Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Lurt å ikke gå inn med for høye forventninger. Blir fort skuffet hvis man forventer The Matrix.

Ja det er alltid lurt å gjøre litt research før en kjøper noe. Spesielt til ting i denne prisklassen :D

 

Jeg har det gøy med min iPhone i et VR deksel så noe sier meg jeg kommer til å elske Vive med sin room scale og motion controls.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ble litt mye klaging her fra meg nå, beklager det.. men må også si at utvalget at ordentlige spill er lite til nesten ikke-eksisterende nå. Er en del "party-spill" og demoer da. 

Slik er det med det meste som er nytt. Du hadde muligheten til å sjekke ut både svakhetene med VR, og hvilke spill som er ute og som kommer FØR du brukte 9000+ på et VR headset. Du får ikke klandre Vive, internett-hype eller utviklerne fordi du er så tidlig ute med VR for dette for du hadde plenty muligheter til å sjekke ut før du kjøpte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ble litt mye klaging her fra meg nå, beklager det.. men må også si at utvalget at ordentlige spill er lite til nesten ikke-eksisterende nå. Er en del "party-spill" og demoer da. 

Slik er det med det meste som er nytt. Du hadde muligheten til å sjekke ut både svakhetene med VR, og hvilke spill som er ute og som kommer FØR du brukte 9000+ på et VR headset. Du får ikke klandre Vive, internett-hype eller utviklerne fordi du er så tidlig ute med VR for dette for du hadde plenty muligheter til å sjekke ut før du kjøpte.

 

hos elkjøp og komplett kan man prøve i 30/45 dager og få pengene tilbake om man ikke er fornøyd. Så kan hende jeg benytter meg av det tilbudet og heller venter litt til det er mer modent.  Og jo jeg visste at det var labert tilbud, men tenkte jeg kunne prøve det og se om det var verdt å beholde nå. Har enda ikke bestemt meg. 

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å prøve Cosmic Trip, er kanskje et av de meste polerte spillene til Vive utenom The Lab synes jeg. Det er fortsatt i veldig tidlig del av Early Access, så noe veldig innhold er det litt mangel på, men ren spillmekanisk og grafikkmessig er dette noe av det beste jeg har prøvd iallefall :)

Lenke til kommentar

Hjelper hverken å lese seg opp eller teste en forhåndsbestemt demo i 5-10 minutter hos forhandler. Dette er noe man må ha i henda selv. Noen liker det, andre ikke.

Det gikk i hvert fall meg hus forbi at et "topp-spill" som The Solus Project som ser helt ok ut på steam, skulle bli så forferdelig stygt i VR at jeg holdt på å kaste opp.

Gledet meg veldig til å prøve Subnautica i VR, men der slet jeg med pop-in textures, framedrops og til slutt motion sickness.

 

For å ikke være altfor negativ, så syntes jeg Virtual Desktop var utrolig kult. Men sier seg selv at jeg ikke punger ut 10k for å se porr og youtube i Vive  :p

 

Selv om dette ble en skuffelse for min del, så gleder jeg meg som en unge til "Vive2". Potensialet er enormt.

 

@Balrog11, jeg merket heller ingenting ved justering av IPD. 

Endret av fluks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hos elkjøp og komplett kan man prøve i 30/45 dager og få pengene tilbake om man ikke er fornøyd. Så kan hende jeg benytter meg av det tilbudet og heller venter litt til det er mer modent.  Og jo jeg visste at det var labert tilbud, men tenkte jeg kunne prøve det og se om det var verdt å beholde nå. Har enda ikke bestemt meg.Det

Det er et bra tilbud. I praksis kan hvem som helst teste det ypperste av forbruker VR i en måneds tid helt gratis såfremt man har maskinen til å drive det.

 

Når man først har utstyret ville jeg testet så mye som mulig i en lengre periode før jeg gjorde meg opp en mening. Er mye bra gratis innhold der ute, i hvert fall hvis man regner med refund systemet til steam, da er jo alt grais hvis man er litt lur :p

 

Og så er det jo revive hacken som gjør at man får tilgang til Oculus store. Er en del gratis godbiter der også. https://github.com/LibreVR/Revive

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk i hvert fall meg hus forbi at et "topp-spill" som The Solus Project som ser helt ok ut på steam, skulle bli så forferdelig stygt i VR at jeg holdt på å kaste opp.

Hmm.. det spillet er i Unreal Engine. Det er rart men flere av spillene jeg har testet som er laget med Unreal ser ikke særlig bra ut i VR. Selv også når jeg forsøker å lage mine egne greier i spillmotoren. Spill laget i Unity ser av en eller annen grunn bedre ut i VR er min erfaring.

 

Var det noen grafikk innstillinger du kunne stille på? Hvis ikke spørs det om jeg gidder å bruke penger på det.  

 

Selv ble jeg enormt skuffet da jeg forsøkte The vanishing of ethan carter som også er et unreal engine spill. Det så bare helt bedritent ut i VR og en rekke av de høyere innstillingene var fjernet. Det så bedre ut på DK2 med den uofiselle VR versjonen. Der kunne jeg også stille grafikken mye høyere (samme som pc-skjerm versjonen).

 

Gledet meg veldig til å prøve Subnautica i VR, men der slet jeg med pop-in textures, framedrops og til slutt motion sickness.

Funker dette for Vive? Jeg har tidligere spilt dette en del på DK2, det var gøy men jeg ble ganske uvel etter en viss tid.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Det gikk i hvert fall meg hus forbi at et "topp-spill" som The Solus Project som ser helt ok ut på steam, skulle bli så forferdelig stygt i VR at jeg holdt på å kaste opp.

Hmm.. det spillet er i Unreal Engine. Det er rart men flere av spillene jeg har testet som er laget med Unreal ser ikke særlig bra ut i VR. Selv også når jeg forsøker å lage mine egne greier i spillmotoren. Spill laget i Unity ser av en eller annen grunn bedre ut i VR er min erfaring.

 

Var det noen grafikk innstillinger du kunne stille på? Hvis ikke spørs det om jeg gidder å bruke penger på det.  

 

Selv ble jeg enormt skuffet da jeg forsøkte The vanishing of ethan carter som også er et unreal engine spill. Det så bare helt bedritent ut i VR og en rekke av de høyere innstillingene var fjernet. Det så bedre ut på DK2 med den uofiselle VR versjonen. Der kunne jeg også stille grafikken mye høyere (samme som pc-skjerm versjonen).

 

Gledet meg veldig til å prøve Subnautica i VR, men der slet jeg med pop-in textures, framedrops og til slutt motion sickness.

Funker dette for Vive? Jeg har tidligere spilt dette en del på DK2, det var gøy men jeg ble ganske uvel etter en viss tid.

 

 

Beklager for å skuffe, men subnautica har ikke støtte for vive.

Lenke til kommentar

Anbefaler virkelig å prøve ut vanishing realms! :D filma den i sta :p Å sorry for bakgrunnsstøy, glemte at mirillis action også tar opp lyd fra andre lydenheter :S

 

Veldig artig spill helt til jeg fant en måte å jukse på. Jeg er en manisk pack rat, må ha med meg hver minste ting det er mulig å plukke opp i denne typen spill. Jeg satt igjen med litt vel mye gull til slutt etter at jeg fant et smutthull jeg kunne utnytte.

 

 

Klumpene med gull på slutten der kan du hakke ut med en hakke som ligger ikke så langt unna der du avsluttet filmen. 

Lenke til kommentar

 

Anbefaler virkelig å prøve ut vanishing realms! :D filma den i sta :p Å sorry for bakgrunnsstøy, glemte at mirillis action også tar opp lyd fra andre lydenheter :S

 

Veldig artig spill helt til jeg fant en måte å jukse på. Jeg er en manisk pack rat, må ha med meg hver minste ting det er mulig å plukke opp i denne typen spill. Jeg satt igjen med litt vel mye gull til slutt etter at jeg fant et smutthull jeg kunne utnytte.

 

 

Klumpene med gull på slutten der kan du hakke ut med en hakke som ligger ikke så langt unna der du avsluttet filmen. 

 

 

så ut som en veldig slitsom måte å bevege seg på.  er ingen fan av teleporteringsforflytningen må jeg si. Da syns eg det er bedre å spille med vanlig bevegelse på kontroller/tastatur. 

Lenke til kommentar

 

Det gikk i hvert fall meg hus forbi at et "topp-spill" som The Solus Project som ser helt ok ut på steam, skulle bli så forferdelig stygt i VR at jeg holdt på å kaste opp.

Hmm.. det spillet er i Unreal Engine. Det er rart men flere av spillene jeg har testet som er laget med Unreal ser ikke særlig bra ut i VR. Selv også når jeg forsøker å lage mine egne greier i spillmotoren. Spill laget i Unity ser av en eller annen grunn bedre ut i VR er min erfaring.

 

Var det noen grafikk innstillinger du kunne stille på? Hvis ikke spørs det om jeg gidder å bruke penger på det.  

 

Selv ble jeg enormt skuffet da jeg forsøkte The vanishing of ethan carter som også er et unreal engine spill. Det så bare helt bedritent ut i VR og en rekke av de høyere innstillingene var fjernet. Det så bedre ut på DK2 med den uofiselle VR versjonen. Der kunne jeg også stille grafikken mye høyere (samme som pc-skjerm versjonen).

 

Gledet meg veldig til å prøve Subnautica i VR, men der slet jeg med pop-in textures, framedrops og til slutt motion sickness.

Funker dette for Vive? Jeg har tidligere spilt dette en del på DK2, det var gøy men jeg ble ganske uvel etter en viss tid.

 

Subnautica funker fint med ReVive

Ganske basic greier. View distance, texture quality, MSAA osv. Tingen er, vil du se flimrete og kantete vegetasjon eller gå rundt i en tom verden. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det ser ut som hvite glorete krystaller rundt hvert gresstrå. For meg ble dette veldig slitsomt for øynene. Heldigvis er det gode movement-options i spillet.

Men anbefaler at du prøver det selv, og heller refunderer kjøpet om det ikke faller i smak.

Er tydelig at mange har forelsket seg i VR, mens jeg er den ufornøyde gretne gubben :p

Endret av fluks
Lenke til kommentar

 

Anbefaler virkelig å prøve ut vanishing realms! :D filma den i sta :p Å sorry for bakgrunnsstøy, glemte at mirillis action også tar opp lyd fra andre lydenheter :S

 

Veldig artig spill helt til jeg fant en måte å jukse på. Jeg er en manisk pack rat, må ha med meg hver minste ting det er mulig å plukke opp i denne typen spill. Jeg satt igjen med litt vel mye gull til slutt etter at jeg fant et smutthull jeg kunne utnytte.

 

 

Klumpene med gull på slutten der kan du hakke ut med en hakke som ligger ikke så langt unna der du avsluttet filmen. 

 

Vet det, har 2 hakker, å bruker begge hendene for increasa hakking :p ¨jeg fant ingen smutthull, men brukte cheat engine for å få de beste våpna :p

 

Men må starte på nytt da jeg ikke får kommet meg tilbake til start for å skaffe det beste sverdet :(

Lenke til kommentar

Jeg er også skeptisk til teleportering i VR. Men for alt jeg vet så funker det fint. Og det er jo hva folk sier...

Det fungerer bra ja. Har sett videoer (tror det var på Reddit) som viste at det var mulig å lage en "springeknapp" i spill. Når knappeb vle holdt inne beveget man seg 4 ganger raskere, altså får du 4 ganger så stort rom å boltre deg på.

Lenke til kommentar

 

Jeg er også skeptisk til teleportering i VR. Men for alt jeg vet så funker det fint. Og det er jo hva folk sier...

Det fungerer bra ja. Har sett videoer (tror det var på Reddit) som viste at det var mulig å lage en "springeknapp" i spill. Når knappeb vle holdt inne beveget man seg 4 ganger raskere, altså får du 4 ganger så stort rom å boltre deg på.

 

Teleportering er ett nødvendig onde akkurat nå. Det er ikke optimalt men det er bedre enn alternativet, hvis man blir uvel av unaturlig bevegelse. Jeg maser mye om dette, men min erfaring er at teleportering kombinert med et stort fysisk rom (IRL) fungerer veldig bra. 

 

Løsningen vi alle venter på?:

 

Hadde vært veldig gøy om vi fikk The Void hit til landet etter hvert. Kan være at arkade hallene vil få en ny storhetstid med VR.

 

I praksis unngår man alle begrensingene med dagens forburker VR om man tar teknologien til en arkade hall. Med et system som The Void kan man bruke mye mer penger på noen få VR sett enn hva som er mulig i masseproduksjon til den jevne forbruker. Det betyr bedre teknologi, ubegrenset plass med triks som redirected walking (man tror man går rett frem men går i virkeligheten i en sirkel) Vi slipper ledningen siden VR brillene er koblet til en sekk på ryggen. Miljøene er fysiske og interaktive. I det hele tatt så er det VR slik vi alle drømmer om at det skal være. Potensialet er i hvert fall der.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å prøve Cosmic Trip, er kanskje et av de meste polerte spillene til Vive utenom The Lab synes jeg. Det er fortsatt i veldig tidlig del av Early Access, så noe veldig innhold er det litt mangel på, men ren spillmekanisk og grafikkmessig er dette noe av det beste jeg har prøvd iallefall :)

Enig. Anbefales! Ser frem til mer innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...