Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Men FAEN DA! jeg har jo bare kjørt med G25 på default som kom når jeg installerte drivene, men faen da da var ikke 900° aktivert.

Jeg har jo oppdaget at jeg noen ganger har dratt rattet rundt og sjoføren slutter å dra før meg, men har ikke tenkt over det egentlig, men jeg syns jeg har kjørt fryktelig treigt, de få gangene jeg har tatt race i Assetto sliter jeg med å holde følge i svingene fordi jeg må bremse så jævlig for å komme rundt svingen.

Nå slo jeg på fulle 900° og fy faen som det hjalp.
Jeg har drevet å trent med å kjøre en Audi S1 rundt en av silverstone banen. Det er ingen super imponerende bil, under 240 hester, forehullstrekk. Men jeg kjørte nesten 7 sekunder fortere på den banen med samme bil etter jeg fikk fulle 900° Med tanke på at jeg fremdeles ikke kjører bra, og giret er fremdeles teit og blir mye feil giring er 7 sekunder MASSE. Jeg oppdaget med en gang at jeg kunne brekke billen rundt svingene skikkelig og jeg lå et eller noen ganger til og med 2 gir høyre ut av svigene. Jeg måtte jo bremse ned til 2 gir i nesten alle svinger for å få de rundt, Nå er det flere svinger jeg kan være 3 gir. Og komme opp i 4 og 5 mye raskere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, ArildPedersen said:

Sykt fet!

For noen måneder siden spilte jeg mye Blade & sorcery . Og fant ut av korde fekting kom naturlig for meg i VR.

Så jeg bestilte en korde fra Russland til bursdagen min. Den et stuck i Russland pga Corona.  Men nå er den i hvertfall ferdig laget. 878.thumb.jpg.532302c69479264281d4fadce7c76bcd.jpg

VR er dyrt. Ikke bare kosta selve VR sakene 4000kr, men etter jeg fikk de har jeg nå brukt 1500kr på ratt sett og 4500 på korde. Thanks Obama(rift S)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det gikk skikkelig dårlig å gå tilbake til DR 2.0 etter å ha spilt Assetto Corsa i flere dager.... 

Prøvde også å spille litt racing room experience, det er free to play, du har ikke så myeå velge imellom av baner og biler uten å betale.  Men prøvde litt.  

Litt kjedelig da mange av bilene er ting jeg ikke har noe forhold til.  Jeg likte de "hill climbing" sakene. Men spillet kommer med alt av hjelpemiddeler slått på, inkludert auto brems. Så jeg har prøvd å slå av de fleste hjelpemiddelene, så bilene har like mye/lite som de jeg kjører med i AC. (ABS, og factory traction control.  ) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (55 minutter siden):

Det gikk skikkelig dårlig å gå tilbake til DR 2.0 etter å ha spilt Assetto Corsa i flere dager....

 

Hvorfor det? Det er de 2 racing spillene jeg spiller mest. Så du nevnte du brukte 900 grader rattvinkel, du bruker vel mindre i DR2? De fleste moderne biler har rundt 550 bare så du vet, bruker det i AC. Men med så mye konstant ratting fra side til side bruker jeg 400 i DR2

Du sa også " men jeg syns jeg har kjørt fryktelig treigt, de få gangene jeg har tatt race i Assetto sliter jeg med å holde følge i svingene fordi jeg må bremse så jævlig for å komme rundt svingen. "

Jeg tar svinger mye raskere med lavere rattvinkel, tar jo lenger tid før du får fullt rattutslag når du må rotere rattet 1 og halv gang

Endret av Impetus.
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (På 30.3.2020 den 16.25):

image.png.6b0ccdfdad7d21910fbb102b2bbd567b.png

 

The Office Party Hard GIF

Når du bestilte, stod det "ubekreftet lagerdato"? Valgte selv komplett nå, der det stod "ubekreftet til lager, 6 mai 2stk". Etter jeg bestilte så endret det seg til juni på produktsiden, på min bestilling står det fortsatt mai. 

1.PNG

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.PNG

Endret av NTAuthority
Lenke til kommentar

Etter min erfaring betyr det at de to som var ubekreftet til lager i mai er solgt (din er en del av dette partiet) - og at de 50+ stk som er bestilt, kommer i juni-ish. 

Ta det med en klype salt - min erfaring er ikke sikkert den stemmer med andres erfaring, eller det som faktisk skjer hos Komplett.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
NTAuthority skrev (7 timer siden):

Når du bestilte, stod det "ubekreftet lagerdato"? Valgte selv komplett nå, der det stod "ubekreftet til lager, 6 mai 2stk". Etter jeg bestilte så endret det seg til juni på produktsiden, på min bestilling står det fortsatt mai. 

Ja, det sto at den skulle være hos dem i midten av april om jeg ikke tar feil. Den ble sendt 30. Mars. 

Så de datoene skal må holde et øye med. Hadde jeg vist at den kom til å bli sendt på den datoen hadde jeg ikke kjøpt Cosmos først. For et ræva produkt. 

Det disse datoene betyr slik jeg forstår det er at de får beskjed fra produsenten når de eventuelt kommer, men at de jevnlig blir oppdatert og ofte kommer tidligere en forventet. Er litt imponert over at Facebook klarer å holde trykket oppe i denne tiden. Virker forøvrig som varen har blitt em bestillingsvare fra komplett pr nå. 

NTAuthority skrev (3 timer siden):

Takk! Er sånn tålig gira nå, aldri prøvd VR før. Hvordan er det med supersampling på disse? Er 1080Ti greit nok eller burde jeg vurdere å oppgradere? 

Bruker selv 980 Ti og funker toppers! Har ikke hatt problem i noen spill så det skal nok gæ veldig bra! Half-Life Alyx er forøvrig det du bør sikte deg inn mot. Men prøv noe enklere først så du blir vant til VR.

  

Theo343 skrev (På 17.4.2020 den 12.08):

 

 

Håper ikke noe lignende er tilfellet med Rift S.. Jeg har forøvrig merket meg at kablene som går fra headsettet til PCen faktisk har litt å gå på inni kabelen, dvs, de er ikke 100% festet til plasten rundt, noe som vil si at i teorien så vil de overleve mye mer enn dersom de var totalt "fast" i plasten, det er ihvertfall det jeg tror. 

De problemene det gjør det forøvrig vanskelig å kunne anbefale Index til folk som bor i Norge med mindre Valve velger å shippe hit, noe jeg ikke tror kommer til å skje med det første. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Ja, det sto at den skulle være hos dem i midten av april om jeg ikke tar feil. Den ble sendt 30. Mars. 

Så de datoene skal må holde et øye med. Hadde jeg vist at den kom til å bli sendt på den datoen hadde jeg ikke kjøpt Cosmos først. For et ræva produkt. 

Det disse datoene betyr slik jeg forstår det er at de får beskjed fra produsenten når de eventuelt kommer, men at de jevnlig blir oppdatert og ofte kommer tidligere en forventet. Er litt imponert over at Facebook klarer å holde trykket oppe i denne tiden. Virker forøvrig som varen har blitt em bestillingsvare fra komplett pr nå. 

Bruker selv 980 Ti og funker toppers! Har ikke hatt problem i noen spill så det skal nok gæ veldig bra! Half-Life Alyx er forøvrig det du bør sikte deg inn mot. Men prøv noe enklere først så du blir vant til VR.

Supert! Takk for utfyllende svar. Fikk egentlig reservert en på Oculus.com forrige uke, men det ble trøbbel med betalingen fra Oculus sin side, noe som førte til at jeg mistet reservasjonen etter kort tid. Da jeg skulle prøve å bestille igjen, så var den utsolgt igjen. Er vel kanskje mer fornuftig å heller kjøpe den fra en norsk aktør, da jeg får reklamasjonsrett i stedet for Oculus sin 1-års garanti. 

Holdt på å gå på en Vive Cosmos smell selv, da jeg hadde lest mye positivt om den første Viven de kom med. Godt jeg undersøkte litt før jeg trykka på knappen. Er nok en god grunn til at den er såpass lett tilgjengelig, kontra Oculus. 

Ser mest frem til å prøve Beat Saber, Robo Recall, Blade & Sorcery og VRchat faktisk. Har ikke tenkt så mye på Alyx, men ender nok opp med det og! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
NTAuthority skrev (9 minutter siden):

Holdt på å gå på en Vive Cosmos smell selv, da jeg hadde lest mye positivt om den første Viven de kom med. Godt jeg undersøkte litt før jeg trykka på knappen. Er nok en god grunn til at den er såpass lett tilgjengelig, kontra Oculus. 

Det gjorde du klokt i! Jeg tror nok det er mange som har havnet i fellen å teste en Cosmos, det er det dårligste produktet jeg personlig har prøvd noen gang, det er så dårlig at jeg ikke forstår hva HTC har tenkt med. Det virker som de ikke har brukt infrarøde sensorer slik som Rift S har, noe som gjør at trackingen ikke fungerer med mindre du er i et studio nesten. 

Siste uken så lå faktisk Cosmos så og si ubrukt, eller jeg brukte det kun til beat saber fordi det var det eneste spillet som faktisk fungerte noe lunde (det var også store problemer der og), fram til jeg kjøpte meg Rift S. Men har lest litt at også Rift S hadde problemer med tracking i begynnelsen.

NTAuthority skrev (9 minutter siden):

Supert! Takk for utfyllende svar. Fikk egentlig reservert en på Oculus.com forrige uke, men det ble trøbbel med betalingen fra Oculus sin side, noe som førte til at jeg mistet reservasjonen etter kort tid. Da jeg skulle prøve å bestille igjen, så var den utsolgt igjen. Er vel kanskje mer fornuftig å heller kjøpe den fra en norsk aktør, da jeg får reklamasjonsrett i stedet for Oculus sin 1-års garanti. 

Ja, jeg ville nok ikke ha tatt det direkte med Facebook (Oculus). Det du kan gjøre dersom du har problemer eller trenger reservedeler er jo å ta kontakt med Oculus så vil de mest sannsynlig sende deg det, men jeg ville aldri kjøpt slike ting direkte fra leverandøren. 

Eneste som er kjedelig med komplett er at de som regel vil at du skal sende inn varen.. Da tar det tid og energi å få tilbake varen noe jeg ikke er så stor fan av, jeg forstår de er redd for at noen skal være uærlig men det er jo ikke jeg, jeg er ærlig og grei. 

Utenom det jeg skrev sist her så handler jeg utelukkende hos Komplett med mindre det er bedre priser andre steder, og da vurderer jeg ofte om det er verd å kjøpe det på det andre stedet da Komplett er så mye bedre på service enn alt annet jeg har vært borti. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
1 hour ago, Omnia vincit amor said:

Håper ikke noe lignende er tilfellet med Rift S.. Jeg har forøvrig merket meg at kablene som går fra headsettet til PCen faktisk har litt å gå på inni kabelen, dvs, de er ikke 100% festet til plasten rundt, noe som vil si at i teorien så vil de overleve mye mer enn dersom de var totalt "fast" i plasten, det er ihvertfall det jeg tror. 

De problemene det gjør det forøvrig vanskelig å kunne anbefale Index til folk som bor i Norge med mindre Valve velger å shippe hit, noe jeg ikke tror kommer til å skje med det første. 

Kabelen til Rift S har ikke akkurat den svakheten, men ingen er 100% untatt bevegelsessvakheter, men den har en kabelclips på skinna som er viktig å bruke. I tillegg har jeg brukt 2 runder med elektrotape 2 steder slik at kabelen går ned bak hodet på meg fremfor på siden. Dette sørger også for at det ikke blir noen kabelbevegelser i kontaktpuntet i HMDen.

På Rift S hender det at kontakten ikke er festet 100%, da tar man den bare ut og trykker den godt inn første gangen :)

Ved å reseate kontakten, bruke kabelclipset på skinne og i tilleg ha 2 steder med 2 runder elektrotape så er den rimelig dønn solid.

Det som kan være greit er å bruke en tett pose når du ikke bruker de, som snøres tett for å hindre støv og lys på linjksa samt slå av OVRService når du ikke bruker de. La de være tilkoblet PC med mindre det er knotete.

Et enkelt script som slår tjenesten av og på er.

MinOculus.cmd

sc config OVRService start=demand
net start "OVRService"
if %errorlevel% == 2 net stop "OVRService"

 

Hvis du vil ha et litt ryddigere script for å se om den kjører eller ikke fremfor bare flipp switch og du ikke husker om den var av eller på sist.

MinOculus.cmd

@echo off
cls

echo.
echo Oculus Service Status:
sc query OVRservice | find /i "state"
echo.
echo Press a key to change service state or close the window with "X".
pause>nul

sc config OVRService start=demand
net start "OVRService"
if %errorlevel% == 2 net stop "OVRService"

Linja med
sc config OVRService start=demand

Er fordi noen oppdateringer setter tjenesten til autostart igjen og denne sørger for at den alltid er satt til "manuell" fremfor "automatic".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Theo343 skrev (7 minutter siden):

Kabelen til rift s har også noen kjente svakheter men den har en kabelclips på skinna som er viktig å bruke. I tillegg har jeg brukt 2 runder med elektrotape 2 steder slik at kabelen går ned bak hodet på meg fremfor på siden. Dette sørger også for at det ikke blir noen kabelbevegelser i kontaktpuntet i HMDen.

På Rift S hender det at kontakten ikke er festet 100%, da tar man den bare ut og trykker den godt inn første gangen :)

Jeg har en sånn stripsstropp om du kan kalle det, som du kan ta av og på, har stripset kabelen til hodestoppen.. Ble irritert over at den gikk over skulderen framfor bak meg. 

  

Theo343 skrev (7 minutter siden):

samt slå av OVRService.

Et enkelt script som gjør det er

Oculus.cmd
sc config OVRService start=demand
net start "OVRService"
if %errorlevel% == 2 net stop "OVRService"

 

Jeg har faktisk opplevd en del problemer når jeg har tuklet med det der.. Så jeg har endt opp med å koble fra hele headsettet fra maskinen min og plassere den ned i esken den kom med når jeg ikke bruker den. Esken er faktisk ganske grei, og tar ikke mye plass, så kommer nok til å benytte meg av den.. 

Har måtte restarte PCen en del ganger når jeg har slått av servicen manuelt, og har opplevd å få et oransje lys i headsettet når jeg gjør det. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (15 minutter siden):

Det gjorde du klokt i! Jeg tror nok det er mange som har havnet i fellen å teste en Cosmos, det er det dårligste produktet jeg personlig har prøvd noen gang, det er så dårlig at jeg ikke forstår hva HTC har tenkt med. Det virker som de ikke har brukt infrarøde sensorer slik som Rift S har, noe som gjør at trackingen ikke fungerer med mindre du er i et studio nesten. 

Siste uken så lå faktisk Cosmos så og si ubrukt, eller jeg brukte det kun til beat saber fordi det var det eneste spillet som faktisk fungerte noe lunde (det var også store problemer der og), fram til jeg kjøpte meg Rift S. Men har lest litt at også Rift S hadde problemer med tracking i begynnelsen.

Ja, jeg ville nok ikke ha tatt det direkte med Facebook (Oculus). Det du kan gjøre dersom du har problemer eller trenger reservedeler er jo å ta kontakt med Oculus så vil de mest sannsynlig sende deg det, men jeg ville aldri kjøpt slike ting direkte fra leverandøren. 

Eneste som er kjedelig med komplett er at de som regel vil at du skal sende inn varen.. Da tar det tid og energi å få tilbake varen noe jeg ikke er så stor fan av, jeg forstår de er redd for at noen skal være uærlig men det er jo ikke jeg, jeg er ærlig og grei. 

Utenom det jeg skrev sist her så handler jeg utelukkende hos Komplett med mindre det er bedre priser andre steder, og da vurderer jeg ofte om det er verd å kjøpe det på det andre stedet da Komplett er så mye bedre på service enn alt annet jeg har vært borti. 

Det var bare veldig lett å trykke på bestill på den Viven da den bare var et par dager unna. Kommer nok ikke til å angre på å gå for Oculusen i stedet. Har lest mye negativt om Cosmos i de siste dagene.

Å bestille fra Komplett, Elkjøp og Power blir akkurat det samme. De fleste merker må sendes på verksted med mindre det er DOA og lavkostprodukter/ymse merker (RMA). Jobber selv som serviceansvarlig for en av de overnevnte. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
NTAuthority skrev (2 minutter siden):

Å bestille fra Komplett, Elkjøp og Power blir akkurat det samme. De fleste merker må sendes på verksted med mindre det er DOA og lavkostprodukter/ymse merker (RMA). Jobber selv som serviceansvarlig for en av de overnevnte. 

For all del, men jeg har best erfaring med Komplett og derfor velger jeg som regel Komplett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...