Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

 

Etter det jeg har fått med meg, så er 3200 Mhz CL14 en fin sweetspot for Ryzen. En av disse kan dere se på.

Takk for tipset :)

 

Edit: ingen Flare X 3200 MHz CL14 32GB sett dog :(

I følge denne oversikten ser det ut som det kan gå med 4x8GB brikker Flare x på 3200 cl14: https://www.gskill.com/en/press/view/g-skill-announces-flare-x-series-and-fortis-series-ddr4-memory-for-amd-ryzen Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Etter det jeg har fått med meg, så er 3200 Mhz CL14 en fin sweetspot for Ryzen. En av disse kan dere se på.

Takk for tipset :)

 

Edit: ingen Flare X 3200 MHz CL14 32GB sett dog :(

 

 

Det er sikkert fordi det er utrolig vanskelig å få til 32GB 3200mhz på Ryzen. 

 

Jeg er faens så lei av at minnetimings resetter seg, og plutselig når jeg starter maskinen så er minnehastigheten stock 2133 cl15 i stedenfor 3200 cl14 den er satt til. Så er det inn i biosen for å sette timings og slikt manuelt. Deretter er det bare å krysse fingrene for at det funker. Ryzen er langt ifra friskmeldt, og dette er bare 16GB minne... 32GB ER enda værre å få til slik man vil. 

 

Mange ganger går maskinen i en restartloop på 4-8 ganger. Da resetter ting seg. Er så evig lei av at det tar så lang tid, uten at det hjelper noe.

 

På x99 så om det ikkje funker, så går den bare til  bios. Biosen har ikke resettet seg, men man kan fortsette på det som man hadde. 

 

Ryzen er ganske rask til prisen, men hele Ryzen pakka fremstår enda som litt Nille/Europris, altså billig.

Lenke til kommentar

 

Ryzen er ganske rask til prisen, men hele Ryzen pakka fremstår enda som litt Nille/Europris, altså billig.

 

Ja hjelper ikke om man får mye ytelse for pengene når plattformen er i beta stadie enda.

 

Helt riktig. Ryzen står på benchebordet for å si det slik :p

 

Så hvis man vil ha problemer i datahverdagen, så kjøp billige minnebrikker sammen med Ryzen cpu :p Det er vel heller ingen hovedkort som er "problemfrie" enda heller. Asus har jo f.eks mange forskjellige bioser til forskjellige typer minnebrikker. Tilogmed egen bios til 2T. At de ikkje har klart å få til et valg mellom 1t og 2t på minnet i bios, er et mysterium.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Ryzen er ganske rask til prisen, men hele Ryzen pakka fremstår enda som litt Nille/Europris, altså billig.

 

Ja hjelper ikke om man får mye ytelse for pengene når plattformen er i beta stadie enda.

 

Helt riktig. Ryzen står på benchebordet for å si det slik :p

 

Så hvis man vil ha problemer i datahverdagen, så kjøp billige minnebrikker sammen med Ryzen cpu :p Det er vel heller ingen hovedkort som er "problemfrie" enda heller. Asus har jo f.eks mange forskjellige bioser til forskjellige typer minnebrikker. Tilogmed egen bios til 2T. At de ikkje har klart å få til et valg mellom 1t og 2t på minnet i bios, er et mysterium.

 

Litt off topic: Var x99 systemene bedre da de kom ut :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Ryzen er ganske rask til prisen, men hele Ryzen pakka fremstår enda som litt Nille/Europris, altså billig.

 

Ja hjelper ikke om man får mye ytelse for pengene når plattformen er i beta stadie enda.

 

Helt riktig. Ryzen står på benchebordet for å si det slik :p

 

Så hvis man vil ha problemer i datahverdagen, så kjøp billige minnebrikker sammen med Ryzen cpu :p Det er vel heller ingen hovedkort som er "problemfrie" enda heller. Asus har jo f.eks mange forskjellige bioser til forskjellige typer minnebrikker. Tilogmed egen bios til 2T. At de ikkje har klart å få til et valg mellom 1t og 2t på minnet i bios, er et mysterium.

 

Litt off topic: Var x99 systemene bedre da de kom ut :)

 

Ja, og jeg har hatt det siden dag 1. Skal sies at det bare var 2133mhz minne ute de første ukene, men det var fordi ddr4 var helt nytt. Etter en liten stund så kjøpte jeg ddr4 3200cl15 minne fra USA, dermed var det enda mere fart i den gamle 5960x cpuen.

Lenke til kommentar

Blir spennende på sen sommeren i år da, med Intel X299 vs AMD sin X399 HEDT plattform. Kanskje man får en 16 kjerne, 32 tråd Ryzen for en lavere pris enn en 10 kjerne, 20 tråd Intel i7 7950X...

 

Er spent selv. Men hva forventes det egentlig av Intel denne gangen? Skal de lansere enda en 8 kjerner til 11.000 og en 10 kjerner til 18.000 å entrådsytelsen forbedres minimalt i kjent Intel stil?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Blir spennende på sen sommeren i år da, med Intel X299 vs AMD sin X399 HEDT plattform. Kanskje man får en 16 kjerne, 32 tråd Ryzen for en lavere pris enn en 10 kjerne, 20 tråd Intel i7 7950X...

 

Er spent selv. Men hva forventes det egentlig av Intel denne gangen? Skal de lansere enda en 8 kjerner til 11.000 og en 10 kjerner til 18.000 å entrådsytelsen forbedres minimalt i kjent Intel stil?

 

 

Nytt chipset + Skylake-X. Blir nok 4, 6, 8 og 10 kjerner etter det jeg har hørt ja. Prisen blir sikkert den samme.

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å ha lave forventninger til Skylake-X, jeg tror neppe jeg kommer til å oppgradere fra X99 om jeg tror dette blir like stusselig som vanlig fra Intel. Så får jeg heller bli overasket.

 

De må virkelig slå på stortromma skal jeg gidde å oppgradere.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...