Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er spent på hva EK finner på av kjølere til CPU og hovedkort for Razen 3000 serien. Regner med at det med fordel bør komme nye CPU kjølere fra EK også siden brikkene ikke ligger sentrert på CPU, men ut mot siden. Noen som har hørt noe om hva EK eventuelt kommer med?

 

Hvorfor ikke AM4 fra Barrow til 400 spend, easy peacy og ingen forksjell.

Lenke til kommentar

Takk for tips til begge dere.

 

Cable-management har jeg aldri hatt trening på. Så det behøves nok. Legg merke til at filnavnet på det foto bærer at det ikke var ryddet på kabler enda.

 

Manualen forteller at alle tre er 16x, men det er litt uvisst hvordan det egentlig fungerer der. De har naturligvis listet 16x single, N/A, N/A,8x, 8x, N/A så 8x, 8x og 4x triple VGA-kort. Det med luftflyt er absolutt et poeng. Jeg er helt newbie om det lønner seg å ha kortet lavt eller høyt for grafikkort.

 

Jeg tenkte liksom bare at mer luft rundt CPU-kjøler jo bedre  :confused:

Men, dette har jeg null peiling på.

Lenke til kommentar

Siden jeg har lengtet etter å ha flerskjermsoppsett, og hatt den monitor ikke i bruk på en stund, så ble den etterlatt tiltet over 90 grader ved sist bruk   :)

 

Trodde et øyeblikk at jeg måtte begynne å feilsøke, også stod den nye UPS i standby, så måtte bare få den til å bli aktiv ved å slå den på. UPS har bilde både i Standby og når den er på. Så jeg overså det, men oppdaget heldigvis det  :wee:

 

post-30484-0-86703100-1562810712_thumb.jpg

 

post-30484-0-87099100-1562811065_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

CL18?

 

er det ikke bedre om jeg finner en 3200 mhz med CL16 latency til samme pris? 3200 cl14 koster 1500....

Høyere frekvens er alltid bedre enn lav CL. 3600 CL18 er bedre enn 3200 CL14. (jeg tenker her at de kjører på denne hastigheten, hva de kan overklokkes til er en annen historie)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jeg har EK åpen loop med 360mm radiator, så jeg burde vært langt ned på 30-tallet. Ikke varmt i rommet da jeg har ac. Bruker forøvrig en Noctua kjølepasta jeg hadde liggende. Har også prøvd Thermal Grizzly, men ingen forskjell.

 

Med 5820k overklokket til 4,2 lå jeg på 31 grader idle og 62 grader under load, og det var med en AIO.

 

 

Det positive er at det billige minnet på 32GB jeg kjøpte overklokker greit til 3400Mhz CL16. Prøvde 3600 Cl16, uten å forandre timings eller spenning, men det gikk ikke.

Det var varmt ja. Trodde de var litt kaldere disse brikkene jeg.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde litt research på MSI hovedkort til Ryzen 3000 og har kommet over en god del poster/tråder på MSI sitt eget forum og reddit som indikerer at biosene til MSI B450 hovedkortene ikke er helt stabile når det kommer til 3000 serien. Det virke som at man bør vente litt til det stabilierer seg før man går for et MSI hovedkort eller bestiller seg en 3600/3700/3800/3900 til et eksisterende rigg og oppdaterer bios.

 

MSI forum

 

Reditt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...