Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har kjøpt og fått lekt litt med Ryzen nå. Hvordan gjør dere det med strømforbruk og overclocking? Overklokker dere i Ryzen Master, og bruker 2 profiler hvorav en er den overclokede versjonen til spilling benching etc og den andre er for idle?

 

Overklokker i bios 1,39 volt (blir 1,38-et eller annet) og 4,0 GHz med strømsparingsmoduser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere som har kjøpt og fått lekt litt med Ryzen nå. Hvordan gjør dere det med strømforbruk og overclocking? Overklokker dere i Ryzen Master, og bruker 2 profiler hvorav en er den overclokede versjonen til spilling benching etc og den andre er for idle?

 

Overklokker i bios 1,39 volt (blir 1,38-et eller annet) og 4,0 GHz med strømsparingsmoduser på.

 

 

Hvilken hastighet og volt idler de på?

Lenke til kommentar

Ser ut til at Ryzen-plattform trenger mer tid for å bli voksen.. ^^

 

Men det går oppover, sakte og sikkert.

 

Jeg er på min 7. bios fra jeg kjøpte Asrock fatality Pro gaming. Det er ikkje tvil om at det går fremover. Den nest siste biosen gjorde et byks med minnelatency. Dermed fikk jeg et meget godt resultat i 3dmark physicstesten. 

 

Folk som har 3dmark, kan jo prøve å slå den scoren. Det er faktisk ikkje så lett selv med 5960x/6900k :p

 

post-42975-0-53869700-1490742893.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I Lightroom går jeg fra ~35% utnyttelse til ~95% utnyttelse når jeg slår av SMT.

 

LR har i det store og det hele vært veldig slapt og lite responsivt etter at jeg byttet fra 2500K til 1800X, har ofte måttet vente flere sekunder på å få se endringer. Å slå av SMT hjalp stort. Animasjoner i menyene og slikt rendres fremdeles kun med 6fps eller noe slikt, men nå virker programmet omtrent like responsivt som det var på 2500K-en igjen, men med mye raskere rendretider :)

 

I Premiere har ressursutnyttelsen vært full hele tiden, selv med SMT på.

 

post-50769-0-86108700-1490901669_thumb.png

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Helvete. Hovedkortet mitt er restnotert. Dato for levering er ukjent.

 

Tro om jeg skal gå for et annet. Tror det er lurt med litt sikkerhet rundt bios oppdateringer siden det blir en del av dem. Derfor jeg ville ha et Gigabyte kort men Asus har vel også en løsning.

 

Msi skryter av ddr boost og gaming usb porter. Er det noe å se på eller er det bare tull og tøys? Blir helt sikkert vr headset på dette kortet før eller siden

Lenke til kommentar

Helvete. Hovedkortet mitt er restnotert. Dato for levering er ukjent.

 

Tro om jeg skal gå for et annet. Tror det er lurt med litt sikkerhet rundt bios oppdateringer siden det blir en del av dem. Derfor jeg ville ha et Gigabyte kort men Asus har vel også en løsning.

 

Msi skryter av ddr boost og gaming usb porter. Er det noe å se på eller er det bare tull og tøys? Blir helt sikkert vr headset på dette kortet før eller siden

Vil du ha et hovedkort med hyppige biosoppdateringer, så er toppmodellen til Asus alltid det lureste valget. Asrock x370 fatality pro er på sin 7. bios allerede fra jeg fikk kortet. De er litt bak på "biosfeatures" enn Asus Crosshair enda. Mangler dramdevider.

 

Asus har også egen representant som svarer på Overclock.net forumet. Elmor kaller han seg, og er regnet som en av de bedre på overklokking også :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • “We have reduced DRAM latency by approximately 6ns. This can result in higher performance for latency-sensitive applications.

 

Dette har kommet på den nyeste betaen til Asrock hovedkortet mitt. Merked det godt i Aida memory bench og i 3dmark. Uten tvil.

 

 

 

 

“We intend to issue updates to motherboard partners in May that will enable them, on whatever products they choose, to support speeds higher than the current DDR4-3200 limit without refclk [reference clock] adjustments.”

 

Nå er det kanskje bare Asus Crosshair som støtter memorydevider, noe som er et must for å komme noe særlig over 3200mhz.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...