Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Just now, KriZZ said:

Teknisk mesterverk.

Absolutt mye flott å beskue og veldig avslappende :) 

Ja jeg roter fremdles rundt med settings, prøvde en ny konfigurasjon i dag som ikke funket helt, var sånn micro hakking jeg nesten ikke legger merke til, men fikk vondt i hode etter bare noen minutter. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (4 minutter siden):

Ja jeg roter fremdles rundt med settings, prøvde en ny konfigurasjon i dag som ikke funket helt, var sånn micro hakking jeg nesten ikke legger merke til, men fikk vondt i hode etter bare noen minutter. 

Lagt inn open xr og deaktiver motion projection (ikke ha på noe scaling i open xr og ha open xr åpen i bakgrunn) Bruk kun scaling i spillet.

 

Jeg har nå alt ultra, 80% scaling i spillet med ambien oclussion off og volumetric fog off. Samt låst til 35 fps i nvidia control panel på flight sim. Slipper da svingningene og 35 holder faktisk bra for flyt :)

Lenke til kommentar

Fått printet V10 av "frankenfov" "maska"(?).

UgMgnAF.jpg

Ble hvit, det han hadde XD.

Så nå venter jeg bare på VRCover sin forsendelse av innlegget (jeg gikk for velurversjonen) og neodymmagnetene fra eBay (De tar vel brått en måned til når jeg tenker over hva jeg betalte i frakt...)

Men, hvor kan jeg få kjøpt silikondelen som dekker nesepartiet? Altså det som gjør den helt lystett? Har prøvd å google, men finner ikke noe vettugt... Må vel være mulig å få tak i en firkanta myk silikondings? Kanskje en hobbybutikk allá Panduro?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, KriZZ said:

Lagt inn open xr og deaktiver motion projection (ikke ha på noe scaling i open xr og ha open xr åpen i bakgrunn) Bruk kun scaling i spillet.

 

Jeg har nå alt ultra, 80% scaling i spillet med ambien oclussion off og volumetric fog off. Samt låst til 35 fps i nvidia control panel på flight sim. Slipper da svingningene og 35 holder faktisk bra for flyt :)

Deaktiver motion projection  you say? 

Skal prøve ditt sett up, hva er ditt system?

Du bruker scaling i spillet?  Noen YouTube vidoer sier man skal ha 100% scaling i spillet men ha 50-60% scaling i openXR.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, ExcaliBuR said:

Fått printet V10 av "frankenfov" "maska"(?).

UgMgnAF.jpg

Ble hvit, det han hadde XD.

Så nå venter jeg bare på VRCover sin forsendelse av innlegget (jeg gikk for velurversjonen) og neodymmagnetene fra eBay (De tar vel brått en måned til når jeg tenker over hva jeg betalte i frakt...)

Men, hvor kan jeg få kjøpt silikondelen som dekker nesepartiet? Altså det som gjør den helt lystett? Har prøvd å google, men finner ikke noe vettugt... Må vel være mulig å få tak i en firkanta myk silikondings? Kanskje en hobbybutikk allá Panduro?

Er usikker på disse frankenfov sakene bedre fov høres kult ut, men jeg liker at jeg bare kan løfte opp brillene på hode uten å tenke på at linsene blir fulle av panne fettet mitt, noe jeg føler når jeg gjør samme bevegelsen med quest 2.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 minutter siden):

Er usikker på disse frankenfov sakene bedre fov høres kult ut, men jeg liker at jeg bare kan løfte opp brillene på hode uten å tenke på at linsene blir fulle av panne fettet mitt, noe jeg føler når jeg gjør samme bevegelsen med quest 2.

Det er en god løsning HP har gjort med G2 der synes jeg, du setter brillene på først og så vipper du ned "stroppene" bak hodet. Omvendt når du tar dem av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (28 minutter siden):

Deaktiver motion projection  you say? 

Skal prøve ditt sett up, hva er ditt system?

Du bruker scaling i spillet?  Noen YouTube vidoer sier man skal ha 100% scaling i spillet men ha 50-60% scaling i openXR.

Ja jeg hadde først scaling i openxr og prøvd med 100% og ned til 50% i tillegg i spillet.

Men nå fant jeg ut at ytelsen ble MYE bedre uten scaling i openxr og med motion projection av.
Ble kvitt sånn små stuttering og kan nå kjøre alt ultra med litt nedskalering i selve spillet (80%) slik at jeg holder meg på 35 fps med de innstillingene jeg har nå.

Vil jo selvsagt variere hva du må skalere å stille inn avhengig av maskinvare, men ganske sikker på at du får bedre ytelse med null skalering i openxr og motion projection av.

Skru på developer mode i flight sim og da får du en toolbar øverst hvor du kan vise fps.
Da kan du switche over til VR og se fps på monitor mens du beveger headset rundt og tester hvor du får den til å holde seg på 30 mimium.

Har ganske kraftig rigg selv med 3090 og 10900K, så noe må man nok trimme ned uansett med svakere HW.
Ser dog folk får grei ytelse med 1080ti og 6700k osv.

Lenke til kommentar
35 minutes ago, KriZZ said:

Ja jeg hadde først scaling i openxr og prøvd med 100% og ned til 50% i tillegg i spillet.

Men nå fant jeg ut at ytelsen ble MYE bedre uten scaling i openxr og med motion projection av.
Ble kvitt sånn små stuttering og kan nå kjøre alt ultra med litt nedskalering i selve spillet (80%) slik at jeg holder meg på 35 fps med de innstillingene jeg har nå.

Vil jo selvsagt variere hva du må skalere å stille inn avhengig av maskinvare, men ganske sikker på at du får bedre ytelse med null skalering i openxr og motion projection av.

Skru på developer mode i flight sim og da får du en toolbar øverst hvor du kan vise fps.
Da kan du switche over til VR og se fps på monitor mens du beveger headset rundt og tester hvor du får den til å holde seg på 30 mimium.

Har ganske kraftig rigg selv med 3090 og 10900K, så noe må man nok trimme ned uansett med svakere HW.
Ser dog folk får grei ytelse med 1080ti og 6700k osv.

Ja du har jo et steg over meg på cpu(9900k) og 2 steg over meg på gpu(2080ti/oc) irriterer meg at jeg ikke får overlocka 9900k'n skal jo egentlig være lekende lett å overclocke den til 5ghz, men når jeg gjør det bare krasjer PCen uten noe opplagt grunn(type varme osv)

Lenke til kommentar

Nå har jeg kommet rimelig langt i MoH og jeg sitter her egentlig som et spørsmålstegn og lurer på hvilke VR spill jeg har gått glipp av når dette nærmest har blitt "slaktet" som middelmådig. 

Dette må være en av de kuleste opplevelsene jeg har hatt noensinne, kanskje utenom spill også. 

Det er sikkert mye å sette fingeren på, men jeg klarer ikke å la vær å storkose meg. Føler meg som en actionhelt (kanskje det er problemet, fordi jeg skulle følt meg mer som en soldat..?). Kanskje det er fordi jeg er ny til VR, jeg vet ikke.

Og om det ikke er perfekt så  lurer jeg virkelig på hvor mye innen VR der ute som er så mye bedre. HL har høyere kvalitet, men det hinsides mer morro å skyte nazister enn zombier og kryp.

Og det tekniske.. nei alt er ikke perfekt, men dette ser faktisk veldig ofte veldig bra ut. Å gå rundt å byen og skyte nazister er både en grafisk perle og jævlig morro.

Her bilder fra noen scener som kunne vært demo for VR, for det er faktisk jævlig bra grafikk enkelte steder i dette spillet.



 

7.png.35980eca65f56370c8c2c9ead6c35414.png6.png.15284b96ef38d87abd896f2b4f1db4ea.png5.png.7eaf5442f41b77079bda339cdab0a445.png

Endret av MrL
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kommet hjem fra juleferie, og fått såvidt testet litt MSFS 2020 i VR.

Lest mange tips mens jeg var på ferie, men greier nok ikke huske alle. Husket gå tilbake til nvidia driver 456.71 som jeg har lest er den siste driveren som ikke lager for mye tull i VR. Dette er jeg ikke sikker på, men installerte den alikevel.  Ikke hatt tid til å teste opp mot nyeste driver, så effekten er altså usikker. 

Open XR developer mode - her må nok motion reprojection være av - overraskende nok. Det blir hakking med den på. 

Personlig har jeg foreløpig satt Open Xr resolution til 70%, mens i spillet har jeg 100%. Så en video der det ble forklart at å gå under 100% i spillet påvirker det visuelle i større grad enn om man reduserer i open XR. Kjører spill settings ellers med blanding mellom High, medium, low og noe av (f.eks ambient occlusion av).  Ikke hatt tid til å prøve så mye. Men jeg har high på clouds i hvert fall. Det tar mye frames, men gjør så mye med stemningen!

Skal etterpå gjøre motsatt, altså ha 100% i Open Xr og heller redusere i spillet. Se hva som funker best. 

Oppdaget nå i nvidia kontrolpanel hadde "optimal power" istedet for "optimal ytelse" etter at jeg hadde gjort clean installering av driverne - så får endre det også da. 

Men kortversjonen sånn ellers- dæven hvor bra det ser ut. Nå gjelder det å klokke inn de innstillingene som jeg trives best med. 

Lenke til kommentar
53 minutes ago, MrL said:

Nå har jeg kommet rimelig langt i MoH og jeg sitter her egentlig som et spørsmålstegn og lurer på hvilke VR spill jeg har gått glipp av når dette nærmest har blitt "slaktet" som middelmådig. 

Dette må være en av de kuleste opplevelsene jeg har hatt noensinne, kanskje utenom spill også. 

Det er sikkert mye å sette fingeren på, men jeg klarer ikke å la vær å storkose meg. Føler meg som en actionhelt (kanskje det er problemet, fordi jeg skulle følt meg mer som en soldat..?). Kanskje det er fordi jeg er ny til VR, jeg vet ikke.

Og om det ikke er perfekt så  lurer jeg virkelig på hvor mye innen VR der ute som er så mye bedre. HL har høyere kvalitet, men det hinsides mer morro å skyte nazister enn zombier og kryp.

Og det tekniske.. nei alt er ikke perfekt, men dette ser faktisk veldig ofte veldig bra ut. Å gå rundt å byen og skyte nazister er både en grafisk perle og jævlig morro.

Her bilder fra noen scener som kunne vært demo for VR, for det er faktisk jævlig bra grafikk enkelte steder i dette spillet.



 

7.png.35980eca65f56370c8c2c9ead6c35414.png6.png.15284b96ef38d87abd896f2b4f1db4ea.png5.png.7eaf5442f41b77079bda339cdab0a445.png

Jeg hadde det mer morro med MOH  enn med HL, men når jeg gikk tilbake til HL etter å ha spilt MOH ser man bare kvalitets forskjellene,  og våpene i spillet er gjort dårligere enn omtrent samtlige VR FPS, men hoved grunnen til slakten er første mission og spesielt før de patcha spillet, var man hele tiden dratt ut av spillet. 

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (På 2.1.2021 den 13.29):

Hadde en ekstra G2 som jeg solgte til markedspris nå selv. Veldig fornøyd med headsettet altså, kjenner det mer og mer. Men jeg er ganske splittet når det kommer til kontrollere, er veldig usikker på om jeg vil selge hele Index kit'et mitt, eller om jeg skal beholde kontrollerne og basestasjonene. @Enceladus, hva vil du si kun headsettet er verdt om jeg skulle solgt det på finn? Tenker kanskje 13-15.000 for hele settet, men aner ikke om jeg er på bærtur der, og har ingen idé om kun pris på brillene. 

Ellers har jeg et litt mer praktisk spørsmål: Er det mulig å bruke Index headsettet som "VR dongle", for å teste G2+Index kontrollere? Eller må jeg faktisk bestille VR dongles for å få til dette? Hadde vært veldig gøy å teste G2+Index controllers før jeg tar endelig valg om hva jeg gjør.

 

Du kan bruke det som 2 x dongle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter mye tanker (igjen) har jeg bestemt meg for å selge Index'en. Jeg kjenner at trackingen på G2 er helt passe for mitt bruk, og ønsker ikke sitte på et ekstra headsett over lang tid. Hadde det vært enkelt å solgt kun headsettet kunne jeg vurdert å beholde kontrollerne, men det blir vel for spesifikt. Hvis noen er interessert må dere bare ta kontakt, ellers blir det vel salg på finn :)

Edit: Og takk for gode impressions @MrL og @Gunfreak, da ser det ut til at jeg må skaffe meg MoH etterhvert også 😛 

Endret av Alak87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (9 timer siden):

Jeg hadde det mer morro med MOH  enn med HL, men når jeg gikk tilbake til HL etter å ha spilt MOH ser man bare kvalitets forskjellene,  og våpene i spillet er gjort dårligere enn omtrent samtlige VR FPS, men hoved grunnen til slakten er første mission og spesielt før de patcha spillet, var man hele tiden dratt ut av spillet. 

Ja det er litt rart at MoH bommer litt på det fundementale som våpen og mennesker, men det ser for meg helt greit ut. Mange av omgivelsene i enkelte scener dog er helt fantastisk.

 

Theo343 skrev (9 timer siden):

hvordan er det å spille MOH sittende? Er det mye peking med armene utstrakt?

Vil forestille meg det går rimelig dårlig, det er mye bruk av armer til sikting, henting av våpen/ammo og mye annet. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Alak87 said:

Etter mye tanker (igjen) har jeg bestemt meg for å selge Index'en. Jeg kjenner at trackingen på G2 er helt passe for mitt bruk, og ønsker ikke sitte på et ekstra headsett over lang tid. Hadde det vært enkelt å solgt kun headsettet kunne jeg vurdert å beholde kontrollerne, men det blir vel for spesifikt. Hvis noen er interessert må dere bare ta kontakt, ellers blir det vel salg på finn :)

Edit: Og takk for gode impressions @MrL og @Gunfreak, da ser det ut til at jeg må skaffe meg MoH etterhvert også 😛 

Hva føler du angående resolution? Er det stor merkbar forskjell på Index og Reverb G2? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...