Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Planet Coaster alpha/early access nærmer seg sakte men sikkert.

 

I mars får de som har kjøpt spillet med early access tilgang til å spille, og være delaktig i tilbakemeldinger for forbedringer i løpet av de neste 6-8mnd til utgivelsen av spillet finner sted.

 

I dag kom det noen bilder på det lukkede forumet som viser litt forskjellige miljøer og bakgrunner man vil finne i spillet. Det lover allerede ekstremt godt til alpha og early access å være.

 

Undertegnede har kjøpt early access, og gleder meg enormt til å hive meg på lasset i et veldig lovende spill i tro RollerCoaster Tycoon-ånd!

 

Tenkte at denne tråden kan brukes til å samle informasjon, bilder og videoer fra utviklingen og PR materiell.

 

 

Starter like godt med traileren.

 

Første dev. diary.

 

Andre dev. diary

 

For de som er interessert i det - det legges ned ekstremt mye arbeid i å gjøre gjestene både levende og underholdende.

 

Og så to time lapse videoer som kom ut rett i jula. De beskriver godt hvor fleksibelt og brukerstyrt det meste kan gjøres.

 

 

 

Konsepttegninger og noe in-game

post-78819-0-08379600-1452268011_thumb.jpg

post-78819-0-32427900-1452268015_thumb.jpg

post-78819-0-78506500-1452268151_thumb.jpg

post-78819-0-90529100-1452268154_thumb.jpg

post-78819-0-27863800-1452268158_thumb.jpg

post-78819-0-08491000-1452268163_thumb.png

post-78819-0-58081000-1452268168_thumb.jpg

post-78819-0-21097400-1452268173_thumb.jpg

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atari har slitt mye med RCTW i utviklingen. Jeg vet ikke årsaken bak, men prosjektet har byttet utvikler to-tre ganger siden det ble annonsert første gang for ett eller to år siden. Finner det veldig merkelig.

 

RCTW virker for meg som å være en grei business simulator satt i en fornøyelsepark setting. Men grafikken er sjarmløs. Følelsen i spillet, med atmosfære og grafisk stil blir for platt for meg.

 

Planet Coaster virker i kontrast langt mer lekent og interessant både i grafikk og teknisk. Skal se om jeg får ordnet så dere får sett karakteranimasjonene de har vist frem i lukket forum.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Hadde helt glemt det der. Skal absolutt sjekkes ut nærmere. :) Bare et kjapt spørsmål først: Er det mulig å endre eller lage egne karuseller osv? Ta den greia i tutorialen, f.eks. Er det mulig å endre den? Endre farger er en ting, men lage andre ting de kan sitte på, og så videre?

 

EDIT: 600kr (!) for early bird? Tror ikke det, gitt. Ikke når man får vanlig pre-order til kr 240. Jaja, har nok av andre ting å gjøre mens jeg venter.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Jeg har early bird. Enig i at det var en smule stivt, men med tanke på hva andre spill som har langt kortere levetid (i mine øyne) koster, så var det helt greit.

 

Vi vet ikke så mye om "flat rides" enda. Det skal være masse forskjellige temaer, nå i starten ruller de ut med to (ikke ferdige) temaer.

 

Utvikleren har bekreftet at man skal kunne velge farger på Berg-og-dalbane naturligvis. Hvor vidt man kan endre farger på flat rides finner man fort ut av iløpet av morgendagen og månedene som kommer mens det er i utvikling.

 

Jeg ser for meg at måten man bestemmer hva slags type design gjestene sitter i defineres av hvilket tema hele attraksjonen har.

 

Vi må bare vente og se. Utvikleren har sagt de vil støtte modding - men ikke før etter spillet er kommet ut - og fra der kan det ta måneder før det er en realitet. Spørsmålet da igjen er: kan man lage egne attraksjoner ? Vil kreve modding ferdigheter naturligvis.

 

Det er veldig spennende at et så stort spill tar steget ut og ønsker tilbakemelding allerede så tidlig! Det lover godt :)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Å unnskylde prisen på early bird med at spillet har lang levetid kjøper jeg nok ikke helt, dessverre. Vi snakker early access her, og dermed ikke engang det fullstendige spillet. Selve spillet i seg selv koster jo bare kr 240,- hvis man pre-ordrer nå. Med andre ord koster spillet i seg selv kr 240, så man betaler kr 360,- for å få tilgang i morra. Enda verre er det jo at det er veldig mange spill på early access, og Planet Coster er det eneste jeg har sett som har early bird. Alle andre jeg har sett har kun early access, og det til en lavere pris enn retail. Eneste unntak jeg har sett er spill som EverQuest Next: Landmark, som har to eller tre forskjellige utgaver av early access. Dyrere versjoner gir litt mer stash, men alle gir tilgang til early access helt fra starten.

 

Å velge farge osv på berg og dalbane regner jeg som logisk. Vi kan nok også lage våre egne berg og dalbaner, i tillegg til å lage egne butikker osv. Det jeg misliker litt er at andre karuseller så godt som alltid blir oversett. Hadde vært rimelig tøft om vi kunne lage dem selv fra grunnen uten å måtte ty til modding. Vi trenger jo bare noen standard kompnenter (en for å snurre hele greia, noen armer osv for å henge vogner på, noen forskjellige vogner osv), så kan man lage alt mulig sprøtt. Men det er jo early access, og vanligvis betyr jo det at man får komme med forslag selv. Kanskje noen snille sjeler med early bird kan nevne dette på et forum, eller noe sånt? :)

Lenke til kommentar

Det er ikke første gang noen tar blodig overpris for å gi tilgang til early access. Hva som er motivasjonen bak, er ikke helt godt å si, men det er lett å tro at de vil tjene litt ekstra på de mest desperate. En noe mer godartet innstilling er at de vil gjøre spillet tilgjengelig for alvorlig interesserte, uten å slippe til altfor mange. Likevel er inntrykket mest at de vil huke inn folk som betaler store summer for å gjøre jobben deres for dem.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Å unnskylde prisen på early bird med at spillet har lang levetid kjøper jeg nok ikke helt, dessverre.

 

Alle har forskjellig utgangspunkt til å mene hva som er verdt det. Jeg for min del hiver ikke ut 600,- på skytespill, fordi etter min erfaring går jeg fort lei av dem, eller vennene mine blir lei før meg, og da forsvinner verdien og levetiden i mine øyne.

 

Jeg vil si levetiden er skammelig god når f.eks. RCT 1, 2 og 3 enda blir spilt av mange, og jeg kan ikke se at Planet Coaster blir noe annerledes der.

 

 

 

Å velge farge osv på berg og dalbane regner jeg som logisk. Vi kan nok også lage våre egne berg og dalbaner, i tillegg til å lage egne butikker osv. Det jeg misliker litt er at andre karuseller så godt som alltid blir oversett. Hadde vært rimelig tøft om vi kunne lage dem selv fra grunnen uten å måtte ty til modding. 

Jeg er forsåvidt enig, men så vet vi ikke helt hva modding innebærer per dags dato. De har sagt i intervju at de lager en solid kjerne til spillet først, og allerede nå tenker de på hvordan de skal tilrettelegge for modding. Men først når spillet er gitt ut vil de for alvor begynne å se nærmere på å gjøre modding tilgjengelig. Rammeverket legges nok sten for sten nå i alpha og beta. Så for alt vi vet kan det godt være at vi får et skjelett for attraksjonene, som vi selv kan kle inn. Hvordan denne innkledningen vil fungere i praksis kan man bare spekulere i. Men gitt at de nevnte 3D modellering i intervjuet, kan det kanskje bli litt for avansert for mange med mindre man kjenner til 3D modellering, tekstur etc. for spill.

 

Det finnes et annet, program vil jeg si, som gjør nettop det du etterspør. Det har dog ingen gameplay elementer, og er kun en ren sandbox. Theme Park Studio har berg-og-dalbane og andre attraksjoner som du selv kan designe fra bunnen av. Det har vært i early access siden februar 2014, oppdateres tidvis, men jeg mistet helt interessen for det fordi det ikke har gameplay.

Lenke til kommentar

*snip*

Det jeg mener med at early bird ikke er verdt det, er at spillet i seg selv koster bare sånn ca kr 240. Det er denne prisen du må vurdere når du vurderer lengden på spillet. De resterende kr 360 er kun for å få tilgang nå. Skal vi vurdere pris vs lengde på spillet må man vente til spillet er ute, og du får mer spill for mindre penger. Det er opp til deg om du synes kr 360 ektra for early access er verdt det, men personlig ser jeg ikke hvorfor vi ikke får early acces hvis vi pre-ordrer.

 

Angående modding er det logisk at det kommer, og folk kan nok lage hva de vil. Man kan nok få en tro kopi av Tusenfryd om man vil, og om man er flink med modding. Men jeg vil heller ha en innebygget editor for karuseller. Som rent eksempel har jeg spilt Scrap Mechanic en del i det siste. For å lage en bil der trenger man strengt tatt bare ett sete, en motor og noen hjul. Motoren kobles til setet, og hjulene kobles til motoren. Dermed er det bare å sette seg i setet og kjøre i vei. Systemet er helt enkelt, men jeg har laget alt fra en motorsykkel til en "edderkopp" med åtte hjul (en på hver fot). Har til og med sett en AT-AT spasere rundt i en trailer. Ennå er spillet i early access (ti litt over hundrelappen), så gleder meg til å se hva de finner på etterhvert. :)

 

Hva om vi kunne gjøre noe lignende i PC? Vi trenger først en liten stang til å snurre karusellen, og deretter monterer vi på det folkene skal stå eller sitte på. Det kan være en rund plattform med noen stoler, noen "armer" der stolene henger og så videre. Noe mer avansert trenger man strengt tatt ikke. Da kan man lage mange rare karuseller. :) Men selvsagt, jo flere biter man har, jo bedre. Armene kan settes til å gå opp og ned, stolene kan rotere etter ønsket fart, og så videre. Det trenger slettes ikke være så avansert, men det gjør karusellene mye mer personlige. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det jeg mener med at early bird ikke er verdt det, er at spillet i seg selv koster bare sånn ca kr 240. Det er denne prisen du må vurdere når du vurderer lengden på spillet. 

 

Det spekuleres i at pre-order prisen kun gjelder frem til spillet slippes.  :)

 

Jeg spiller og koser meg, og tenker å ta erfaringene mine til forumet hvor utviklerene får tilbakemelding fra meg, og mange andre. 

Hva andre ville gjort med 360,- legger jeg meg ikke borti, men jeg er fornøyd. 

Lenke til kommentar

Jeg får ikke spilt helt enda. Det går ikke an å klikke med musa, så jeg kommer ikke lenger enn til menyen. Jeg prøvde tipset om å forandre språk i Windows til engelsk, og det funket faktisk, men jeg venter litt til det blir patchet. Regner med at den patchen kommer rimelig fort.

 

 

Edit: Og der var patchen. hehe

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...