Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

20 hours ago, Enceladus said:

Stor Hubris oppdatering som vistnok fikser en hel del av spillets problemer folk har klaget på inkludert nye opptak av stemmeskuespill.

https://store.steampowered.com/app/1265800/Hubris/

Flott å se utviklere som tar kritikk seriøst og patcher.

Det er jo bra, men har de fiksa våpen gameplay.  Flere reivews klagde på at du har bare 1 våpen, som du kan velge å gjøre om til 3, men SMGen er ganske ubrukelig og du får alt for lite ammo til den, mens hagla er ubrukelig på det meste bortsett fra point blank. Så du bør bare bruke pistolen gjennom hele spillet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer oppsett til Quest 2/3? 
Husker det ble mye spetakkel når Facebook kjøpte Occulus og krevde innlogging samt informasjon innsamling.

Har lyst på et rimelig VR headset, her er jo Quest anbefalt over hele fjøla, men vil ikke dele alt av info.
Har fått med meg at det må lages en Meta/Quest bruker, men det sto noe om at betallingskort var nødvendig for registrering?
Hvordan er Quest til PCVR?

Lenke til kommentar
5 hours ago, Fantomtegningen said:

Hvordan fungerer oppsett til Quest 2/3? 
Husker det ble mye spetakkel når Facebook kjøpte Occulus og krevde innlogging samt informasjon innsamling.

Har lyst på et rimelig VR headset, her er jo Quest anbefalt over hele fjøla, men vil ikke dele alt av info.
Har fått med meg at det må lages en Meta/Quest bruker, men det sto noe om at betallingskort var nødvendig for registrering?
Hvordan er Quest til PCVR?

Q2 til PCVR er super den. De har gått vekk ifra Facebook-linking i ettertid etter alle klagde over det, og nå krever det kun at du registrerer en Meta-konto (typ det som var Oculus konto før). Ikke noe mer hokus pokus. Skal du kjøre kablet må du bare ha en god nok kabel som kan drive headsettet (dette finner du masse av i butikk), og om du vil kjøre over WiFi kan du kjøpe en WiFi 6 router som du eksklusivt bruker til Questen. Det funker veldig bra, og eneste negative et at du får litt artifacts i bildet. Det blir aldri så bra som kabel, men det er mer enn godt nok.

Et annet alternativ er om du ønsker å gå for Pico 4. Dette er fra Kinesiske ByteDance (TikTok), men skal du bruke PCVR spiller det ikke så mye rolle ettersom du gjør kjøp på Steam. Headsettet er (i mine øyne) en langt bedre bang for the buck enn Quest 2 med Pancake linser, bedre kontrollerløsning og bedre prosessor, men ta med Quest 3 i vurderingen. Kommer om et par måneder, og kommer nok til å bli like bra som Pico på de fleste punkter og bedre på resten. Dybdesensor, bedre passthrough, LANGT bedre hand tracking osv. Og mye mer oppdateringer og ekstrafunksjoner :).

Håper det ga deg litt svar, og ikke skapte full forvirring 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 hours ago, TanzElectrik said:

Hvor i huleste kan jeg få tak i veggfester som ligner på Index base station sine i Norge? Komplett selger jo HTC sine base stations, men det var jævlig dårlig utvalg av fester. Må jeg bare bruke gaffa eller?

Vil tro du kan stikke innom en butikk hvor de selger kamerautstyr og kjøpe noe som passer? Ta med basestasjonen og spør om de har noe som passer.

Selv bruker jeg disse som er greie å feste på alle mulige kanter eller andre rare plasser: https://www.amazon.com/SmallRig-Multi-Function-Double-Camera-Monitor/dp/B09MLH1626

Og så har jeg et par støtter som disse som jeg bruker hvis det ikke finnes noe å feste i: https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/spennverktoy/teleskopstotter/teleskopstotte-019226/

Da har jeg plenty med muligheter til å feste uten å lage hull i veggen :)

 

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (47 minutter siden):

Vil tro du kan stikke innom en butikk hvor de selger kamerautstyr og kjøpe noe som passer? Ta med basestasjonen og spør om de har noe som passer.

Selv bruker jeg disse som er greie å feste på alle mulige kanter eller andre rare plasser: https://www.amazon.com/SmallRig-Multi-Function-Double-Camera-Monitor/dp/B09MLH1626

Ja, jeg fant ut at det bare var vanlige 1/4" maskinskruer man bruker, så jeg fikk tak i dette kulehodet på Japan Photo for under 100-lappen, men en plate til å gjøre dette til et veggfeste kan jeg nok DIY og med det går det nok an å bruke dobbeltsidig tape uten at det blir alt for jalla.

Vurderte å bestille noe fra Amazon, men har ikke lyst på 2 ukers ventetid når trackers og base station blir levert etterpå, haha.

IMG_2221.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Alak87 said:

Q2 til PCVR er super den. De har gått vekk ifra Facebook-linking i ettertid etter alle klagde over det, og nå krever det kun at du registrerer en Meta-konto (typ det som var Oculus konto før). Ikke noe mer hokus pokus. Skal du kjøre kablet må du bare ha en god nok kabel som kan drive headsettet (dette finner du masse av i butikk), og om du vil kjøre over WiFi kan du kjøpe en WiFi 6 router som du eksklusivt bruker til Questen. Det funker veldig bra, og eneste negative et at du får litt artifacts i bildet. Det blir aldri så bra som kabel, men det er mer enn godt nok.

Et annet alternativ er om du ønsker å gå for Pico 4. Dette er fra Kinesiske ByteDance (TikTok), men skal du bruke PCVR spiller det ikke så mye rolle ettersom du gjør kjøp på Steam. Headsettet er (i mine øyne) en langt bedre bang for the buck enn Quest 2 med Pancake linser, bedre kontrollerløsning og bedre prosessor, men ta med Quest 3 i vurderingen. Kommer om et par måneder, og kommer nok til å bli like bra som Pico på de fleste punkter og bedre på resten. Dybdesensor, bedre passthrough, LANGT bedre hand tracking osv. Og mye mer oppdateringer og ekstrafunksjoner :).

Håper det ga deg litt svar, og ikke skapte full forvirring 😛 

Takk, det var en meget god forklaring! :) 

Da kan det være aktuelt med Quest 3, må bare vente til den blir lansert og det kommer tester og sammenligning mot f.eks Pico 4. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, TanzElectrik said:

Ja, da var det nytt problem, å få tak i 3-4 kvarttoms grovgjengede maskinskruer. Nesten at jeg vurderer å begynne å selge monteringskit selv, hehe.

Vi lider virkelig i norge når det kommer til VR, ja.

Nærmeste jernvaren eller Kjell og co har vel kanskje noe? Hvis ikke der så kan du stikke innom en makerspace og høre om de har noen tips. Kan anbefale Bitraf i Oslo, høres ut som du vil finne deg til rette der med dine DIY meritter ;)

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (22 timer siden):

Fikk nettopp melding om at den er ready for shipment og kan forvente sporingnr snart.

Har du hørt noe mer?

Sjekket nå igjen - 10 dager siden jeg fikk "Ready for shipment" fra dem .. så nå sendte jeg en mail til support om en oppdatering på status, hva som skjer :) Så får vi se da om det skjer noe snart. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Dr.Peedee said:

Sjekket nå igjen - 10 dager siden jeg fikk "Ready for shipment" fra dem .. så nå sendte jeg en mail til support om en oppdatering på status, hva som skjer :) Så får vi se da om det skjer noe snart. 

Ja, virker litt rart  håper det blir orden på det.

Lenke til kommentar
Just now, Dr.Peedee said:

Håper på at det kommer i løpet av 2-3 uker i hvert fall. Er fortsatt litt i feriemodus her, og flere uker siden jeg har flydd noe i VR uansett. Men nå begynner sesongen snart :)

Samme her. Kona har ferie I 2 uker til så blir i bestefall bare lett testing om jeg får den før det.

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (23 timer siden):

Nærmeste jernvaren eller Kjell og co har vel kanskje noe? Hvis ikke der så kan du stikke innom en makerspace og høre om de har noen tips. Kan anbefale Bitraf i Oslo, høres ut som du vil finne deg til rette der med dine DIY meritter ;)

Har sjekkete Maxbo, Biltema og Clas Ohlson hittil, har vært lite å finne der. Finner ikke noe særlig hos Kjell & Co på nettsiden hvertfall. Hadde noen her om dagen anbefale å høre med Eik Senteret da de holder på med Massey Ferguson traktorer og derfor kanskje har skruer i tommer.

Får satse på det det går an å få brukt resin-printeren de har på Bitraf, vet de har en av samme typen på Deichman Bjørvika, men jeg må nok bare se an på prisen.

Edit: Tenkte jeg kunne prøve et litt annet design som IKKE krever at jeg får tak i en kvarttoms skrue.

image.thumb.jpeg.8d84846bf4710dd1495f728d26ea6f6a.jpeg

Endret av TanzElectrik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...