Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Gunfreak said:

Da ble the Crystal på meg. Minst 4 uker ventetid. 

Spennende, ser frem til rapporter fra opplevelsen din med den!

Jeg har fulgt veldig lite med på Pimax og deres headsets etter min egen dårlige opplevelse for lenge siden, så vet null niks om hvordan situasjonen er nå. Men har fått med meg at Crystal er the latest shit.

Bruker den SteamVR tracking eller er det noe slags kamera basert på headsettet? Og hvilke kontrollere kommer du til å bruke? Hvis det er hovedsakelig flight sims som blir bruken din er kanskje ikke kontrollere veldig viktig, så antar du kan greie deg uten?

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Enceladus said:

Spennende, ser frem til rapporter fra opplevelsen din med den!

Jeg har fulgt veldig lite med på Pimax og deres headsets etter min egen dårlige opplevelse for lenge siden, så vet null niks om hvordan situasjonen er nå. Men har fått med meg at Crystal er the latest shit.

Bruker den SteamVR tracking eller er det noe slags kamera basert på headsettet? Og hvilke kontrollere kommer du til å bruke? Hvis det er hovedsakelig flight sims som blir bruken din er kanskje ikke kontrollere veldig viktig, så antar du kan greie deg uten?

Crystal er inside out tracking, men skal komme adaptor så du kan bruke base stations. Den skal også kunne bli tråløs med en annen adaptor som skal komme. Kontrollene er standard " oculus" format og skal være helt greie, samme nivå som Ocolus saker.  Noen har problemer med oppstarten, andre sier oppstarten er kjempelett, software skal være enkelt og brukte med masse muligheter for justeringer. Den skal gi bedre ytelse enn G2 og andre headsets, samtidig som det har mye bedre bilde. 

Den har eye tracking og foveated rendering. Den veier dobbelt så mye som en G2, men skal sitte godt og være godt balansert. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke Gunstocken min med den, allerde med G2 kan det noen ganger være vanskelig å ha kinnet på gunstocken uten at headsettet kommer i veien. og Crystal er jo enorm i forhold.

Denne karen er veldig fornøyd i hvertfall
 

Han her også 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Crystal specs:

https://vr-compare.com/headset/pimaxcrystalqled

Interessant ja.

Så den er faktisk standalone også med en XR2 chip slik som Quest.

Jeg er nå skeptisk til at Pimax kan få til alt de sier her på en kompetent måte. Men vi får se da.

Så du har den kanskje på sensommeren da @Gunfreak?

Uten norsk garanti også da? Litt risky det, men har jo gjort det selv når det er noe jeg har veldig lyst på.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Just now, Enceladus said:

Crystal specs:

https://vr-compare.com/headset/pimaxcrystalqled

Interessant ja.

Så den er faktisk standalone også med en XR2 chip slik som Quest.

Jeg er nå skeptisk til at Pimax kan få til alt de sier her på en kompetent måte. Men vi får se da.

Så du har den kanskje på sensommeren da @Gunfreak?

 

 

Om jeg har flaks blir den vel sendt I midten av August,  og blir sendt med express (moms ble betalt I pimax butikken) så burde være her før september. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (10 timer siden):

Om jeg har flaks blir den vel sendt I midten av August,  og blir sendt med express (moms ble betalt I pimax butikken) så burde være her før september. 

Hva ble det totalt?😄 Er så møkka lei av quest 2'en nå. Men ingen andre headsett frister. Crystal så faktisk veldig lovende og fristende ut. Men det blir vell sikkert rundt 20K med toll og moms?

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Papirkurven said:

Hva ble det totalt?😄 Er så møkka lei av quest 2'en nå. Men ingen andre headsett frister. Crystal så faktisk veldig lovende og fristende ut. Men det blir vell sikkert rundt 20K med toll og moms?

22000 med nåværende Euro/Krone kurs, som sagt moms ble betalt i butikken (håper bare det ikke blir noe tull med dette når den kommer og jeg må betale dobbelt moms)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går fort nå!

Videobevis under, men må være patreon for å se:

 

Jeg fant også ut at man må ha en virtuallink port, som bare 20XX kort har?! Vel heldig meg som har et 2080Ti med den porten! 😁

Quote

VirtualLink was a proposed USB-C alternate mode that was historically intended to allow the power, video, and data required to power virtual reality headsets to be delivered over a single USB-C cable and connector instead of set of three different cables as it was in older headsets.[1][2] The standard was supported by Nvidia, AMD, HTC Vive, Oculus VR, Valve, and Microsoft.[3] The VirtualLink Consortium was chaired by Rambo Jacoby representing Nvidia.[citation needed] VirtualLink never launched successfully.

https://en.wikipedia.org/wiki/VirtualLink

 

Så da kan jeg jo teste når drivere dukker opp!

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har postet denne før, i så fall oppdaget jeg den på nytt nå hehe! Men holy shit Portal 2 i VR! Og det ser jo fantastisk ut! Med fungerende portaler og full bevegelse slik vi vil ha det!

 

Det er så mange mods nå at jeg har mistet oversikten.

Denne tror jeg ikke er ute enda da.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Dr.Peedee said:

Da skulle min Pimax Crystal snart være på vei. Fikk mail om at den var klar for sending og jeg måtte bare bekrefte noe før de sendte. Gøy. Forlater vel ikke Pimax i dag med tanke på tidsforskjellen, men håper jo å ha den om en 10-12 dager da. :)

Nice. Fremdeles type 4 uker tidligst før de sender min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...