Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visste ikkje at threadripper også kommer til sommeren/høsten. Blir digg å oppgradere 1950x :)

 

Blir nok et godt hopp når du skipper en oppdatering. Merker at selv at bare 1800X til 2700X gir økning i ytelse i tillegg til lavere temperaturer og mindre strømforbruk. Selvfølgelig ikke massevis med watt men målbart.

 

Ja....totalt verdt pengene å bytte disse... :p

Lenke til kommentar

Vet ikke, men håper det er et godt løft :)

Det skulle være ca 10-11% økning mellom 1800X og 2700X i snitt basert på økning i ipc kombinert med høyere frekvenser. Det vil selvfølgelig slå forskjellig ut på ulike spill avhengig av hvordan de er optimalisert for Ryzen.
Lenke til kommentar

Gleder meg til å gå fra i5-4690k til 3700x her.. Tror det blir bra :ninja: 

 

Vet vi noe om hvordan singlecore performance vil være kontra Intel, evt når de får fiksa 10nm? 

 

Jeg tipper singlecore ytelse vil være best case 7-10% bak intel 9900k.

 

I dag har 2700x 70% høyere latency enn 9900k når begge er overklokka "max" på luft. Jeg håper på likt som 9900k eller bedre, men jeg har ikkje troa på at de klarer å fikse latency så veldig mye.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2700x yter vel rundt 10% bedre enn 1800x mener jeg å huske.

Ifølge Wikipedia

 

Ultimately, the changes in Zen+ resulted in a 3% improvement in IPC over Zen; which in conjunction with 6% higher clock speeds resulted in up to 10% overall increase in performance.[6]

Zen 2 ryktene sier 13% IPC over Zen+ og 16% over Zen. At vi får en total økning opp på 20(%) tallet er nok ikke utenkelig.

Lenke til kommentar

Jeg tipper singlecore ytelse vil være best case 7-10% bak intel 9900k.

 

I dag har 2700x 70% høyere latency enn 9900k når begge er overklokka "max" på luft. Jeg håper på likt som 9900k eller bedre, men jeg har ikkje troa på at de klarer å fikse latency så veldig mye.

Ikke glem alle tilfellene av alvorlige feil og sikkerhetsbrister som nå rister Intel for tiden, det kan fort koste ytelsetronen...

https://fudzilla.com/news/pc-hardware/48276-amd-might-make-a-killing-from-new-intel-chip-bug?fbclid=IwAR0JiB9GH7aK72ldzGM6FFKoyECfEaPthXDzqXMXWr7civvPPCBY_bXaXnw

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konspirasjonsteori : Intel har hatt ytelsestronen de siste 10 åra, så av frykt for å få bøter i milliardklassen for brudd på monopol lovene, så har dem bevisst sabotert seg selv litt med alle disse sikkerhetsbristene. Nå er planen å la AMD lede an i 2-3 år, deretter lanserer Intel en ny arkitektur som har ingen sikkerhetsbriser, og en IPC forbedring på 50% og slår da AMD, igjen.   :ph34r:  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...