Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
23 hours ago, Gunfreak said:

Spillet høres stress ut, MÅ bygge forsvar på 7 dager ellers blir du zombie mat. 

Tidsklemma i spill er ikke noe for meg, enda mindre i VR hvor det å gjøre ting kan være kronglete nok.

Det er en type tidsstress og utfordring jeg liker. Men det er også spill hvor jeg synes det er forferdelig stressende og ikke gøy som i Dead Island 1 (ikke VR)

Lenke til kommentar

Okei, jeg tror jeg har falt litt av vision Pro hypen nå. Dette er virkelig ikke ment som et VR headset slik vi er vant til med den typen spill og opplevelser vi forventer i VR.

Quote

Devs find that Vision Pro can’t do true room-scale VR, but that’s no surprise

Opinion: Safety features limit Vision Pro for VR—but VR isn't its purpose.

https://arstechnica.com/gadgets/2023/06/devs-find-that-vision-pro-cant-do-true-room-scale-vr-but-thats-no-surprise/

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Det føler jeg for min del var ganske tydelig fra selve keynoten. For ren spilling så er det andre som blir bedre.

Jeg liker at de skiller seg ut. VR gaming er viktig ja, men for å få AR og VR til å ta av så må man få folk hypet på det andre også.

Dette blir nok å hjelpe hele XR verdenen mye.

Og så kan det hende de åpner mer for room scale vr etterhvert.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Tenk om de hadde lyktes med dette headsettet! Hvor anerledes ting kunne vært og kanskje til det bedre!

De lagde et fantastisk headset men så av alle mulige rare grunner så falt alt sammen. Om de hadde funnet den riktige partneren til å finansiere utviklingen så kunne det endt riktig bra og vi kunne hatt et headsett med mega FOV uten forstyrrelsene i linsene som Pimax headsett sliter med. Og dette i en liten formfaktor utrolig nok.


 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Prøvde Contractors igjen, noe jeg gjør sånn en gang i året, jeg liker virkelig ikke det spillet, grafikken er alt for "tegnet" for min smak, folk tåler for mye, og våpene har helt elendig lyd, etter å ha kommer fra spill som Ground Branch eller til og med Onward in VR med fantastisk lyd, så er Contracters så kjip i forhold. Jeg fyrer av den episke FN  FAL full 7.2mm rifle og den høres ut som en kruttlapp pistol... Men dette skal jo være " COD i VR" så elendig lyd er vel bare en del av pakke.

Vet ikke hvorfor de sier dette er COD, I COD tåler man veldig lite, mens i dette spillet tåler man mer, sånn type BF mengde skade.

Lenke til kommentar

Lyst på nytt headset. 

Har egentlig lyst på crystal, men det vil ta en evighet før den kommer til Norge. 

Så tenker pico 4. Men er usikker på om wifi er bra nok. Hae telenor wifi.

Og jeg har ikke fysisk internet til PC, så det blir wifi til andre etasje og så wifi fra PC til PICO.

Jeg så også at Pico går bare ned 62ipd, noe som kan bli problematisk,  jeg har 58ipd og G2 kan gå ned til 60ipd. Og det funker.  Men 62 kan bli for stort sprik. Og da hjelper det ikke at linsene er bra.

Lenke til kommentar

På ønskelisten min står det øverst ny pc i toppsjiktet. Headsettet jeg bruker mest (Index) er jeg igrunn helt fornøyd med. Eneste som plager meg der er kontrollere av dårlig kvalitet og at den ikke er trådløs. Men hvis det nå blir en revolusjon med Unreal Injector modden så trenger jeg hverken VR kontrollere eller trådløst. Det blir gamepad og spille sittende for det meste.

Nest etter ny PC så ser jeg frem til å spille rekke med gamle PC klassikere på Quest 3. Doom, Quake, Wolfenstein, Half Life etc.

Håper alt i hop blir like awesome som jeg innbiller meg. Men det er jo ikke alltid at forventningene oppfylles 100%

 

 

Lenke til kommentar

Utviklingen av nye egenskaper til Unreal Injector fortsetter; siste nytt er roomscale:

Quote

Praydog made a huge UEVR breakthrough getting universal roomscale working on almost every Unreal Engine game! Now you can physically walk in your irl room and the player model, etc. properly stays with you, dodge bullets by physically dodging, etc.

 

Satan jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
8 hours ago, Nimrad said:

Hvordan ser framtida ut for PS VR for tida? Selger det bra og får det noen bra titler?

Jeg synes det har vært litt slapt med annonseringer så langt. Det er stort sett de samme spillene som til PCVR. Og så må de i tillegg gjennom et nåløye og godkjent av Sony før de slippes ut så det betyr langt mindre spill enn jeg er vant til.

Salg av PSVR2 ser ut til å ha overgått PSVR1 de første månedene utifra det jeg har fått med meg. Men det virker heller ikke så mye å skryte av, foreløpig.

Jeg fant fort ut at jeg ikke er veldig begeistret for konsoll VR. Det er for mange rare begrensninger for meg som er vant til PC. Og nå virker det også som PSVR blir totalt akterutseilt på spill også pga mod mulighetene til PC. Til og med Quest som igrunn er en konsoll har et mod miljø.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve Pavlov igjen, også et spill jeg tester med gjevne mellomrom bare for å se om noe spennede har skjedd. Men det funker ikke, og det gjelder tydeligvis mange, de får rett og slett ikke starta det og slik har det hvert siden forrige patch tydeligvis for over en måned siden.

Prøver jeg å starte i steam vr bare nekter spillet å starte, starter jeg i openxr starter spillet, men bare på skjermen, ikke i headsettet...

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (17 timer siden):

Lyst på nytt headset. 

Har egentlig lyst på crystal, men det vil ta en evighet før den kommer til Norge. 

Så tenker pico 4. Men er usikker på om wifi er bra nok. Hae telenor wifi.

Og jeg har ikke fysisk internet til PC, så det blir wifi til andre etasje og så wifi fra PC til PICO.

Jeg så også at Pico går bare ned 62ipd, noe som kan bli problematisk,  jeg har 58ipd og G2 kan gå ned til 60ipd. Og det funker.  Men 62 kan bli for stort sprik. Og da hjelper det ikke at linsene er bra.

For Pico 4 og PCVR så MÅ du ha kablet nett til PCn. Og så da ha Pico koblet via bra Wifi connection. Noe annet funker ikke. Hatt Pico4 siden de kom. 
 

Når det gjelder IPD så er det mulig å bruke Elkjøps åpne kjøp/30 dager eller hva det er og teste?

 

Har selv bestilt Pimax Crystal :) 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dr.Peedee said:

For Pico 4 og PCVR så MÅ du ha kablet nett til PCn. Og så da ha Pico koblet via bra Wifi connection. Noe annet funker ikke. Hatt Pico4 siden de kom. 
 

Når det gjelder IPD så er det mulig å bruke Elkjøps åpne kjøp/30 dager eller hva det er og teste?

 

Har selv bestilt Pimax Crystal :) 

Er ikke mulig å få koblet noe PC til kabel, for langt unna. 

Så da blir det ikke noe Pico 4.
 

Vil ha norsk gratanti for Crystal så jeg får bare vente

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...