Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at screendoor ser ut som 4K hos meg slik som vist på det bildet.

 

Screendoor effekten er det som har vært minst brysomt for meg. Jeg legger sjelden merke til den. Det er andre ting som kan irritere meg mer. 

 

Det som er mest brysomt for meg er hvordan ting på avstand er uklart, har ujevne kanter og generelt sett ser dårlig ut. Noen spill er verre enn andre. Jeg lurer på i hvor stor grad dette kan fikses med å endre på grafikkinnstillinger. Problemet hittil er bare at veldig få spill lar meg stille på grafikken i noen særlig grad. The lab har vært den beste opplevelsen, The vanishing of ethan carter den verste.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg vil si at screendoor ser ut som 4K hos meg slik som vist på det bildet.

 

Screendoor effekten er det som har vært minst brysomt for meg. Jeg legger sjelden merke til den. Det er andre ting som kan irritere meg mer. 

 

Det som er mest brysomt for meg er hvordan ting på avstand er uklart, har ujevne kanter og generelt sett ser dårlig ut. Noen spill er verre enn andre. Jeg lurer på i hvor stor grad dette kan fikses med å endre på grafikkinnstillinger. Problemet hittil er bare at veldig få spill lar meg stille på grafikken i noen særlig grad. The lab har vært den beste opplevelsen, The vanishing of ethan carter den verste.

 

enig med deg angående at ting er for uklart på avstand ja. Hvis ting er helt oppi øynene og midt på, så er det veldig bra, med unntak av screendoor.

Lenke til kommentar

Screendoor på vive er ikke på LANGTNÆR så ille som rift DK2 var!

Btw, har bestilt meg leap motion fra ebay til å bruke på vive xD

Om jeg bare får søppel, (koster egentlig 90 euro fra LM sin side å betalte 100 for den fra ebay med 70 i frakt) isteden for produktet, så krever jeg bare penga tilbake :p

 

AltspaceVR er et spill hvor du kan interagere med andre, også med mikrofon om du vil. burde testes. gratis.http://store.steampowered.com/app/407060/

Var der selv i går i over 8 timer :p (først på dagen i 5, så 3 timer til utover kvelden)

Har normalt sosiale vansker med kommunikasjon, men var ganske nice å være med og snakke med så mange etter en stund :)

Endret av Gintoki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk mine av elkjøp etter mye om og men (mente det ikke gjaldt collect @ store) og kun bestilling via nett.

Nå er jo collect @ store i utgangspunktet en bestilling du gjør via nett, samt det sto beskrevet under "pakkens innhold" uten noe form for informasjon at dette kun gjaldt direkte nettbestillinger og ikke varehus/collect @ store.

Henviste bare til kjøspsloven med tanke på avtalt levering og at varen har en mangel ifht hva som er avtalt i henhold til produktet som ble bestilt. 
Fikk da koder tilsendt allikevel i dag :) 

For meg var det mer prinsippet enn spillene, dog ser ja at spillene har en totalt pris på kr 670,- på steam i dag.

 

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

 

Supersampling on the HTC Vive

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4q3aa9/psa_supersampling_on_the_htc_vive_has_arrived/

 

Håper jeg kan løfte kvaliteten på en del av spillene som har irritert meg med dette.

 

spent på å høre resultatene dine.

 

Testet bittelitt, bla Space Pirate Trainer. Og det ble merkbart klarere da jeg satt target multiplayer til 1.5. Tror jeg skal kunne klare enda høyere også på mitt 1080 kort. Prøvde 2.5 men da lagget det noe.

 

Tester mer i morgen når jeg har mer tid. Men dette lover veldig godt :)

 

Anbefaler folk å teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal straks prøve å sette opp sensorene. Og leser nå at maks avstand er 5 meter ifra hverandre. Hvor viktig er dette? Noen som har prøvd å overgå det? Mitt rom er kanskje rundt 5*6-7 meter..

Mener at da jeg forsøkte med mer enn de anbefalte målenene så ble ikke trackingen helt stabil i midten av området. Tror det er greiest å bare holde seg til anbefalingen, er ihevrtfall det jeg gjør. Var det ikke 5x5 fot som var maks? Det er vel noe over 4x4 meter?

 

Anyways.. bare å teste så finner du fort ut hva som funker og ikke funker.

Lenke til kommentar

Skal straks prøve å sette opp sensorene. Og leser nå at maks avstand er 5 meter ifra hverandre. Hvor viktig er dette? Noen som har prøvd å overgå det? Mitt rom er kanskje rundt 5*6-7 meter..

 

pass på å få kameraene så høyt opp som mulig. det med avstand vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar

Ingen problemer her. Er ca 6 meter luftlinje mellom. De er også lavere enn anbefalt, for jeg har ikke skrudd de fast på veggene ennå.

 

Jeg sliter dog med en fornuftig permanent plassering med hensyn til rommet, og ei håpløs taklmampe.. Finner vel ut av det tilslutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...