Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har virkelig lyst å prøve ut spillet, men jeg er redd for at PCen min sliter med å kjøre det. Har bare en halvbillig laptop jeg kjøpte for et år siden. Gamer stort sett på konsoll. Elsket RCT 1 og 2 i sin tid.

 

Har lest at Planet Coaster krever mye av CPU og skjermkort å rendre alt av objekter - særlig når du begynner med custom builds med (potensielt) flere tusen deler. I tillegg har du jo, hvis du lager en stor park, flere tusen gjester med AI som hele tiden skal ta et valg om hvor de går osv. (Jeg vet at man kan sette begrensning på hvor mange gjester man har i parken).

Hva heter pcen din? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har virkelig lyst å prøve ut spillet, men jeg er redd for at PCen min sliter med å kjøre det. Har bare en halvbillig laptop jeg kjøpte for et år siden. Gamer stort sett på konsoll. Elsket RCT 1 og 2 i sin tid.

 

Har lest at Planet Coaster krever mye av CPU og skjermkort å rendre alt av objekter - særlig når du begynner med custom builds med (potensielt) flere tusen deler. I tillegg har du jo, hvis du lager en stor park, flere tusen gjester med AI som hele tiden skal ta et valg om hvor de går osv. (Jeg vet at man kan sette begrensning på hvor mange gjester man har i parken).

Hva heter pcen din? :)

 

 

Det er denne; https://www.komplett.no/product/847267#

Lenke til kommentar

 

 

Har virkelig lyst å prøve ut spillet, men jeg er redd for at PCen min sliter med å kjøre det. Har bare en halvbillig laptop jeg kjøpte for et år siden. Gamer stort sett på konsoll. Elsket RCT 1 og 2 i sin tid.

 

Har lest at Planet Coaster krever mye av CPU og skjermkort å rendre alt av objekter - særlig når du begynner med custom builds med (potensielt) flere tusen deler. I tillegg har du jo, hvis du lager en stor park, flere tusen gjester med AI som hele tiden skal ta et valg om hvor de går osv. (Jeg vet at man kan sette begrensning på hvor mange gjester man har i parken).

Hva heter pcen din? :)

 

 

Det er denne; https://www.komplett.no/product/847267#

 

D skal gå fint! :D

Lenke til kommentar

Kanskje verdt å prøve. Er bare litt redd. Jeg har sett litt på Twitch og YouTube og der virker det som en del av de som laster opp/streamer har problemer med FPS-drops. Jeg regner jo med at de som lever av dette har en vesentlig bedre maskin enn det jeg har... :p

 

Sjitt au, gir det et forsøk. I verste fall har jeg spillet liggende på Steam frem til jeg får kjøpt meg en bøsere maskin..

 

Oppdatering: 10 FPS før jeg i det hele tatt har plassert noe i parken. Har skrudd av alt på Low/Off. Jaja.. :p

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Kanskje verdt å prøve. Er bare litt redd. Jeg har sett litt på Twitch og YouTube og der virker det som en del av de som laster opp/streamer har problemer med FPS-drops. Jeg regner jo med at de som lever av dette har en vesentlig bedre maskin enn det jeg har... :p

 

Sjitt au, gir det et forsøk. I verste fall har jeg spillet liggende på Steam frem til jeg får kjøpt meg en bøsere maskin..

 

Oppdatering: 10 FPS før jeg i det hele tatt har plassert noe i parken. Har skrudd av alt på Low/Off. Jaja.. :p

Er ikke verre enn å få et refund fra Steam :)

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig frem og tilbake på om jeg skal kjøpe dette eller ikke. Husker fortsatt da jeg spilte Theme Park på SNES. Veldig gode minner. Og det første RollerCoaster Tycoon har jeg også veldig gode minner fra. I de senere årene har jeg spilt mindre og mindre slike spill. Føler ofte de blir så kompliserte at jeg ikke kan spille de så casual som jeg ønsker.

 

Likevel sitter jeg og ser på videoer på nettet av spillet ganske ofte, og det ser jo veldig OK ut...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke så mye tid til å spille selv, så jeg er evig glad for workshop og at det går an å laste ned andres kreasjoner.

 

Så mye tid som jeg ser andre på stream bruker på små deler av parken skjønner jeg at det er lett å bli oppslukt. Og hadde jeg bare hatt mer tid...

 

Det jeg derfor bruker mye tid på er å lage Berg-og-dalbaner som tilpasses terrenget og parken ellers. Å bygge ferdige baner synes jeg blir kjedelig, med mindre det er en hinsides forseggjort sak, gjerne med scenery. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kjøpte meg Planet Coaster her om dagen :D (RollerCoaster Tycoon 2 er en av all-time-favorites.)

 

 

Ingen av mine "Gentle Rides" tjener penger. Lifetime profit holder seg på minus. Mens Thrill Rides går fort i overskudd. Samme med berg-og-dalbaner.

Er det riktig? 

(Jeg justerer prisene så høyt som mulig, uten at de ikke klager)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Planet Coaster her om dagen :D (RollerCoaster Tycoon 2 er en av all-time-favorites.)

 

 

Ingen av mine "Gentle Rides" tjener penger. Lifetime profit holder seg på minus. Mens Thrill Rides går fort i overskudd. Samme med berg-og-dalbaner.

Er det riktig? 

(Jeg justerer prisene så høyt som mulig, uten at de ikke klager)

 

Det kan nok stemme det ja. Du kan forsøke med mer "Scenery" rundt både attraksjonen og køen. Det kan hjelpe.

En annen mulighet er å endre på sekvensene til attraksjonen. Disse tingene kan gjøre attraksjonen mer spennende slik at flere vil bruke den.

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg Planet Coaster her om dagen :D (RollerCoaster Tycoon 2 er en av all-time-favorites.)

 

 

Ingen av mine "Gentle Rides" tjener penger. Lifetime profit holder seg på minus. Mens Thrill Rides går fort i overskudd. Samme med berg-og-dalbaner.

Er det riktig? 

(Jeg justerer prisene så høyt som mulig, uten at de ikke klager)

 

Det kan nok stemme det ja. Du kan forsøke med mer "Scenery" rundt både attraksjonen og køen. Det kan hjelpe.

En annen mulighet er å endre på sekvensene til attraksjonen. Disse tingene kan gjøre attraksjonen mer spennende slik at flere vil bruke den.

 

Ja, leste nettopp dette.

For eksempel en liten karusell, så øk til flere "fast spin", legg til masse Scenary, slik at Prestige går opp.

Og man kan da ta cirka $6 pr Prestige-Stjerne. Ergo får man den opp til 3,5 i Prestige kan man ta $21 for den. (Har ikke testet det ut, leste det et annet sted)

 

Leste også at for de ansatte, så øk lønnen med $12,5 pr promotion/training.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...