Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

O11 Dynamic er selvfølgelig solid, men det er enda større igjen, du må kjøpe egne vifter, og er ikke veldig optimert for luftflyt.

 

Jeg har det selv og må si at kabinettet er mer for show, enn praktisk i henhold til luftflyt som du nevner. Jeg har AIO i toppen til utsug og fylt opp resten av vifteplassene til innsug. Så nesten all varme går inn i AIO, og før det over RAM slottene... Skjermkortet blir bra kjølt da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

U12 är inte bra till en varm 9900k eller 3900x nej. Men den är liten och får plats.

 

U12A. Ja glem 5.0 Ghz på 9900K med gode temps der, men igjen selv med en 360mm AIO som min Corsair H150i PRO, så blir 9900K veldig varm når man belaster CPU nok. Samme med 3900X vil jeg tro, men ikke like ille siden den ikke klokker noe bra uansett.

Lenke til kommentar

Hadde alle zen 2 cpuene solgt helt villt i Norge, så hadde komplett.no vært helt tomme. Eneste de er tomme for er 3900x, som det er produsert svært få av.

 

Du er jo selvfølgelig skeptisk til noe som ikkje passer din overbevisning :p

 

Jeg stoler mere på komplett.no enn en tysk jallabutikk :p

 

Mitt inntrykk av Komplett.no de siste to månedene er at de enten ikke får tak i, har like gode leverandører som andre og at de kanskje har vært for pysete. Kanskje de sparer kruttet til Black Friday eller en slik strategi. Også sitter de der og håper på at studentene til skolestart skal sitte å støvsuge lagerbeholdningen av eldre skjermkort og slike ting, eller hva tenker dere om situasjonen? Fy faen for en skuffelse sier jeg ihvertfall bare - om utvalget på skjermkort som har vært til nå. Om CPU så vet jeg ikke hva jeg skal tro. Tro hjelper vel uansett ikke. Det er kun lagerbeholdning som betyr noe når det kommer til stykket !!

 

 

Mest solgt på komplett betyr vel ikke all verdens. Jeg ser f.eks at 9600K ligger høyere på lista enn 3600(X). Ingen skal komme å fortelle meg at 9600K er et bedre kjøp på noe som helst måte. Så det å sortere på mest solgt sier bare om hva folk kjøper..det har ikke nødvendigvis noe rot i hva som er beste kjøp.
 
Edit
Vet vel heller ikke noe om tidsperspektiv her? Så det å sammenligne mest solgt på noe som har vært ute i 12 mnd mot noe som har vært ute i 2 mnd er helt meningsløst.
 
Kjøpt opp av skolestartende med små lommebøker, men med ferske studielån? Gitt at prisene har vært riktig vel og merke..
Endret av G
Lenke til kommentar

Define C er en god del mindre enn NZXT H700, Define S2 er omtrent like stort.

O11 Dynamic er selvfølgelig solid, men det er enda større igjen, du må kjøpe egne vifter, og er ikke veldig optimert for luftflyt.

 

Takker! Vil gjerne ha et relativt lite kabinett. Men Define S2 og Meshify ser ut til å være gode tips!

 

(regner forøvrig ikke med at jeg trenger større hk enn ATX). Utenom CPU (kjølt av AIO m/360mm radiator) blir det nok det gamle gode 1080 Ti som blir med over fra forrige maskin.

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar

Får 

 

du plats med U12A i den kassen?

 

I følge specs jeg så over nå, så mangler det 3mm...som jeg synes er merklig siden GamersNexus hadde en liknende kjøler fra MSI (120mm vifte på), og den passer bra. Er nok best med AIO i O11 Dynamic for å være sikker.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

O11 Dynamic er selvfølgelig solid, men det er enda større igjen, du må kjøpe egne vifter, og er ikke veldig optimert for luftflyt.

 

Kan ikke si at det gjør det så veldig dårlig heller kun med luft?

 

https://www.gamersnexus.net/hwreviews/3285-lian-li-o11-dynamic-review-benchmark-der8auer-case-design

 

Selvfølgelig finnes det bedre kabinetter, men synes det der er ganske respektabelt med tanke på at det i utgangspunktet er laget for vann.

Lenke til kommentar

Da ser det endelig ut til at Power får 3900x på lager, antatt 1. oktober. Bestilte CPU der i midten av august (på DNB supertilbud). En del venting gitt, men nå nærmer det seg.

 

Noen som kan anbefale et bra kabinett? Har kjøpt en 360mm AIO vannkjølingsgreie, så trenger plass til den. Har sett på NZXT H700 og Fractal Design Define C.

Jeg bestilte det nye Lian Li O11D XL, tror det blir konge. Bestille fra England siden multicom aldri klare gi et bra svar. Kom på 236,33 pund med porto.

 

https://www.overclockers.co.uk/lian-li-o11-dynamic-xl-rog-certified-aluminium-midi-tower-black-ca-77k-ll.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...