)

 

Ser det er flere som synes bilde er uklart osv. Nå har jeg ikke fått prøvd min Vive enda. Men tror det er viktig at folk forstår at det er ikke eye tracking med autofokus på VR som er ute idag. En må bevege VR brillene som om det er en dykkermaske og hvor en flytter blikket dit en vil fokusere. Det er etter hva jeg har lest om Vive et fokus område i midten av linsene/optikken. Men det er ikke så stort så en må bevege hode mer en øyne.

 

Når det kommer til screen door effekten så er det noe jeg har sett i alt jeg har prøvd av VR til mobil og tidligere Oculus utgaver. Og det er blitt glemt så fort jeg er blitt ferdig med å overanalysere og begynner å forsvinne inn i opplevelsene.

 

Skal vel hjem iløpet av neste uke. Pokker jeg gleder meg til å fjase rundt i VR :)

Lenke til kommentar

Ang. Innstilling av Vive (og VR generelt) så bør det gjøres i en fast rekkefølge:

 

1. Løsne på sidestroppene og den over hodet.

2. Ta på deg headsettet men sørg for at du drar den bakre reima godt ned bak hodet.

3. Stram sidestroppene jevnt, deretter den over hodet. Får du merker etter masken etter normal bruk har du den på for stramt.

4. Juster avstand ved å poppe ut de grå ringene som holder reimene på siden på plass. Vri så på disse. Personlig har jeg stilt disse så nærme som mulig fordi jeg ikke bruker briller. Vurderer å øke denne litt når jeg spiller Audioshield fordi man er avhengig av å se mye mer til sidene.

5. Juster IPD bryteren så den stemmer med avstanden mellom øynene. Denne kan du måle i et speil med en linjal eller tommestokk. Finnes videoer av dette på Youtube.

6. Trykk de grå ringene på plass igjen.

 

Det vil være noe dårlig fokus i kantene. Det er meningen å snu mer på hodet, og mindre på øynene.

 

merker så å si ingen forskjell på bildet om jeg justerer ipd eller justerer avstand. 

Lenke til kommentar

Hvorfor må det eye-tracking til? Klarer man å få til et "skarpt" bilde i en liten sirkel midt i linsene, så burde man få til det over hele. Rett og slett skuffet. Vive'n går i retur på Mandag. Minner meg veldig om VR på tusenfryd for ørten år siden. Umoden tech og elendig innhold.

Endret av fluks
Lenke til kommentar

prøvde virtual desktop for viven nå. i cinema mode så er skriften på dataen litt langt unna, og da flimrer teksten veldig. 

Er du sikker på at IPD er korrekt? Høres ut som om den er feilstilt. Pas også på at de grå knottene på hver side er stilt til samme avstand, ellers blir det tull.

 

Mål IPD med denne (krever printer):

http://static.zennioptical.com/media/Zenni-Optical-PD-Ruler.pdf

Lenke til kommentar

Hvorfor må det eye-tracking til? Klarer man å få til et "skarpt" bilde i en liten sirkel midt i linsene, så burde man få til det over hele. Rett og slett skuffet. Vive'n går i retur på Mandag. Minner meg veldig om VR på tusenfryd for ørten år siden. Umoden tech og elendig innhold.

Har du eid første generasjons 3DS? Denne måtte du holde spesifikt rett foran deg for å få et skarpt bilde med dybde i. Så kom "NEW 3DS" med såkalt eye tracking, og alt ble mye enklere. Her så ser 3DS en hvor pupillene dine er og korrigerer bildet deretter. Dette er akkurat samme regla med Vive, og er noe du må leve med i det jeg vil kalle første generasjons forbruker virtuelle briller.

 

Foreslår litt mer lesestoff og mindre impulskjøp neste gang.

 

PS: Jeg storkoser meg med brillene.

Lenke til kommentar

 

prøvde virtual desktop for viven nå. i cinema mode så er skriften på dataen litt langt unna, og da flimrer teksten veldig. 

Er du sikker på at IPD er korrekt? Høres ut som om den er feilstilt. Pas også på at de grå knottene på hver side er stilt til samme avstand, ellers blir det tull.

 

Mål IPD med denne (krever printer):

http://static.zennioptical.com/media/Zenni-Optical-PD-Ruler.pdf

 

 

har målt. men jeg kan ikke se noen forskjell uansett hvilken pid jeg bruker.  en annen ting er at jeg ser de runde rillene i brillene.

alt i alt er det kult, men jeg hadde håpa på litt bedre oppløsning litt mindre blurry, spesielt mot sidene,  mindre screendooreffekt og ikke se de hvite runde rillene i brillene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...