Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Halo: Combat Evolved skrev (2 minutter siden):

Skal spare til valve index så jeg fikk igjen ca 6000.kr på skatten sparer resten da, er det bare å vente til Valve får somlet seg få gikk det ut i norge da. 

Er redd for at de muligens ikke kommer til å lansere det her, så Rift S er for øyeblikket det beste valget om du skal game på PC for øyeblikket.. 

Hadde også lyst på Valve Index men jeg tror ikke det er realistisk at de lanserer det i Norge. De sliter også med forespørsel som alle andre i markedet nå.  Sist jeg sjekket var det opptil 8 ukers kø for å bestille et headset fra Valve. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Er redd for at de muligens ikke kommer til å lansere det her, så Rift S er for øyeblikket det beste valget om du skal game på PC for øyeblikket.. 

Hadde også lyst på Valve Index men jeg tror ikke det er realistisk at de lanserer det i Norge. De sliter også med forespørsel som alle andre i markedet nå.  Sist jeg sjekket var det opptil 8 ukers kø for å bestille et headset fra Valve. 

Venter til covid 19 viruset er borte. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Omnia vincit amor said:

Har du ikke 60 dagers prisgaranti da? De fleste butikker tilbyr det. 

Helt enestående opplebelse som var verd hver krone. Eneste som er dumt er svetten, og det gjør at headsettet må rengjøres ofte.. 

Kjøp VR cover :) Gjør det mer behagelig og mer hygienisk. Jeg kjøpte også et ekstra "facial interface" sammen med Rift S den gang så jeg kan sette på det om andre har lyst til å prøve.
 

Ellers er denne veldig praktisk å ha til kittet.
https://www.ebay.com/itm/Oculus-Rift-S-VR-Gaming-Headset-Waterproof-Carrying-Case-Cover-EVA-Bag-Shell-/333237879206?var=&ef_id=CjwKCAjwv4_1BRAhEiwAtMDLslC_as3wIhZApVb-UrKpa4Rp_Ay1Sda7GtRXotdPJpPsoTgpiDMc6RoCGtUQAvD_BwE:G:s

Jeg kjøpte også lense protectors slik at jeg ikke trenger være redd for sollys eller på annen måte få riper eller skitt på linsene (bittesmå småfluer alle har noe av om de kjøper frukt og grønt, som lager flekker på skjermer)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

 

Oooof! Den første der er uheldig! Sørg i det minste for at det er bra overskyet ute eller etter solnedgang før man tar headsettet ut. Ellers gode tips der. Minner meg også på at jeg må henge ledningen i taket nå som jeg sitter og spiller med en kontorstol, har merket at ledningen fort kan bli trillet over. Det som kan gå galt går galt før eller siden! Også ikke sett colaen på PCen selv om den kan virke som et beleilig bord! :p

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For første gang i går kveld fikk jeg behov for å justere bildet i HP Reverb.
Jeg ønsker å matche fargemetning som PC skjermen har når jeg flyr x-plane. En steikvarm solskinnsdag med knallblå himmel blir daff og fargeløs i headsetet.

En brennende oransj-rosa solnedgang blir en middelmådig, smakløs opplevelse med HP Reverb.

Jeg har googlet og søkt men finner lite info om det er mulig å overstyre noe så enkelt som gamma eller fargemetning.

Noen som har vært borti samme problematikk? Løsning?

Lenke til kommentar

Har opplevd min første lille "skuffelse" med Rift S (men kan være firmware oppdatering jeg kjørte etter sesjonen hjelper.).

Kjøpte, installerte og prøvde beat saber for første gang i dag. Hadde shinet over og gjort klart rommet til litt mer VR spilling nå som jeg har fått og satt på prescription leneses.

Omtrent fra level 4 så begynte å jeg å merke tracking issues på venstre kontrolleren. Den ble hengende igjen og registrerte noen ganger ikke treffene. Det gjorde det nesten umulig å komme forbi level 6 på campaign.

Men har oppgardert firmware og skal se om det hjelper. Ellers har kontrollerne fortsatt issues med å tømme batteriene utenom bruk så jeg tar de alltid ut av kontrollerne. Har ikke sjekket om batteriene tømmes mindre utenfor bruk om jeg disabler servicen (kun gjort siste uka med script på desktop).

Men ellers strålende fornøyd, og forståelig at Rift S ikke kan være like god på tracking som de med eksterne sensorer/cameraer. Men kan også være pga. at jeg ikke hadde siste firmware.

EDIT:
Fant ut at tracking issues i beat saber kan være pga. steamvr så ser på det senere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Om du ikke har gjort det alt så bør du skaffe deg modassistent og laste ned mods sånn at du kan spille sanger som ikke er tilgjengelige utenom. Er så mye bedre da du kan finne det meste der. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (5 minutter siden):

Leketøy?

Dette er seriøse, viktige ting, i fremtiden vil hellige kriger utkjempes mellom VR og ikke VR og Rift vs index osv. 
30 års krigen, bare med atombomber og romskip, i stede for spyd og musketter. 

Haha, tror du tok meg litt for alvorlig. Lektetøy som noe man leker med, spill er noe man leker med, det er bare et annet ord for å ha det gøy ;)

Lenke til kommentar
Enceladus skrev (På 25.4.2020 den 17.58):

Flyr selv F-14 og F-18 pluss F-16 modulen til DCS World i VR er en opplevelse i seg selv. :) 

Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (4 timer siden):

Flyr selv F-14 og F-18 pluss F-16 modulen til DCS World i VR er en opplevelse i seg selv. :) 

 

Jeg "prøvde" å sette meg inn i DCS for ett par år siden. Det er helt i min gate, men har ikke lenger verken tid eller tålmodighet til å sette meg inn i så mye. Så glei tilbake til IL2 Sturmovik for min dose VR fly sim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev (50 minutter siden):

 

Jeg "prøvde" å sette meg inn i DCS for ett par år siden. Det er helt i min gate, men har ikke lenger verken tid eller tålmodighet til å sette meg inn i så mye. Så glei tilbake til IL2 Sturmovik for min dose VR fly sim.

Nei er ikke mye tid her heller egentlig, Med unger, kone, jobb og alt det der :) Trodde man skulle få kose seg mer med hobby og slikt når man runda 50. Men neida. 

Spilte litt IL2 før. Men har gått litt i glemmeboka. Kanskje på tide og lete det frem igjen. Regner med det er Great Battles du mener :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...