Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (28 minutter siden):

Mail om krav oppdatert shipping info.

Nice. Ikke hold pusten riktig ennå. Fikk den for to dager siden. Svarte selv så og si med en gang. Etter 24 timer, dvs i går , fikk jeg ny Mail om at de hadde mottatt min Mail med adresse bekreftelse, og at de snart skulle sende tracking nr. Nå er det 24 timer siden den siste mailen kom men ingenting mere skjedd. :)

 

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Nice. Ikke hold pusten riktig ennå. Fikk den for to dager siden. Svarte selv så og si med en gang. Etter 24 timer, dvs i går , fikk jeg ny Mail om at de hadde mottatt min Mail med adresse bekreftelse, og at de snart skulle sende tracking nr. Nå er det 24 timer siden den siste mailen kom men ingenting mere skjedd. :)

 

Nei, fikk svar fort jeg også,  og link til å lage konto.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (14 timer siden):

Nei, fikk svar fort jeg også,  og link til å lage konto.

Ok, jeg hadde konto hos Pimax fra før.  Litt forvirrende at jeg måtte lage egen konto hos pimax support i tillegg. Men gått to dager nå uten noe mere skjedd, så lagde nå den egne kontoen hos Pimax support. Håper ikke det forvirrer dem enda det var de som ba om det. På kontoen hos pimax support får jeg kun tilgang til emailene mellom Pimax og meg. Ikke noe mere. På den "vanlige" kontoen hos dem ser jeg ordren min, hjemadressen osv... vel vel.. Håper de sender snart.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Dr.Peedee said:

Ok, jeg hadde konto hos Pimax fra før.  Litt forvirrende at jeg måtte lage egen konto hos pimax support i tillegg. Men gått to dager nå uten noe mere skjedd, så lagde nå den egne kontoen hos Pimax support. Håper ikke det forvirrer dem enda det var de som ba om det. På kontoen hos pimax support får jeg kun tilgang til emailene mellom Pimax og meg. Ikke noe mere. På den "vanlige" kontoen hos dem ser jeg ordren min, hjemadressen osv... vel vel.. Håper de sender snart.

Fikk nettopp mail om at jeg kunne velge mellom standard 42ppd som kommer med preorder og ta wide FOV lenses som jeg da får for 60 dollar i stede for 129 dollar.

Valgte så klart wide lenses

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Fikk nettopp mail om at jeg kunne velge mellom standard 42ppd som kommer med preorder og ta wide FOV lenses som jeg da får for 60 dollar i stede for 129 dollar.

Valgte så klart wide lenses

Hehe... skal se at du får brillene før meg! ;) Pimax er... pimax... Jeg har ikke fått den mailen...ennå.. om jeg får den. Jeg fikk bare at "Crystal Headset with Glass lenses ready for shipment, please confirm shipping adress".  Så spesifisert med glass linser i hvert fall, og ikke plastikk som de første reviews enhetene hadde. 

Men vet ikke jeg, tror jeg hadde gått for normal FOV og høyere ppd. De gode reviews jeg ser med glass linser mener jeg er normal FOV. Redd for distortion problem på wide FOV. Men smak og behag sikkert. 

Lenke til kommentar

Jeg vil sitte i en stol og fly sim (fly/space) og ha mest mulig immersion, mest mulig detaljer, og ikke no lag/stutter eller annet tull som ødelegger opplevelsen. Ikke interessert i å løpe rundt og krasje i vegger og TV'n.

Hva er gode alternativer nå, som ikke koster mange titusener, evt. hva er lovende og rett rundt hjørnet (i løpet av 2024 senest, bygger bule nå)... 

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (35 minutter siden):

Jeg vil sitte i en stol og fly sim (fly/space) og ha mest mulig immersion, mest mulig detaljer, og ikke no lag/stutter eller annet tull som ødelegger opplevelsen. Ikke interessert i å løpe rundt og krasje i vegger og TV'n.

Hva er gode alternativer nå, som ikke koster mange titusener, evt. hva er lovende og rett rundt hjørnet (i løpet av 2024 senest, bygger bule nå)... 

Hva slags PC har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

Hehe... skal se at du får brillene før meg! ;) Pimax er... pimax... Jeg har ikke fått den mailen...ennå.. om jeg får den. Jeg fikk bare at "Crystal Headset with Glass lenses ready for shipment, please confirm shipping adress".  Så spesifisert med glass linser i hvert fall, og ikke plastikk som de første reviews enhetene hadde. 

Men vet ikke jeg, tror jeg hadde gått for normal FOV og høyere ppd. De gode reviews jeg ser med glass linser mener jeg er normal FOV. Redd for distortion problem på wide FOV. Men smak og behag sikkert. 

De 42 pdd linsene er plastikk mens de med større fov er glass som de standard linsene som følger med

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Dr.Peedee said:

Den skjønte jeg ikke 😂. Altså, jeg som da får glass linser ? Hvilke. PPD er da de?

alle får standard 35ppd linser. Siden vi bestilte før 31/7 får vi også grafis 42ppd linser. Men 42ppd linsene er i plastikk ikke glass some 35ppd linsene. Så vi får valget mellon. 

Gratis 42ppd plastikk linser, eller $30  cupon som er verdien av 42ppd linsene. Eller man kan få wide fov linser for $59 istede for det de egentlig koster $129. Wide fov linser er glass som 35ppd linsene.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Serpentbane said:

Den som vil være nødvendig for å drive den...

Jo kraftigere PC jo bedre opplevelse får du. Den kan aldri bli kraftig nok. VR er krevende.

Men utifra kravene du stiller ovenfor så vil jeg tippe at BigScreen Beyond skulle passe bra. Den er OLED (bra sortnivå i space Simms) den kobler til med kabel som gir best båndbredde og stabilitet vs. trådløst. Og den er Steam native som betyr at du kun trenger SteamVR for å drive den og slipper å dille med annen software som kan skape trøbbel. Den er anslått å komme til Europa i Q4 2023.

https://vr-compare.com/headset/bigscreenbeyond

Hvis ikke den så er vanligvis Quest svaret. Quest 3 kommer Q3 2023.

https://vr-compare.com/headset/metaquest3

 

Men du vil nok aldri få i pose og sekk. Det perfekte headsettet finnes ikke. Og gresset synes alltid grønnere på andre siden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (10 minutter siden):

Jo kraftigere PC jo bedre opplevelse får du. Den kan aldri bli kraftig nok. VR er krevende.

Men utifra kravene du stiller ovenfor så vil jeg tippe at BigScreen Beyond skulle passe bra. Den er OLED (bra sortnivå i space Simms) den kobler til med kabel som gir best båndbredde og stabilitet vs. trådløst. Og den er Steam native som betyr at du kun trenger SteamVR for å drive den og slipper å dille med annen software som kan skape trøbbel. Den er anslått å komme til Europa i Q4 2023.

https://vr-compare.com/headset/bigscreenbeyond

Hvis ikke den så er vanligvis Quest svaret. Quest 3 kommer Q3 2023.

https://vr-compare.com/headset/metaquest3

 

Men du vil nok aldri få i pose og sekk. Det perfekte headsettet finnes ikke. Og gresset synes alltid grønnere på andre siden.

 

Takk for svar, bula blir nok ferdig i løpet av året, så da passer egentlig begge lanseringene til disse godt, skal lese meg opp og følge med. Skjønner at man alltid vil måtte ha noen kompromisser. Men, størrelsen så virkelig interessant ut på BSB...

Hva PC angår så skjønner jeg at 2560x2560x2 krever litt, så her får jeg vel bare kaste maskinvare på brillene til ting fungerer godt nok.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (16 timer siden):

alle får standard 35ppd linser. Siden vi bestilte før 31/7 får vi også grafis 42ppd linser. Men 42ppd linsene er i plastikk ikke glass some 35ppd linsene. Så vi får valget mellon. 

Gratis 42ppd plastikk linser, eller $30  cupon som er verdien av 42ppd linsene. Eller man kan få wide fov linser for $59 istede for det de egentlig koster $129. Wide fov linser er glass som 35ppd linsene.

Takk for forklaringen! Rart jeg ikke fikk slikt tilbud.

Lenke til kommentar

Kom over et interessant spill som er på vei ut av early access og er på tilbud nå. Virker å få god kritikk. Kan ikke spille det selv pga ikke funksjonelle kontrollere men jeg sender tipset videre her :)

Quote

Either play the randomly generated mansion to exorcise the hauntings or jump into a long story driven campaign where you get to explore scary environments, solve classic adventure game style puzzles and battle monsters along the way.

https://store.steampowered.com/app/1462700/The_Dark_Method/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...