Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

hva er greia med at ingen butikker har RX580 eller RX570 inne på lager??  :/

Folk bruker de til mining av diverse coins, bla. Ethereum :)

 

jaha, kunne tenkt meg å kjøpt meg gaming PC nå, AMD rigg.. og RX560 virker jo egentlig som helt tullete kjøp da det ikke klarer 1080 low settings på 30 fps en gang.. 

 

ser at de fleste butikker ikke får inn noe før i august bleh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaha, kunne tenkt meg å kjøpt meg gaming PC nå, AMD rigg.. og RX560 virker jo egentlig som helt tullete kjøp da det ikke klarer 1080 low settings på 30 fps en gang.. 

 

ser at de fleste butikker ikke får inn noe før i august bleh

Må nok fort ha RX 580 i moderne spill ja, med mindre du bare spiller LoL/CS:GO og andre lett grafiske spill :) Endret av SLapsy
Lenke til kommentar

Nå er det åpnet for forhåndsbestillinger av Frontier Edition.

 

Rettelse, de *var* mulig å forhåndsbestille. Ser de er "out of stock" hos Sabre PC...

 

Exxactcorp lister også Vega.

 

Guru3D nevner også Scan UK, men jeg klarer ikke å finne noen Vega der.

 

Techpowerup har laget/funnet(?) en "ytelseschart"...

 

bb38332e0c73.jpg

Og rykter skal ha det til at AIB RX Vega skal være tilgjengelig sent juli, tidlig august. Kan se slik ut også for MSI.

 

Rykter tilkommet WCCFTECH, via HWBattle, sier også det jeg har mistenkt: ytelsen til RX Vega vil være under 1080Ti, men over 1080. Så det blir vel det samme gamle igjen. Håper de klarer å gjøre noe med pris, men sannsynligheten er liten der tenker jeg pga. HBM2.

 

 

Finally, HWBattle reports that Vega will be faster than the GTX 1080, although they did not offer much detail beyond that. As is with any rumor, which this report definitely qualifies as, take this information with a grain of salt.
Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Techpowerup har laget/funnet(?) en "ytelseschart"...

 

bb38332e0c73.jpg

Det er AMD som har laget den sammenligningen. Det er virkelig en epler vs. pærer sammenligning...

 

De sammenligner Frontier Edition som har PRO drivere med Titan Xp som har "gaming" drivere. Riktig sammenligning burde ha vært mot Quadro P5000 (baser på GP104) som kjører Nvidia sine PRO drivere.

 

https://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-Pascal-Quadro-Roundup-P2000-P3000-P5000-Tested/General-Compute-Perform

 

 

Rykter tilkommet WCCFTECH, via HWBattle, sier også det jeg har mistenkt: ytelsen til RX Vega vil være under 1080Ti, men over 1080. Så det blir vel det samme gamle igjen. Håper de klarer å gjøre noe med pris, men sannsynligheten er liten der tenker jeg pga. HBM2.

 

Finally, HWBattle reports that Vega will be faster than the GTX 1080, although they did not offer much detail beyond that. As is with any rumor, which this report definitely qualifies as, take this information with a grain of salt.

 

"Lekkasjene" frem til nå indikerer også det...

Mellom GTX 1080 og GTX 1080 Ti (stock) i ytelse, med i god AMD-ånd så blir prisen bra ogs. Nvidia må sikkert sette ned prisen på både 1080 og 1070.

 

Det som derimot ikke er så bra (selv om det ikke spiller noen rolle for de fleste gamere) er at strømforbruket på Vega skal være ganske høyt. Frontier Edition og Instinct MI25 har TPD på 300W, og den vannkjølte utgaven av Frontier Edition har 375W. Er for øyeblikket i Taiwan, og snakket i går med en forsker på National Tsing Hua University, de skal oppgradere et 32 noder GPU cluster som har 64 FirePro-kort i høst, og vurderte MI25, men måtte droppe det, da maskinene de hadde ikke kunne levere mer enn 2x 250W til PCIe-kortene. De gikk isteden for Nvidia Tesla P100.

 

Det som uansett er bra for oss alle er at Nvidia får mer konkurranse i high-end segmentet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra det ikke er Frontier som skal være for gamers. Om prisen blir USD ~1 000,- for RX Vega og det blir ytelsen så tror jeg AMD har en enorm utfordring.

 

I tillegg, hvilken modus hadde han den i? Frontier har begge drivere installert og man må switche mellom dem manuelt. Det er også et spørsmål om man må reboote mellom modusebytte og.

Lenke til kommentar

Og han har en 550W power supply/DDR3 minne på 2000 osv, han skriver han merker noe ikke stemmer. Hvorfor ikke AMD kunne gidd noen kort til reviews er merklig, mer skade når en noob får tak i noe slikt og er første mann hehe :D Så får nå håpe det blir bedre enn det der, siden eg får nesten samme score med Fury X  :tease:

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Eg såg ikke på linken over, såg bare sammenlagt score før i dag på jobb. Men ser nå graphics score ikke var så gale når du ser ka han har brukt av psu osv. Blir bra dette når RX kommer om det blir en grei pris.

Han karen som har kortet: https://disqus.com/by/klaudiuszkaczmarzyk/comments/

* Sorry it took time but never used wattman for those cards FireStrike test in game mode (pro mode does not make sense), frequency on GPU all over the place.

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt engelsken hans... han skriver
 

...I've downloaded correct package from AMD but I've used half pro and game drivers now I will use just the gaming ones to see the difference.


Men i eldre innlegg så skriver han:
 

FireStrike test in game mode (pro mode does not make sense)


Og, kan hende PSUen hans på 550W ikke klarer å gi kortet stabil strøm, derfor han må tweake det via wattman for å få 1600MHz. Som bl.a. HKS har påpekt flere ganger: Vega trenger strøm!

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Her ser vi hvorfor AMD ikke har snakket noe om ytelsen til RX Vega, selv om AMD skulle klare å få presset ut 30% ekstra ytelse fra dette kortet under gaming vil det fortsatt ligge bak et GTX 1080 Ti til tross for at det har flere transistorer, høyere strømforbruk, og "bedre" minne.

 

Morsomt nok kan man finne resultater i 3DMarks Hall of Fame der Fury X leverte over 23000 i Fire Strike GPU, så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system som får resultatet til å bli så dårlig.

Lenke til kommentar

 

Her ser vi hvorfor AMD ikke har snakket noe om ytelsen til RX Vega, selv om AMD skulle klare å få presset ut 30% ekstra ytelse fra dette kortet under gaming vil det fortsatt ligge bak et GTX 1080 Ti til tross for at det har flere transistorer, høyere strømforbruk, og "bedre" minne.

 

Morsomt nok kan man finne resultater i 3DMarks Hall of Fame der Fury X leverte over 23000 i Fire Strike GPU, så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system som får resultatet til å bli så dårlig.

 

Noen bør få sparken om Vega ikkje yter likt eller bedre enn GTX 1080ti. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen bør få sparken om Vega ikkje yter likt eller bedre enn GTX 1080ti. 

 

 

 

Nja, som vanlig er det "viktig" at poengsummene i de forskjellige testene til skjermkort er høyere enn det konkurrenten har å by på, personlig mener jeg at et skjermkort er mer enn kun FPS og det er derfor viktig at :

 

*Man har til enhver tid så høy kvalitet på grafikken som mulig.

*At man ikke har kraftige fall i FPS under spilling, her sies det at Vega muligens har en løsning som sørger for at dette så og si aldri skjer.

*At kortene både støyer mindre og utvikler mindre varme enn før er alltid kjekt, til en viss grad så greier vi som har desktop litt høyere støynivå, men det er alltids positivt at dette er så lavt som mulig.

*At brukerinterfaset til skjermkortet er både brukervennlig og enkelt å forstå, gjerne et klikk for å sørge for at favoritt spillet ditt blir optimalisert ( om nødvendig ) til det man ønsker.

 

Det er derimot ingen tvil om at AMD må levere, jeg tviler derimot på at vi får et Nvidia killer kort, trolig får vi et kort som er både konkurransedyktig på pris og ytelse i forhold til hva man får for pengene.

Lenke til kommentar

Den tromma der kan ikke ha mange slagene igjen før den sprekker vel? Syns historien gjentar seg hver gang, og AMD har ikke hatt et toppkort siden Fury X, som er hvor lenge siden? Jeg håper nå at denne storyen er bare tull, og at Vega er et kort som kan konkurrere med Ti, for det er på tide at de kommer ut med noe folk kan sikle etter  :nei:

Lenke til kommentar

I et intervju med

sies det at gamere ikke skal ta ytelsen til FE i gaming som referanse for Radeon RX Vega.

 

CPUen som #define er en i7 4790 stock.

 

Det snakkes også om at selv om man kan bytte til "gamemode" i FE driveren så vil ikke dette være det samme som driveren til RX Vega.

 

Og om man ser på Specperf 12.1 resultatene til #define så synes jeg de er ganske greie for et kort som han kjøpte til £ 977,- vs P5000 til £ 2 000 ish og P6000 til enda mer.

Lenke til kommentar

 

Her ser vi hvorfor AMD ikke har snakket noe om ytelsen til RX Vega, selv om AMD skulle klare å få presset ut 30% ekstra ytelse fra dette kortet under gaming vil det fortsatt ligge bak et GTX 1080 Ti til tross for at det har flere transistorer, høyere strømforbruk, og "bedre" minne.

 

Morsomt nok kan man finne resultater i 3DMarks Hall of Fame der Fury X leverte over 23000 i Fire Strike GPU, så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system som får resultatet til å bli så dårlig.

 

 

Rart, jeg fant et 980ti som er overklokket, lik det Fury X kortet du linker til, som scorer like mye som stock 1080ti, "så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system"...  :roll:

Lenke til kommentar

 

 

Her ser vi hvorfor AMD ikke har snakket noe om ytelsen til RX Vega, selv om AMD skulle klare å få presset ut 30% ekstra ytelse fra dette kortet under gaming vil det fortsatt ligge bak et GTX 1080 Ti til tross for at det har flere transistorer, høyere strømforbruk, og "bedre" minne.

 

Morsomt nok kan man finne resultater i 3DMarks Hall of Fame der Fury X leverte over 23000 i Fire Strike GPU, så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system som får resultatet til å bli så dårlig.

 

 

Rart, jeg fant et 980ti som er overklokket, lik det Fury X kortet du linker til, som scorer like mye som stock 1080ti, "så forhåpentligvis er det noe galt med testerens system"...  :roll:

 

Physics score 27000 VS 21000. 5960x overklokka  til 5,679 MHz  :wee: med veldig stramme timings på rammen Vs Ryzen = feige lag i 3dmark

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...