Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Joda Dark Rock til Be Quiet er også et godt alternativ. Kjøleytelse og støy er ikke alt som betyr noe heller. Festemekanismen til kjøleren f.eks er en ting mange glemmer, samt kvaliteten på viftene. Noctua er bare jevnt over bra. Enig at de til Be Quiet ser bedre ut, men vi får håpe at Noctua får ræva i gir og kommer ut med disse "Blackout" versonene sine :)

 

Synes festinga på DRS var veldig grei, kjøleren er såpass smal at det var lett å skru i skruene på braketten. På DRP4 følger det med eget skrujern som er tilpassa kjøleblokka. Dark-serien til Be Quiet har vell vifter av temmelig høy kvalitet og, selv om det er mulig Noctua er bedre, misliker dog fargen på Noctua sterkt så for meg er de forbeholdt kabinett uten glass ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes festinga på DRS var veldig grei, kjøleren er såpass smal at det var lett å skru i skruene på braketten. På DRP4 følger det med eget skrujern som er tilpassa kjøleblokka. Dark-serien til Be Quiet har vell vifter av temmelig høy kvalitet og, selv om det er mulig Noctua er bedre, misliker dog fargen på Noctua sterkt så for meg er de forbeholdt kabinett uten glass ;)

Løsning: Noctua Chromax.

Bare viftene og den geniale løsningen for å feste kjøleren gjør Noctua verdt de ekstra pengene for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags temps får dere som har 3900X? Jeg ligger på ca. 50c ved normalt/lett bruk som noen faner i Chrome+youtube eller film på siden og hopper opp til 70-77c ved spilling. Er vel ikke akkurat skremmende høyt eller unormalt for Ryzen 3900X, føles bare uvandt for meg ettersom jeg fikk mellom 55-60c under spilling med 1700X.

Lå på det samme her og en del støy, byttet til vannkjøling og temperaturene sank til rundt 39/40 ved lav belastning/idle Og ligger på litt over 80 når alle kjernene er i bruk + gpu Seti@home og Rosetta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde det var allemannviten å regne på mva selv. :)

 

Får jeg den har jeg spart ca 900kr,får jeg den ikke har jeg ikke tapt noe. ¯\_(ツ)_/¯

Liten oppdatering fra sist:

Ventet nå i rundt 10 dager uten å høre fra Multicom, så landet denne mailen i postkassen min:

RJLoLOR.jpg

 

Så da tenkte jeg, "Jaja, here we go." Med tanke på å utsette ordren til jeg ikke gidder mer...

 

 

 

 

Så er vi her da, sparte en tusenlapp med å være kjapp på avtrekkeren! :w00t:GqKZLsa.jpg

 

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

 

Ville styrt unna U9S: https://www.tweaktown.com/reviews/7038/noctua-nh-u9s-cpu-cooler-review/index6.html F.eks yter den rimeligere Cryorig H7 bedre enn den. Ryzen 3600 er ikke spesielt krevende å kjøle så Cryorig H7 kan være et godt valg som sparer deg for 200,- U12S er et klart bedre valg enn U9S i prisklassen rundt 600, den er litt bedre enn H7. Hvis du ikke må handle hos komplett ville jeg vurdert denne: https://www.prisjakt.no/product.php?p=5138327 ekstremt stillegående og yter på nivå med U12S, veldig fornøyd med den selv på min i5 8400, tar lite plass i kabinettet og enkel å montere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...