Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort avtale om å kjøpe et 1080 fra Nizzen her. Ventinga på Vega ble alt for lenge, drittlei av å ikke få noe informasjon. Samtidig er det trist å bruke et Nvidia kort på en freesync skjer, og tris tå gå vekk fra 290xen min. Men computex var siste sjangsen jeg ga AMD før tålmodigheten tok slutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, RX580 er jo helt "ny". Og det er vel litt tvilsomt at Nvidia skulle ha en GTX1065 liggende på lur. Så det er nok en Volta i klassen som er nærmest release. Men når tid?..

 

Tror forøvrig HKS nettopp sa at Vega11 (arvtaker etter RX580) heller ikke kommer før 2018.

Lenke til kommentar

Har gjort avtale om å kjøpe et 1080 fra Nizzen her. Ventinga på Vega ble alt for lenge, drittlei av å ikke få noe informasjon. Samtidig er det trist å bruke et Nvidia kort på en freesync skjer, og tris tå gå vekk fra 290xen min. Men computex var siste sjangsen jeg ga AMD før tålmodigheten tok slutt. 

 

Huff, så gir du opp rett på målstreken!  :hm:

 

Men grattis med nytt skjermkort da! GTX1080 er et kjempebra kort! Og Nizzen pleier jo å gi grei pris. Så mulig du kan ha det som "ventekort"? Selge det uten å tape så mye når Vega kommer. For som du sier er det mer enn litt trist å ikke bruke et AMD kort med en Freesync skjerm. Mye ytelse som potensielt går rett i dass..

Lenke til kommentar

 

Har gjort avtale om å kjøpe et 1080 fra Nizzen her. Ventinga på Vega ble alt for lenge, drittlei av å ikke få noe informasjon. Samtidig er det trist å bruke et Nvidia kort på en freesync skjer, og tris tå gå vekk fra 290xen min. Men computex var siste sjangsen jeg ga AMD før tålmodigheten tok slutt. 

 

Huff, så gir du opp rett på målstreken!  :hm:

 

Men grattis med nytt skjermkort da! GTX1080 er et kjempebra kort! Og Nizzen pleier jo å gi grei pris. Så mulig du kan ha det som "ventekort"? Selge det uten å tape så mye når Vega kommer. For som du sier er det mer enn litt trist å ikke bruke et AMD kort med en Freesync skjerm. Mye ytelse som potensielt går rett i dass..

 

Målstreken?

Det er to måneder til vi kan kjøpe Vega

Lenke til kommentar

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

Nei, og jeg er jo en fan av AMD. Kunne nok vært nyttig å ventet å sett hva Vega vil bringe. Men så fikk jeg dette tilbudet, og kan jo alltids selge kortet ved en senere anledning. Jeg er en fan av AMD og synes det er bra det er konkurranse - Så vi får se. Men jeg synes bare det tok så veldig lang tid å få info, så tålmodigheten min tok derfor bare slutt der :p

Lenke til kommentar

Personlig er jeg skeptisk til å stole 100% på noen som trolig enten jobber for Nvidia, blir sponset av Nvidia via gratis kurs osv eller trolig dyrker Nvidia for alt det er verdt.

 

Nå peker jeg ikke på noen konkret person kremt.

 

Med mindre noen kommer med gode kilder så vil jeg personlig ta alt med en klype salt, har selv gått på en smell ved å stole alt for mye på mine egne kilder som viste seg å ta grundig feil ( hovedsakelig pga tilgjengelighet på HBM2 minne som ble kjøpt opp av en konkret aktør).

 

Men at det kan komme noen overraskelser fremover er godt mulig, så vi får se hva sommeren og høsten i år bringer oss.

Lenke til kommentar

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

 

Personlig er jeg skeptisk til å stole 100% på noen som trolig enten jobber for Nvidia, blir sponset av Nvidia via gratis kurs osv eller trolig dyrker Nvidia for alt det er verdt.

Det hadde jeg også vært, men det er ingen her på forumet som er sponset av Nvidia utenom HKS så vidt jeg vet.

HKS jobber i en industri der Nvidia har et tilnærmet monopol på maskinvare og programvare, det er nesten mer rart at han har fått prøvd AMD-produkter i profesjonell sammenheng det hele tatt.

Selvfølgelig tilbyr Nvidia gratis kursing når det kommer til bruksområder for produktene sine, det er rett og slett god forretning å

Nå peker jeg ikke på noen konkret person kremt.

Jo, det gjør du så absolutt.

Med mindre noen kommer med gode kilder så vil jeg personlig ta alt med en klype salt, har selv gått på en smell ved å stole alt for mye på mine egne kilder som viste seg å ta grundig feil ( hovedsakelig pga tilgjengelighet på HBM2 minne som ble kjøpt opp av en konkret aktør).

Kilden her er AMD selv:

Vega 10 som gaming-kort vil bli lansert på tampen av juli eller begynnelsen av august.

Om Vega 11 hadde blitt lansert innen september i år hadde vi hørt om det nå, det har ikke engang vært et rykte angående hvor mange CUs Vega 11 har.

Men at det kan komme noen overraskelser fremover er godt mulig, så vi får se hva sommeren og høsten i år bringer oss.

Jeg håper virkelig at Vega kommer med noen overraskelser i sommer, men det virker svært usannsynlig.

Hadde "RX Vega" slått GTX 1080 Ti med god margin hadde AMD allerede nå sagt dette, for å hindre at Nvidia tjener for mye på sine vesentlig tidligere lanserte kort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

 

Ah, nå mente jeg ikke hvor lenge Quakecry har ventet. Som jeg forøvrig håper ikke begynte å vente på Vega samme dag som han fikk 290X. :p Tenkte mer på hvor lenge ryktene om Vega har gått..

Lenke til kommentar

 

 

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

 

Ah, nå mente jeg ikke hvor lenge Quakecry har ventet. Som jeg forøvrig håper ikke begynte å vente på Vega samme dag som han fikk 290X. :p Tenkte mer på hvor lenge ryktene om Vega har gått..

 

Haha, nei ikke fullt så lenge. Men ser fram til fps økningen jeg blir å få fra 290xen. Men viser Vega ser å være så bra som 1080 eller såvidt verre, vil jeg nok sannsynligvis gå for det  - Da jeg synes AMD holder liv i skjermkort lengre. 

Lenke til kommentar

 

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

 

Personlig er jeg skeptisk til å stole 100% på noen som trolig enten jobber for Nvidia, blir sponset av Nvidia via gratis kurs osv eller trolig dyrker Nvidia for alt det er verdt.

Det hadde jeg også vært, men det er ingen her på forumet som er sponset av Nvidia utenom HKS så vidt jeg vet.

HKS jobber i en industri der Nvidia har et tilnærmet monopol på maskinvare og programvare, det er nesten mer rart at han har fått prøvd AMD-produkter i profesjonell sammenheng det hele tatt.

Selvfølgelig tilbyr Nvidia gratis kursing når det kommer til bruksområder for produktene sine, det er rett og slett god forretning å

Nå peker jeg ikke på noen konkret person kremt.

Jo, det gjør du så absolutt.

Med mindre noen kommer med gode kilder så vil jeg personlig ta alt med en klype salt, har selv gått på en smell ved å stole alt for mye på mine egne kilder som viste seg å ta grundig feil ( hovedsakelig pga tilgjengelighet på HBM2 minne som ble kjøpt opp av en konkret aktør).

Kilden her er AMD selv:

Vega 10 som gaming-kort vil bli lansert på tampen av juli eller begynnelsen av august.

Om Vega 11 hadde blitt lansert innen september i år hadde vi hørt om det nå, det har ikke engang vært et rykte angående hvor mange CUs Vega 11 har.

Men at det kan komme noen overraskelser fremover er godt mulig, så vi får se hva sommeren og høsten i år bringer oss.

Jeg håper virkelig at Vega kommer med noen overraskelser i sommer, men det virker svært usannsynlig.

Hadde "RX Vega" slått GTX 1080 Ti med god margin hadde AMD allerede nå sagt dette, for å hindre at Nvidia tjener for mye på sine vesentlig tidligere lanserte kort.

 

 

Har egentlig ikke så mye å tilføye annet enn at "kremt" var ment "litt humoristisk", poenget er at jeg ikke stoler på ryktene som går på nettet lenger.

 

Og ja, du har trolig rett i forhold til når forbrukervarianten av vega dukker opp, så får vi se om Amd greier å holde hva de har lovet.

Når det gjelder Amd selv må vi vel huske på at skjegget til Radja kommer til å bli ganske langt om han må vente til August , men sannsynligheten slik det er per dags dato er vel ganske så stor.

Lenke til kommentar

 

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

 

Personlig er jeg skeptisk til å stole 100% på noen som trolig enten jobber for Nvidia, blir sponset av Nvidia via gratis kurs osv eller trolig dyrker Nvidia for alt det er verdt.

Det hadde jeg også vært, men det er ingen her på forumet som er sponset av Nvidia utenom HKS så vidt jeg vet.

HKS jobber i en industri der Nvidia har et tilnærmet monopol på maskinvare og programvare, det er nesten mer rart at han har fått prøvd AMD-produkter i profesjonell sammenheng det hele tatt.

Selvfølgelig tilbyr Nvidia gratis kursing når det kommer til bruksområder for produktene sine, det er rett og slett god forretning å

Nå peker jeg ikke på noen konkret person kremt.

Jo, det gjør du så absolutt.

Med mindre noen kommer med gode kilder så vil jeg personlig ta alt med en klype salt, har selv gått på en smell ved å stole alt for mye på mine egne kilder som viste seg å ta grundig feil ( hovedsakelig pga tilgjengelighet på HBM2 minne som ble kjøpt opp av en konkret aktør).

Kilden her er AMD selv:

Vega 10 som gaming-kort vil bli lansert på tampen av juli eller begynnelsen av august.

Om Vega 11 hadde blitt lansert innen september i år hadde vi hørt om det nå, det har ikke engang vært et rykte angående hvor mange CUs Vega 11 har.

Men at det kan komme noen overraskelser fremover er godt mulig, så vi får se hva sommeren og høsten i år bringer oss.

Jeg håper virkelig at Vega kommer med noen overraskelser i sommer, men det virker svært usannsynlig.

Hadde "RX Vega" slått GTX 1080 Ti med god margin hadde AMD allerede nå sagt dette, for å hindre at Nvidia tjener for mye på sine vesentlig tidligere lanserte kort.

 

 

Om h*n har hatt Hawaii XT i 40 måneder og 2.5 måneder før lansering blir så dritt lei at man bare *må* kjøpe noe så kan jeg være enig i at man er noget utålmodig. Har det vært snakk om lansering på Computex i det hele tatt? Mener å huske at ryktet fra 19.5 (Se førstepost) sa at de kom til å vise det frem, men ingen tilgjengelighet i forbindelse med dette. Så hvor Quakecry fikk ideén om at Vega skulle lanseres på Computex vet jeg dessverre ikke.

 

HKS/GDI[Raptor] skal jeg ikke kommentere fordi jeg vet ingenting om hans arbeid eller objektivitet i forbindelse med det pr. i dag. I utgangpunktet om han er forsker (som jeg har fått inntrykk av) så er han vel tilnærmet forpliktet å være objektiv og er kun ute etter det som gir mest mulig sikkert resultat?

 

Ser den at om Vega hadde vært kjappere enn 1080Ti så hadde nok AMD tutet veldig om det, det er derfor jeg tenker (som jeg har skrevet før) en ytelse mellom 1080 og 1080ti. Kan være fordi det er mange kanadiere i den avdelingen enda? ;)

Lenke til kommentar

Står vel heeelt tilbake på forrige side. ;)

 

Frontier Edition lansers nå i slutten av juni. Mens Consumer versjon skal lanseres på SIGGRAPH som er i slutten av juli, til begynnelsen av aug. Men som vår utskjelte "insider" sier. ;) Så er det vel ikke mye grunn til å vente seg noen slags form for tilgjengelighet før langt ut i aug.-sept.

 

HKS er åpenbart "gladere" i Nvidia. Men han er ingen "fanboy" av den grunn. Og har så vidt jeg har fått med meg aldri løyet om AMD. Han har bare sitt syn på enkelte saker. Som vi alle har. Bare ikke alle av oss er like godt kvalifisert.. :p

Lenke til kommentar

Nvidia har tradisjonelt løst GPGPU våres på en bedre måte enn AMD, det er derfor jeg er "gladere i Nvidia". Vi har jobbet med Nvidia snart i 10 år med dette. Fokuset har endret seg underveis fra veldig generell GPGPU bruk til computer vision, schedulering av jobber på GPU og nå til PCI Express og deling av GPU'er og andre IO enheter i et PCI Express nettverk (cluster).

 

Vi har også jobbet sammen med AMD, men det har vært en mer "bumpy" road, men de par siste årene etter AMD ble restrukturert har samarbeidet vært bra. Med den nye PCI Express root-kontrolleren på Ryzen (Epyc) og SR-IOV på Tonga og Vega 10 så har AMD spennende ting på gang i HPC.

 

AMD har de siste årene hatt skyhøye forventninger. Man var sikker på at Fiji skulle "knuse" 980Ti, og Polaris kom jo garantert til å gi GTX 1080 konkurranse og nå blant enkelte her forventet at Vega 10 også skal "knuse" 1080Ti med 25%. Når man da kommer her og sier det motsatte så er jo selvsagt ikke det populært, og "fanboy"-kortet blir dratt ganske kjapt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Ja? Etter å ha ventet i 2 år eller noe slikt? 2 måneder er jo nothing når man setter det litt i perspektiv. :p

290X kom ut for over 40 måneder siden, og sånn som AMD holder på med Vega nå dreper de begeistringen for produktet sitt før det er lansert.

 

Personlig er jeg skeptisk til å stole 100% på noen som trolig enten jobber for Nvidia, blir sponset av Nvidia via gratis kurs osv eller trolig dyrker Nvidia for alt det er verdt.

Det hadde jeg også vært, men det er ingen her på forumet som er sponset av Nvidia utenom HKS så vidt jeg vet.

HKS jobber i en industri der Nvidia har et tilnærmet monopol på maskinvare og programvare, det er nesten mer rart at han har fått prøvd AMD-produkter i profesjonell sammenheng det hele tatt.

Selvfølgelig tilbyr Nvidia gratis kursing når det kommer til bruksområder for produktene sine, det er rett og slett god forretning å

Nå peker jeg ikke på noen konkret person kremt.

Jo, det gjør du så absolutt.

Med mindre noen kommer med gode kilder så vil jeg personlig ta alt med en klype salt, har selv gått på en smell ved å stole alt for mye på mine egne kilder som viste seg å ta grundig feil ( hovedsakelig pga tilgjengelighet på HBM2 minne som ble kjøpt opp av en konkret aktør).

Kilden her er AMD selv:

Vega 10 som gaming-kort vil bli lansert på tampen av juli eller begynnelsen av august.

Om Vega 11 hadde blitt lansert innen september i år hadde vi hørt om det nå, det har ikke engang vært et rykte angående hvor mange CUs Vega 11 har.

Men at det kan komme noen overraskelser fremover er godt mulig, så vi får se hva sommeren og høsten i år bringer oss.

Jeg håper virkelig at Vega kommer med noen overraskelser i sommer, men det virker svært usannsynlig.

Hadde "RX Vega" slått GTX 1080 Ti med god margin hadde AMD allerede nå sagt dette, for å hindre at Nvidia tjener for mye på sine vesentlig tidligere lanserte kort.

Om h*n har hatt Hawaii XT i 40 måneder og 2.5 måneder før lansering blir så dritt lei at man bare *må* kjøpe noe så kan jeg være enig i at man er noget utålmodig. Har det vært snakk om lansering på Computex i det hele tatt? Mener å huske at ryktet fra 19.5 (Se førstepost) sa at de kom til å vise det frem, men ingen tilgjengelighet i forbindelse med dette. Så hvor Quakecry fikk ideén om at Vega skulle lanseres på Computex vet jeg dessverre ikke.

 

HKS/GDI[Raptor] skal jeg ikke kommentere fordi jeg vet ingenting om hans arbeid eller objektivitet i forbindelse med det pr. i dag. I utgangpunktet om han er forsker (som jeg har fått inntrykk av) så er han vel tilnærmet forpliktet å være objektiv og er kun ute etter det som gir mest mulig sikkert resultat?

 

Ser den at om Vega hadde vært kjappere enn 1080Ti så hadde nok AMD tutet veldig om det, det er derfor jeg tenker (som jeg har skrevet før) en ytelse mellom 1080 og 1080ti. Kan være fordi det er mange kanadiere i den avdelingen enda? ;)

Tålmodig er jeg. Men det er mer den lange tiden uten noe informasjon at all nesten om noe. Hadde ikke forventet lansering på Computex men hadde forventa noe informasjon om ytelse, pris o.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...