Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LMH1: Hvilke spill/programmer er det som drar nytte av fire stykk Ryzen 1700, da?

Ser eneste grunn for jeg skal oppgradere.

  • Fordi vil ha lavere tempraturer\bedre klokkehastighet per strømbruk.
  • Hadde vært morsomt å kunne video redigere i 4k\8k men foreløpig aldri blitt noe av.
  • Virtualisering av flere operativsystemer (Slik med ryzen 16 tråder kan jeg maks bruke 4 operativsystemer).

 

 

Basert på denne ser ut som man vil få lavere cpu bruk i gaming. Men ikke så stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

finner vi den billigere en annen plass etter å ha kjøpt hos komplett så gir de deg gavekort med differansen  :ph34r:

 

Bedre slik Elkjøp gjør det, man får pengene tilbake på konto. Jeg kjøpte en Samsung TV i fjor som jeg fikk tilbake totalt 10 tusen kroner på sånn prismatch :)

Lenke til kommentar

Bedre slik Elkjøp gjør det, man får pengene tilbake på konto. Jeg kjøpte en Samsung TV i fjor som jeg fikk tilbake totalt 10 tusen kroner på sånn prismatch :)

Helt enig, slik komplett gjør det er jo bare for å sikre seg enda flere kjøp i dems nettbutikk.

 

Selv har jeg meldt meg inn i kundeklubben, og planlegger å ta et kjøp med prosessor + noe stæsj så det blir over 6000kr, deretter bruke poengene på 10% avslag på GPU litt senere i sommer  :ph34r:

Lenke til kommentar

Komplett starter med en pris på Ryzen 7 3800x på 4699.
Intel sin 9900K startet ved lansering over et år siden : 5699

Amd sin cpu skal være bedre og sikrere enn Intel sin, Intel sin mistet også en del ytelse pga feil i koden, noe man kan eventuelt lese litt om her ; Windows 10 Security Patch slowed Intel Core i9 9900K in Pix4D, Metashape, & RealityCapture som er bare et lite eksempel av de nye sårbarhetene som ble oppdaget på Intel siden.
New Intel security flaw affects CPUs as far back as 2008

Sånn sett vil jeg nok tro at både prisen på disse cpu'ene fra Amd og ytelsen vil være såpass bra at man fint kan overse Intel sine cpu'er.

Lenke til kommentar

Samne med GPU fra Amd, de pleier å gå ned i pris etter 1mnd i tid.

 

Synes det har vært nok å holde styr på alle modell-navnene til nVidia jeg, som den stødige gjerdesitter jeg er. Nå husker jeg ikke i farten hva de nye brikkene/kortene til AMD på GPU heter lengre. Føler det var noe med 5 tusen, men det er ullent i her i pappen. Husker ikke fra lansering til i dag  :lol:

De er stygge med oss når de bruker 4 sifre. Hadde de begynt med 5 siffer så hadde jeg falt av lasset garantert. Er på kanten når de stapper en X i tillegg på. Kunne vel heller kalt det for GPU1, GPU2.. GPU25 etc.

 

Jeg må jo ha et skjermkort også, så nå må jeg bryne meg på å "grave" i det i tillegg. Kjipt å sitte der i juli uten bilde på sulamitten  :idea:

 

 

Min rabatt gjelder på kun ett produkt, men det finnes også 10% på hele kjøpet, men det har ikke jeg opptjent enda.
 
Stemmer, fordi da må du bruke kr 20.000,- der først for så å få 10 % rabatt. La oss si du kjøpte noe til kr 5.000,- etterpå for rabatten, så fikk du 500 kr besparelse. Er det da verdt å bruke 25.000,- på å tjene kr 500?
kr 10.000,- så sparte du tusenlappen for å bruke kr 30.000 først etc.
 
Det er jo ikke noen ulempe å få rabatt altså, men man kunne kanskje kryss-shoppet over flere webshops og spart mer enn kr 500 på den taktikken?
 
 

qHzr2e9.png
 
Du har ikke en full foreløpig prisoversikt på modellene du kan presentere oss da?
Endret av G
Lenke til kommentar

Ytelsen på 3800X virker helt grei i forhold til prisen, og så lenge de tilbyr nesten eller lik ytelse til lavere pris, ser jeg ikke problemet. Tenker da på 3700X.

 

De mest interessante CPUene som kommer nå i sommer er 3600, 3700x og 3900x. Det er der du får god ytelse for pengene.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komplett starter med en pris på Ryzen 7 3800x på 4699.

Intel sin 9900K startet ved lansering over et år siden : 5699

 

Amd sin cpu skal være bedre og sikrere enn Intel sin, Intel sin mistet også en del ytelse pga feil i koden, noe man kan eventuelt lese litt om her ; Windows 10 Security Patch slowed Intel Core i9 9900K in Pix4D, Metashape, & RealityCapture som er bare et lite eksempel av de nye sårbarhetene som ble oppdaget på Intel siden.

New Intel security flaw affects CPUs as far back as 2008

 

Sånn sett vil jeg nok tro at både prisen på disse cpu'ene fra Amd og ytelsen vil være såpass bra at man fint kan overse Intel sine cpu'er.

Min er fullt oppdatert, og kan ikkje si at spillytelsen har blitt noe merkbart dårligere. Dog jeg bruker ikkje den cpuen til noe annet enn spill. Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Noen som har en idé om noen annet en kan behøve i (eller utenfor) kabinettet sitt utenom de helt elementære ting som driver en PC, som jeg nok klarer å grave meg fram til selv omsider? Har jo en gratis frakt allerede uansett pris å gå på. Så hvorfor ikke nytte den..

 

"ting man ikke visst man trengte, eller ting man ikke kom på at man kunne ha hatt glede av"..  :wee:

Må jo ha noe å syssle med i ventetiden vettu.

Endret av G
Lenke til kommentar

Bedre slik Elkjøp gjør det, man får pengene tilbake på konto. Jeg kjøpte en Samsung TV i fjor som jeg fikk tilbake totalt 10 tusen kroner på sånn prismatch :)

Hvor lenge etter kjøpet gjelder slik prismatch? Inkluderer det også om det er DNB 20% på Power eller andre tilbud?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...