Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Alak87 skrev (På 23.3.2023 den 23.03):

Du bruker en USB-C til USB-A (evt. C til C), men om du vil spille kablet vil dette gjøres via Pico Streaming Assistant. Denne softwaren er ikke helt 100% enda, og de jobber med å få det bedre. Enn så lenge blir PCVR-bildet litt blurry, men slik jeg forstår det blir det langt bedre med neste versjon. Kjører du kablet vil ikke headsettet holde seg på 100% men gradvis tappes for strøm da data tar mer kapasitet av kabelen enn strøm gjør.

Om du derimot vil ha et krystallklart bilde bruker du heller trådløs tilkobling via Virtual Desktop. Da vil du få grafikk på nivå med HP Reverb G2, og har langt mer muligheter til å justere ting så det blir skreddersydd din maskin. Kobler du headsettet til strøm vil det holde seg på 100%.

ER veldig fornøyd med pico4 headsettet. Er ekstremt klart bilde i dette.
Kjøpte også BoboVR batteri tillegget, samt ekstra beskyttelseslinjser som festes med magnet over linsene i vr hodesettet. Fungerer glimrende trådløst med maks bitrate og så og si maks grafikk via wifi6 med virtual desktop streamer appen.

Edit: som dere ser har jeg oså kjøpt beskyttelsesgumi jeg har over linsene når det ikke er i bruk.<
Edit2: samt hvit gummi rundt tekstilen der panna treffer. Syntes det var mer behagelig enn at skulle ha tekstil rett på panna. Evt bytte ut hele med noe skinngreier.

 

 

pico4_bobovr.jpg

Endret av spetter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre at du er fornøyd :D Jeg fikk nettopp satt opp PC'en med kabel og en dedikert trådløs WiFi 6 router, så nå kan jeg endelig spille trådløs VR igjen. Skal fikle litt med innstillingene til Virtual Desktop og se hvor bra det kan bli. 

Til info så er det en sabla bra deal på HumbleBundle nå for VR-spillere. 7 veldig, veldig gode spill er tilgjengelig til 170,- ish, som er en veldig bra pris mtp. at Wanderer f.eks. koster 280,- alene på Steam. Løp å kjøp!

https://www.humblebundle.com/games/in-your-face-vr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha! Selvfølgelig måtte noen integrere ChatGPT i Skyrim VR!

Quote

A few weeks ago I posted a video demonstrating a Python script I am working on which lets you talk to NPCs in Skyrim via ChatGPT and xVASynth. Since then I have been working to integrate this Python script with Skyrim's own modding tools and I have reached a few exciting milestones:

NPCs are now aware of their current location and time of day. This opens up lots of possibilities for ChatGPT to react to the game world dynamically instead of waiting to be given context by the player. As an example, I no longer have issues with shopkeepers trying to barter with me in the Bannered Mare after work hours. NPCs are also aware of the items picked up by the player during conversation. This means that if you loot a chest, harvest an animal pelt, or pick a flower, NPCs will be able to comment on these actions.

NPCs are now lip synced with xVASynth. This is obviously much more natural than the floaty proof-of-concept voices I had before. I have also made some quality of life improvements such as getting response times down to ~15 seconds and adding a spell to start conversations.

When everything is in place, it is an incredibly surreal experience to be able to sit down and talk to these characters in VR. Nothing takes me out of the experience more than hearing the same repeated voice lines, and with this no two responses are ever the same. There is still a lot of work to go, but even in its current state I couldn't go back to playing without this.


https://www.reddit.com/r/skyrimvr/comments/12yqzvq/chatgpt_in_skyrim_vr_lip_sync_ingame_awareness/?utm_source=share&utm_medium=android_app&utm_name=androidcss&utm_term=1&utm_content=share_button

 

 

 

Endret av Enceladus
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra review. Og enig med henne mot slutten der, Pimax må bli mer user friendly. Jeg vurderer ikke Pimax rett og slett pga utfordringer med å bare få det til å fungere. Høres alt for slitsomt ut å slite gjennom alt det der, i stedet for plug and play med f.eks. Quest, Pico eller Index. Blir også delvis overraska hver gang de annonserer et nytt headsett, for jeg skjønner ikke hvordan de klarer å overleve, når de er såpass nisje 😅

Lenke til kommentar

Interessant oppdatering fra Bigscreen Beyond.

Så FOV kommer nær Index. Som etter min mening er ganske bra. Index FOV er noe av det jeg setter mest pris på med det headsettet. Det er veldig merkbart når en bytter og sammenligner med f.eks Vive hvor mye mer en ser og hvordan følelsen av å se gjennom en kikkert forsvinner.

Ikke at jeg kommer til å oppgradere. Men interessant for de som er på utkikk etter noe nytt og vil oppgradere fra f.eks et type Vive system og allerede har basestasjoner og kontrollere.

De leverer også til Norge i følge hjemmesiden: https://www.bigscreenvr.com/

Som jo er helt merkelig når Valve tydeligvis ikke greier å levere hit 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det faktisk kommer til å bli et veldig, veldig bra headsett med de oppdateringene. Index/Pico 4 FOV sammen med total mørke fra den 3D-printede ansiktsmasken vil nok gjøre underverker for immersion. Men tror uansett ikke det blir et bra headsett for det norske markedet. Uten Index med Norsk garanti så faller verdien ganske kraftig. Jeg turte hvertfall ikke å beholde min Index i fare for feil og slitasje.

Lenke til kommentar

Her er noen minutter med hype jeg tilfeldigvis kom over fra Palmer Luckey (tidligere grunnlegger av Oculus) om kommende VR teknologi fra Bigscreen og Apple:

 

Og mer i denne artikkelen:

Quote

Oculus founder calls Apple headset ‘excellent’, Quest 3 ‘great as well’

https://mixed-news.com/en/palmer-luckey-apple-headset-quest-3/

Kanskje overdrevet hype, kanskje ikke... Uansett så blir det et begivenhetsrikt år på VR fronten. Jeg gleder meg!

5 juni viser Apple frem sitt headset.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange interessante spill også faktisk. Mulig at dette kan bli en konge multiplayer dings.

Hvis Meta nå har satset litt mer på selve komforten denne gangen for å få folk til å orke å ha brillene lengre på seg; kan de ha en vinner her. De to forrige var jo til dels ubehagelige på hver sine måter.

Den virker mer behagelig, når den er såpass mindre enn sine forgjengere burde jo det ha en del å si: https://www.roadtovr.com/meta-quest-3-revealed-price-release-date/

Har også skikkelig IPD justering hører jeg.

 

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Enceladus said:

@Gunfreak

Hva tenker du om Onward?

Er det en lost case?

 

Vel på de 2 årene siden den beryktede downgraden, har de nesten ikke gjort en dritt. Enten må du spille coop mot det som potensielt er spill historiens dårligste AI, ellers så må du tåler å spille mot 11 åringer som skriker i micen. Hver patch de har kommet med de siste 2 årene har hvert ekstremt underwhelming. 

Jeg hadde håpet geronimo ville være ute nå så jeg kunne glemme Onward. Men spillet sliter med feature creep. Skulle hvert ute i begynnelsen av desember,  fremdeles ikke ute og see ikke ut til å være i nærheten av noe release 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det noe info

Enceladus skrev (2 timer siden):

Mye som skjer nå. Meta har vist hatt et event som har gått meg helt forbi.

De har lansert Quest 3 og en hel rekke med spill.

 

Spilltrailerne dukker også opp her hvis en ikke gidder å se hele live greia over: https://www.youtube.com/@MetaQuestVR/videos

 

 

Er det ikke noe info om FOV? Er egentlig det eneste jeg bryr meg om. Håper den er større en Q2, da blir det nok kjøp her.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Papirkurven said:

Er det noe info

 

Er det ikke noe info om FOV? Er egentlig det eneste jeg bryr meg om. Håper den er større en Q2, da blir det nok kjøp her.

Eneste de sier er høyere oppløsning,  som egentlig ikke betyr noe. Det er kvaliteten på linsa og FOV som betyr noe. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Papirkurven said:

Er det noe info

 

Er det ikke noe info om FOV? Er egentlig det eneste jeg bryr meg om. Håper den er større en Q2, da blir det nok kjøp her.

Mer info kommer visstnok 27 September.

Quote

It appears a more extensive reveal is scheduled for the company’s Connect developer conference, slated to take place on September 27th.

https://www.roadtovr.com/meta-quest-3-revealed-price-release-date/

Tipper det ikke blir allverdens oppgradering av FOV. Det er nok ikke noe vi kan forvente med noen headsets egentlig i de første generasjonene med VR.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...