Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

-

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

Bare for å fjerne evt. misforståelser: jeg er ikke med i "dere".

Jeg har ingen slike fantasier, men Putin-apologisten som erklærte seg "pro-amerikansk" på forrige side mens han forsvarte det russiske synet (ikke helt ulikt hva Putin-beundreren Trump driver med), valgte å inkludere meg i vrangforestillingen sin. Yay...  :roll:  Ham om det.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og en ting til ang den videoen der og Norgespartiet... hehe, jeg har i en rekke tråder forklart hvorfor direkte demokrati ender mer udemokratisk enn noe indirekte demokrati kan klare gjøre. Det er en grunn til at vi har ett indirekte demokrati i Norge og det er ikke fordi vi lever under noe totalitært styre eller at vi er undertrykt på noen måte, da har du har misforstått helt, vi som i folket ØNSKER dette systemet. Vi ikke ha det slik men vi ønsker altså ett slikt styresett.

 

Vanskelig for deg å forestille deg sikkert, men sånn fungerer den virkelige verden her :)

 

Grunnen til at vi ikke har demokrati i Norge. Er fordi vi ønsker å unngå majoritetens tyranni. I Norge har vi minoritetens tyranni. Hvor 169 parlaments medlemmer bestemmer over 5 millioner mennesker gjennom en demokratisk avstemning. Direkte demokrati er et styresett. Representantiv og semi direkte demokrati er ikke et styresett. Det finnes ingen demokratisk nasjoner i Europe og det finnes garantert ingen demokrati i USA. USA er en republikk og styreformen deres er ikke direkte demokrati. 

 

Bush Dynastiet

George Bush arvet makten fra sin far

Jeb Bush arvet makten fra sin bror

 

Clinton Dynastiet

Hillary Clinton arvet sin makt fra ektemannen

 

I tillegg har de tusenvis av dynastier i USA som arver makten. Hvis kongen er demokratisk valgt. Så vil kongens rådgivere være dynastier. I Norge er kongen arvelig. Dette innebærer da at kongens rådgivere ikke er dynastier, men demokratisk valgt. Man bytter bare det ene for det andre. 

 

USA 

Arvelig rådgiver dynastier

Demokratisk konge også kjent som president

 

Norge

Arvelig konge dynastier

Demokratisk valgt rådgivere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

Bare for å fjerne evt. misforståelser: jeg er ikke med i "dere".

Jeg har ingen slike fantasier, men Putin-apologisten som erklærte seg "pro-amerikansk" på forrige side mens han forsvarte det russiske synet (ikke helt ulikt hva Putin-beundreren Trump driver med), valgte å inkludere meg i vrangforestillingen sin. Yay...  :roll:  Ham om det.

 

 

hehe beklager and i know you know. Mente seff disse Trumpenistene i tråden her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

Det er innafor i et "demokrati" at først velges Bush, så velges Clinton, så velges sønnen til Bush, så velges en tjener av disse familiene, og så velges kona til Clinton?

 

Du er faen meg naiv i forhold til hva demokrati betyr. Du har rett og slett ikke peiling på hva demokrati er. Du tror 2+2=5 fordi du blir fortalt det av tyrannene.

 

Støtt nå for faen et skikkelig demokrati, hvor folket FAKTISK har makt. Du sover deg inn i et tyranni.

 

Jeg så en fin video på en annen tråd her, om ting jeg har mast og mast om lenge. Her skal du få deg en grunninnføring i hva demokrati er ment å være, altså læren om at 2+2=4

 

 

<Video>

 

 

Du valgte altså å hoppe bukk over temaet som var Putin med sitt udemokratiske jerngrep om makten i Russland, og penslet rett tilbake til det trygge Amerika hatet.

 

For oss nøytrale kan det virke litt søkt... :)

 

So, proves my point exactly, du klarer ikke å se skogen for bare trær og bedriver sirkellogikk som biter seg selv i halen, to tanker i hodet og hele hopprennet der ikkesant. Du virker bastant som en tenåring uten å ha noe egentlig god grunn for å være det.

 

Jeg hoppet over det fordi du skrev det til noen andre, og jeg hadde egentlig ikke så mye å svare. Dessuten anser jeg angrepene på Russland som mest av alt vestlig propaganda. Jeg har ingenting spesielt til overs for Russland, men jeg forsvarer ALLE som blir urettferdig angrepet, så ja, du ser ofte at jeg forsvarer Russland.

 

Hvis vi inkluderer Russland i vesten, så anser jeg Russland, sammen med USA, Storbrittania og Frankrike for å være de landene som er minst demokratiske. Jeg anser ikke Russland som bedre eller verre enn USA, heller omtrent likt i forhold til demokrati. Begge er feilede demokrati. Eneste forskjellen på meg og deg angående Russland er at jeg ikke gidder å være med på denne bølgen av anti-Russisk skittkastning og propagandaangrep på Russland. Faktisk har jeg mer imot propaganda enn jeg har imot Russland.

 

Russland har aldri satt seg på en høy hest og skrytt ubegrenset av sitt demokrati. USA har gjort det. Og for å være helt ærlig synes jeg faktisk det er verre at et land styres av to dynastier (Clinton/Bush) over en slik periode enn situasjonen med Putin og hans måte å bli valgt en tredje gang. Putin er faktisk en god leder for Russland, og har gjort mange fremsteg for landet. Jeg anerkjenner helt klart Russlands rett til å være uavhengig og beskytte den uavhengigheten. Det som er verre for min del er de som sitter på en høy hest og skryter av sitt eget "demokrati", mens det i praksis er like ille eller verre enn de som de angriper. Hykleriet og dobbeltmoralen er det verste. USA og Russland er begge rimelig antidemokratiske, og har langt færre demokratiske tendenser enn de fleste Europeiske land. De eneste andre som er i nærheten av å ha så få demokratiske prinsipper i vestlige land som USA og Russland er Frankrike og Storbrittania. Disse 4 landene har langt mindre demokratiske prinsipper enn de fleste andre Europeiske land, og de fleste andre Europeiske land har igjen litt/en del mindre demokratiske prinsipper enn Skandinaviske land og Tyskland, som igjen heller ikke er virkelige demokrati og virker som svært mangelfulle demokrati om man sammenlikner de med Sveits, som er det eneste landet i verden jeg vet om som faktisk har demokrati, selv om det også ikke er et perfekt demokrati.

 

Jeg fatter ikke hvorfor du har så mye imot Russland. Personlig tror jeg du har blitt sveipet opp i bølgen av vestlig propaganda, som er så latterlig teit at de fordømmer andre for ting vi selv gjør hele tiden. Jeg bor ikke i Russland, så det er langt mer naturlig for min del å bekymre meg om forholdene i våre land når ting går galt, enn å fokusere på Russland. Som sagt er Russland på bedringens vei, mens vestlige samfunn er i forfall. Da er det en enorm bekymring for min del hva som foregår i våre samfunn.

 

Jeg ønsker kun skikkelig demokrati og faktisk frihet i vestlige samfunn, siden jeg bor her. Selvsagt ønsker jeg også det for alle andre, men ikke ved å bombe de til ruiner. Hovedfokuset er uansett "hjemme" fordi det er mer relevant for våre liv, og når våre samfunn forvandles til tyranni er det selvsagt noe som treffer oss alle, og for meg langt mer uakseptabelt enn at Putin fikk en tredje Presidentperiode. Jeg er langt mer bekyrmret for de autoritære problemene og de anti-demokratiske praksisene i våre land enn andre land, og det synes jeg du også bær være.

 

Hva Russland har gjort blekner i forhold til alle overgrepene vestlige land under USA sin regi har holdt på med. Og når man klager på ulven i rommet, uten å engang se elefanten i rommet, synes jeg det er et signal om at folk flest faktisk er så langt inne i en informasjonsboble at det best kan beskrives som hjernevasking. At vi har propaganda i vårt samfunn er skremmende nok, men at den grenser til ren hjernevasking er direkte fryktingydende. At folk flest ikke klarer å se realiteten som er rett foran dem, fordi samfunnet vårt har satt på skylapper som gjør at vi ikke kan se egne feil og kun andres feil, og kun fokuserer på det vi blir fortalt å se på, og glemme å se på vårt eget samfunns handlinger, det er noe som gjør det rimelig åpenbart for alle med åpne øyne uten skylapper at vi allerede lever i et tyranni.

 

Så i bunn og grunn forstår jeg at folk er anti-Russiske og spyr ut kvalm anti-Russisk propaganda på vegne av våre tyranner, men jeg forstår ikke hvordan de klarer å bli lurt til å gjøre det.

 

Som sagt, det er du og alle som støtter dagens forhold i Amerika som hater Amerika. Jeg er sterkt pro-Amerikansk og støtter et Amerika som er bra, heller enn et Amerika i forfall. Derfor er jeg kritisk til USA, fordi jeg mener landet trenger en komplett retningsendring for å finne tilbake til seg selv og slutte med aktivitetene som bidrar til landets forfall og fryktlige handlinger rundt omkring i verden.

 

 

Du skjønner sikkert at jeg ble irritert på deg tidligere, men det er ingenting personlig. Jeg bare synes det er synd at så mange bidrar til at samfunnet vårt ikke kan bli demokratisk, og bidrar til at USA kan drive rundt i verden med evig krig, ødeleggelse og lidelse i sitt forsøk på verdensdominans og globalt USA tyranni som er dette århundrets klart største fascistiske trussel, og best kan sammenliknes med NAZI Tyskland som var forrige århundrets største fascistiske trussel.

 

Jeg foreslår at du tar av deg USA skylappene og dømmer landet for hva det faktisk bedriver med og da vil du se at USA soleklart er langt verre enn Russland rundt omkring i verden og at Obama har bidratt til det, eller i beste fall, ikke gjort noe for å stoppe det.

Lenke til kommentar

 

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

-

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

Bare for å fjerne evt. misforståelser: jeg er ikke med i "dere".

Jeg har ingen slike fantasier, men Putin-apologisten som erklærte seg "pro-amerikansk" på forrige side mens han forsvarte det russiske synet (ikke helt ulikt hva Putin-beundreren Trump driver med), valgte å inkludere meg i vrangforestillingen sin. Yay...  :roll:  Ham om det.

 

 

 

Hvis du vil det beste for USA = du er pro-Amerikansk.

 

Ergo, jeg er pro Amerikansk.

Pro-Amerikansk = motstander av den fryktelige utviklingen landet er inne i nå.

 

Anti-Amerikansk = tilhenger av den fryktelig utviklingen landet er inne i nå.

Anti-Amerikansk = bevisst eller ubevisst støtter det som er verst for USA.

 

 

Apropos Putin og Russland, så virker det ikke som du har gjort deg opp noe mening i det hele tatt. Se på underskriften min. Det virker som du er offer for det jeg skriver om der.

 

Problemet med Norske politikere og Norske medier idag er at de forteller folket hva og hvordan de skal tenke.

 

Det gjelder ikke kun Norske medier, men de fleste medier i vesten idag, iallefall de som er underlagt NATO og USA. Det er derfor du er så kritisk til Russland, ikke fordi du har tenkt over situasjonen selv. Det er det som er forskjellen på meg og deg. Jeg evner fortsatt å tenke selv og er ikke offer for mediers misinformasjon.

 

Men for en som unnskylder dette århundrets største fascistiske trussel, USA, så er det aldeles ingen overraskelse. Du er dette århundrets NAZI tilhenger, og støtter et regime som anser seg selv og sitt land som eksepsjonelt, som søker verdensdominans, globalt diktatur og globalt tyranni. Lykke til, den boblen vil sprekke, dere vil ikke lykkes. Verden vil ha frihet, ikke tyranni.

Lenke til kommentar

 

Hvis du vil det beste for USA = du er pro-Amerikansk.

 

Ergo, jeg er pro Amerikansk.

Pro-Amerikansk = motstander av den fryktelige utviklingen landet er inne i nå.

 

Anti-Amerikansk = tilhenger av den fryktelig utviklingen landet er inne i nå.

Anti-Amerikansk = bevisst eller ubevisst støtter det som er verst for USA.

 

 

Apropos Putin og Russland, så virker det ikke som du har gjort deg opp noe mening i det hele tatt. Se på underskriften min. Det virker som du er offer for det jeg skriver om der.

 

Problemet med Norske politikere og Norske medier idag er at de forteller folket hva og hvordan de skal tenke.

 

Det gjelder ikke kun Norske medier, men de fleste medier i vesten idag, iallefall de som er underlagt NATO og USA. Det er derfor du er så kritisk til Russland, ikke fordi du har tenkt over situasjonen selv. Det er det som er forskjellen på meg og deg. Jeg evner fortsatt å tenke selv og er ikke offer for mediers misinformasjon.

 

Men for en som unnskylder dette århundrets største fascistiske trussel, USA, så er det aldeles ingen overraskelse. Du er dette århundrets NAZI tilhenger, og støtter et regime som anser seg selv og sitt land som eksepsjonelt, som søker verdensdominans, globalt diktatur og globalt tyranni. Lykke til, den boblen vil sprekke, dere vil ikke lykkes. Verden vil ha frihet, ikke tyranni.

 

 

Akkurat som å høre Vigrid...

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat som å høre Vigrid...

Jau, du er gjerne inne på noe der.

 

Man kan være kreativ med definisjonene sine, og sette opp hvilke ekvivalenter man måtte ønske for å rettferdiggjøre definisjonen man ønsker å ikle seg, uten at det har stort med virkeligheten å gjøre. Forrige taler (før deg) har vært behjelpelig med et eksempel. 

 

Omtrent slik:

Mennesker har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Griser har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Ergo: Griser=mennesker.

 

Er zeebra et menneske? Antagelig.

Ergo: zeebra = gris. Nøff nøff.

 

Det er noe besynderlig logisk ved det, om man bare ignorerer alt som forkludrer resonnementet. Det er de flinke til i statsmedier i land hvor pressefrihet ikke eksisterer, og denne sykdommen har en tendens til å smitte over på deres publikum, som så i god tro blir nyttige idioter idet de går ut i verden og promoterer diktatorers talerør, og nedsnakker alle medier som ikke er underlagt statlig kontroll som løgnere. Voilá, et nettroll blir født.

 

Vel vel... tilbake til Trump.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Akkurat som å høre Vigrid...

Jau, du er gjerne inne på noe der.

 

Man kan være kreativ med definisjonene sine, og sette opp hvilke ekvivalenter man måtte ønske for å rettferdiggjøre definisjonen man ønsker å ikle seg, uten at det har stort med virkeligheten å gjøre. Forrige taler (før deg) har vært behjelpelig med et eksempel. 

 

Omtrent slik:

Mennesker har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Griser har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Ergo: Griser=mennesker.

 

Er zeebra et menneske? Antagelig.

Ergo: zeebra = gris. Nøff nøff.

 

Det er noe besynderlig logisk ved det, om man bare ignorerer alt som forkludrer resonnementet. Det er de flinke til i statsmedier i land hvor pressefrihet ikke eksisterer, og denne sykdommen har en tendens til å smitte over på deres publikum, som så i god tro blir nyttige idioter idet de går ut i verden og promoterer diktatorers talerør, og nedsnakker alle medier som ikke er underlagt statlig kontroll som løgnere. Voilá, et nettroll blir født.

 

Vel vel... tilbake til Trump.

 

 

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

 

Det finnes Nazister i USA, men Trump er på ingen en NAZIST. Nasjonal Sosialisme = Nazisme. 

I dette intervjuet kommer Nazist tankesettet fram i USA.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WDkz0mAaf0c

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat som å høre Vigrid...

Jau, du er gjerne inne på noe der.

 

Man kan være kreativ med definisjonene sine, og sette opp hvilke ekvivalenter man måtte ønske for å rettferdiggjøre definisjonen man ønsker å ikle seg, uten at det har stort med virkeligheten å gjøre. Forrige taler (før deg) har vært behjelpelig med et eksempel.

 

Omtrent slik:

Mennesker har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Griser har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Ergo: Griser=mennesker.

 

Er zeebra et menneske? Antagelig.

Ergo: zeebra = gris. Nøff nøff.

 

Det er noe besynderlig logisk ved det, om man bare ignorerer alt som forkludrer resonnementet. Det er de flinke til i statsmedier i land hvor pressefrihet ikke eksisterer, og denne sykdommen har en tendens til å smitte over på deres publikum, som så i god tro blir nyttige idioter idet de går ut i verden og promoterer diktatorers talerør, og nedsnakker alle medier som ikke er underlagt statlig kontroll som løgnere. Voilá, et nettroll blir født.

 

Vel vel... tilbake til Trump.

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

Muligheten idag til å unngå god kvalitet journalisme og sjelden høre på motargumenter truer demokratiet, etter min mening. Det verste er demonisering av motstanderne uansett politiske synsvinkelet forsterker Forakten slik at kompromissene nødvendig for et fungerende demokrati ikke eksisterer

Dette bidrar til idioter som Trump som kan lyve uten å betale en stor pris fordi nettstedene og media som mange av hans supportere bruker ignorer det og skylder alt på "mainstream media"

 

På slikt måte lønner det seg å lyve så lenge det passer ideologien.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

 

Det finnes Nazister i USA, men Trump er på ingen en NAZIST. Nasjonal Sosialisme = Nazisme. 

I dette intervjuet kommer Nazist tankesettet fram i USA.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WDkz0mAaf0c

 

 

Nei, det er fail, stemmer ikke. Vigrid selvom de ikke sier de er nazister er nettopp nazister. Det spiller ingen rolle hva de hevder selv, de bare slenger NAZI stempelet på andre. Hvit makt, legge skylden på jøder, forhærligere av den mer spesielle graden av gammel tradisjon land og tro er absolutt Nazi.

 

Systemet i USA er ikke nazi, er ikke white power(ikke nå lenger iaf) og er ikke diktatorisk eller ensretted, og selvom USA sikkert har mye blod på seg fra siste kriger i Irak og Afghanistan så driver de ikke konsekvent med utrydding av sivile i Afghan, i Irak heller ikke i Vietnam. Selvom de drepte mange sivile i Vietnam, så drev de ikke med etninsk rensing og kzleire..

 

Forskjellene er store. Ensretting/dvs null demokrati/brudd på ytringsfrihet og ideer om å utrydde eller undertrykke andre folkegrupper.

 

Det behøver ikke å være Hitler NAZI, det kunne likesågodt vært annen nasjonalsosialisme. Det har ikke USA i regjeringen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

Akkurat som å høre Vigrid...

Jau, du er gjerne inne på noe der.

 

Man kan være kreativ med definisjonene sine, og sette opp hvilke ekvivalenter man måtte ønske for å rettferdiggjøre definisjonen man ønsker å ikle seg, uten at det har stort med virkeligheten å gjøre. Forrige taler (før deg) har vært behjelpelig med et eksempel.

 

Omtrent slik:

Mennesker har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Griser har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Ergo: Griser=mennesker.

 

Er zeebra et menneske? Antagelig.

Ergo: zeebra = gris. Nøff nøff.

 

Det er noe besynderlig logisk ved det, om man bare ignorerer alt som forkludrer resonnementet. Det er de flinke til i statsmedier i land hvor pressefrihet ikke eksisterer, og denne sykdommen har en tendens til å smitte over på deres publikum, som så i god tro blir nyttige idioter idet de går ut i verden og promoterer diktatorers talerør, og nedsnakker alle medier som ikke er underlagt statlig kontroll som løgnere. Voilá, et nettroll blir født.

 

Vel vel... tilbake til Trump.

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

Muligheten idag til å unngå god kvalitet journalisme og sjelden høre på motargumenter truer demokratiet, etter min mening. Det verste er demonisering av motstanderne uansett politiske synsvinkelet forsterker Forakten slik at kompromissene nødvendig for et fungerende demokrati ikke eksisterer

Dette bidrar til idioter som Trump som kan lyve uten å betale en stor pris fordi nettstedene og media som mange av hans supportere bruker ignorer det og skylder alt på "mainstream media"

 

På slikt måte lønner det seg å lyve så lenge det passer ideologien.

 

 

Man må gjerne ha frie ord, og ekstreme nettsider. Men jeg vil ha sperregrense på stortinget, for at ikke for syke ideer når fram.

Direktedemokrati er helt forkastelig, uvitende folk ville stemt hva som helst...

 

Dessuten hadde vi aldri fått til noen langsiktige løsninger, vanlig demokrati er uframsiktig nok med 4 års perioder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

-

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

Bare for å fjerne evt. misforståelser: jeg er ikke med i "dere".

Jeg har ingen slike fantasier, men Putin-apologisten som erklærte seg "pro-amerikansk" på forrige side mens han forsvarte det russiske synet (ikke helt ulikt hva Putin-beundreren Trump driver med), valgte å inkludere meg i vrangforestillingen sin. Yay...  :roll:  Ham om det.

 

 

 

Hvis du vil det beste for USA = du er pro-Amerikansk.

 

Ergo, jeg er pro Amerikansk.

Pro-Amerikansk = motstander av den fryktelige utviklingen landet er inne i nå.

 

Anti-Amerikansk = tilhenger av den fryktelig utviklingen landet er inne i nå.

Anti-Amerikansk = bevisst eller ubevisst støtter det som er verst for USA.

 

 

Apropos Putin og Russland, så virker det ikke som du har gjort deg opp noe mening i det hele tatt. Se på underskriften min. Det virker som du er offer for det jeg skriver om der.

 

Problemet med Norske politikere og Norske medier idag er at de forteller folket hva og hvordan de skal tenke.

 

Det gjelder ikke kun Norske medier, men de fleste medier i vesten idag, iallefall de som er underlagt NATO og USA. Det er derfor du er så kritisk til Russland, ikke fordi du har tenkt over situasjonen selv. Det er det som er forskjellen på meg og deg. Jeg evner fortsatt å tenke selv og er ikke offer for mediers misinformasjon.

 

Men for en som unnskylder dette århundrets største fascistiske trussel, USA, så er det aldeles ingen overraskelse. Du er dette århundrets NAZI tilhenger, og støtter et regime som anser seg selv og sitt land som eksepsjonelt, som søker verdensdominans, globalt diktatur og globalt tyranni. Lykke til, den boblen vil sprekke, dere vil ikke lykkes. Verden vil ha frihet, ikke tyranni.

 

 

Akkurat som å høre Vigrid...

 

 

Ja, og du er akkurat som å høre Kim Jong Il.. Skal vi senke diskusjonsnivået videre?

Lenke til kommentar

 

Akkurat som å høre Vigrid...

Jau, du er gjerne inne på noe der.

 

Man kan være kreativ med definisjonene sine, og sette opp hvilke ekvivalenter man måtte ønske for å rettferdiggjøre definisjonen man ønsker å ikle seg, uten at det har stort med virkeligheten å gjøre. Forrige taler (før deg) har vært behjelpelig med et eksempel. 

 

Omtrent slik:

Mennesker har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Griser har 4 lemmer, 2 øyne, 2 ører, 2 nesebor og 1 munn.

Ergo: Griser=mennesker.

 

Er zeebra et menneske? Antagelig.

Ergo: zeebra = gris. Nøff nøff.

 

Det er noe besynderlig logisk ved det, om man bare ignorerer alt som forkludrer resonnementet. Det er de flinke til i statsmedier i land hvor pressefrihet ikke eksisterer, og denne sykdommen har en tendens til å smitte over på deres publikum, som så i god tro blir nyttige idioter idet de går ut i verden og promoterer diktatorers talerør, og nedsnakker alle medier som ikke er underlagt statlig kontroll som løgnere. Voilá, et nettroll blir født.

 

Vel vel... tilbake til Trump.

 

 

Ok, så det å støtte dagens fascistiske USA som er i forfall og ikke ha noe imot det, det er ikke anti-Amerikansk? Å støtte det som er ille for USA, det er pro-Amerikansk?

 

Det er ingen tvil om at USA er på feil vei, både utenriks og innenriks. Har du ikke fått med deg deg er du ikke våken i det hele tatt. Alle som støtter den utviklingen i USA er selvsagt anti-Amerikansk, med mindre man tror det er pro-Amerikansk å omgjøre USA til et fascistisk ond imperie hvor folket er ofre uten noen som helst rettigheter.

 

Det er selvsagt at alle som ønsker USA vel er pro-Amerikanske og alle som ønsker USA dårlig er anti-Amerikanske. Det er ingen måte å diskutere imot det.

 

Det som skjer i USA og har skjedd i USA de siste 20 årene er verken i USA eller verden sin interesse, ergo, de som støtter slikt, er 100% anti-Amerikanske, selv om de liker å skrike "anti-Amerikaner" til folk som vil USA vel, slik som meg.

Lenke til kommentar

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

 

Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter.

 

 

USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda.

 

Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt.

 

Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige.

Lenke til kommentar

 

Jeg synes at USA har ingenting med Nazi å gjøre, dette er ord jeg bare har lest på Vigrid sine sider. Mulig USA har et imperie eller noe lignende, men det betyr ikke at de er NAZI, samtidig har de vært forsvarer av vårt land så lenge jeg har levd.

 

Jeg sier ikke nei til at vi skal ha høyrevridde nyhetsider, jeg etterspør det så man hører mer nyanserte uttallelser enn de man får fra Vigrid. Samtidig er det interessant å lese Vigrid for å se hvordan de tenker.

Den enkleste måten å si hvor stor trussel fascistiske USA er, er å sammenlikne USA med NAZI Tyskland fra forrige århundre. De har visse forskjeller, men veldig mange likheter.

 

 

USA bryter internasjonal lov og fører global krig, USA fratar borgerne sine rettigheter, USA går fra "demokrati" til autoritær stat, USA får politistat, USA invaderer andre land, USA driver nasjonal og global propaganda.

 

Jeg synes ikke det er så ille å sammenlikne USA med NAZI Tyskland. Så langt er det bare rundt 1/10 av ofrene for USA sin utenrikspolitikk som det var med NAZI-Tyskland, men ofrene for USA sin utenrikspolitikk er stadig stigende. Landet som erklærer seg selv eksepsjonelt vil nok ikke stoppe før de har innført globalt diktatur, og målet er verdensdominans og et USA tyranni globalt.

 

Det er rimelig likt NAZI Tyskland, selv om metodene er forskjellige.

Dersom det er noe land som ligner Nazi idag så er det Russland. Ellers har Stalin Sovjet lignet i antall massemord... USA ligner ikke ekstreme politiske retninger...

Lenke til kommentar

Dersom det er noe land som ligner Nazi idag så er det Russland. Ellers har Stalin Sovjet lignet i antall massemord... USA ligner ikke ekstreme politiske retninger...

 

Russland er ortodoks kristent og ikke NAZI. Kristendommen ble temmet i Europa, men kristendommen ble aldri temmet i Russland. I Russland er det nå ulovlig å kritisere kristendommen eller snakke nedlatende om kristendommen. Vladimir Putin forener den Russiske nasjonen gjennom religion. Russland ligner mer på Saudi Arabia enn Nazismen. Den eneste forskjellen er at Russland ikke henretter mennesker offentlig, mens Saudi Arabia henretter folk offentlig. Det er ganske naivt og ignorant å si at Putin er Nazi. Når han i realiteten er kristen og gir kirken mer makt.

 

Vladimir Putin deltar i kristne seremonier hver måned og du kaller han NAZI. Ganske uinformert må jeg si. 

 

 

 

I Russland er det ulovlig å spille pokemon i Kirken. Du får fengselsstraff.

http://www.aftenposten.no/verden/Her-spiller-han-Pokmon-Go-Na-rammes-han-av-Putins-terrorlov-603709b.html

 

Her er videoen av pokemon spilleren i Kirken.

https://www.youtube.com/watch?v=_Q3wJ-owKq4

Endret av Xonophobia
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...