Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Jag har aldrig varit i närheten av att använda 16GB minne och då tänker jag att jag hellre tar den extra ytelsen kontra minne jag mest sannsynligtvis aldrig kommer använda.

 

Jeg har 32 GB RAM og klarte å få en feilmelding fra Windows om at det var tomt for RAM da jeg skulle sette sammen cirka 40 bilder i RAW-format til et panorama-bilde. Det er dog eneste gang jeg har fått melding om at RAM er brukt opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til sommeren får jeg endelig fiber, så hopper fra en 16/0,9 ustabil kopperlinje fra NextGenTel (bad company. So fake) til fiber 40/40 fra Altibox <3

 

Mitt spørsmål da, er: Har jeg nok med B350 sitt internettskort/port eller får jeg betraktelige fordeler med X370 når det gjelder internett??
Er egentlig litt avgjørende på akkurat den fronten. Kjører kun singlecard, osv osv, helt standard oppsett.

Lenke til kommentar

Til sommeren får jeg endelig fiber, så hopper fra en 16/0,9 ustabil kopperlinje fra NextGenTel (bad company. So fake) til fiber 40/40 fra Altibox <3

 

Mitt spørsmål da, er: Har jeg nok med B350 sitt internettskort/port eller får jeg betraktelige fordeler med X370 når det gjelder internett??

Er egentlig litt avgjørende på akkurat den fronten. Kjører kun singlecard, osv osv, helt standard oppsett.

er gigabit porter på alt i dag uansett (noen få som har 5 eller 10gbit, noe som igjen blir svindyrt totalt sett).

Lenke til kommentar

Tror ikke Realtek PCIe GBE Family Controller  RTL8111H(S)/RTL8118/RTL8119i

Skal være så dårlig, vertfall var de ikke det til 500 mbit hastighet når jeg prøvde det før.

 

Er vel først 940 mbit og mye bruk som kanskje intel foretrekkes vil jeg mene.

Uansett hvis du får problemet finnes det PCI\PCI-E kort fra intel til par hundre lapper.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

På dette oppsettet brukes det omtrent 85% av minnet når det jobbes ordentlig med pcen, 16Gb her.

 

Har sett en Ryzen cpu som er "gold" i forhold til strømforbruk, virkelig god brikke som lar seg kjøre på 4.0 Ghz uten at det økes i Vcore eller andre spenninger, men med en gang man går over denne "barrieren" må Vcore økes en del ( fortsatt under det andre har behov for så det ut som ).

Men det virker som at denne gangen er det langt færre som får gode "OC" , selv med nyere og oppdaterte bioser ( men langt bedre enn i starten ) og at de fleste ryzen ender opp på luft en plass mellom 3,8 til 4 Ghz på luft med moderat økning av Vcore.

Litt synd for de som ønsker å overklokke på luft selvsagt, men gøy for de som har langt bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke m.2 porten er under gpu. Blir det ikke fort litt varmt?

 

Har EVGA 1070 FTW, moddet med kjølepads osv. Tror ikke det skal bli et problem.

 

Edit: Eller, det spørs jo hvor varm en m.2 ssd blir da, har ikke vert borti den typen før. Har heller ikke planer om å kjøpe det nå med en gang.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

 

Hört om att folk använder pc'n olika? Herregud vilken idiotisk fråga.

Joda, men den du ser med windows der er på idle, har du noen gang hatt mer enn 16GB ram?

 

En del av poenget med ram er jo at OSet legger ting i minne for å speede opp maskinen, desto mere ram, desto mer brukes ;)

 

 

Litt usikker på hvordan du får til å bruke 14.1GB i Windows uten at andre ting er oppe og går.  På min maskin bruker Win10 x64 2.3GB etter reboot, stigende til ~3.6GB etter en dag eller to.  Da inkludert en håndfull småprogrammer som starter med Windows.  Et par uker etter reboot (jeg gjør typisk en reboot rundt annenhver uke) ligger bruk av minne fremdeles under 4GB.  

Lenke til kommentar

 

 

Hört om att folk använder pc'n olika? Herregud vilken idiotisk fråga.

Joda, men den du ser med windows der er på idle, har du noen gang hatt mer enn 16GB ram?

 

En del av poenget med ram er jo at OSet legger ting i minne for å speede opp maskinen, desto mere ram, desto mer brukes ;)

 

 

Litt usikker på hvordan du får til å bruke 14.1GB i Windows uten at andre ting er oppe og går.  På min maskin bruker Win10 x64 2.3GB etter reboot, stigende til ~3.6GB etter en dag eller to.  Da inkludert en håndfull småprogrammer som starter med Windows.  Et par uker etter reboot (jeg gjør typisk en reboot rundt annenhver uke) ligger bruk av minne fremdeles under 4GB.  

 

Programmene som starter med maskinen inkluderer chrome, dette er altså med chrome som har en del faner oppe ;)

 

Men jeg kan jo gjøre slik:

 

UJZRACE.png

 

Jeg kjører også med 4 skjermer atm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...