Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Nå er da hastigheten ikke like viktig som å få økt IPC per Mhz, greier Amd å øke denne enda mer med 5 til 10% så vil man jo få langt mer ut av en hastighet på 3,6 - 4 Ghz enn det man gjorde før og får man en fin overklokk vil man jo få enda mer ut av cpu'en.

 

Så neste år vil bli spennende med tanke på at vi vil se neste utgave av Ryzen dukke opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bios 2.40 er ute til asrock med agesa 6 :)

La inn bios 2.50 på mitt AsRock Gaming K4. Ser muligheten for 4000MHz RAM og 2T command rate!

 

Ikke at det er noen vits å forsøke så høye innstillinger... Setter 2T i bios, men det står 1T i CPU-Z.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

 

Hehe ok, takker. Men testen han viser til sier ikke noe om MhZ på cpu. Bare hvor mange FPS han får. Vi vet at x99 er raskere på høy oc, men x99 er ikke ett nytt system. :nei:

 

Han sammenlikner en 1800X med max OC vs en 6900K med max OC. 

 

Hehe, jepp skjønner det. Men var ikke det jeg ville vite. 4000 cpu og 1974 gpu. Hva viser fps da :)

Lenke til kommentar

 

 

Hehe ok, takker. Men testen han viser til sier ikke noe om MhZ på cpu. Bare hvor mange FPS han får. Vi vet at x99 er raskere på høy oc, men x99 er ikke ett nytt system. :nei:

 

Han sammenlikner en 1800X med max OC vs en 6900K med max OC. 

 

Hehe, jepp skjønner det. Men var ikke det jeg ville vite. 4000 cpu og 1974 gpu. Hva viser fps da :)

 

 

Noe jeg også er interessert i å se, men tror ikke han gidder det virker det som. Når Intel X299 og AMD X399 har begge kommet ut, så er det helt sikkert andre på nettet som kommer til å teste hva de yter på lik klokkehastighet osv. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe ok, takker. Men testen han viser til sier ikke noe om MhZ på cpu. Bare hvor mange FPS han får. Vi vet at x99 er raskere på høy oc, men x99 er ikke ett nytt system. :nei:

Han sammenlikner en 1800X med max OC vs en 6900K med max OC.

Hehe, jepp skjønner det. Men var ikke det jeg ville vite. 4000 cpu og 1974 gpu. Hva viser fps da :)

Noe jeg også er interessert i å se, men tror ikke han gidder det virker det som. Når Intel X299 og AMD X399 har begge kommet ut, så er det helt sikkert andre på nettet som kommer til å teste hva de yter på lik klokkehastighet osv. :)

Hva er vitsen i å teste max oc Ryzen mot "stock" broadwell-e? :p

 

Max oc vs max oc er jo det som teller :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hehe ok, takker. Men testen han viser til sier ikke noe om MhZ på cpu. Bare hvor mange FPS han får. Vi vet at x99 er raskere på høy oc, men x99 er ikke ett nytt system. :nei:

Han sammenlikner en 1800X med max OC vs en 6900K med max OC.

Hehe, jepp skjønner det. Men var ikke det jeg ville vite. 4000 cpu og 1974 gpu. Hva viser fps da :)

Noe jeg også er interessert i å se, men tror ikke han gidder det virker det som. Når Intel X299 og AMD X399 har begge kommet ut, så er det helt sikkert andre på nettet som kommer til å teste hva de yter på lik klokkehastighet osv. :)

Hva er vitsen i å teste max oc Ryzen mot "stock" broadwell-e? :p

 

Max oc vs max oc er jo det som teller :)

 

 

Det er i alle fall greit å vite hva som sammenlignes da man har litt lettere for å forstå hva man får i ytelse.

Eksempelvis så er det jo mange som har en pristopp på 3-4k ( altså en Ryzen 1700x ) og kan de overklokke denne opp mot 1800x ytelse så er det kjekt å ha en stock Intel cpu å sammenligne med.

 

Den største fordelen med Ryzen er nok ikke IPC per kjerne, vi ser jo at den ikke er like bra som Intel sine siste, men når det kommer til antalll kjerner og et par nyvinninger så vil jeg personlig si at det var jaggu på tide siden vi nå faktisk ser ut til å få mer konkurranse på markedet og flere kjerner til Intel til en billigere penge...

Lenke til kommentar

For å vise om det er så mye forskjell på 3400MhZ x1800(5k) og 3200MhZ 6900K(11k) og gpu på 1974 ti.

Du sitere en post og skryter hvor mye fps du for. Men for meg er det juks når du viser halve sannheten :)  Okay :)

 

PS: På tilbud her nå: https://www.komplett.no/product/891157/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i7-6900k-prosessor#

Ikkje rart 6900k er på tilbud, det er jo oldtech og en stein gammel cpu :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...