Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

For all del, men jeg har best erfaring med Komplett og derfor velger jeg som regel Komplett. :)

Skal ikke si noe der! Har vel lagt igjen 100K på Komplett de siste 5 åra (mye å bruke på duppedingser for min del), og jeg jobber for en konkurrent. Komplett har vært førstevalget siden jeg ble komfirmert og kjøpte min første ordentlige gamingmaskin. De har langt bedre utvalg enn de fysiske butikkene og har aldri bomma på service/leveringstid/pris heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
NTAuthority skrev (2 minutter siden):

Skal ikke si noe der! Har vel lagt igjen 100K på Komplett de siste 5 åra (mye å bruke på duppedingser for min del), og jeg jobber for en konkurrent. Komplett har vært førstevalget siden jeg ble komfirmert og kjøpte min første ordentlige gamingmaskin. De har langt bedre utvalg enn de fysiske butikkene og har aldri bomma på service/leveringstid/pris heller.

Hehe, har lagt igen mye mindre, men bruker de flittig om det er noe jeg ønsker meg ;)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Omnia vincit amor said:

Jeg har en sånn stripsstropp om du kan kalle det, som du kan ta av og på, har stripset kabelen til hodestoppen.. Ble irritert over at den gikk over skulderen framfor bak meg. 

  

Jeg har faktisk opplevd en del problemer når jeg har tuklet med det der.. Så jeg har endt opp med å koble fra hele headsettet fra maskinen min og plassere den ned i esken den kom med når jeg ikke bruker den. Esken er faktisk ganske grei, og tar ikke mye plass, så kommer nok til å benytte meg av den.. 

Har måtte restarte PCen en del ganger når jeg har slått av servicen manuelt, og har opplevd å få et oransje lys i headsettet når jeg gjør det. 

Åja, jeg har ikke hatt problemer med det men får du det så unngår du det ja. :) ja esken er fin om man har plass til den. Jeg gjorde det i starten selv men ble litt lei av å ha den fremme. Bruker nå en skopose med snøring som henger ved siden av øretelefonene.
 

Quote

Jeg har en sånn stripsstropp om du kan kalle det, som du kan ta av og på, har stripset kabelen til hodestoppen.. Ble irritert over at den gikk over skulderen framfor bak meg. 

Borrelås strips funker bra :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Åja, jeg har ikke hatt problemer med det men får du det så unngår du det ja. :) ja esken er fin om man har plass til den. Jeg gjorde det i starten selv.

Har vært litt lat noen gnager å bare latt den ligge på sofaen men det blir litt styr å ha en ledning ligge i midt på gulvet liksom.. ?

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Hehe, har lagt igen mye mindre, men bruker de flittig om det er noe jeg ønsker meg ;)

Har veldig lyst på en ny 42-43" ultrawide for tiden men fornuften sier at jeg får nøye meg med min 38" enn så lenge.

Omnia vincit amor skrev (3 minutter siden):

Har vært litt lat noen gnager å bare latt den ligge på sofaen men det blir litt styr å ha en ledning ligge i midt på gulvet liksom.. ?

Ah i stua ja, veldig forståelig :D

Lenke til kommentar
On 4/9/2020 at 9:06 AM, Omnia vincit amor said:

Har dere en liste med spill som faktisk er verd å spille? 

Til nå er listen min: 
Half-Life: Alyx - spilt ferdig.. 
Beat Saber - spiller kontinuerlig 
Boneworks - spiller kontinuerlig.. 

 

 Her er flere skikkelig gode spillanbefalinger som i hvert fall jeg har brukt mye tid på opp gjennom årene:

Minecraft og Vivecraft Vivecraft har et lass med ekstra funksjoner den offisielle versjonen ikke har men er mindre stabil enn Minecraft.

Elite Dangerous Er ekstra gøy hvis du har HOTAS. Selv har jeg en Saitek x52 Pro. Men funker også greit med en gamepad.

Skyrim VR For tips og triks sjekk ut spillet sin subreddit: https://www.reddit.com/r/skyrimvr/

Fallout 4 VR er også et alternativ. Men personlig synes jeg Skyrim er bedre tilpasset VR.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, NTAuthority said:

Anbefalte bilspill om man mekker ratt og pedaler da? 

Dirt Rally 2.0

Assetto Corsa

KartKraft

Live For Speed (utrolig gammelt spill men fortsatt morro)

BeamNG Drive hadde VR støtte før, men er fjernet nå. Mulig det kommer tilbake senere. Annbefaler det spillet uansett om. Har sikkert 300 timer i det nå.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
10 minutes ago, OlaHaldor said:

Project Cars 2 anbefales varmt :)

Helsprøtt å kjøre hva man vil på f.eks. Lånkebanen. Prøvde Formel X, bare for moro skyld.. ?

Skal man kjøpe dette så ikke kjøp det på Steam til 599..

Man får en Steam key av spillet til 130kr på cdkeys.com f.eks. Sikkert flere plasser man får kjøpt det billigere enn 599 iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Complexity skrev (1 time siden):

Skal man kjøpe dette så ikke kjøp det på Steam til 599..

Man får en Steam key av spillet til 130kr på cdkeys.com f.eks. Sikkert flere plasser man får kjøpt det billigere enn 599 iallefall.

Joda, men når du kjøper det fra grey market så er det en byrde for selskapene som produserer disse spillene: https://www.polygon.com/2016/6/20/11982544/indie-dev-says-grey-market-key-seller-cost-them-450k-in-sales

Har forøvrig også kjøpt en del slike nøkler fra ulike nettsider, men har for det meste kjøpt spill på salg. Det er det man burde gjøre, og det er ikke som at VR-spill er kjempedyre heller.. Men jeg kommer nok ikke til å kjøpe spill jeg allerede har i vanlig versjon.. Blir litt provosert når jeg må kjøpe en ny versjon til f.eks Super hot.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Joda, men når du kjøper det fra grey market så er det en byrde for selskapene som produserer disse spillene: https://www.polygon.com/2016/6/20/11982544/indie-dev-says-grey-market-key-seller-cost-them-450k-in-sales

Poenget mitt var bare at 599 er en stiv pris for ett spill fra 2017. Cdkeys.com var bare ett eksempel.

Koster 319 på elkjøp så sparer bare man kjøper der og kontra Steam.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Complexity skrev (2 minutter siden):

Poenget mitt var bare at 599 er en stiv pris for ett spill fra 2017. Cdkeys.com var bare ett eksempel.

Koster 319 på elkjøp så sparer bare man kjøper der og kontra Steam.

Ser den, men da bør du også vise til legite kilder.. 

Det som er med Steam er at prisene varierer fra måned til måned, så derfor er det en god ide å holde øye med prisene, og ligge spill du ønsker deg til ønskelisten sånn at du får med deg om de endrer seg. Ofte ligger spill til 30%  - - 

 At spillet er gammelt betyr jo ikke at utviklerne ikke fortjener å tjene penger på det fremdeles.. 

Dette ble forøvrig OT nå.. ?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Da er det bevist en gang for alle at en standard Toyota GT86 er mye raskere enn en F1 Ferrari.

På silverstone national kjører Toyotaen rundt på ca. 1:15 mens med Ferrrari F1 brukte jeg godt over 2 minutter på rundene. Det har absolutt ikke noe med at jeg fløy ut av banen hele tiden med F1 bilen.

Jeg viste at F1 var vanskelige å kjøre, så jeg valgte en av de mest moderne med "bare" rundt 800 hester

Jeg trodde F1 biler var bånn gass og bånn brems jeg, men det funker ikke da spinner bilen rundt som bare det, både ved gassing og bremsing.

Lenke til kommentar

Er det AC:C du spiller da?

Ellers var det greit å legge seg etter 3-4 timer i GTAV med VR ja. At jeg skulle bli imponert av GTAV så lenge etter det er laget hadde jeg ikke trodd.

Selve mod'en funket veldig bra men man må spille med Xbox One controller (som var helt greit, måtte bare rote den frem, finne batterier og få den koblet til trådløst).
https://github.com/LukeRoss00/gta5-real-mod

Det mest imponerende var å cruise litt rundt i byen om kvelden og natten. Helt vilt hvor bra det var og innlevelsen det ga. Mens jeg cruiset litt rundt i fjellene med en 4x så jeg plutselig et noe som lignet på en puma på en høyde i frontlyktene. kjørte rolig et stykke frem og gikk ut av bilen for å få en nærmere titt. Snek meg også på noen rådyr. Fasinerende hvor levende den verden er til å være et så gammelt spill, jeg ønsker meg virkelig et VR spill aka GTA6.

Det er tydeligvis mange år siden jeg har spilt GTAV for siste halvtimen begynte det å regne, og damn hvor bra det så ut i VR. Etter hvert høljet det ned, tordnet og lynte og det var så immersive at jeg glemte helt tiden og kom meg ikke i seng før kl. 01:00.

Ellers tweaket jeg oppløsningen litt opp slik at jeg fortsatt hadde god FPS (80+) da man selvsagt merker at det er en 7 år gammel tittel som ikke er laget for VR (ansikter som beveger seg forbi tett inntil deg på gaten mister litt stereo effekt - such a trick is sometimes called alternate-eye rendering). 

Men det var imponerende likevel ? Var også scary hvor ekte det føltes å kjøre bil og MC i spillet og jeg manøvrerte meg rundt i byen mye bedre enn jeg noen gang har gjort (alt i first person). Ellers gjør man en del innstillinger med tanke på VR som gjør en mindre bilsyk.

EDIT:
Viktig at man ikke starter Online med mods. Rockstar banner brutalt.

EDIT2:
Nå er jeg gira på å prøve RDR2 med VR mod ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...