Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på at USAs gjeld har økt voldsomt under Obama, samtidig som Federal Funds Rate er laveste i USAs historie, så burde alt ligge til rette for en sterk økonomisk vekst. Allikevel sliter Obama med å få økonomien til å vokse skikkelig. Samtidig får flere amerikanere vite at de må betale enda mer i preimum for helseforsikring. Obamacare er en gigantisk tragedie. Thanks, Obama.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med tanke på at USAs gjeld har økt voldsomt under Obama, samtidig som Federal Funds Rate er laveste i USAs historie, så burde alt ligge til rette for en sterk økonomisk vekst. Allikevel sliter Obama med å få økonomien til å vokse skikkelig. Samtidig får flere amerikanere vite at de må betale enda mer i preimum for helseforsikring. Obamacare er en gigantisk tragedie. Thanks, Obama.

 

Tror du de på bunnen av samfunnet som ikke har fått smake noe som helst av the American dream er enige med deg i dette? Eller er dette en besteborgelig ovenifra og ned og ikke klare å sette seg inn i andres fortvilede situasjon, situasjon? ;)

 

20 millioner mennesker har fått tilgang på gratis legehjelp etter at Obama kom inn, er dette en negativ i ditt hode?

Lenke til kommentar

Med tanke på at USAs gjeld har økt voldsomt under Obama, samtidig som Federal Funds Rate er laveste i USAs historie, så burde alt ligge til rette for en sterk økonomisk vekst. Allikevel sliter Obama med å få økonomien til å vokse skikkelig. Samtidig får flere amerikanere vite at de må betale enda mer i preimum for helseforsikring. Obamacare er en gigantisk tragedie. Thanks, Obama.

Congress er like mektig som presidenten og deler skylden. Mye hadde vært annerledes hadde Obama fikk til hva han vill.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemte den biten med at hele hennes politikk er basert på å gjøre store selskaper mer profitable, og at hun er villig til å gjøre hva som helst for at det skal skje.

 

At det er en heller vanlig tanke i Washington er heller ikke noe som legitimerer hennes sak.

Og vi glemte også den biten om at hele Trumps politikk er basert på å gjøre hans egne selskaper mer "profitable".
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg spesielt kyndig i detaljene rundt Obama-care, men er ikke det litt av meningen med forsikringer? Man har det på papiret? Det er vel ingen 100% garanti for at du får all nødvendig hjelp med en gang du skulle trenge det, men å ha en forsikring "på papiret" er vel bedre enn ikke noe?

 

Edit: skrivefeil.

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ubegrenset?

 

Jeg mener ubegrenset mht. ulike typer lidelser/skader ?

 

Forøvrig er ikke norsk helsehjelp gratis heller selv om det generelt omtales slik. Egenandel man må betale er kr. 2185 i året, i tillegg kommer alt av medikamenter og utstyr som ikke er på blå-resept utenom. så kan fort bli flere tusen.

 

Jeg pådro meg en (lettere) skade for en tid tilbake, ble sendt til 3 forskjellige avdelinger på sykehuset for undersøkelse i løpet av dagen/besøket og alle skulle ha hver sin egenandel. Altså for samme skade. Må si jeg ble litt overrasket.

Lenke til kommentar

Obama i 2008: "Hillary Clinton will say anything and do nothing" (reklame "approved" av Obama).

 

Morsomt at du trakk frem det sitatet. Dette må han ha kommet på i et øyeblikk av selvinnsikt, for å snakke mye og ikke gjøre noe er nettopp det som oppsummerer hans presidentskap. Fikk til og med Nobels fredspris uten å ha gjort noen ting. :D

 

At en person som Trump har reell mulighet til å bli president i USA, må jeg ta av meg hatten for. Jeg trodde ikke det var mulig. Mye negativt kan sies om mannen, men det er jo valgkamp. Knapt noe er sant i en amerikansk valgkamp. Det er en orgie i halvsannheter, overdrivelser og unyanser.

 

Trump er allerede historisk i at en mann så utenfor etablissementet har nådd så langt. Andre har prøvd, men ingen har vært i nærheten, så vidt jeg vet. Dette har vært ansett som en vesentlig svakhet ved det amerikanske systemet. Om Trump blir valgt, så "beviser" det at det likevel er mulig. Men ikke uten ettertanke, for Trump har kommet så langt ved å "lure" seg gjennom systemet. Ingen tok ham alvorlig. Ingen trodde han kom seg gjennom første hinder, og når han gjorde det, forsatte de etablerte å tro at han ikke kom til å utgjøre noen trussel. Når han kom så langt at det var for sent, vendte hans eget parti ryggen. Det republikanske partiet brukte alle triks i boka for å få ham fjernet. Det blir sagt at dette er historiens skitneste valgkamp, men republikanernes primærvalg overgår alt.

 

Til tross for at hans eget parti sviktet når det gjaldt, så ligger han an til å kunne bli USAs neste president. Tenk det.

 

Derfor, hvis Trump vinner, er det ikke et tegn på et vitalt amerikansk demokrati. Prosessen frem viser at kritikerne har hatt rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg mener ubegrenset mht. ulike typer lidelser/skader ?

 

Forøvrig er ikke norsk helsehjelp gratis heller selv om det generelt omtales slik. Egenandel man må betale er kr. 2185 i året, i tillegg kommer alt av medikamenter og utstyr som ikke er på blå-resept utenom. så kan fort bli flere tusen.

 

Jeg pådro meg en (lettere) skade for en tid tilbake, ble sendt til 3 forskjellige avdelinger på sykehuset for undersøkelse i løpet av dagen/besøket og alle skulle ha hver sin egenandel. Altså for samme skade. Må si jeg ble litt overrasket.

 

 

Fortsatt, ubegrenset? Er det ingen krav, bare åpne sluser? Som sagt, jeg vet ikke hva Obama-care innebærer men jeg tviler på at man får full dekning for absolutt alle tenkelige helsetjenester.

 

Det er heller ikke uvanlig å måtte betale egenandel i forsikringssaker generelt. Poenget er at de ordentlig store summenes skal dekkes, og det er de man er forsikret mot.

Lenke til kommentar

 

Morsomt at du trakk frem det sitatet. Dette må han ha kommet på i et øyeblikk av selvinnsikt, for å snakke mye og ikke gjøre noe er nettopp det som oppsummerer hans presidentskap. Fikk til og med Nobels fredspris uten å ha gjort noen ting. :D

 

At en person som Trump har reell mulighet til å bli president i USA, må jeg ta av meg hatten for. Jeg trodde ikke det var mulig. Mye negativt kan sies om mannen, men det er jo valgkamp. Knapt noe er sant i en amerikansk valgkamp. Det er en orgie i halvsannheter, overdrivelser og unyanser.

 

Trump er allerede historisk i at en mann så utenfor etablissementet har nådd så langt. Andre har prøvd, men ingen har vært i nærheten, så vidt jeg vet. Dette har vært ansett som en vesentlig svakhet ved det amerikanske systemet. Om Trump blir valgt, så "beviser" det at det likevel er mulig. Men ikke uten ettertanke, for Trump har kommet så langt ved å "lure" seg gjennom systemet. Ingen tok ham alvorlig. Ingen trodde han kom seg gjennom første hinder, og når han gjorde det, forsatte de etablerte å tro at han ikke kom til å utgjøre noen trussel. Når han kom så langt at det var for sent, vendte hans eget parti ryggen. Det republikanske partiet brukte alle triks i boka for å få ham fjernet. Det blir sagt at dette er historiens skitneste valgkamp, men republikanernes primærvalg overgår alt.

 

Til tross for at hans eget parti sviktet når det gjaldt, så ligger han an til å kunne bli USAs neste president. Tenk det.

 

Derfor, hvis Trump vinner, er det ikke et tegn på et vitalt amerikansk demokrati. Prosessen frem viser at kritikerne har hatt rett.

 

 

Jeg hadde faktisk fått en god del gjenvunnet respekt for Trump dersom han hadde vunnet, for så å¨trekke seg til fordel for en annen med en offentlig beklagelse for alt som har blitt sagt og at det bare var tilgjort, og spurt det amerikanske folk hvordan i all verden de kunne finne på å velge en kar som han som president. Men, det kommer jo aldri til å skje, seier eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som om det har noe å si hva to demokrater mener om hverandre i et primærvalg for 8 år siden. Begge var også den gangen skjønt enige om at de begge var langt bedre alternativer enn kandidatene fra motsatt parti.

 

Og hvis det skulle ha noen betydning hva folk fra samme parti sier om hverandre i et primærvalg, så trenger en ikke se lengre enn til Ted Cruz og flere av de andre som gikk hardt ut mot Trump tidligere i år for å finne tilsvarende situasjon.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LE-8yZ95efQ

 

Nå er det allerede vann under broen, Ted har vært på tur med Pence denne uken.

Lenke til kommentar

BNP-vekst i prosent er noe ganske fundamentalt annet enn BNP, din påstand var at BNP ikke har vært lavere siden 40-tallet.

 

Hvem er "grensepatruljen"? En person i "grensepatruljen", en offisiell uttalelse? Ønsker Clinton Trumps mur? Kilde? (ikke at det egentlig spiller så mye rolle, ideen er dårlig).

 

AtW

Vel, i TV2 dokumentaren var det en amerikaner som sa BMP ikke hadde vært så lav. Det kan godt være han mente vekst. Uansett, er det svært dårlig.

 

Jeg vet ikke hvem i grensepatruljen som har sagt det? Border Patrol støtter ihvertfall Trump med en slik mur.

 

Clinton ønsket en slik mur i 2008.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

så så, ikke raljere. Jeg bare spurte oppriktig i min uvitenhet.

 

Når det hevdes at noe er "gratis" pleier det ofte å være forbehold (?)

 

Men har 20 millioner mennesker fått ubegrenset helsehjelp gratis så er det flott.

Ubegrenset og gratis er det nok ikke. Selv her i Norge er det ikke det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Egenntlig burde jo også bestemor Hillary Clinton gått av med pensjon, hun er jo tross alt gammel med sine 69 år. Men vi vet jo alle at livslange mål til politikere er å oppnå så mye makt som mulig, og at det tar en hel livstid i det politiske indoktrineringssystemet å kunne bli valg til høye poster i systemet, noe som selvsagt ikke er et folkelig system.

 

Ja, jeg får spise mine ord om Trump vinner. Han er forsåvidt også i pensjonistalder.

 

Trump er 70 år, så hvorfor sier du ikke at han burde pensjonere seg?

 

Trump har også som mål å oppnå så mye makt som mulig. Han elsker makt, og vet å misbruke den. For eksempel til å komme uanmeldt inn i damegarderoben på missekonkurranser han arrangerer for å glo på nakne mindreårige jenter.

 

Jeg sa jo det helt til slutt. At han også er i pensjonsalder. Begge er egentlig for gamle til å være president.

 

Jeg hadde nok også gått uanmeldt inn i damegarderoben til missekonkurranse og jeg kunne. Det var nok ikke for å stirre på mindreårige. De fleste var nok over seksuell lavalder, og det var nok de han ville se uansett.

 

Hvem vil ikke se nakne damer? Alle hadde gått inn i en damegarderobe full av nakne flotte damer.

 

Du mener ikke i fullt alvor at det er greit å tvinge seg på nakne 15-åringer for å få se dem nakne?

 

"Og det var nok de han ville se uansett"? Det var bare mindreårige der. Og selv om han bare ville se de over 16 (noe som bare er tøv fra din side) så er heller ikke det greit i det hele tatt!

 

Nakne damer er veldig fint det, men her er det snakk om mindreårige. Det var under missekonkurranser for nettopp det som er for unge for vanlige missekonkurranser.

 

 

 

Ja, så Trump kommer nok til å slite med det så lenge han lever.

 

Han er kanskje dum og egoistisk men han har ingen kronisk sinnsykdom som Hillary Clinton.

 

Psykopati er vel ganske "kronisk"? Eller, dyssosial personlighetsforstyrrelse som er navnet på det Trump lider av:

 

"Personlighetsforstyrrelse kjennetegnet ved likegyldighet for sosiale forpliktelser og uttalt mangel på forståelse for andres følelser. Det foreligger stor diskrepans mellom atferd og gjeldende sosiale normer. Atferden er ikke særlig påvirkelig av negative erfaringer, herunder straff. Pasienten har lav frustrasjonstoleranse og lav terskel for aggresjonsutbrudd, herunder voldshandlinger. Det er en tendens til å bebreide andre, eller til å gi plausible rasjonaliseringer for den atferden som bringer pasienten i konflikt med samfunnet."

 

Hvlken kronisk sinnssykdom lider Clinton av?

 

 



Hvem vil ikke se nakne damer? Alle hadde gått inn i en damegarderobe full av nakne flotte damer.
Motargumentet er at det er ok hvis mange ønsker å gjøre det?

 

Motargumentet er at mannlig seksualitet er OK. Feminismen er i ferd med å miste sitt hegemoni.

 

Selvkontroll er selvfølgelig viktig. Men jeg tillater meg å tvile på om de mange historiene om Trump er sanne. Det er tross alt valg. Normalen er at ingenting som blir sagt i en valgkamp er sant.

 

"Jeg tror ikke på anklagene, men hvis de stemmer så er det helt greit, for det at en voksen mann tvinger seg på mindreårige jenter for å glo på dem nakne er helt normalt og det ypperste innenfor mannlig seksualitet!"

 

Godt jobbet. Forsvaret av Trump blir bare mer og mer panisk og bisarrt. Litt som kandidaten selv.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Psykopati er vel ganske "kronisk"? Eller, dyssosial personlighetsforstyrrelse som er navnet på det Trump lider av:

 

"Personlighetsforstyrrelse kjennetegnet ved likegyldighet for sosiale forpliktelser og uttalt mangel på forståelse for andres følelser. Det foreligger stor diskrepans mellom atferd og gjeldende sosiale normer. Atferden er ikke særlig påvirkelig av negative erfaringer, herunder straff. Pasienten har lav frustrasjonstoleranse og lav terskel for aggresjonsutbrudd, herunder voldshandlinger. Det er en tendens til å bebreide andre, eller til å gi plausible rasjonaliseringer for den atferden som bringer pasienten i konflikt med samfunnet."

 

Hvlken kronisk sinnssykdom lider Clinton av?

Trolig samme, som så mange politikere. :) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...