Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

50 minutes ago, Walkyrje said:

Trodde man skulle få kose seg mer med hobby og slikt når man runda 50. Men neida. 

Midten av 30-åra, har to små.. Søren. ? 

Jeg tror jeg har nevnt det her i tråden før at den ene øreklokka var brekt av skruen den festes med, når pakka var helt ny og uåpnet. Tok kontakt med Elkjøp ganske kjapt, men som pappa, i jobb, og nå corona-tider, har det gått ganske sakte å få progresjon i saken.

Nå som barnehagen er åpnet igjen har jeg tid; var innom Elkjøp igjen og fikk da beskjed om at "dette er ikke en sak for oss - du må gå til butikken der du kjøpte den". Det er visst en 'outlet vare', uten at jeg har forstått hva det betyr. Den lokale butikken ville ikke ha noe med denne å gjøre i alle fall. I tillegg var det lite sannsynlig at noe kom til å bli gjort på grunn av corona. Mine rettigheter, som han i butikken sa, frafaller på grunn av nye regler - regler som ikke fantes når jeg kjøpte, og ikke har blitt informert om i etterkant.

Det er godt over en time èn vei til butikken der headsetet ble kjøpt, ønsker med andre ord å ha fler ærend der samtidig om jeg først skal ta turen dit i person. Elkjøp sin support mener jeg skal kunne gå til "hvilken som helst Elkjøp butikk". ?

Og det hele er så kronidiotisk; det er en skrue som er knekt - før pakka i det hele tatt var åpnet. Jeg kan fikse det selv om jeg bare får den skruen. 

Fikk omsider tak i en fra HP via Reddit, som mente jeg skulle kunne ringe delelager i mitt aktuelle hjemland. På deres nettside kommer delene (to øreklokker - står ingenting om skruer) på nesten 1200,- 

Føler jeg løper i ring uten å komme noen særlig vei. .

Måtte ventilere litt ?

 

Hvordan er andres erfaring med Elkjøp eller annen butikk når det kommer til retur/garanti e.l. ?

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, GrinderX9 said:

 

Jeg "prøvde" å sette meg inn i DCS for ett par år siden. Det er helt i min gate, men har ikke lenger verken tid eller tålmodighet til å sette meg inn i så mye. Så glei tilbake til IL2 Sturmovik for min dose VR fly sim.

Warthunder er moro for litt enkel VR dogfight.

Lenke til kommentar
On 4/26/2020 at 9:41 PM, Omnia vincit amor said:

Om du ikke har gjort det alt så bør du skaffe deg modassistent og laste ned mods sånn at du kan spille sanger som ikke er tilgjengelige utenom. Er så mye bedre da du kan finne det meste der. 

Takker for tips. Nå er fruen i huset i full gang med Britney Spears låter.

Fungerte jo veldig sømløst og. Bare å installere også kan man laste ned nye sanger direkte i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Complexity skrev (7 minutter siden):

Takker for tips. Nå er fruen i huset i full gang med Britney Spears låter.

Fungerte jo veldig sømløst og. Bare å installere også kan man laste ned nye sanger direkte i spillet.

Haha såpass ja! Helt enig det er kjempe greit. Har brukt Modassistant ganske lenge og det er så mye du kan endre på om du ikke liker noe. 

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (4 timer siden):

Nei er ikke mye tid her heller egentlig, Med unger, kone, jobb og alt det der :) Trodde man skulle få kose seg mer med hobby og slikt når man runda 50. Men neida. 

Spilte litt IL2 før. Men har gått litt i glemmeboka. Kanskje på tide og lete det frem igjen. Regner med det er Great Battles du mener :) 

Great Battles jeg mener ja :) . Har blitt ett alright spill med årene. Veldig artig å spille med VR også. Singel player delen av spillet er ikke all verden. Men multiplayer er morro. Jeg er ingen god dogfighter, så liker meg best i bombe fly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forresten i gang med andre gjennomspilling av HL Alyx. Denne gangen på hard. Noen her som tidligere mente at man ikke burde gjøre det, da fiendene bare tåler mere. Det er nok riktig, men de tåler ikke "mye" mere. Samtidig som man selv tåler en god del mindre. Ville nok ikke anbefalle Hard på første gjennomspilling. Men etter første runden på medium, så går det fint på Hard. Blir litt mer utfordrende men ærlig talt burde hard Egentlig værdt Medium og medium Easy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (11 minutter siden):

Er forresten i gang med andre gjennomspilling av HL Alyx. Denne gangen på hard. Noen her som tidligere mente at man ikke burde gjøre det, da fiendene bare tåler mere. Det er nok riktig, men de tåler ikke "mye" mere. Samtidig som man selv tåler en god del mindre. Ville nok ikke anbefalle Hard på første gjennomspilling. Men etter første runden på medium, så går det fint på Hard. Blir litt mer utfordrende men ærlig talt burde hard Egentlig værdt Medium og medium Easy.

Er det beste vr spillet til nå.:thumbs:

Lenke til kommentar
2 hours ago, Omnia vincit amor said:

Haha såpass ja! Helt enig det er kjempe greit. Har brukt Modassistant ganske lenge og det er så mye du kan endre på om du ikke liker noe. 

Må si at beat saber var så engasjerende at jeg klarte å rive opp/provosere en skikkelig gammel skade i albuen ? Men et par dagers pause så er den nok bra igjen. Voltaren gel ftw! Sånn går det når man ikke har fått trent på en stund.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Theo343 skrev (1 time siden):

Må si at beat saber var så engasjerende at jeg klarte å rive opp/provosere en skikkelig gammel skade i albuen ? Men et par dagers pause så er den nok bra igjen. Voltaren gel ftw! Sånn går det når man ikke har fått trent på en stund.

Hehe. Jeg  prøver å ha spillsonen så langt unna vegger o.l.. Har klart å slå kontrollene i veggen et par ganger og du kan se på kontrollene at jeg har gjort det :p 

Lenke til kommentar

Det var interessant den første halvtimen å kjenne på at hjernen ofte automatisk kunne se en rød firkant som blå i "autopilot" modus så lenge den var på den siden man forventet blå å komme på. Pilene som endret seg var enklere å få med seg.

Man justerte seg raskt inn men likevel artig å kjenne på i jomfruturene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja jeg kan tenke at beatsaber lar deg slå kontrollerne hardt i veggen.

Blade and sourcery har gått hardt utover mine kontroller i hvertfall, når man lener seg inn og stikker med kården, eller tar et stort hug med sabelen. Jeg er på et bittelite rom fylt opp av mye rart, jeg har ikke mye plass og bevege meg på. Innimellom har jeg 3 hunder i beina på meg også.

Lenke til kommentar

Jeg har et ganske lite "playspace" som ikke fult og helt når de 6.5x6.5 feet eller hva det var. Har dæljet kontrollerne i både pultplata foran meg, skap bak meg og i PC kabinettet som står på pulten ved et par annledninger, men heldigvis ikke fått skade (synlig) på kontrollerne ennå.

Har ikke skjedd mange ganger og 95% av de skjedde i beat saber i helgen.

Beat Saber og spill som krever så store armbevegelser er nok best i litt større playspace enn for oss som er henvist til "Mancave" med 4m*2,5m  som skal romme alt som  tilhører "manneverden". I tillegg til TV, spillkonsoller, pult, PC/skjerm etc. så har jeg masse hyller/skap og t.o.m. en sykkel på en trainer som jeg bruker til Zwift ?

Har heldigvis en egen "snekkerbod" og garasje ellers hadde det ikke blitt plass til meg her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 minutter siden):

Jeg har et ganske lite "playspace" som ikke fult og helt når de 6.5x6.5 feet eller hva det var. Har dæljet kontrollerne i både pultplata foran meg, skap bak meg og i PC kabinettet som står på pulten ved et par annledninger, men heldigvis ikke fått skade (synlig) på kontrollerne ennå.

Har ikke skjedd mange ganger og 95% av de skjedde i beat saber i helgen.

Beat Saber og spill som krever så store armbevegelser er nok best i litt større playspace enn for oss som er henvist til "Mancave" med 4m*2,5m  som skal romme alt som  tilhører "manneverden". I tillegg til TV, spillkonsoller, pult, PC/skjerm etc. så har jeg masse hyller/skap og t.o.m. en sykkel på en trainer som jeg bruker til Zwift ?

Har heldigvis en egen "snekkerbod" og garasje ellers hadde det ikke blitt plass til meg her.

Er glad jeg har to stuer nå. en forbehold fruen, Datter og Tv med xbox og ps4. en forbehold pc,er og vr område :) Så har stortsett gått greit med questen på mine vandringer og spretting i Beat saber, samt et par bordtennis spill og bokse spill. 

Lenke til kommentar

Faen så irritrende, tenkte å spille boneworks, men batteriet i kontrollene var lavt, så jeg bare bytta til noen som var ferdig ladet, men det ser ut som batteriene ikke holder ladingen, de ble laget forige uke, og ikke brukt men nå er de liksom tomme for strøm... Dette er duracell batterier, så bør jo være ok.  Det tar liksom 7 timer å lade de, så blir ikke noe spilling i dag.

Lenke til kommentar

Har en Oculs Rift CV1 jeg vurderer å selge..med 3 sensorer og touch controllere. Før lå jo en haug av de på Finn relativt rimelig, men nå er det helt blåst. Hva kan man forvente å få for dette i dag? Har jo sett de gå for både 3 og 4 tusen.. VR er populært om dagen..

Endret av JonTj
typo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...