Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har siklet lenge på i7 9700 men etter ryktene rundt 3000 serien til AMD har jeg lagt vekk alle planer om oppgradering foreløpig, for å se hvor mye de klarer å levere ift ytelse/pris

Jeg kjøpte akkurat 9700, så for meg er det mest spennende hva AMD og Intel klarer å levere om 3-4 år.

 

Om de klarer å nå/komme seg over intel neste generasjon har vel ikke så mye å si. Det som har noe å si er hvor lenge de klarer å holde posisjonen for å klare å spise opp mest mulig markedsandel.

Lenke til kommentar

Har siklet lenge på i7 9700 men etter ryktene rundt 3000 serien til AMD har jeg lagt vekk alle planer om oppgradering foreløpig, for å se hvor mye de klarer å levere ift ytelse/pris

Spørsmålet er da om du vil vente et år eller halvannet, for å se om det kommer en slik cpu som kanskje har lik spillytelse som 9700k...

 

At spillytelsen kommer til å bli bedre enn 9700k til kommende AMD cpu, har jeg ingen verdens tro på. Kanskje ytelsen blir nærmere lik, men da må man vente lenge.

 

Så kjøpe nå eller vente? 

 

"Den som venter, venter ofte for lenge"  :xmas:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Den som venter, venter ofte for lenge"  :xmas:

 

Jada. Du liker det sitatet :-) Og det er nok ofte rett. Men jeg er i samme båt som OOinaru: venter litt til. Sitter i øyeblikket på en 4790K (og et 1080TI). Ønsker flere kjerner (gjerne 16) men vil også ha god IPC. Skal bli spennende å se hva AMD klarer å levere på 7nm med Ryzen 3000-serie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jada. Du liker det sitatet :-) Og det er nok ofte rett. Men jeg er i samme båt som OOinaru: venter litt til. Sitter i øyeblikket på en 4790K (og et 1080TI). Ønsker flere kjerner (gjerne 16) men vil også ha god IPC. Skal bli spennende å se hva AMD klarer å levere på 7nm med Ryzen 3000-serie.

Vente "litt"  :wee:

 

Det beste er jo å kjøpe når man trenger det. :)

 

1950x er jo f.eks sykt billig nå, og er ganske bra med raskt minne og litt overklokk. Sinnsyk ytelse for "lite" penger.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har siklet lenge på i7 9700 men etter ryktene rundt 3000 serien til AMD har jeg lagt vekk alle planer om oppgradering foreløpig, for å se hvor mye de klarer å levere ift ytelse/pris

Er 2700 så mye dårligere enn 9700?

Leser som om 2700 er sirup i forhold til 9700

 

Vente "litt"  :wee:

 

Det beste er jo å kjøpe når man trenger det. :)

 

1950x er jo f.eks sykt billig nå, og er ganske bra med raskt minne og litt overklokk. Sinnsyk ytelse for "lite" penger.

Hehe, og du kjøper det når du trenger det :rofl:

Lenke til kommentar

Jeg går feil vei virker det som .. siste maskinen jeg satt sammen var pentium 3 slot 1 og riva tnt2

Har celeron 350, vil du teste den :)

Hva med 4 ibm dtla-307045 46,1gib :)

Eller dette:https://www.google.com/search?q=gb0040+creative&client=firefox-b&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Is0ZHpp3D5evMM%253A%252COMo-qjsh2GvkKM%252C_&usg=AI4_-kQIQPJMm5KP_xxeimLDZ6u9NLdmVg&sa=X&ved=2ahUKEwidpL2w9Z_fAhVBjywKHc0wCsMQ9QEwAHoECAYQBA#imgrc=Is0ZHpp3D5evMM:

 

Jepp, vet det. men klarte ikke å la være å mimre fra gamle dager.

Sorry folkens :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Spørsmålet er da om du vil vente et år eller halvannet, for å se om det kommer en slik cpu som kanskje har lik spillytelse som 9700k...

 

At spillytelsen kommer til å bli bedre enn 9700k til kommende AMD cpu, har jeg ingen verdens tro på. Kanskje ytelsen blir nærmere lik, men da må man vente lenge.

 

Så kjøpe nå eller vente?

 

"Den som venter, venter ofte for lenge" :xmas:

Sant nok, men det gjør ingen skade ;) pengene går ingen steder og gidder ikke å styre med salg av hw hvis det mot formodning viser seg at 3700x feks er like bra/bedre enn feks 9700k i spillytelse. Som deg og flere så tviler jeg men det hadde vært et frisk pust for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Eller kanskje ikke. Ser at den ble lansert i April. Jeg tror ikke du gjør et dårlig valg med 9700K fra Intel.

 

Sitter på en i5 selv som er moden for oppgradering.

Nei, dårlig er det jo overhodet ikke men spm er jo om det kan lønne seg å vente og få flere kjerner? Eller holder de 8 i 9700k massevis i en del år fremover?

 

Den i signaturen din? Er den jeg har, klarte nylig å klokke den til 4,5, kjører stabilt med det :) Edit: og er veldig fornøyd med den klokken :p

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...