Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Haha! Det der er meg i et nøtteskall. 

På den annen side: Investerte i Threadripper 2950X til en jobbmaskin i fjor, og gud bedre så den drar unna. En del tung videorendring, og Intel er ikke i nærheten på multicore.

Hjemmemaskinen er så langt en gammel 4790K pluss et 1080Ti. Vurderer sterkt å gå for AMDs 3xxx serie om de nye prosessorene blir bra.

Du mener at 4790k'en din ikkje er i nærheten på multicore :p Ikkje så rart :D

 

Jeg bytter nok ut min 1950x 16core i serveren/tyggemaskina med 3 serie TR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar sånn tid. Når kan man forvente å se dette silikonet i markedet?

 

Silikon får man på tube i massevis nede på Clas, Biltema og Jula. Allerede i salg! ;)

 

AMD's kommende silisium baserte produkter er ventet å lanseres en gang i sommer. Noen tipper begynnelsen av mai siden AMD fyller 50 år da, mens andre mener Computex i slutten av mai/begynnelsen av juni er mer sannsynlig. Dr. Lisa Su skal holde Keynote der også i år. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

AMD's kommende silisium baserte produkter er ventet å lanseres en gang i sommer. Noen tipper begynnelsen av mai siden AMD fyller 50 år da, mens andre mener Computex i slutten av mai/begynnelsen av juni er mer sannsynlig. Dr. Lisa Su skal holde Keynote der også i år. :)

 

Ryzen 3000 serien blir nok lansert rundt den tiden, men mener å ha lest at hovedkorta med X570 chipset er ikke klare før Juli/August. Så vet ikke om AMD venter med full lansering til da, eller om det skjer før de hovedkorta kommer ut. Så kommer vel Threadripper Gen3 en måned etter det igjen sikkert.

Lenke til kommentar

Silikon får man på tube i massevis nede på Clas, Biltema og Jula. Allerede i salg! ;)

 

AMD's kommende silisium baserte produkter er ventet å lanseres en gang i sommer. Noen tipper begynnelsen av mai siden AMD fyller 50 år da, mens andre mener Computex i slutten av mai/begynnelsen av juni er mer sannsynlig. Dr. Lisa Su skal holde Keynote der også i år. :)

 

Selvsagt, silisiumet.

 

Hadde vært ekstra stas for folk som har ventet lenge på lanseringer at de tok det på 50-årsjubileumet  :)

Endret av G
Lenke til kommentar
AMD bare troller med oss, akkurat som Intel. Nå viser det seg kanskje at noen 3 serie hovedkort ikkje vil funke med zen 2 alikevel. (MSI sålangt)

 

27. Mai kommer zen 2 i følge gigabyte:

https://www.notebookcheck.net/Leaked-Gigabyte-Aorus-X570-promo-material-points-to-May-27-for-AMD-Ryzen-3000-launch.417533.0.html

 

Eller er det skjermkort for Navere (Navi) :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

AMD bare troller med oss, akkurat som Intel. Nå viser det seg kanskje at noen 3 serie hovedkort ikkje vil funke med zen 2 alikevel. (MSI sålangt)

 

27. Mai kommer zen 2 i følge gigabyte:

https://www.notebookcheck.net/Leaked-Gigabyte-Aorus-X570-promo-material-points-to-May-27-for-AMD-Ryzen-3000-launch.417533.0.html

 

Eller er det skjermkort for Navere (Navi) :p

 

Så typisk. Jeg reiser tilbake fra ferie i USA 27. Mai. Håpet på å kjøpe Zen 3 til en billig penge i butikkene der...

 

Men norskekrona har gått til helvete de siste årene, så mulig det hadde blitt like dyrt der borte lell.

Lenke til kommentar

Så typisk. Jeg reiser tilbake fra ferie i USA 27. Mai. Håpet på å kjøpe Zen 3 til en billig penge i butikkene der...

 

Men norskekrona har gått til helvete de siste årene, så mulig det hadde blitt like dyrt der borte lell.

 

Zen 3, the next generation of AMD CPUs, will arrive sometime in 2020 ;)

 

https://www.pcgamesn.com/amd/zen-3-cpu-tsmc-7nm

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

For å være ærlig, er det slik at Zen 3 trenger et bedre hovedkort og dermed kan utnytte eksempelvis minne og Gpu på en langt bedre måte sier jeg bare kjør på!
Og er det mulig å bruke samme Zen 3 men med begrenset minnebåndbredde i et AM4 hovedkort så tror jeg nok at mange kommer til å juble.
At Zen 3 kanskje ikke fungerer på en rekke hovedkort er kanskje mer avhengig av produsenten av hovedkortet om selve Cpu socket er i utgangspunktet kompatibelt, spesielt om cpu også trekker mindre strøm ( man oppgraderer fra en 14nm 6 kjerners til en 8 kjerners 7nm med lavere tdp ) og har angivelig gått fra 2 veis SMP til 4 veis SMP.

Edit : Etter å ha lest litt mer kan jeg se for meg at Zen 3 blir lansert til en ny socket og at vi får dette budskapet i løpet av lanseringen av 3xxx arkitekturen til Zen 2 nå ca Juli med 7nm og så 7nm+ med Zen 3 : 

 

 

 

AMD Zen 2 release date
AMD confirmed at November’s Next Horizon event last year that Zen 2 processors had begun sampling, as promised, this year and is set to hit the market in 2019. Recent rumours have penned the first consumer chips for a Computex reveal and a July 7 release. AMD’s marketing department is getting poetic again with the whole 7nm – 7/7 thing.

 

 

 

The production run, and density gains, of the 7nm+ design were first mentioned by Commercial Times (via Digitimes) where its report states that mass production began back in March, with 5nm testing production also starting and set to enter volume delivery in some form in 2020. Again, that’s going to be too early for AMD’s next processors, sporting the Zen 3 design, with those chips set to be the first CPUs to deliver on the promise of EUV.
Endret av Malvado
Lenke til kommentar

1 gen TR er jo billig allerede nå. Ved release kostet 1950x 16 core 12k, nå koster den 7k.

 

Hva er billig for deg med den ytelsen til f.eks 1950x? :)

AMD er allerede billig i forhold til Intel, men håper jo selfølgelig at det kan bli enda billigere. Er uføre så har ikke all verdens mye penger å bruke på hardware.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...