Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Nei, dårlig er det jo overhodet ikke men spm er jo om det kan lønne seg å vente og få flere kjerner? Eller holder de 8 i 9700k massevis i en del år fremover?

 

Den i signaturen din? Er den jeg har, klarte nylig å klokke den til 4,5, kjører stabilt med det :) Edit: og er veldig fornøyd med den klokken :p

Jepp. Den i signaturen. 4.7 syns jeg er greit, men gjorde ikke nok forarbeid når jeg oppgraderte RAM. 3200MHz med alt for slappe timings fordi jeg bare kjøpte et kit uten å se om det passet til hovedkortet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 brikkene i dag.
Det første jeg merker er at i windows (HWinfo, CPU-Z osv) viser det at brikkene kjører 16-15-15-35 mens i bios ser det riktig ut (Asus Rog Strix x470-f gaming m/ bios 4024).
Mener jeg har hørt om lignende før, men kunne ikke finne det eller andre løsninger på problemet.

Ut av boksen kan jeg ikke si jeg kunne se noe forskjell i Timespy, men etter å ha endret timings til 3600mhz 14-14-14-28 (DRAM calc) ble det 5% bedre CPU score (Timespy) i forhold til 2933mhz 14-16-16-34 (G.skill Ripjaws 3200 16-18-18-38).

 

Edit: Får ikke lagt ved bilde for en eller annen grunn.
Fikk til.

Gjenstår å se hvor stabilt det er.

post-11110-0-79068800-1545442535_thumb.png

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Fikk G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 brikkene i dag.

Det første jeg merker er at i windows (HWinfo, CPU-Z osv) viser det at brikkene kjører 16-15-15-35 mens i bios ser det riktig ut (Asus Rog Strix x470-f gaming m/ bios 4024).

Mener jeg har hørt om lignende før, men kunne ikke finne det eller andre løsninger på problemet.

 

Ut av boksen kan jeg ikke si jeg kunne se noe forskjell i Timespy, men etter å ha endret timings til 3600mhz 14-14-14-28 (DRAM calc) ble det 5% bedre CPU score (Tmespy) i forhold til 2933mhz 14-16-16-34 (G.skill Ripjaws 3200 16-18-18-38).

 

Edit: Får ikke lagt ved bilde for en eller annen grunn.

 

Ryzen vil bare partall på den første CL. Så da vet du det... Sett TRFC til 374, så får du nok merkbart bedre score bare der :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjelder vel bare 32 core cpu'en?

Det er vell ikke akkurat den samme buggen, men 9900K sliter jo i flere spill og noen få apps med lavere ytelse med HT på som også er relatert til windows, mulig dette også berører 2700X? Ikke i nærheten av så stor grad som hos TR, men allikevel. Flere rapporterer om trøbbel i i både diverse apps og spill i form av dårligere ytelse når det totale antallet tråder går over 12. Cubase som svigerfar bruker har slitt endel med samme, men mulig det er kobla til programmet i seg selv og ikke til windows? Dette kan jeg lite om, du vet kanskje mer? :)

Lenke til kommentar

De ba jo spesifikt om at flere skulle sende inn resultatene av fix'en og testverktøyet som ligger på siden for å se hvilke cpu'er som får et løft og hvilke som ikke får det, så det kan jo tolkes som de er litt usikker på hvor mange som er berørt

Ser du fra omtrent 18:30 på denne videoen om problemet får du litt spørsmål om du kan bidra for å se om du også er berørt : 

, level1 forums. 

 
Lenke til kommentar

De ba jo spesifikt om at flere skulle sende inn resultatene av fix'en og testverktøyet som ligger på siden for å se hvilke cpu'er som får et løft og hvilke som ikke får det, så det kan jo tolkes som de er litt usikker på hvor mange som er berørt

 

Ser du fra omtrent 18:30 på denne videoen om problemet får du litt spørsmål om du kan bidra for å se om du også er berørt :

https://www.youtube.com/watch?v=M2LOMTpCtLA , level1 forums.

 

 

Nizzen som både har TR og 9900k bør prøve ut fiksene for å se :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er visst lekket en leak av ES av 12-kjernen. Men 121 er ikke hastigheten. 

Om du ganger faktor fra russiske siden som låg ut cpuene for noen dager siden (vekke nå)  med 121 så får du 5Ghz. Base er nok 100 x 42 = 4,2Ghz som er base på 3700X. Men på leak er det 121 som nok er boost. 121x42 = 5Ghz.Det kan ikke være tilfeldig. 

sqTWErH.jpg

OBbkpcq.jpg

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...