Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av grunner som ikke skal nevnes må jeg prøve å eliminere minnebrikker eller hovedkort som feilkilde. Hvor viktig er det da å smøre på ny kjølepasta hver gang jeg tar av cpu-kjøleren?

Man greier seg fint i perioder, bare pass på at du ikke ødelegger cpu ved å "bumpe" den nede og få en bøyd pin om du tar den ut av socketen og over til et nytt hovedkort.

 

Hva er feilene du har hatt hittil? 

Lenke til kommentar

Da er det liksom å lokalisere hvor lyden kommer fra som er det neste, men jeg hadde tippet hovedkort, spesielt om brikkene er spesifiserte til å greie XMP og har også grei kjøleløsning rundt seg.

 

PSU?

HK?

HX1200i

ASRock X570 Taichi

 

Skal først teste om noen av brikkeparrene fungerer fint hver for seg.

 

Legger utdrag fra annen tråd i spoiler

 

 

 

 

Det jeg har prøvd hittil:
Byttet usb-utgang på hovedkort.
Reinstallert driver fra Schiit
Installert driver ment til tidligere generasjons dac.
Installert Realtek
Oppdaterte BIOS på hovedkort
Klokket RAM ned
Deaktivert funksjonen "USB-deaktivering" i Windows
Endret "Laveste prosessortilstand" fra 0% til 50%
 
Pcen har 32GB med ram.

 

 

 

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar

Nei, det der er et punktum. Det andre et komma. Desimalene er sifrene som står bak. Amerikanerne bruker punktum foran desimalene, og vi bruker komma.

 

 

Hvis vi skal bli pedantiske, siden du retter opp at desimalene er tallene som står bak, så heter "," desimaltegn.

 

Uansett så har jeg ettergitt at når det kommer til versjoner og SI standard etc i et tidligere innlegg fra meg.

 

 

Da skal ikke jeg fortsette med versjonsnumerering og diskutere på det. :-)

Leste meg opp på SI og standarden er gruppering med mellomrom hver tredje og . blir kalt desimaltegn! Lærer noe nytt hver dag!

Lenke til kommentar

 

 

Hvis vi skal bli pedantiske, siden du retter opp at desimalene er tallene som står bak, så heter "," desimaltegn.

 

Uansett så har jeg ettergitt at når det kommer til versjoner og SI standard etc i et tidligere innlegg fra meg.

 

 

Ikke meningen å være pedantisk. Så bare ikke posten din. :)

Lenke til kommentar

Hmm. Deilig. Med bare to minnebrikker klarer pc ikke å boote med mer enn 2133 mhz :D

Samme HK og PSU selv, drivere installert (chipset, GPU, audio, NIC), har ikke de feila selv med onboard audio.

 

Oppgraderte fra AX850 PSU som "suste" (el/komponentstøy), HXen gjorde maskinen helt dønn stille i Power-testen til OCCT f.eks. Måtte skru av "XMP" og kjøre manuelle settings for å komme over 3000 med 2x16 LPX 3200 16-brikker. Måtte også switche over til A2B2 for å komme over ~2133 (står nevnt i det løse arket i boksen).

 

Definitivt ikke plug&play :-) Men hvis du kan, vurdert digitalt? Optisk eller HDMI/DisplayPort audio? Evnt videre derfra fra monitor?

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...