Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Ser ikke potensialet for denne, slik den er nå. Ingen fokus på gaming whatsoever sier vel mer enn hva vi kan forvente av Apple og VR gaming de neste årene. Pass through, Mixed reality og skjermene virker sykt nice, men ikke noe jeg vil betale 50.000 for (for det er den prisen den vil ligge rundt i Norge), men det jeg ser potensialet i er at dette er Pro-modellen. Ryktene sier at det kommer en mer consumer-rettet versjon rundt 2025, og dette virker som en naturlig utvikling. Lansere Pro-modellen til utviklere og bedrifter, få de til å knekke killer app-koden, så lansere et produkt som folk har råd og vett til å kjøpe. 

Jeg anbefaler ingen å kjøre på hypen denne runden 😅 Da kan du heller kjøpe to stk. Quest Pro og 4 Quest 3 til samme prisen :P.

Edit: Og om dere lufter tankene om hacking, så tror jeg dere kan gi opp 😅 Om dere tror Sony er vanskelige å knekke mtp. PSVR2, så tror jeg denne tar det til nye nivåer. Så ingen SteamVR med det første.

Endret av Alak87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir vel til at folk kan få oppleve VR/AR konserter mens de sitter på do. Virker som apple alltid er ute etter "de som sitter mye på do" markedsandelen.

 

Ellers har jeg bytta hovedkort og cpu i dag. Bare for å oppdage at hovedkortet bruker ddr5 ikke ddr4. Så nå er jeg PCløs i noen dager mens jeg venter på ny ram og jeg som brukte 2500kr på 64gig ram for bare et halvt år siden.

Ellers håper jeg at jeg har satt sammen alt riktig,  og ikke ødelagt noe.

Lenke til kommentar

Joh... Ja... Blir vel til at jeg må prioritere her. Kan jo ikke gå helt bananas å kjøpe alt.

Det lureste er nok å gå for ny gaming pc på sikt og så kose meg med alle spillene som kommer med Unreal Injector.

Jeg forstår ikke hvordan enkelte ikke kan bli fristet av all denne deilige teknologien :p

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Enceladus said:

Joh... Ja... Blir vel til at jeg må prioritere her. Kan jo ikke gå helt bananas å kjøpe alt.

Det lureste er nok å gå for ny gaming pc på sikt og så kose meg med alle spillene som kommer med Unreal Injector.

Jeg forstår ikke hvordan enkelte ikke kan bli fristet av all denne deilige teknologien :p

Har du råd kan du gjøre hva du vil, inkludert kjøpe pimax crystal til en nesten fremmed kar på et spill forum. 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (3 minutter siden):

Helt forjævlig dårlig.

Jeg så i kryss med den, utrolig ubehagelig og den har rare defekter på linser og panelene inni.

Krever også en egen pimax software itillegg til SteamVR.

 

Vurderte lenge å kjøpe, men er glad jeg hoppa over. Ikke at Vive har vært en like stor suksess for meg.

Liker rett og slett ikke kontrollerene. Tror jeg hadde hatt mer glede av kontrollere med analoge spaker.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (15 timer siden):

Da kan du heller kjøpe to stk. Quest Pro og 4 Quest 3 til samme prisen :P.

Ingen av disse er i nærheten av å levere det samme da. Det er kun gaming/spillbibliotek de kan levere, resten ser det ut til at Vision Pro er bedre til. Men hvem vet i framtiden. M2 chippen kan en del.

Nå har Norm (fra Adam Savage's Tested) også sluppet en impressions video. Han har peiling på headset!

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Ikke sett Tested sin video enda men Ars Technica sin journalist virket imponert når han prøvde den:

Quote

“Yep, what they showed in the promo video was pretty much how it really works.”

Quote

The dinosaur cast a shadow in the room and was lit naturally by the lamps nearby. Placing the dinosaur in a real space like that made it much more convincing than any other VR dinosaur video or game I’d seen before.

This experience confirmed something I’ve always figured: If someone could get AR right, it would be much more impactful than VR.


https://arstechnica.com/gadgets/2023/06/hands-on-with-apple-vision-pro-this-is-not-a-vr-headset/?comments=1&comments-page=1

 

Interessante tider vi lever i!

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (23 timer siden):

Nei,  men jeg krangler på Internett på do, som alle normal mennesker,  mens apple mennesker ser ut til å ville ha multimedia opplevelser mens de sitter på do. Så det er det appel produkter er laget for.

Jeg syns du generaliserer noe helt forferdelig nå, Gunfreak. Det finnes folk med andre bruksmønstre enn deg, tro det eller ei. Jeg spiller på PC til vanlig, men har Apple til alt annet ikke-gaming, og jeg kan LETT se bruksområdet til dette og helt ærlig så ser det utrolig interessant ut :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er i samme bås som @bshagen, PC til underholdning, Mac til alt annet. Jeg synes det ser veldig spennende ut, men for min del må den kunne dekke gamingsegmentet også, og der tror jeg ikke Apple vil klare å levere med det første. Hvertfall ikke med denne første iterasjon av Pro-modellen, kanskje heller med den neste utgaven som er mer rettet mot oss vanlig dødelige.

Noe jeg blir VELDIG gira på med dette headsettet, er at så å si ALLE sier hvor utrolig magisk det er med eye-tracking, og hvor lett alt er når man kan bruke øynene som "muspeker" i menyer osv. Når jeg ser dette, sammen med ansiktssporingen de har på plass, så håper jeg at de resterende headsetprodusentene endelig får en "oh shit" opplevelse. At det kun er Pro-modeller og Enterprise-modeller som blir levert med øye- og ansiktssporing klarer jeg ikke fatte, så om dette normaliserer det litt mer så blir jeg veldig, veldig glad. Foveated rendering i tillegg som en standard, så er vi der!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, Alak87 said:

Noe jeg blir VELDIG gira på med dette headsettet, er at så å si ALLE sier hvor utrolig magisk det er med eye-tracking, og hvor lett alt er når man kan bruke øynene som "muspeker" i menyer osv. Når jeg ser dette, sammen med ansiktssporingen de har på plass, så håper jeg at de resterende headsetprodusentene endelig får en "oh shit" opplevelse. At det kun er Pro-modeller og Enterprise-modeller som blir levert med øye- og ansiktssporing klarer jeg ikke fatte, så om dette normaliserer det litt mer så blir jeg veldig, veldig glad. Foveated rendering i tillegg som en standard, så er vi der!

Det er en del ting som bør bli et minimum i alle VR headsett og apple har fått på plass mange av de egenskapene. Øyesporing som du sier burde være der og av øyesporing så følger foveated rendering med på lasset. Men hvis det er øyesporing så burde det også være auto IPD justering. Frustrasjonen når auto IPD ikke er der merker jeg når jeg skal gi demoer av PSVR2. Folk gir rett og slett opp under kalibreringen av øyesporingen, det tar for mye tid eller er for vanskelig for helt nye brukere. Auto IPD løser det problemet.

Alt som øker komfort og brukervennelighet bør på plass ellers orker folk ikke bruke VR.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...