Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

 

noen som har noe puzzle spill eller andre spill å anbefale som er gode å spille sittende?

 

Mye smerter i rygg og føttene nå etter _ALT_ for mangen timer spilling i helgen på aktive spill.

Sett deg på gulvet eller i en stol og forsøk å spill de samme spillene du har spilt til nå sittende. For ekstra utfordring ;)

 

Ellers så egner Windlands, Crystal Rift og Elite Dangerous seg bra til å spille sittende, det er noen av de jeg kommer på sånn i øyeblikket. Alle cockpit spill burde gå bra.

 

Men vær obs på at du kan oppleve å bli uvel i denne typen spill, graden av hvor bra man tåler dette varierer fra person til person. Noen av spillene har også innstillinger du kan stille på for å gjøre opplevelsen mer behagelig.

 

 

Noen som har erfaring med vive og skråtak? Hvor mye plass trenger man for å få en god opplevelse i de fleste spill?

For en tid tilbake forsøkte jeg å bruke Vive i et mye større lokale enn det jeg til vanlig har hjemme men med mye lavere tak. Ble fort et problem at jeg slo kontrollene i taket. Jeg kan se for meg at det blir litt det samme med skråtak. I all hovedsak så lenge du har nok plass til å strekke ut armene dine i alle retninger uten å slå bort i noe så burde det gå greit, men jeg vil ikke kalle det optimalt i og med at Chaperone fort spretter opp og blir plagsom. Men samtidig vil du ha chaperone der til å holde deg trygg. Du kan justere på Chaperone til å vise en grid i ulike størrelser eller sette den til å kun vise en linje på gulvet (chaperone viser den oppmålte plassen du har å bevege deg på i Vive.)

 

Her er en link jeg så ble lagt ut på reddit i dag som viser statestikk over hvor mye plass folk har til Vive.

http://steamcommunity.com/app/358720/discussions/0/350532536103514259/

 

Men ja skråtak... kan bli en utfordring det.

 

Legge gjerne ut et bilde av rommet ditt eller lag en tegning med målene på rommet ditt, litt lettere å komme med en vurdering på det da :)

 

Takk for bra svar! Jeg skal legge ut bilde så snart vi har kommet oss i orden i det nye huset, som vi tar over om et par uker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering til the Lab!

post-56355-0-76799500-1465243306_thumb.png

http://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/604986229488631824

 

What's science without a little competition? Why, it's barely science at all! That's why we applied some science to The Lab and created the Appliance of Science Update, introducing a spirit of bloodthirsty competition to the world of ethically questionable research. 

 

Now you can compete with your fellow test subjects on the new global leaderboards for Longbow, Xortex, and Slingshot, and prove to the world that you're the best at science. But hold on to your grant money, because we didn't stop there. We've also made a bunch of gameplay adjustments to all three games. 

 

Longbow now features an unlimited number of enemy waves, along with a new scoring system to reward slaying enemies, nailing headshots, popping balloons, and more. Each successive wave includes more enemies, who will move faster and have an increased chance of wearing armor. Your exploding barrels and oil cauldrons reset every eight waves, so be sure to use them! 

 

Xortex now offers a brand new way to play, Xortex Infinite, with progressively more frantic action as you maneuver your drone to collect powerups, increasing your score multiplier while gunning down enemies. Xortex Infinite also replaces the Laser with a powerful Bomb, which destroys all nearby threats. Use it wisely, however--detonating your Bomb also resets your score multiplier. 

 

Finally, the rebalanced Slingshot will present you with new core calibration career opportunities. Wipe out the Aperture Storage annex with bigger, better barrel explosions, as well as a host of scoring adjustments to help you solidify your place as a world class calibrator. 

 

Speaking of world class, the Appliance of Science Update also adds support for subtitles and text localization, along with a host of other additions and improvements. You can read all about those in the patch notes. 

 

The Appliance of Science Update is now included in The Lab, available for free on Steam. So strap on your headset, grab your Nobel Prize or other favorite blunt object, and populate those leaderboards with your own empirical data, for science!

Har ikke tid å teste nå! Men dette var etterlengtet! Gleder meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, en kan fort bli litt ordblind :p

 

Tok å like greit bestilte ifra Komplett jeg. Så har jeg det mye enklere om det skulle være noe problem med tanke på service og garanti etc.. Men ser at dem har bekreftet at dem skal få inn på lager den 22 juni. Så krysse fingrene for at det stemmer sånn noenlunde. Kan gjerne være litt forsinket da jeg er på ferie da... :p

 

Og så fikk jeg melding akkurat ifra posten at mitt GTX1080 er på vei straks. Så en må jo bare smile :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, en kan fort bli litt ordblind :p

 

Tok å like greit bestilte ifra Komplett jeg. Så har jeg det mye enklere om det skulle være noe problem med tanke på service og garanti etc.. Men ser at dem har bekreftet at dem skal få inn på lager den 22 juni. Så krysse fingrene for at det stemmer sånn noenlunde. Kan gjerne være litt forsinket da jeg er på ferie da... :p

 

Og så fikk jeg melding akkurat ifra posten at mitt GTX1080 er på vei straks. Så en må jo bare smile :)

Bestilte fra elkjøp her :p mest pga er lettere å ta bussen opp å levere direkte til de da det da sparer meg 2-3 dager om jeg skulle for eksempel tatt en rma hos komplett.

Lenke til kommentar

Plasserte rommet på en slik måte i The Lab at jeg kunne gå ut i veien mot samlebåndet med alle pakkene. Distrahert av de nye omgivelsene glemte jeg helt den satans trucken som farer forbi med jevne mellomrom. Ble utrolig overasket og skremt da den kom farende mot meg. Forsøkte å hoppe til sides men ble påkjørt i det trucken gjorde en uventet liten sving. Kroppen reagerte med panikk og det gikk et "støt" igjennom meg da den traff. Utrolig rar følelse å bli påkjørt av en ikke eksisterende truck :p

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del er det mer enn nok innhold foreløbig. Spesielt spillene med scorebords har bra gjennspillingsverdi da jeg stadig må forsvare posisjonen min mot venner eller forsøke å nå høyere på det globale scoreboardet. Ja og så er det jo Multiplayer spillene. Spiller en del Pool Nation med en kamerat.

 

Dukker opp nye spill og opplevelser og oppdateringer med nytt innhold såpass ofte at jeg sliter å henge med på alt med den tiden jeg har tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Hehe! Faen jeg gleder meg. Men er litt bekymret over hva som ser ut som noe labert spill utvalg. Og høy pris på endel av dem..

 

Samme her, uansett hva folk sier så har jeg et inntrykk av at det fremdeles mangler en del på de helt store opplevelsene, samt at mangelen på software til Vive gjør prisingen på disse spillene til rene ville vesten.

 

Synes også at Valve selv bør børste støv av spilldesigner avdelingen sin og få til noe skikkelig storslagent til Vive. Det er jo ingen andre som er i en mer perfekt situasjon for å skape blæst rundt et slikt prosjekt, bare tenk dere hvordan internett hadde eksplodert som en hydrogenbombe dersom plutselig Half Life 3 var under utvikling som en fullstendig VR opplevelse.

Lenke til kommentar

Satser på at det tar seg opp etterhvert. Jeg har nå da bestilt det og gleder meg veldig til å prøve. Har et ganske stort område på flere kvadratmeter som burde gi en fin roomscale opplevelse. Og så skal jeg har Oculus Rift og PlayStation VR etterhvert. Skal ha en fot i alle VR leirene har jeg bestemt.

 

Har venta på dette i over 24 år...det var da jeg så The Lawnmower Man som guttunge. Nå skal drømmen bli virkelighet :)

Lenke til kommentar

Kommer til å kjøpe meg et 980 selv når jeg har likvide midler til det en gang mot slutten av juni. Har jo selv et 980 som dekker alle behov foreløbig på Vive nr1. Men samtidig så har jeg et 780Ti til Vive nr 2 som gjør at jeg må stille ned på en del av grafikken i spillene. 
 

Har et ganske stort område på flere kvadratmeter som burde gi en fin roomscale opplevelse.

Nice! Jo mer plass man har jo bedre er opplevelsen av Vive.

 

Det er utrolig hvor mye mer tilstede jeg selv føler at jeg er i opplevelsen når jeg kan labbe rundt i miljøene uten at chaperone bryter inn i ett sett. Jeg tenkte en del over dette i går da jeg gikk rundt den arkademaskinen i The Lab, at hvor mye en god VR opplevelse ligner de drømmene hvor man er bevist drømmen. I slike drømmer blir jeg alltid fasinert over detaljene og hvor realistisk alt er. Det kjedelige med den typen drømmer er jo at når jeg først blir klar over at jeg drømmer så våkner jeg som regel kort tid etterpå. Det er ganske utrolig at jeg nå kan ha denne typen opplevelser i VR men at de varer så lenge som jeg vil de skal vare :) Og så tenker jeg på at når vi allerede kan ha opplevelser som er så gode hvor vilt det blir i fremtiden når teknologien er enda mer utviklet og innholdet likeså. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75003100

Ler litt av å lese denne annonsen. Er en dude som skal leie ut HTC vive sin. For det første så er det ikke HTC vive som er på bildet i det hele tatt, og han skriver at en trenger utstyr for 50 000kr for å drive noe sånt. Greit å bruke noe større tall for å få solgt tjenesten, men finnes da grenser! Har litt tro på at fulle folk og såpass dyrt utstyr ikke går så godt i lag!

Nyter forøvrig viven hver dag! Venter bare på nye spill som RawData blant annet!

Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75003100

 

Ler litt av å lese denne annonsen. Er en dude som skal leie ut HTC vive sin. For det første så er det ikke HTC vive som er på bildet i det hele tatt, og han skriver at en trenger utstyr for 50 000kr for å drive noe sånt. Greit å bruke noe større tall for å få solgt tjenesten, men finnes da grenser! Har litt tro på at fulle folk og såpass dyrt utstyr ikke går så godt i lag!

 

Nyter forøvrig viven hver dag! Venter bare på nye spill som RawData blant annet!

Bare å rapportere annonsen hvis den oppfattes som svindel eller er misvisende. 

 

 

Raw Data lanseres i sommer i følge Steam. Gleder meg vilt, spesielt siden det er Co-op.

http://store.steampowered.com/app/436320/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...