Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyf... Ryzen er virkelig en flaskehals når det kommer til BF1. Ligger på 75-80% usage på GPU og får bare såvidt høyere FPS enn det jeg gjorde med 1080 kortet.

 

Er det noen tweaks, eller er det rett og slett fordi Ryzen er for treig? :p

 

EDIT: Testet den nye banen, ultra @1440P, testet kun i ti min, ble så oppgitt av jeg lefta. (Beklager så mye, mener selvsagt "forlot kampen") :p Rare er at CPU usage var på cirka 40% elns.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Fyf... Ryzen er virkelig en flaskehals når det kommer til BF1. Ligger på 75-80% usage på GPU og får bare såvidt høyere FPS enn det jeg gjorde med 1080 kortet.

 

Er det noen tweaks, eller er det rett og slett fordi Ryzen er for treig? :p

 

EDIT: Testet den nye banen, ultra @1440P, testet kun i ti min, ble så oppgitt av jeg lefta. :p Rare er at CPU usage var på cirka 40% elns.

*Skulle beholdt intel*

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, fikk jo stabilt over 110 FPS så det ut som. Droppet ikke under. 

 

Synd at med 7700Ken selv med 4900mhz så fikk jeg opptil 100% på CPU usage med 1080, uff. Hadde vært verre med 1080Ti. 

 

Må ha min 90 fps på BF1, ellers føles det litt luggete ut, men det gikk fint ann å spille. Hadde jeg ikke hatt en FPS måler så hadde jeg IKKE merket forskjell.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvis dere skal kjøpe ram til Ryzen, gå for 3600MHz CL16 eller 3200MHz CL14?

 

Driver å venter på itx boards så har tid på meg til at bios oppdateringer osv skal komme på plass først!

3200cl14 funker uansett. Eller 3600 cl15 eller 4000. G.skill 2x8. Da vet man at det funker :)

Lenke til kommentar

Så oppgitt at du leava i BF1?

 

hvor mye FPS har du da? syntes BF1 går fint på alt over/rundt 60-100fps, jeg

 

CS:GO derimot får jeg litt vondt inni meg om jeg framedropper ned til 100fps...

Ligger du nær 100fps med Ryzen for CS:GO? Hvilke settings osv osv?

Lenke til kommentar

 

Så oppgitt at du leava i BF1?

 

hvor mye FPS har du da? syntes BF1 går fint på alt over/rundt 60-100fps, jeg

 

CS:GO derimot får jeg litt vondt inni meg om jeg framedropper ned til 100fps...

Ligger du nær 100fps med Ryzen for CS:GO? Hvilke settings osv osv?

 

Nop, laveste jeg har sett var rundt 140, men generelt har jeg 250-400 fps, litt avhengig av map osv...

Mens med 4790k hadde jeg neddi 100 på noen steder på feks nuke, men begge deler er altså med en del drit i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nop, laveste jeg har sett var rundt 140, men generelt har jeg 250-400 fps, litt avhengig av map osv...

Mens med 4790k hadde jeg neddi 100 på noen steder på feks nuke, men begge deler er altså med en del drit i bakgrunnen.

Merker det trengs nytt for min del, lurer litt på R5 1600.... Er godt kjent med CS:GO, så er hovedsaklig det, andre games og noe enzyme/protein rendering jeg trenger PCen til. 

Lenke til kommentar

Okey? Beklager at jeg er 17, og ikke 37.

 

Skal prøve high-performance, istedenfor balanced. Det kan hjelpe ifgl. OCN.

 

Skal også prøve 39x eller 38x på multiplier som Magnus har foreslått til meg. :-)

Er ikke alle som holder seg unge til sinns vettu ;) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjøpte 2 sett vannkjøling.

Cooler Master Liquid Pro 240, men klarte å overse at AM4 fester måtte bestilles separat.
Så da ble det ett "hastekjøp" av Corsair H110i (som var det jeg tenkte på først).

 

Det var noe annet!

 

Stock kjøler som hindret klokk videre fra 3.9 pga temp.

 

Rakk såvidt å klokke litt i kveld da jeg brukte for mye tid på "knot" med to ekstra Corsair SP120 for å "matche" de som stod i det Corsair 460X kabinettet jeg kjøpte sist "super-weekend".

(Ser fint ut men trekk for kun 3-pins vifter som ikke lar seg styre via PWM-"headers" på hk... hk/bios *må* også støtte volt-styring.. og det gjorde mitt Asrock "Killer" SLI kun på to av 5 fan-"headers". Og H110i klarer heller ikke å styre 3-pins :( )

 

Ser ut som det er stabilt (bench-stabilt/wPrime-stabilt) [email protected], avlest temp (Asrock/AMD utiltiy) viser da max 52-53 grader (vanntemp ca. 30).

 

Så det ser ut som jeg har vært heldig med min 1700.

 

Skal montere de viftene som følger med H110i (som lar seg styre da de er 4-pins) og teste litt mer seinere i helga.

:)

 

PS.

Jeg følger min egen anbefaling, og lar minne-klokk være (det er jo uansett billlige 2400Mhz brikker).

Justerer *kun* MP og VCore... via utility (det tar kortest tid) :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

De blir jo ikke gimpet på samme måte. Når 7700K raser avgårde på 5GHz eller til og med opp mot 5,2GHz om man er heldig i lotteriet. Så sitter CPU og venter på instruksjoner fra minnet mye lenger enn R7'en på 4-4,1GHz. 7700K'en kunne kanskje rukket mye mer arbeid hvis ikke. Mens R7'en synes det er helt greit med 2400MHz RAM, for den er uansett bare så vidt ferdig med samme arbeid. Man ender opp med at CPU'ene ser likere ut i ytelse enn de ville vært med høyere hastighet på minnet..

 

Dette vil gjelde for et scenario. Men i spill som ikke er avhengig av stor minnebåndbredde, og som skalerer godt med kjerneantallet. Så får R7 alle fordeler..

 

Testen du linker til er egentlig best egnet til å vise hvor bra kjøp 5820K var i sin tid, selv med så tregt minne holder den følge siden både 7700K, og til en viss grad kanskje R7'en er gimpet av minnehastigheten..

 

Dummeste jeg har hørt. Ryzen ble i utallige reviews, deriblant de mest største og seriøse sidene, testet med minnebrikker på lavere frekvens enn det 7700K og 6900K ble. Hvor var du og alle andre da? Dere holdt kjeft. Men en test med begge på 2400 MHz, som faktisk per definisjon er på samme premisser, så skal du sutre? Fytti faen.

 

"Scenario" gir også ikke null mening. Du gir oss ikke detaljer eller informasjon om noe som helst her, og lager bare et utgangspunkt der 7700K er mer avhengig av høyere minne enn Ryzen. Hvorfor, vet vi ikke...Dessuten har alle tester der ute hvis at R7 er langt mer sensitiv/avhengig (hva det kommer av tør jeg ikke å spekulere i) enn Kaby Lake. 

 
Her har du forresten en test der Ryzen og 7700K begge testes på 3200 MHz, og beviser det magnusavrs la fram. Ryzen har tatt igjen på 7700Ken en del. Sistnevnte er enda best. Men den er også best i forhold til 6900K generelt, på grunn av det samme: bedre arkitektur og bedre frekvenser: 
 
Forstår virkelig ikke hvorfor Ryzen hele tiden testet mot 7700K. Er ikke 6900K en mer rettferdig sammenligning? Den er ikke bare nærmere i frekvenser, men har også like antall kjerner og tråder.
Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...