Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

 

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

Lenke til kommentar

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

 

Akkurat som vi har levd godt med X x Putin, og da er det ingen grunn til bekymring når Puting skal ta over igjen neste gang. Ditto galningen i NordKorea.
Lenke til kommentar

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

Akkurat som vi har levd godt med X x Putin, og da er det ingen grunn til bekymring når Puting skal ta over igjen neste gang. Ditto galningen i NordKorea.

 

 

Jo, akkurat like bekymringsverdig som om Obama skulle nekte å gå av å fortsette sitt virke utover grunnlovens rammer og juridiksjoner, slik som visse andre overnevnte diktatorer.

 

Og ikke makte å skille ett vestlig demokrati med folkevalgt statsleder med totalitære styrer i fjerne østen imponerer ingen.

Lenke til kommentar

Jo, akkurat like bekymringsverdig som om Obama skulle nekte å gå av å fortsette sitt virke utover grunnlovens rammer og juridiksjoner, slik som visse andre overnevnte diktatorer.

Hverken Putin eller Kim har gått utover sine respektive grunnlover.

 

Og ikke makte å skille ett vestlig demokrati med folkevalgt statsleder med totalitære styrer i fjerne østen imponerer ingen.

Nei det imponerer ikke, så at du ikke finner noen nevneverdige forskjeller er vel litt bekymringsverdig? Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

 

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

 

Godt med Obama? Hvilken verden lever du i? Landet er i en varig krise ikke bare innenlands, men som fører til krise i andre land også. Obama har rådet over et USA som har lagt flere nasjoner i ruin enn det George Bush gjorde. Landet har større gjeld enn noensinne. Forskjellene på rike og fattige er større enn noensinne og middelklassen ligger knust. Rettigheter blir fratatt folket i rekordtempo. Ikke bare lider verden under USA sin jernhånd, men USA lider også.

 

Om noen ikke trodde det kunne bli verre enn George Bush, så tok de grundig feil. Ting ble enda verre under Obama.

Lenke til kommentar

 

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

 

Hvor tar dere dette ifra, det er jo bare Fox og russiske medier som ikke fornekter seg med slik type propaganda, men vi alle her er da mer kildekritiske enn som så?

 

 

Godt med Obama? Hvilken verden lever du i? Landet er i en varig krise ikke bare innenlands, men som fører til krise i andre land også. Obama har rådet over et USA som har lagt flere nasjoner i ruin enn det George Bush gjorde. Landet har større gjeld enn noensinne. Forskjellene på rike og fattige er større enn noensinne og middelklassen ligger knust. Rettigheter blir fratatt folket i rekordtempo. Ikke bare lider verden under USA sin jernhånd, men USA lider også.

 

Om noen ikke trodde det kunne bli verre enn George Bush, så tok de grundig feil. Ting ble enda verre under Obama.

 

 

Pila har bare gått en vei etter at demokratene tok over, både med tanke på økonomi og arbeidsledighet. Om man tror noe annet er det ett bevis i seg selv på at man leser forkvaklede medier og dermed blir ført bak lyset av noen man har blitt lurt til å tro på. Dette er disse falskmynterene du burde være forbanna på, ikke Obama administrasjonen som har gjort en formidabel innsats i å snu det synkende kjempeskipet.

 

Her har du ihvertfall oversikt over fallet i arbeidledigheten: http://data.bls.gov/timeseries/LNS14000000

(Og oppgangen du ser i 2008/09 var ikke ett utslag av Obamas tiltredelse, men derimot den globale finanskrisen)

 

Så sjekk tallene og kildene dine igjen, siden ser vi på USA så er det som natt og dag i forhold til forutsetningene de satt med for 8 år siden og den drittpakka han måtte ta over etter det republikansk vannstyre. Dette er helt sant, jeg har ingen ingen interesse av å ikke inneha sannheten, jeg har da ingenting å verken vinne eller tape når det kommer til noen dem så det hadde jo vært het meningsløst å juksetrikse med tall her.

 

Jeg tror det hele bunner i at noen prøver å svartmale en perfectly fine presidents meritter og ettermæle.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

 

Jo, akkurat like bekymringsverdig som om Obama skulle nekte å gå av å fortsette sitt virke utover grunnlovens rammer og juridiksjoner, slik som visse andre overnevnte diktatorer.

Hverken Putin eller Kim har gått utover sine respektive grunnlover.

 

Og ikke makte å skille ett vestlig demokrati med folkevalgt statsleder med totalitære styrer i fjerne østen imponerer ingen.

Nei det imponerer ikke, så at du ikke finner noen nevneverdige forskjeller er vel litt bekymringsverdig?

 

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

Lenke til kommentar

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

Nei, det var ikke innafor i min bok, men ei heller er Erna eller Obama innafor i min bok (dvs Kardemommeloven).

 

Dog, de er alle "innafor" i forhold sine egne grunnlover (mao ingen av dem har blitt stilt for riksrett ... enda).

Lenke til kommentar

Pila har bare gått en vei etter at demokratene tok over, både med tanke på økonomi

Ja, nedover... Å trykke masse penger og tro at økonomien vokser fordi kvantiteten av BNP blir større er det kun idioter som tror på.

 

og arbeidsledighet.

Ja heldigvis. Men det har ikke noen politikere ære for. Arbeidsledigheten gikk OPP på grunn av politikken, og når panikken forsvant gikk den naturligvis nedover igjen.

 

Om man tror noe annet er det ett bevis i seg selv på at man leser forkvaklede medier og dermed blir ført bak lyset av noen man har blitt lurt til å tro på.

Jeg trenger ikke media for å se at ting står ille til i USA. Statistikk er mer enn nok, og litt kunnskap om økonomi.

 

Er det noen som er lurt av media så er det deg. Lurt av våre egne medier til å tro at alt er ok i USA økonomisk sett. Du kan jo bare se på gjelden f.eks, den er rundt 600% av skatteinntekter i USA. Og det er bare statsgjelden. Jeg vet mediene våre vil lure deg til å tro at man kan betale statsgjeld med BNP, men det kan man faktisk ikke.

 

Dette er disse falskmynterene du burde være forbanna på, ikke Obama administrasjonen som har gjort en formidabel innsats i å snu det synkende kjempeskipet.

Obama fratar Amerikanere rettigheter og driver groteske kriger rundt omkring i verden. Det er nok til å være forbanna på Obama, selv om det finnes en rekke andre ting å kritisere regjeringen i USA for også.

 

Obama har økt gjelden, økt krigene, økt forskjeller på fattige og rike, økt middelklassens problemer osv osv. Jeg ser ikke hva slags formidabel innsats han har gjort i å rette opp de største problemene i USA. Om noe har han bare skapt mer problemer. Ja, jeg innrømmer at han arvet mange av disse av Bush, men han fører faktisk samme linje som Bush, bare enda verre.

 

-Frata rettigheter-fryktpropaganda-evige kriger-berike eliten-ruinere middelklassen og folket.

 

Jeg er pro-Amerikansk, jeg vil ha et bra USA. Alle som støtter det som skjer i USA idag og som har skjedd de siste par tiår er anti-Amerikanske jævler som støtter et USA i totalt forfall og som driver elendighet verden rundt.

 

Så sjekk tallene og kildene dine igjen, siden ser vi på USA så er det som natt og dag i forhold til for 8 år siden og den drittpakka han måtte ta over etter det republikansk vannstyre.

Rent kvantitivt sett ja, men ser du på de underliggende nummerne så er USA grundig svekket som både økonomi og samfunn. Hvis jeg må sjekke kildene mine bør USA sine statistikkbyrå også sjekke kildene sine, og de fleste nettsider som driver å samler statistikk og viser dette for folk.

 

Dette er helt sant, jeg har ingen ingen interesse av å ikke inneha sannheten, jeg har da ingenting å verken vinne eller tape når det kommer til noen dem så det hadde jo vært het meningsløst å juksetrikse med tall her.

Det er forskjell på faktisk sannhet og tro at noe er sant. Du tror det du sier er sant fordi du ikke vet bedre om realøkonomi, og du har tydeligvis ikke fått med deg hva USA driver med rundt omkring i verden heller. USA er et kriminelt krigsforbryterland med et regime som anser USA som eksepsjonelt og som søker verdensdominans. Jeg trenger ingen spesielle medier for å se det, det sier det jo selv hele tiden.

 

Jeg tror det hele bunner i at noen prøver å svartmale en perfectly fine presidents meritter og ettermæle.

Da er det ikke noe rart at verden er så fucked up, hvis folk er fornøyd med vanstyret idag. Jeg prøver ikke å svartmale noe som helst. Jeg har bare langt høyere krav enn det du tydeligvis har og ønsker et samfunn som fungerer for alle og en verden hvor ingen land (inkludert USA) forsøker på verdensdominanspiss eller er en plage for andre land eller en ødeleggende kraft i verden som legger andre land i ruin og ødelegger livene til titalls og hundremillion av mennesker.

Lenke til kommentar

Deg om det. Du har ditt liv å leve, jeg har mitt.

Får nesten håpe aksjene dine stiger da (som oftest er meningen), men hvor henter man avkastningen om det smeller...  :hmm:

Jeg kjenner dessverre ikke noen jodprodusenter, så jeg får holde meg til sementprodusenter, så er det bare å selge seg ut i tiden før atombombene smeller og kjøpe seg større lager av jod for pengene.

 

:tease:

 

 

xRun. Da er det nok bare å kjøpe inn store mengder jod og lage seg en sement bunkers med et stort lager mat om man vil overleve krigene til Hillary Clinton.

 

Vurderer virkelig å kjøpe aksjer i Heidelberg Cement før det smeller.

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

 

Ser man på hva som har skjedd under Obama er vi absolutt på vei mot verdenskrig. Ikke bare har USA drevet flere kriger, men de har ført til verdens største terrororganisasjon, og driver provokasjoner mot både Russland og Kina for å forsøke å oppnå en slags verdensdominans der alle må underlegge seg USA og deres diktat og tyranni. Farene er større enn noensinne, og alt har aksellerert under Obama sitt vanstyre.

 

Om vi er så heldige at atomkrigen ikke bryter ut når USA fortsetter sin krig mot Russland, vil vi iallefall ende i et globalt tyranni med ett land som dikterer. Det er ikke slik verden er ment å være. Land er ment å være frie, og land er ment å ha sine egne demokrati.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

Nei, det var ikke innafor i min bok, men ei heller er Erna eller Obama innafor i min bok (dvs Kardemommeloven).

 

Dog, de er alle "innafor" i forhold sine egne grunnlover (mao ingen av dem har blitt stilt for riksrett ... enda).

 

 

Den dagen stakkars Erna-mor blir stilt for riksrett skal være dagen jeg revurderer absolutt alt :p

Lenke til kommentar

 

Nå har vi levd godt med 2 x Obama, så da skjønner jeg ikke hva man legger til grunn for å regne med total krig og postapocalyptiske framtidsvisjoner når hans ideologiske søster som han har jobbet tett med over flere år, er den som skal overta etter ham?

Akkurat som vi har levd godt med X x Putin, og da er det ingen grunn til bekymring når Puting skal ta over igjen neste gang. Ditto galningen i NordKorea.

 

Du er klar over HVORFOR Nord Korea er som det er? Det høres kanskje ut som en tåpelig repitisjon, men det er faktisk USA sin feil.

 

 

 

 

Jo, akkurat like bekymringsverdig som om Obama skulle nekte å gå av å fortsette sitt virke utover grunnlovens rammer og juridiksjoner, slik som visse andre overnevnte diktatorer.

Hverken Putin eller Kim har gått utover sine respektive grunnlover.

 

Og ikke makte å skille ett vestlig demokrati med folkevalgt statsleder med totalitære styrer i fjerne østen imponerer ingen.

Nei det imponerer ikke, så at du ikke finner noen nevneverdige forskjeller er vel litt bekymringsverdig?

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

 

Det er innafor i et "demokrati" at først velges Bush, så velges Clinton, så velges sønnen til Bush, så velges en tjener av disse familiene, og så velges kona til Clinton?

 

Du er faen meg naiv i forhold til hva demokrati betyr. Du har rett og slett ikke peiling på hva demokrati er. Du tror 2+2=5 fordi du blir fortalt det av tyrannene.

 

Støtt nå for faen et skikkelig demokrati, hvor folket FAKTISK har makt. Du sover deg inn i et tyranni.

 

Jeg så en fin video på en annen tråd her, om ting jeg har mast og mast om lenge. Her skal du få deg en grunninnføring i hva demokrati er ment å være, altså læren om at 2+2=4

 

 

 

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å la seg lure hver eneste gang. Norge er et arvelig monarkisk kongerike med parlamentarisk styresett. 

-Stortinget består av utøvende og lovgivende makt.

-Kongen har symbolsk makt. Stortinget stjal utøvende makt fra kongen og gjort kongen maktesløs i politikken.

-Domstol er dømmende makt og skal være nøytral. 

 

 

Angående representantiv og semi direkte demokrati. Viste du at en folkevalgt statsleder i realiteten er en demokratisk konge? Det startet i Romerriket med at konsulene delte på kongens makt. Konsulene var folkevalgt demokratisk av det romerske senatet. Grekerne brukte direkte demokrati, men romerne var de første som brukte representantiv demokrati til å velge monarki.

 

NAVN på konger/statsoverhode i demokrati

- President: Presidenten i USA har utøvende makt. Utøvende makt er kongemakten. SÅ president er en konge. 

 

- Diktator: En person som velges demokratisk av eliten i partiet. I krisetider valgte senatet i romerriket diktatorer demokratisk. 

 

- Konsul: Landet velger 2 statsoverhode. Disse statsoverhode deler på kongens makt.  

Endret av Xonophobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

--------------------------------

 

Ser hva du skriver og ting er ikke perfekt, langt derifra. Men det jeg ikke skjønner er når man på død og liv skal sirkle inn Obama og demokratene for ståa og samtidig leve i troen på bedring ved å få republikanerene inn i det hvite hus igjen.. Den kjøper jeg ikke.

 

Du har nok helt rett i at jeg ikke har noen økonomisk utdannelse eller egne forutsetninger til å beregne noe av dette, men tror jeg er ganske picky når det kommer til nyhetsformidling og statistikk som blir presentert. Jeg linket inn arbeidsledighetstatistikken i posten der etter at du svarte tror jeg, her er den og er noe av det jeg mener med en formidabel innsats i å normalisere forholdene etter finanskrisa man fikk i fanget: http://data.bls.gov/timeseries/LNS14000000

Lenke til kommentar

 

--------------------------------

 

Ser hva du skriver og ting er ikke perfekt, langt derifra. Men det jeg ikke skjønner er når man på død og liv skal sirkle inn Obama og demokratene for ståa og samtidig leve i troen på bedring ved å få republikanerene inn i det hvite hus igjen.. Den kjøper jeg ikke.

 

Sant nok, men som jeg sier, bare fordi ting er verre andre plasser, betyr ikke at det ikke kan bli bedre her.

 

Jeg tror ikke på bedring i USA før folket faktisk styrer landet heller enn den politiske eliten som jeg kaller tyranner. Det virker dog for min del som om Trump er imot denne eliten og muligens vil ta tak i ting. Clinton er blant de verste i denne eliten og en stor fare for verden.

 

Det blir litt som forskjellen på at du sier vi hjelper Syria ved å ta inn noen få flyktninger, mens jeg sier at løsningen er om vi ikke hadde drevet krig mot Syria som førte til situasjonen og unngått hele situasjonen.

 

 

Du har nok helt rett i at jeg ikke har noen økonomisk utdannelse eller egne forutsetninger til å beregne noe av dette, men tror jeg er ganske picky når det kommer til nyhetsformidling og statistikk som blir presentert. Jeg linket inn arbeidsledighetstatistikken i posten der etter at du svarte tror jeg, her er den og er noe av det jeg mener med en formidabel innsats i å normalisere forholdene etter finanskrisa man fikk i fanget: http://data.bls.gov/timeseries/LNS14000000

Du trenger ikke å ha det heller, men du må unngå å la deg bli forført av løgnene til tyranniklassen. Jeg liker ikke når folk bruker utrykket "å pisse i buksa for å holde varmen", men når det kommer til "løsningene" på finanskrisen har de vært akkurat det. De har bare gjort ting verre.

 

Hele premissene er feil. Hadde vi ikke hatt et slikt råttent system ville vi heller ikke hatt noen krise.

 

Som indikert, det beste du kan gjøre er å se den videoen og informere deg om hva demokrati er ment å være, og kjempe for det sammen med folket istedenfor å bidra til det eksisterende politiske systemet og forsvare det. Det systemet vi har idag er bedre enn åpent diktatur som flere andre land har, men det systemet vi har idag har gått ut på dato, og det er på tide å erstattet det med det som faktisk er demokrati, eller på Norsk, folkestyre. Merkelig nok har de ikke noe ord for folkestyre på Engelsk. Og det har best blitt sagt av Abraham Lincoln, "a rule of the people, by the people and for the people".

 

Du er fri til å gjøre hva du vil, men jeg vil oppfordre deg til å kjempe for faktisk demokrati og slutte å forsvare det systemet vi har idag.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

Nei, det var ikke innafor i min bok, men ei heller er Erna eller Obama innafor i min bok (dvs Kardemommeloven).

 

Dog, de er alle "innafor" i forhold sine egne grunnlover (mao ingen av dem har blitt stilt for riksrett ... enda).

 

 

Den dagen stakkars Erna-mor blir stilt for riksrett skal være dagen jeg revurderer absolutt alt :p

 

Det blir nok ikke lenge til. Når folket omgjør staten til et demokrati. Alternativet er et åpent diktatur i Norge og at de som idag bygger tyranni i vesten lykkes med sin strategi.

Lenke til kommentar

 

 

Du tror ikke det var noen baktanker med hele Medvedev inn som president for så veltet over som statsminister shenaningansen som gjorde at Putin kunne være litt marionett før han hoppet inn igjen som president og som da i praksis har sittet i en årrekke lenger enn hva meningen er for en og samme mann. Dette er innafor i din bok? :)

 

Det er innafor i et "demokrati" at først velges Bush, så velges Clinton, så velges sønnen til Bush, så velges en tjener av disse familiene, og så velges kona til Clinton?

 

Du er faen meg naiv i forhold til hva demokrati betyr. Du har rett og slett ikke peiling på hva demokrati er. Du tror 2+2=5 fordi du blir fortalt det av tyrannene.

 

Støtt nå for faen et skikkelig demokrati, hvor folket FAKTISK har makt. Du sover deg inn i et tyranni.

 

Jeg så en fin video på en annen tråd her, om ting jeg har mast og mast om lenge. Her skal du få deg en grunninnføring i hva demokrati er ment å være, altså læren om at 2+2=4

 

 

<Video>

 

 

Du valgte altså å hoppe bukk over temaet som var Putin med sitt udemokratiske jerngrep om makten i Russland, og penslet rett tilbake til det trygge Amerika hatet.

 

For oss nøytrale kan det virke litt søkt... :)

 

So, proves my point exactly, du klarer ikke å se skogen for bare trær og bedriver sirkellogikk som biter seg selv i halen, to tanker i hodet og hele hopprennet der ikkesant. Du virker bastant som en tenåring uten å ha noe egentlig god grunn for å være det.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Og en ting til ang den videoen der og Norgespartiet... hehe, jeg har i en rekke tråder forklart hvorfor direkte demokrati ender mer udemokratisk enn noe indirekte demokrati kan klare gjøre. Det er en grunn til at vi har ett indirekte demokrati i Norge og det er ikke fordi vi lever under noe totalitært styre eller at vi er undertrykt på noen måte, da har du har misforstått helt, vi som i folket ØNSKER dette systemet. Vi ikke ha det slik men vi ønsker altså ett slikt styresett.

 

Vanskelig for deg å forestille deg sikkert, men sånn fungerer den virkelige verden her :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...