Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

15 hours ago, KriZZ said:

En ting jeg stusser på er høytalerne, skal man ikke kunne få de nærmere ørene?
God lyd absolutt, men burde jo kunne fått disse mer tett inn mot ørene?

Nei. Det er slik de er designet. Er meningen at det blant annet skal bidra til komfort at de henger utfor ørene i motsetning til tidligere briller som Rift og Vive hvor de satt tett inntil.

Her er en lang artikkel fra Valve om hvordan de ble laget :)

https://www.valvesoftware.com/en/index/deep-dive/ear-speakers

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enceladus skrev (1 time siden):

Nei. Det er slik de er designet. Er meningen at det blant annet skal bidra til komfort at de henger utfor ørene i motsetning til tidligere briller som Rift og Vive hvor de satt tett inntil.

Her er en lang artikkel fra Valve om hvordan de ble laget :)

https://www.valvesoftware.com/en/index/deep-dive/ear-speakers

That explains alot :) 

Og ja det funker jo veldig bra og absolutt mer komfortabelt at de ikke presser mot ørene i lengre økter.




 

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet mer Blade & Sorcery, og endelig også funnet en controller binding som fungerer perfekt for Pavlov. Etter å ha tatt noen runder med Pavlov, som var et av mine mest spilte VR spill tidligere (200 timer, og jeg var ganske så god med CV1, ikke for å skryte :P) så må jeg ærlig innrømme at trackingen kunne likeså godt vært på min tidligere CV1. Eneste er under synsfeltet hvor den mister tracking, ellers tenker jeg ikke noe over det. Kontrollerne er raske til å komme tilbake til synsfeltet. Snapper kjapt opp, liksom. Og løping var noe jeg var bekymret for, ettersom man må holde kontrollene nedover for å løpe. Det fungerer helt utmerket.

Nå er min Index kommet, så da rusler jeg ned for å hente den. Er spent på om det er verd de ekstra 1000-lappene, nå som jeg begynner å bli mer og mer fornøyd med G2. For min del har det vært en veldig enkel opplevelse, så å si plug and play. Måtte bare bytte fra USB-C port til en annen. Etter det var det null problemer. 

Av hovedkort har jeg en ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING, om noen lurer.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Contractors virker nå bra etter jeg senket volumet til 90% ikke noe mer black out, og jeg fikk stilt inn et par våpen med gun stock calibration, så når kan jeg bruke G2 kontrollere på min gun stock, for se om jeg blir helt fornøyd eller om jeg ender opp med å bestille cups som er laget for G2 kontrollene, ingen tracking problemer i det spillet. Spillet skal ha fått en update som legger til noen WW2 våpen, jeg finner de på kaliberings menyen, så jeg kaliberert Thompson og Garand, men finner ikke våpene i spillet for å bruke.

 

Ellers kommer jeg fra en time med Squadrons, det ser jo rå flott ut, altså det så bra ut både med Rift S og Q2, men er helt klart et løft der også, og da nå spesielt med lyden. Farger er kraftigere, laser lyser opp bedre, osv. merket spesielt i X-wing at cockpiten lyser opp når man fyrer av laser osv. Er også faktisk litt deilig å ikke tenke på å måtte lade, jeg spilte en time nå, og hadde dette hvert Q2 måtte jeg nå tenke på å lade før jeg spilte noe mer, men det slipper jeg da.

Mer negativt var at jeg måtte restarte PCen når jeg skulle bruke G2, den ville ikke på, lyden gikk og Pcen viser at G2en var i gang, men ingen bilder i brillene. 

 

Nå laster jeg ned MSFS2020, og lurer på hvordan man starter det uten steam VR? siden man ikke skulle gjøre slikt. 

Så lurer jeg på da hvor man får den stand alone  Open XR saken man må bruke med spillet.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (50 minutter siden):

Contractors virker nå bra etter jeg senket volumet til 90% ikke noe mer black out, og jeg fikk stilt inn et par våpen med gun stock calibration, så når kan jeg bruke G2 kontrollere på min gun stock, for se om jeg blir helt fornøyd eller om jeg ender opp med å bestille cups som er laget for G2 kontrollene, ingen tracking problemer i det spillet. Spillet skal ha fått en update som legger til noen WW2 våpen, jeg finner de på kaliberings menyen, så jeg kaliberert Thompson og Garand, men finner ikke våpene i spillet for å bruke.

 

Ellers kommer jeg fra en time med Squadrons, det ser jo rå flott ut, altså det så bra ut både med Rift S og Q2, men er helt klart et løft der også, og da nå spesielt med lyden. Farger er kraftigere, laser lyser opp bedre, osv. merket spesielt i X-wing at cockpiten lyser opp når man fyrer av laser osv. Er også faktisk litt deilig å ikke tenke på å måtte lade, jeg spilte en time nå, og hadde dette hvert Q2 måtte jeg nå tenke på å lade før jeg spilte noe mer, men det slipper jeg da.

Mer negativt var at jeg måtte restarte PCen når jeg skulle bruke G2, den ville ikke på, lyden gikk og Pcen viser at G2en var i gang, men ingen bilder i brillene. 

 

Nå laster jeg ned MSFS2020, og lurer på hvordan man starter det uten steam VR? siden man ikke skulle gjøre slikt. 

Så lurer jeg på da hvor man får den stand alone  Open XR saken man må bruke med spillet.

Mener du har Open Xr på systemet ditt når har wmr headset installert.  Men ta og oppdater den hvis det ikke er siste versjon du har. Det gjør du fra Microsoft store appen i Windows. Finner den der og velger update 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Holdt med 90% for meg for å unngå blackouts. 

Tilbake etter over en time med contractors, jeg har fremdeles ikke fått prøvd WW2 våpene, da man ikke kan prøve de i COOP,  ikke i singeplayer og ikke på trenings bane, bare i faktiske MP spill, og ingen av de serverne jeg prøvde meg på, ville bruke WW2 våpen, så jeg har fremdeles ikke fått prøvd WW2 våpene mine!!!

Men jeg fikk spilt flere OK runder med MP, siste patch fikset så jeg kunne kaliberere MP5en, så jeg gikk Oldschool med MP og silencer litt gøy å leke rambo og bruke full auto, jeg pleier jo å holde meg til Semi. Gunstocken funket bra den med feil cups, jeg merker ikke noe større forskjell på den med G2 og med Q2, eneste problemet at den noen ganger ikke skjønner jeg prøver å dra ut magasinet til MP5en så ble litt knot. Fremdeles ikke noen større tracking problemer. Nå sitter jeg og tviner tomler og venter på MSFS 60gig igjen, så ikke mulig å prøve før i mårra. Og jeg finner ikke OpenXR på Pcen, windows store sier den er installert, men jeg finner den ikke.

Lenke til kommentar

Mer Contractors testing, jeg har funnet en ting G2en sliter med, når man skal fysisk ta ut et magasin, som i en del "eldre" våpen som AG3, AK47 og MP5, mister den tracknig så det er vanskelig å få dratt ut magasinet, så her må man lære seg en enkel teknikk, løft opp våpenet, sånn kanskje 45 grader fra rett frem, så har headsettet bra tracking på våpenet og å dra ut magasinet går lett.

MSFS er nå 30gig fra å bli ferdig.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dr.Peedee said:

Ja, forsåvidt enig. Men gud bedre så høyt alt var på 100% da! Jeg landa på 80% ish. Mer en nok selv med mine gamle ører. 

Kona sier jeg er dauhørt, og kan godt hende hun har rett, syns ikke det var for høyt når jeg hadde 100% på Onward, og 90% på Contractors er absolutt ikke for høyt, ikke Alyx heller, syns våpen skal bråke jeg!  Men i mårra tester jeg flight simulator, så får se hva jeg syns da.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (42 minutter siden):

Kona sier jeg er dauhørt, og kan godt hende hun har rett, syns ikke det var for høyt når jeg hadde 100% på Onward, og 90% på Contractors er absolutt ikke for høyt, ikke Alyx heller, syns våpen skal bråke jeg!  Men i mårra tester jeg flight simulator, så får se hva jeg syns da.

Ja, ok. Forsåvidt enig. Jeg tenkte nok mest på mine erfaringer i X-Plane 11 med konstant flymotordur.

Lenke til kommentar

Blir sannsynligvis retur av min G2 pga dette: https://h30434.www3.hp.com/t5/Gaming-Accessories/Reverb-G2-briefly-worked-and-now-gives-Error-code-4-1-in/td-p/7903750/highlight/false

Så da er det spørsmålet om en skal erstatte headsettet med quest 2, eller vente på en ny g2. Opplever at mange sliter med det samme problemet, så spørsmålet er hvorvidt HP har gjort jobben sin her eller overlatt betatestingen til kjøpere.

Får Quest 2 64gb for ~4k, sendingsklar om få dager. Vanskelig å se hvorfor jeg da skal vente på en ny g2 med tanke på et trådløst headset og bedre tracking

Endret av U1ven
Lenke til kommentar
Just now, U1ven said:

Blir retur av min G2 pga dette: https://h30434.www3.hp.com/t5/Gaming-Accessories/Reverb-G2-briefly-worked-and-now-gives-Error-code-4-1-in/td-p/7903750/highlight/false

Så da er det spørsmålet om en skal erstatte headsettet med quest 2, eller vente på en ny g2. Opplever at mange sliter med det samme problemet, så spørsmålet er hvorvidt HP har gjort jobben sin her og overlatt betatestingen til kjøpere.

Får Quest 2 64gb for ~4k, sendingsklar om få dager. Vanskelig å se hvorfor jeg da skal vente på en ny g2 når enkelte også sier at trackingen er bedre på oculus.

Jeg hadde kjøpt Q2 hadde det ikke vært for at den -må- knyttes til en facebook konto.

 

Lenke til kommentar

For min del så blir det å beholde Q2 og returnere G2'n. Det å kunne spille helt trådløst PCVR via virtual desktop sub 40ms latency var ganske behagelig. Jeg får også til bedre sweet spot på Q2 (selvom den ikke er like skarp i sweet spot) og den fungerer også en del bedre med tanke på plug and play. Har hatt en del krasj til desktop og blå skjerm på G2. 
Jeg har heller ikke har god nok hardware (2080ti) til å få grei nok rendering resolution ut av G2. Synes f.eks at Elite Dangerous så bedre ut via Oculus Link på 1.7x kvalitetsinnstilling enn G2 på rundt 75% rendering resolution pga større sweet spot og mindre forskjeller fra super skarpt til blurry. Nå har riktig nok min Quest 2 alt for mye god rays og uklar optikk, har vært i kontakt med Oculus support de siste dagene og de bekrefter at optikken min er fabrikkfeil og at jeg skal få en erstatningsvare tilsendt. 
Hadde jeg hatt et 3090 kort så hadde jeg kanskje beholdt G2 isteden, men har ikke lyst å legge penger i det nå. 

Endret av zoqiet
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...