Gå til innhold

Hvor i Norge er det lettest å kjøre opp?


IHaveADream

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal kjøre opp snart og ønsker å kjøre opp et sted hvor det ikke så mye trafikk. Selv bor jeg i Oslo og kommer nok til å stryke dersom jeg kjører opp i Oslo fordi jeg er så nervøs.

 

Jeg har derfor bestemt meg for at jeg vil kjøre opp et annet sted.

 

Jeg bryr meg egentlig ikke hvor så lenge jeg kan komme til stedet med tog fra Oslo og leie en bil fra en kjøreskole der. Men vil jo helst at det ikke skal være så veldig langt fra Oslo da...

 

Har hørt at Lillehammer er bra sånn sett. Noen som har erfaringer?

 

Håper på tilbakemelding.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo mindre sted, jo lettere er oppkjøringen vil jeg tro, ettersom det er mindre trafikk.

Burde ikke vært lov til å ta oppkjøringen ett annet sted enn man bor, for om man ikke klarer oppkjøring i oslo er det ikke en kjempeidè å kjøre i oslo etter man har tatt oppkjøringen ett annet sted...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg skal kjøre opp snart og ønsker å kjøre opp et sted hvor det ikke så mye trafikk. Selv bor jeg i Oslo og kommer nok til å stryke dersom jeg kjører opp i Oslo fordi jeg er så nervøs.

Da er du ikke klar for å kjøre opp og trenger mer trening. Med den innstillingen håper jeg at du ikke får lappen enda slik at jeg ikke treffer deg i Oslo-trafikken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da jeg holdt på med lappen så gikk det mange rykter om at sensorer ved små trafikkstasjoner et stykke fra Oslo var ekstra strenge med folk som kom helt fra Oslo for å kjøre opp. Vanskelig å si om det stemmer, men det er nok noe i det.

 

De fleste av mine venner (og meg) som hadde oppkjøring på Risløkka kjørte ut av byen mot Lillestrøm, så vi slapp unna mye av trafikken i Oslo. Ikke at den er noe problem, den går jo uansett veldig sakte...

 

Da jeg tok lappen så var Risløkka den stasjonen med høyest strykprosent i følge kjørelæreren min, han anbefalte heller å kjøpre opp i Drammen, Drøbak (?), Billingstad mm. Mye kan ha endret seg her, da det er over sju år siden jeg hadde oppkjøring.

Lenke til kommentar

Den letteste plassen å kjøre opp er i nærmiljøet der du bor siden du kan i mange tilfeller kjøre på lokalkunnskapen og slik sett kjøre på litt mer automatikk og dermed øke sjansen for å bestå.

 

Bor selv på et område hvor det er/var populært for folk i fra Oslo og ta oppkjøringen sin på siden det fint kan oppleves som øde og enkelt å kjøre for folk i fra Oslo.

 

Jeg og sensoren jeg hadde kom inn på det temaet under oppkjøringen, og han kunne ikke huske et eneste tilfelle hvor en fra byen hadde bestått på første forsøk. På daværende tidspunkt hadde han 10 år i det yrket.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt opp på Hamar (bil) og i Lillestrøm (mc). 
Av de byene foretrekker jeg Lillestrøm fordi det er en flatere og mer oversiktlig by (min oppfatning) 
Lillehammer har igjen veldig smale veier midt i byen og det går mye opp- og nedover. Lenge siden jeg har vært der da.. 
På landeveien er det nok ikke mye som skiller de tre byene i vanskelighetsgrad. 

Mine tips til oppkjøringen:
Følg spesielt nøye med på om du har forkjørsrett eller ikke, du blir garantert dirigert til å kjøre noen veier der du må vike for høyre. 
Prøv å få oppkjøring midt på dagen så unngår du rushtrafikken. 

 

Lillestrøm er en fin by, og så ligger den nærme nok til at du kan øvelseskjøre i område før oppkjøring  :)

Endret av fsva
Lenke til kommentar

 

 

Hvor i Norge ligger egentlig Russland, Saudi Arabia og Vietnam?

Hva med å skjerpe dere litt å hjelpe TS i stedet?

Hvorfor skal vi hjelpe en som sikkert blir førerkortløs seinest en måned etterpå..

Hvorfor mener du dette??

 

Han skal ha det enklest mulig..

 

Har kjørt opp alt av førerkort på vinterføre og har kjørt skadefritt i alle år

Lenke til kommentar

 

 

Han skal ha det enklest mulig..

 

Har kjørt opp alt av førerkort på vinterføre og har kjørt skadefritt i alle år

 

 

Så siden han ønsker en lettere oppkjøring så er han dømt til å tape førerkortet? Jeg har tatt lappen i haugesund, ganske enkel by vill jeg tro. Er jeg også dømt da eller? Og resten av Haugesund? eller resten av de folkene som ikke tar i Oslo sentrum? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...