Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

3Dmark stresser såvidt CPU har jeg erfart. :p

 

Men ang. stabilitettesting så er det ganske subjektivt om hva folk mener er stabilt nok osv.

 

For å si det sånn kan komme meg inn i windows og kjøre en cpu-z bench på 3,8GHz 1,25v. Men den feiler prime95 på 3,7GHz 1,25v. Må til 1,275v på 3,7 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig har aldri kjørt prime, og vil aldri kjøre det. :p

 

Jeg spiller, bruker folding@home Nacl tallknusing opptil dager. Folder jeg på cpu OG gpu og det ikke krasjer, så har det aldri krasjet på meg senere heller. 

 

Enig her. Prime95 rører jeg ikke. 

 

Holder lenge med Asus Realbench/Aida 64 + BF1 (som nevnt over kjører hele systemet ganske hardt). 

Lenke til kommentar

 

 

Før: AMD kommer til å være på høyde med 7700K i spill - hype

Etter: Intel er kun bedre enn AMD i spill - #dagenderpå

 

Flame pants on  :wee:

 

Gidder ikke, ha på deg brillene og les denne : https://arstechnica.com/gadgets/2017/03/intel-still-beats-ryzen-at-games-but-how-much-does-it-matter/

 

 

Jeg er ikke uenig i det heletatt, Malvado - det er bare litt morsomt å lese den ekstreme hypen fra mange - og når produktene kommer ut så "var det ikke så nøye likevel". Jeg syns, av det jeg har lest, at Ryzen er en god CPU jeg, prisen er jo veldig bra og den yter jo godt også :)

 

 

Joda, men som sagt hypen som vi bidrar med er noe jeg tar avstand for, det er lett å la seg bli revet med og til og med en "humøristisk" vinkling kan fort se litt rart ut, derfor prøver jeg så langt det lar seg gjøre å ta ting med en klype salt.

 

Eksempelvis begynner ting å se ut som at det er konkrete problemer som kan løses til en viss grad og som gir Cpu'ene en liten ytelseøkning, videre forbedringer i måten spill tar i bruk Amd sine Cpu'er vil også trolig bidra til økt ytelse, men personlig mener jeg at det er ytelsen de neste 4 ukene sammen med lanseringen av Ryzen 5 cpu'ene som vil være med på å skape full forståelse for hvor bra disse cpu'ene er på alle områdene.

 

Vurderer personlig å vente til neste revisjon av ryzen om det viser seg at disse får en del forbedringer som øker ytelsen markant ( på samme måte som Bulldozer FX 8150 fikk Piledriver og litt bedre ytelse og man til slutt endte opp med Vishera ).

 

PS : Brukernavnet om jeg fortsetter aktivt på forumet vil nok endres i fremtiden.

Lenke til kommentar
Kjøp 3200cl14 så vet du at det funker. Eller generelt g.skill, da de nesten bare bruker samsung.

 

Eller 3200 cl16 : https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-3200-C16-DC-16GB/2523822

 

Her så ser du minne som funker med Asus hk iallefall:

 

Ganske lang liste :)

 

http://www.overclock.net/t/1624603/rog-crosshair-vi-overclocking-thread

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Kjøp 3200cl14 så vet du at det funker. Eller generelt g.skill, da de nesten bare bruker samsung.

 

Det er jo så innmari dyrere med Gskill sine brikker, og det å gå fra CL16 til CL14 er også en god del dyrere. Ser at disse Corsair-brikkene står på anbefalt-lista til AMD på Ryzen. Tenkte å kjøre de med R5 1600 og MSI B350 Tomahawk. Orker du å linke til brikker du anbefaler?

 

MVH

Lenke til kommentar

I følge amd selv så skal de være potensielt gode.

 

https://community.amd.com/community/gaming/blog/2017/03/14/tips-for-building-a-better-amd-ryzen-system

 

We have internally observed good results from 2933, 3200, and 3500 MT/s rates with 16GB kits based on Samsung “B-die” memory chips. Potential kits include:

  • Geil EVO X - GEX416GB3200C16DC [16-16-16-36 @ 1.35v]
  • G.Skill Trident Z - F4-3200C16D-16GTZR [16-18-18-36 @ 1.35v]
  • Corsair CMK16GX4M2B3200C16 VERSION 5.39 [16-18-18-36 @ 1.35v]

 

Lenke til kommentar

Er det nokon som slit med ekstremt treig POST? Det tar om lag eit minutt før den er synleg på skjerm. Booten er superrask når den først er der.

 

Den store plagen med dette er uhyre treig minnetweaking...

 

Oppsettet:

 

Ryzen 1700 på stock-kjølar

Asus Prime B350-Plus

Corsair Vengeance LPX 3400

Asus GTX 1080 Strix

Lenke til kommentar

Er det nokon som slit med ekstremt treig POST? Det tar om lag eit minutt før den er synleg på skjerm. Booten er superrask når den først er der.

 

Den store plagen med dette er uhyre treig minnetweaking...

 

Oppsettet:

 

Ryzen 1700 på stock-kjølar

Asus Prime B350-Plus

Corsair Vengeance LPX 3400

Asus GTX 1080 Strix

Har samme CPU og hovedkort som deg. Går meget raskt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...