Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det er helt utenkelig at det har vært lav "supply" av 580 kort når vega er annonsert? Jeg er ikkje så sikker. Virker jo lurt av Amd, så vil flere ha penger til Vega, istedet for å bruke penger på 580.

Så du linken jeg ga i forrige innlegg?

Der ser man jo klart verdien på kortene i kryptominering , dette ble ganske så klart også på Computex : http://www.guru3d.com/news-story/amd-rx-570-and-rx-580-gpus-sold-out-due-cryptocurrency-mining.html

 

Amd har rett og slett ikke greid å produsere nok kort i forhold til etterspørselen og med tanke på den elendige ytelsen per krone hos Nvidia sine dyrere kort så er det kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar

Mining er tydligvis populært nå ja, siden AMD og Nvidia kommer med egne mining kort nå. De skal koste litt mindre og uten display-port.. er et stort problem for begge at ikke "gamere" får tak i kortene i det lange løp. 

http://www.pcworld.com/article/3202193/components-graphics/nvidia-geforce-prices-skyrocket-as-cryptocurrency-miners-snap-up-supply.html

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

 

Det som er så trist for AMD med disse HBM2 utsettelsene er at når produktet endelig kommer på markedet får det bare noen få uker i sola før det blir feid av banen av Volta.

problemet med Volta i dette tilfellet at det er ikke nevnt noen consumer produkter bare enterprise, aka Quadro/eventuelt Titan med Tensor cores som har veldig spesifikt target. GDDR6 ettersom jeg vet også er ikke i high volume production før tidlig 2018 som er tidspunktet jeg tror NVidia blir å slippe consumer Volta. da snakker man faktisk noen måneder før Volta consumer kommer ut(Vega sagt tidlig-mid August). ikke at jeg har store forhåpninger til Vega men så har jeg ikke store forhåpninger til store forbedringer i Volta consumer over Pascal consumer heller.

 

kan være jeg ikke har fulgt opp med release men det jeg nevner over er det siste jeg leste angående Volta så må gjerne korrigere meg viss det er feil.

 

Er det mulig at forbruker Volta har GDDR5x?

Lenke til kommentar

Mer nyheter om Vega:

 

AMD har kommet med detaljerte spesifikasjoner på "Instinct MI25" som er et compute-kort basert på en full Vega10 brikke.

 

4096 cores

16 GB HBM2 minne (484 GB/s)

12.3 TFLOPS FP32 ytelse

1500 MHz klokkefrekvens

300W TPD

 

https://videocardz.com/70440/amd-announces-radeon-instinct-mi25-specifications

300W TDP lover ikke bra for Vegas evne til å ta igjen Pascal i effektivitet.

Morsomt at alle Instinct-modellene, inkludert Polaris-baserte MI6, har High Bandwidth Cache ifølge dette materiellet :whistle:

Lenke til kommentar

Tenker den presentasjonen der er snekkret sammen av videocardz.

 

MI8 skal også ha det ifølge dem...

De er AMD sine... Har selv fått de tilsendt av AMD med estimat om leering i juli for MI6 og MI6 og august/september for MI25. Husk at dette også er compute-kort, det er ikke spesielt vanskelig for AMD å implementere HBC-liknende funksjonalitet i software.

 

Hos Nvidia har både Kepler og Maxwell software-støtte for liknende funksjonalitet (CUDA Managed Memory). Det var først i Pascal dette ble implementert i hardware, og blir videre forbedret i Volta.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva AMD tenker på om dagen. De har jo en helt ekstrem etterspørsel etter 570\580-kort så de burde jo øke produksjonen og leveringer til tredjepartsprodusenter kraftig. De har gode muligheter til å tjene svært gode penger om dagen takket være cryptogalskapen. Nvidia har masse kort på lager og har fritt marked nå enn så lenge AMD tydeligvis ikke prioriterer dette nok. Dette er en trist situasjon for mange gamere som ønsker freesync siden eneste alternativ er det mye dyrere g-sync-alternativet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenker den presentasjonen der er snekkret sammen av videocardz.

 

MI8 skal også ha det ifølge dem...

De er AMD sine... Har selv fått de tilsendt av AMD med estimat om leering i juli for MI6 og MI6 og august/september for MI25. Husk at dette også er compute-kort, det er ikke spesielt vanskelig for AMD å implementere HBC-liknende funksjonalitet i software.

 

Hos Nvidia har både Kepler og Maxwell software-støtte for liknende funksjonalitet (CUDA Managed Memory). Det var først i Pascal dette ble implementert i hardware, og blir videre forbedret i Volta.

 

blir vel som å si at det er det samme som Turbocache og Hypermemory.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...