Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rimelig rå, den der ja. :) Men det fikk meg til å tenke på to ting. For det første bør de andre attraksjonene også kunne lages på samme måte. Vi kan jo lage butikker osv selv, så hvorfor ikke andre attraksjoner? Og for det andre: Multiplayer og VR. Hadde vært rått om jeg og dama kunne spasert rundt i en park andre (eller vi selv) har laget i VR. :) Det er jo i førsteperson uansett, så det burde fungere med VorpX-driveren til Oculus. Men multiplayer i tillegg? Hadde vært sykt bra. :)

Lenke til kommentar

Hva er det som er så vanskelig å skjønne? Ta et pariserhjul, for eksempel. Har vi bare noen få ferdige hjul å velge mellom, eller kan vi lage dem selv fra scratch? Hadde vært tøft om vi kunne f.eks lage en borg og sette sammen et stort pariserhjul i middelalder-stil i midten, eller lage en sci-fi by med et sci-fi inspirert pariserhjul vi har laget selv. :) Bare ta et pariserhjul, sleng på neonlys her og der, kanskje et neonskilt, endre vognene, la det helle litt til siden og endre farten selv, så er man på god vei. :) Da kan man ha en hel park med flere titalls pariserhjul, og alle er helt forskjellige.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jojo, men mods er utenom spillet. Jeg er nok ikke akkurat flink til sånt, så eneste mods jeg kan bruke er de jeg laster ned. Å endre farger og tema osv er også kjekt, men blir fort kjedelig i lengden. Jeg mener, hvis man har ett pariserhjul med pirattema, ett med månetema, ett med sci-fi tema osv blir det fort litt lite. Spillet i seg selv ser svært lovende ut, men jeg er bare redd de nedprioriterer de andre attraksjonene. Er ikke spesielt stor fan av berg og dalbaner, så jeg satser mest på alt det andre uansett.

 

Husker jeg brukte mange timer på Theme Park da det første kom. Elsket å styre parken, sette opp forskjellige attraksjoner, sørge for at alle trivdes og så videre. Selve attraksjonene var ikke så nøye. Var mye morsommere å sette en iskremsjappe rett ved siden av en voldsom attraksjon, slenge på mye sukker på isen og senke prisene. Ble en del søl der, for å si det sånn... og ikke bare iskrem. :p Det jeg ser som det største problemet med hele sjangeren er at alt dette er blitt mer og mer nedtonen, til fordel for bedre og bedre berg og dalbaner. Jeg vil ha et spill som fokuserer på hele parken igjen, ikke bare berg og dalbanene. Er derfor jeg gikk fort lei Rollercoaster Tycoon-spillene. Det var alt for mye berg og dalbane, og alt for lite annet. Er bare redd det blir mye av det samme i Planet Coasters. Selv navnet hinter jo til det. Er jo Planet Coasters, ikke Planet Theme Park. :(

Lenke til kommentar

Jeg mener, hvis man har ett pariserhjul med pirattema, ett med månetema, ett med sci-fi tema osv blir det fort litt lite. Spillet i seg selv ser svært lovende ut, men jeg er bare redd de nedprioriterer de andre attraksjonene. Er ikke spesielt stor fan av berg og dalbaner, så jeg satser mest på alt det andre uansett.

 

Jeg vil ha et spill som fokuserer på hele parken igjen, ikke bare berg og dalbanene. Er derfor jeg gikk fort lei Rollercoaster Tycoon-spillene. Det var alt for mye berg og dalbane, og alt for lite annet. Er bare redd det blir mye av det samme i Planet Coasters. Selv navnet hinter jo til det. Er jo Planet Coasters, ikke Planet Theme Park. :(

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter... Om noe, så er dette akkurat det du vil ha. Jeg har aldri sett et slikt type som som er mer åpent enn det Planet Coaster er allerede nå, i første alpha. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor du er redd for at det blir for mye fokus på coasters? Det er per nå to coasters i spillet, og de er ikke tilgjengelig uten at man hiver inn en kode...

 

Karrieremodus og diverse kommer også, ikke vær redd for det, Igjen må jeg minne om at spillet er i alpha, og ikke er i nærheten av å være ferdig.

Lenke til kommentar

Det virker for meg, Martin, at Schreiber ønsker funksjonaliteten til Theme Park Studio, hvor man kan designe attraksjonene ned til minste detalj fremfor å bare plassere dem i parken som de er, akkurat som det har vært i RCT 1, 2 og 3, Planet Coaster og Rollercoaster Tycoon World.

 

Jeg tror ikke det kommer til å skje, med tanke på at dette først og fremst er et spill, men også skal ha en veldig bred brukerbase.

Om det er en stor hjertesak for deg kan du ta ønsket ditt til Planet Coaster-forumet hos Frontier. Der har du i alle fall en sjanse for at utviklerene ser det du skriver og ønsker, og i beste fall flere brukere som henger seg på.

 

Angående temaer i spillet, er det langt fler enn de to som er presentert nå som kommer. Tror det har vært nevnt 6-7 forskjellige. Det neste de jobber nå og som de har vist frem i et lukket forum er eventyr-tema. Det gjelder både attraksjoner og hvordan man pynter parken med trær, bygninger, lamper osv.

 

Det kommre også langt flere forskjellige naturtyper/områder man kan bygge parken sin i. Dette tror jeg kommer frem i et bilde på forrige side.

 

Legger ved et par bilder fra utviklerforumet.

ajFBdElG.jpeg bHQrcUNz.jpeg

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Det virker for meg, Martin, at Schreiber ønsker funksjonaliteten til Theme Park Studio, hvor man kan designe attraksjonene ned til minste detalj fremfor å bare plassere dem i parken som de er, akkurat som det har vært i RCT 1, 2 og 3, Planet Coaster og Rollercoaster Tycoon World.

Nettopp. Hvorfor er det så vanskelig å skjønne? Vi kan jo gjøre dette med berg og dalbaner og butikker, så hvorfor ikke de andre attraksjonene? Og ja, jeg vet det bare er alpha vi snakker om. Men nettopp derfor er det viktig å få fokus over på dette, mens det fortsatt er tid til å legge det til.

 

At det "skal ha en bred brukerbase" er ikke en bra unnskyldning for å droppe det. Se bare den Pirates of the Cari-Screaming-videoen lengre oppe. Jeg snakker om å gjøre akkurat det der, bare med andre attraksjoner enn berg og dalbaner. Det eneste vi trenger er å kunne designe attraksjonene litt mer på egenhånd. Trenger ikke være så avansert, men litt personlighet bør vi kunne gi ting.

 

Og ja, jeg kunne vært innom forumet, men ser ikke helt vitsen. Hvis det er så ufattelig vanskelig å skjønne hva jeg vil frem til på dette forumet, er det vel null sjanse for at noen skjønner bæret på et annet.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hvis det er så ufattelig vanskelig å skjønne hva jeg vil frem til på dette forumet, er det vel null sjanse for at noen skjønner bæret på et annet.

 

Vel, når du viser til videoen med Pirates of the Cari-Screaming og sier at andre attraksjoner bør kunne lages på samme måte, så viser du til noe som allerede er mulig. Det nevnes i videoen at den bygningen han bygger rundt berg- og dalbanen ikke faktisk blir en del av berg- og dalbanen, slik vi ser at vegger og tak rundt kjernebygningen for en butikk blir til én bygning. Det ligner til forveksling på butikkdesign, men har altså den forskjellen at de ikke blir til en enhet når du er ferdig. Forhåpentligvis vil dette endres, slik at man kan lagre hele strukturen for bruk senere, eller deling på nettet.

 

At det "skal ha en bred brukerbase" er ikke en bra unnskyldning for å droppe det.

 

Om et spill skal være spillbart, må det være brukervennlig. Selvsagt er det en god nok unnskyldning for å droppe verktøy som blir for avanserte for de aller fleste. Man kunne selvsagt hatt dette i tillegg til vanlige, mer brukervennlige verktøy, men om de skal bruke tid på avanserte verktøy må det nødvendigvis gå på bekostning av noe annet.

 

Se bare den Pirates of the Cari-Screaming-videoen lengre oppe. Jeg snakker om å gjøre akkurat det der, bare med andre attraksjoner enn berg og dalbaner.

 

«Akkurat det der» er ikke så veldig spesifikt. Du må huske at folk ikke er tankelesere, så du må bruke ord for å beskrive det du tenker på når du ser videoen. :tease: Å sette opp vegger og tak rundt nesten hva som helst kunne du vel gjøre i RCT2, om jeg ikke tar helt feil, og det er jo det han bruker mesteparten av videoen på. I RCT1 kunne du også få til noe som lignet på slott, men da var det riktignok snakk om terraforming med vegg-lignende teksturer på de vertikale sidene. Det som gjøres i den nevnte videoen er ikke så fryktelig ulikt den muligheten vi har hatt lenge, men selvsagt med en del forbedringer. Uansett: Alt dette kan du da formodentlig gjøre med en hvilken som helst attraksjon. Derfor kan det nok være litt vanskelig å få tak på hvor du egentlig vil hen.

 

Problemet med butikker vs. de fleste attraksjoner er hvorvidt du har vegger som en naturlig del av attraksjonen. Et pariserhjul har gjerne ingen vegg slik fronten på butikken har, som du da kan hekte diverse nips på. Da må utviklerne sørge for enten en usynlig vegg eller et sett ankerpunkter. Men dette er ikke (meg bekjent) noe vi har sett i noen video her, og da blir det også litt fjernt når du viser til videoen over og sier at du vil kunne gjøre sånn med alle attraksjoner. Sånn hva da nøyaktig?

 

Skal du designe en attraksjon fra grunnen av, kan det fort hende du må sitte i et eller annet tredjeparts 3D-modelleringsverktøy og i praksis modde en ny attraksjon – hvis ikke utviklerne har sitt eget interne verktøy de bruker til dette, og da kunne man jo håpe at de gir tilgang på dette, iallfall etter hvert. Hvis de har riktig verktøy for deg i Theme Park Studio, så ser du jo kanskje der hva prisen er for å fokusere på slikt: spillbarheten ned i dass for de aller fleste. Det er og blir en avveining mellom spillbarhet og brukervennlighet på den ene siden og muligheten for detaljstyring på den andre.

 

Ville du spilt Theme Park Studio?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør du deg vanskelig med vilje? Jeg klarer rett og slett ikke skjønne hva som er så vanskelig å forstå. I stedet for tre, fire varianter av en attraksjon kan vi heller ha én helt basic attraksjon, og heller modifisere den på samme måte som de gjør i den Pirates-filmen. Heng noen hodeskaller på gjerdet rundt, sleng på diverse lys i midten av attraksjonen, heng et flagg på vognene, velg egne vogner (velg hver enkelt manuelt, eller lag et tema og ha alle i samme stil) og så videre. Det er alt jeg sier. Det er latterlig enkelt å gjøre, og LANGT mindre komplisert enn den Pirates-filmen. Klarer du fortsatt ikke skjønne det gjør du det aldri.

 

La oss ta et pariserhjul, for eksempel. Jeg snakker ikke om å lage et Star Wars pariserhjul (selv om det hadde vært tøft9. Jeg snakker om å ha et helt grunnleggende hjul, og så endre det meste som jeg vil. Hvis jeg vil ha vanlige seter kan jeg gjøre det. Vil jeg ha biler kan jeg gjøre det. Hvis jeg vil bytte ut enkelte biler i fly kan jeg gjøre det. Vil jeg ha bilene i forskjellig farge kan jeg det. Vil jeg ha store neonlys under hver kan jeg det. Vil jeg ha ditt eller datt kan jeg det. De gjør det allerede i den Pirates-filmen, så dette er bare i mindre skala.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør du deg vanskelig med vilje? Jeg klarer rett og slett ikke skjønne hva som er så vanskelig å forstå. I stedet for tre, fire varianter av en attraksjon kan vi heller ha én helt basic attraksjon, og heller modifisere den på samme måte som de gjør i den Pirates-filmen. Heng noen hodeskaller på gjerdet rundt, sleng på diverse lys i midten av attraksjonen, heng et flagg på vognene, velg egne vogner (velg hver enkelt manuelt, eller lag et tema og ha alle i samme stil) og så videre. Det er alt jeg sier. Det er latterlig enkelt å gjøre, og LANGT mindre komplisert enn den Pirates-filmen. Klarer du fortsatt ikke skjønne det gjør du det aldri.

 

La oss ta et pariserhjul, for eksempel. Jeg snakker ikke om å lage et Star Wars pariserhjul (selv om det hadde vært tøft9. Jeg snakker om å ha et helt grunnleggende hjul, og så endre det meste som jeg vil. Hvis jeg vil ha vanlige seter kan jeg gjøre det. Vil jeg ha biler kan jeg gjøre det. Hvis jeg vil bytte ut enkelte biler i fly kan jeg gjøre det. Vil jeg ha bilene i forskjellig farge kan jeg det. Vil jeg ha store neonlys under hver kan jeg det. Vil jeg ha ditt eller datt kan jeg det. De gjør det allerede i den Pirates-filmen, så dette er bare i mindre skala.

 

Og hvem sier at dette (edit: mesteparten iallfall) ikke allerede er mulig?

Endret av Imsvale
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så dette spillet koster bare 230kr om man preorder det nå (standard version)? på frontierstore? 

Har koset meg noen timer med nyeste Rollercoaster Tycoon, men spillet er såppas fult av bugs at jeg har mistet troen på at det noengang kan bli helt spillbart.

 

Får faktisk ikke lastet parken min lenger, da maskinen går fri får RAM under loading av den (har 16GB ram).

Så Planet Coaster er nok veien å gå, men betalte ikker sjorta for en beta :p

 

Edit: kjøpte det for 230kr.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...